יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

פרשת ויגש - ויחי


בס"ד
    פרשת ויגש - ויחי / הרב אליהו קאופמן
     שתי נקודות בפרשת "ויגש" עוברות כצוואה לאורך הדורות בבחינת "מעשה אבות סימן לבנים". אחת הנקודות  מופיעה ממש בפתח פרשת "ויגש". יוסף הצדיק שואל את אחיו - לאחר הדרשה של יהודה בדבר פיקוח הנפש של יעקב אבינו אם בנימין לא יחזור לאביו, "אני יוסף, העוד אבי חי"? השאלה מבלבלת את כל האחים. הם נבהלים ממנו - לאוו דווקא פיזית, אלא תורתית, כי אין להם מה להשיב לו בחזרה. סה"כ יוסף הצדיק שאל את האחים שאלה פשוטה - אתם טוענים שאבא עלול, חס ושלום, למות אם בנימין לא יחזור והרי אני הייתי העיקר ובנימין היה  , באתם הימים, רק הטפל , וכשמכרתם והעלמתם אותי הרי אבא איבד אותי וכיצד בכל זאת הוא נשאר בחיים?! כאן  יוסף הצדיק מוציא מיהודה את כל עוקץ "בנין אב" שבנה כדי לתת תירוץ לדאגתם לאביהם הזקן. וממשל מקראי למציאות. כיום - ביהדות התורתית, נוהגים לקדש את "בנימין" ולשכוח מ"יוסף". ממש כמו בסיפור "פילגש בגבעה" - שם העם מקנא לכבודה של פילגש עד כדי שפיכות דמים נוראית וכמעט מחיקתו של שבט בנימין, אך כשהלוי ומיכה מחטיאים את עם ישראל בעבודה זרה נגד האמונה ב-ה' הרי שהכל עובר בקול דממה דקה. בימים אלה משתלחת שבבניקי'ת מאזובי הקיר ביהדות ובמורי ישראל מהדורות הקודמים תוך רמיסת צניעותן של בנות ישראל והסתתן נגד התורה ונגד קיומו של הבית היהודי אבל איש לא יוצא נגד המרשעת הזו (דור שני למופקרות בלבוש "חרדי") אך מנגד הכל משתוללים (כולל האלימות נגד ר' נתן גרוסמן מ"הפלס") משום ש"נצח", אמסלם ואמנון יצחק ימנעו - בע"ה, כמה מנדטים מכנופיות השודדים המתקראות "מפלגות חרדיות".   בלונדון הטיפוסים הללו אינם חשים לחילול ה' ולמה שנעשה לתורה הקדושה ע"י "רב" מסוים שם  אלא מתלהמים כלפי אב"ד לונדון רק משום ה"ייחס" ("איכס"...) של "רבם" שסרח. ההסכלה הציונית מחסלת כל חלקה טובה ביהדות החרדית ואנשי תועבות מעבירים - בחינוך העצבני של אגו"י, שיעורי זימה ותועבה ל"מלמדים" ב"חיידרים" אך מה שחשוב ללבלרים, לעסקנים ולגבאים הלבושים שחור לבן ומניעים את ה"גדולים" כבובות הוא שלא ייוודע לתקשורת הפוקרת כל פרשיות חילול ה' וניסיונות הרצח (כמו זה של ר' נתן גרוסמן) כדי שליצני "ערכים" , "שורשים" ו"הידברות" ימשיכו לדרוש ולקבל כספי עתק  על דברי ההבל שלהם בדבר "חברת מופת חרדית".
     והנה בשבוע שעבר קיבלתי תשובה חלקית לכל אותה התנהגות "חרדית", כביכול. אחד מהשבבניקי'ם ה"חרדים" של חיפה - יצור כלאיים מבית היוצר של ה"חרדים החדשים" , גלוח זקן ומאלה שאשתו "מכסה" את ראשה בפאה  כ"מנהג השחקניות הפרוצות" ושניהם צופים בסרטים ובשאר תועבות (ואשר את לימודיו ה"אקדמיים- תורתיים" סיים בישיבות "שמיר" ו"חברון"), העיז לשונו ופניו כנגד גדול גדולי ישראל מהדור הקודם , שאלה של היום רק יכולים היו אז לנקות את שרוכי נעליו המאובקות: האדמו"ר הקדוש ממונקאש - בעל ה"מנחת אלעזר". אותו "סמרקאץ' עלוב טען כי הנה לפני השואה המרה טען האדמו"ר ממונקטש כי בגלל אגו"י והקמתה היהדות החרדית תיעלם כחמישים שנה עד שישים שנה אח"כ , והנה היום היהדות החרדית גדלה ופורחת. אך אותו עלוב נפש - שהעיז לצאת נגד גדול ישראל מבלי שיבין עניין של "הפוך בה" בדברי האדמו"ר הקדוש, שדווקא קלע לאמת אלא מכיוון ההיפך מיסתברא. ראשית, גדול ישראל כהאדמו"ר ממונקטש לא יכול לטעות כי בשם ה' דיבר, אזי, כיצד נפתרת הקושיא? ובכן, דבריו של ה"מונקאשר" שרירים וקיימים. מהיהדות החרדית שלפני השואה - בנוגע כמובן לדבקות בהשקפה ולאחיזת התורה על כל גדרי חז"ל, לא נותרו אלא חוגים ממש מצומצמים כאשר הרימה והתולעה החילונית, הציונית והנוכרית אוחזים אפילו בחוגים של ה"עדה החרדית" וסאטמר. נשים חרדיות אינן שומעות לבעליהן ועוסקות במקצועות לא צנועים והסכלתיים, החינוך התורתי פינה מקומו למרצים ציונים ונוכרים המשדרים טומאתם ישירות ל"עקבי הצאן" והתקשורת החרדית ההוללת והכופרת החליפה בשבתות ובחגים את ה"שולחן ערוך", את הגמרא ואת התהילים. אבל מאחר והשטן הזה - שגם ה"מזרחי" לפני מאה שנה היה דתי ממנו, מצליח לסמא עיניים בעזרת "ובגדיו פרומים" ובחבישת שטריימל שעיר - כדרך השועלים ממש, ב"קפוטה" שחורה כמלאך המוות ובחליפה מצועצעת ושחורה על גבי חולצה לבנה ואופנתית עם עניבה "תואמת" והנה לך ה"חרדים החדשים". אבל אל תיטעו בבקשה - לא לקבוצות של השבבניקי'ם הנקראים ה"חרדים החדשים" התכוונתי, אלא לרוב רובה של ה"חברה החרדית". אותה חברה עם קודי הגנה על עצמה כ"פילגש בגבעה" אך לא על תורת ה'. אותה חברה על "רבניה" ההולכים אחר "פני הדור כפני הכלב" ועל ה"אוניברסיטאות הדתיות" שלהם כ"ישיבות" "שמיר", "פלדבוש" ו"חברון"- שמתגאות בבוגריהם הכופרים ובראשם דב אלבוים שייסד את ה"ישיבה החילונית" בארה"ק, אך ראשי ה"מכללה הדתית" שנקראת "ישיבת חברון" מזמינים זב ומצורע זה מידי שנה בשנה ל"כנס הבוגרים". במכללות ה"חרדיות" הללו אין יותר מחשבה של הוצאת יהודי קדוש ע"י לימודי התורה אלא יציקת חומר לימוד המאבד את תוכנו בדיוק כמו שהקראים הוציאו מספרם את הקדושה ע"י השינויים שהכניסו. היהדות החרדית והדתית שלפני השואה היתה בבחינת יהדות שנלחמה על קדושת וכבוד ה' ואילו זו של היום היא ברובה נלחמת על כבודה של ה"פילגש הציונית" וגם הנוכרית.
     לא לחינם קילל האדמו"ר ממונקטש את אגו"י. היו אלה עוד הימים שלפני הציוניזציה של תנועה זו , שבשנת 1937 הכירה דה יורה ודה פאקטו בתנועה הציונית הטמאה כמי שזכאית - רחמנא לצלן, לבנות מדינה כופרת בא"י ככל הגויים וכנגד התורה. הכנופיה הקטנה שיצאה מהגטו המודרני של פרנקפורט - שם לא התקיימה אפילו ישיבה, הצליחה להרוס את החרדיות לדורות ואת זאת צפה האדמו"ר ממונקטש בעיני רוחו. ברוייאר ורוזנהיים המודרניים הרסו את "קיר הברזל" ההשקפתי של ליטאי והונגרי מזרח אירופה וגררו עימם גם מספר חסידויות תמימות. היהדות הפרקנקפורטית היתה בעצם תחילת ה"חרדים החדשים" של ימינו ואגו"י שימשה אמצעי בידה להטות מהאמת התורתית שבסיסה היה במזרח אירופה. המכה השנייה ניחתה לאחר השואה המרה - לא רק שאגו"י הפכה לאגף ציוני אלא גם סחפה אליה - בגלל השבר הקשה של השואה, חסידויות שמעולם לא חלמו אדמו"ריהן (לפני השואה המרה)  שחסידותיהן תהיינה חלק מבור תחתית זה כמו ויזני'ץ, בלזא, לובאביטש, בובוב , צאנז ואחרות. אלמלא שלח ה' הטוב את הרבי מסאטמר לעמוד בפרץ הרי שגם סאטמר וה"עדה החרדית" היו, חס ושלום, טובעים בסחי הציוני.
    השאלה המעשית היא כיצד לוחמים אנו - המעטים שנותרנו, נגד כל הסחף הזה. התשובה היא לא פשוטה אך בעיקר תלויה בניתוקם של אלה הנמנים באמת על "שלומי אמוני ישראל" מה"חרדים החדשים" במתכונת הברוטו שלהם. הדבר כולל לא רק ניתוק פוליטי או הצהרתי אלא גם הפסקת החיתונים מהחוגים החרדים- ציונים של היום , הנקראים בשמות חוגים וחסידויות קדושות מלפני השואה,  כשהללו אינם עוד אותם חוגים אלא חוגים רפורמיסטיים בלבוש שחור- לבן. החיתונים המשותפים רק ממעיטים את מספר החרדים האמיתיים, מכניסים קרירות לחוגי החרדים באמת ומביאים רק למתן לגיטימציה ל"מיזרחיסטים" בשחור- לבן להיות מוצגים כהמשך לקדושי העליון ולעקבי הצאן שלפני השואה. בטוחני שמסקנותי המעשיות הללו הן גם צוואתו של האדמו"ר ממונקטש, בעל ה"מנחת אלעזר".
      נקודה שנייה וחשובה העולה בפרשת "ויגש" באה בפסוק "וירץ לפניו יהודה גושנה". רש"י הקדוש מסביר את הפסוק בכך שיעקב אבינו ציווה את יהודה לצאת לפני האחים למצרים ולמצוא שם מקום של תורה כדי שדורותיהם ישמרו לעד. בא הרבי הקדוש מסאטמר זי"ע וב"דברי יואל" לפרשת "ויגש" הוא מסביר שעפ"י רש"י הקדוש הרי ש"ארץ גושן" איננה פיסת אדמה או מיקום גיאוגרפי במצרים אלא מקום ללימוד תורה. מכאן מקיש הרבי מסטאמר כי כל מקום שיש בו בית מדרש בחו"ל ניחן בקדושת ארץ ישראל ואילו כל הגמרא בגיטין מביאה כי מקום ישוב יהודי בארץ ישראל שאין בו בית כנסת אין בו קדושת ארץ ישראל. מכאן גם אפשר להבין אחרת את הגמרא הטוענת שמי שגר בחו"ל אין לו אלוק , שהרי "דר בחו"ל" פירושו חי ללא בית כנסת וללא תורה ומצוות גם אם פיזית הוא יושב על אדמת ארץ ישראל. ומדברי  ה"סאטמר רוף" אפשר להבין חזק יותר את נס מכת החושך שניחתה על המצרים. שהרי אם "ארץ גושן" לא היתה מקום פיזי , אזי, בני ישראל חיו בשכנות ממש למצרים וכאשר בבית ישראלי דלק האור הרי שבבתי המצרים - בדירות שממול ממש ולא במקום אחר, כבה האור.
     על יעקב אבינו - בפרשת "ויחי", נאמר ש"גווע" ולא מת ומדוע? זאת משום שיעקב אבינו היה הראשון משלושת האבות שהוליד דור ישרים ממש ועם מותו המשיכו השקפותיו להתקיים בבני ישראל כמו הדרך  שבה יש להתנהג עם אומות העולם , כמו חשיבות "ישיבת אוהלים" של יהודי והאיסור להיטמע בהשקפות הנוכרים ושאר ההבדלים בין יהודי לנוכרי. אך מי שפוזל לחוקות הנוכרים ממש או אלה של הציונים אינו עוד בגדר "בני יעקב".
                                                         פרפראות
                             שעתן היפה של הסוררות והמורדות
      לפני כשבוע יצאה אחת הפרחחיות החדשות של ה"חברה החרדית" ובכלי התקשורת הפוקרים קראה בגלוי להרס המשפחה היהודית.  הפרחחית הזו היא כבר בת דור שני לנשים סוררות ומורדות שה"חברה החרדית" נותנת להן לגיטימציה. האם והבת בחזקת דינה אך ההבדל שהאם הקיאה את קיאה וצואתה ב"תקשורת החרדית" ורק מעט אצל הפוקרים ואילו הבת הנבזית עושה זאת בתקשורת הפוקרת ואומרת בגלוי כי מטרתה הרס החברה היהודית - ובמיוחד כל מה שאמור וקשור במורשת צנעת האישה וערכי ה"יידישע ממה". אותה ליצנית קראה לנשים החרדיות למרוד בבעליהן , ברבניהן ובתורה הקדושה אם לא יורשו להיכנס מהדלת הקדמית לפוליטיקה המכוערת ולא רק לבחור (דבר שלפני כדור היה אסור אף על נשות ה"מזרחי"...) אלא גם להיבחר. המצועצעת הזו כבר שולחת את טלפיה - דרך העיתונות הפוקרת, זמן לא מועט ומביאה לפוקרים על "מגש של כסף" את ההוכחה כי הנשים החרדיות מאסו - רחמנא לצלן, בתורה. אותה מופקרת היא ראשונה לכל דבר שבטומאה כמו תקיפת היהדות החרדית על אי התגייסותה לצבא הציוני, על כך שההסכלה הפוקרת חייבת להיכנס ביתר שאת בתוך היהדות החרדית ועל הצורך של חרדים להתבולל במסגרות החילוניות. והנה, כאשר מופקרת זו פוצה את פיה המזוהם אף אחד מהרבנים ומה"גדולים" לא קורא לנשים החרדיות להפגין נגדה, אף אחד מה"גאונים" וה"צדיקים" אינו קורא להחרימה והכל עובר בשקט. אני כבר יודע מה מגולחי הזקן ועונבי העניבות יענו לי - כי תשומת לב רק תעורר אותה יותר להצלחה. פומיה לעפרא. שקר וכזב. ראשית,התורה קוראת למחות ולא לשתוק, ושנית בדרך הזו - של שתיקה כדי "לא לעורר דובים", כבר הולכים החרדים הציונים כמעט 20 שנה ומה צמח לנו מזה? רק צרות כמו ה"חרדים החדשים", מסכילים "חרדים", עיתונות "חרדית" פוקרת ומשחיתה, סגירת כוללים וכו'.
     העיתונאית הזו - המשחיתה, טוענת לא במקרה כי תצליח בהרס שלה. היא מציינת כי במשך פחות משני עשורים פתאום צצו נשים "חרדיות" - בהמיות המשמשות עיתונאיות, מנכ"ליות, פרסומאיות ועוד מיני שרצים ועל כך היא בונה שבעתיד תהיינה גם פוליטיקאיות ברשימות החרדיות. האמת שמי שלא צעק כאשר מופקרות "חרדיות" הפכו לעיתונאיות, מנכ"ליות וכו' קיבל עכשיו דרישה לפוליטיקאיות "חרדיות". המופקרת הזו מפרסמת את קיאה ובמקביל בפרלמנט הציוני רצו לפסול את ש"ס ו"יהדות התורה" בגלל היעדר נשים ברשימותיהן. ברור שהכל עובד בתיאום - המופקרת והרשויות מתואמים והמופקרת הזו מייעצת לציונים מה לעשות וכיצד להרע  ליהדות.
    לא במקרה מעודדים הפוקרים את הנשים ה"חרדיות" המופקרות לפרוץ קדימה. הפוקרים מזהים שהסרת "אישה עושה רצון בעלה" הוא הדרך לזרוע הרס - חס ושלום, ביהדות החרדית. לא לחינם נאמר כי "נשים דעתן קלה" וכאשר האישה ה"חרדית" היא עיתונאית יש לסיטרא אחרא  כוח אדיר לשטוף את המוח הישר היהודי דרך אותן כותבות שאסור להן להיות כלי להעברת מסרים והשקפות רוחניות. ה"עיתונאיות", המנכ"ליות, מנהלות בתי ספר , ה"סופרות"  וכו' הן הארס וההרס של היהדות הצרופה והרס ה"יידישע ממה". במקום נשים צדקניות גדלות ב"בית יעקב" וב"חינוך העצמאי" נשים הורסות שכל חלומן להשתלב בעולם הפוקר. כך מקוים הפוקרים להוריד את הילודה החרדית, כך הם מקוים לגרום לדור השני והשלישי להתפקר וכך הם משתלטים על ה"תקשורת החרדית" כדי לתת לגיטימציה לנבזותם.
    ואם ב"עיתונאיות חרדיות" עסקינן הרי שפח האשפה הזה מלא בכאלה שגם החילוניים היו מקיאים מהן, מרוב גועל. ושמות לא חסרים - ריקי שושן, רבקה פאלוך, שרה גל שמתגלגלת כמו גלגל ועוד ליצניות עד לאסתי שושן , ה"צעקה האחרונה" של גועל הנפש. חלק מאותן "עיתונאיות חרדיות" הן דור שני ל"עיתונאיות חרדיות" שהחלו את דרכן כלאה ובנותיהן סיימו כדינה. ויש גם עובדות וסיפורים מאישיות מנהלית בכירה ב"אגודת העתונאים" החילונית כי חלק מאותן "עיתונאיות חרדיות" ו"פרסומאיות חרדיות" כבר אסורות לבעליהן מזה זמן רב לאחר שהתרועעו עם עיתונאים ואנשי תקשורת פוקרים ואף נוכרים. הנשים החרדיות המבולבלות הללו הצליחו להרוס בפחות מעשרים שנה את מה שלא הצליחו שונאי ישראל הגדולים ביותר ובראשם הרשעים אנטיוכוס ואדריאנוס ימ"ש. אחת מאותן נשים הינה גם זכיה בר שלום שהחדירה את הסכלת הארור מנדלסון לנשים חרדיות בנימוק האווילי של "פרנסה". ואיפה ה"גדולים"? בשירותים...
                                                 סרטן הציונות
          עד כמה המחלה הסרטנית - ציונית מפעמת בגוף היהדות החרדית יעיד הסיפור הבא. בשבת האחרונה סופר סיפור פדייתו של הרה"ג דוד שמידל שליט"א מכלא הציונים בב"ש ע"י ח"כ שי'ח איברהים צרצור- בבית של חסידי סאטמר ב"סטמפורד היל" הלונדונות שבבריטניה. בשולחן השבת נכחה גם הכלה החדשה של המשפחה שאביה עוסק ב"תקשורת חרדית מקומית". כאשר הוזכרה המילים "חבר כנסת" בצמידות לשמו של שי'ח צרצור הביעה הכלה הבעת פנים של לא מבינה. היא פשוט חשבה לתומה כל חייה כי מאחר והמושג "כנסת" הוא "קדוש" הרי שרק יהודים יכולים להיות חברים שם...
         עד לכאן הסיפור. עכשיו תחליטו אתם אם לבכות או לצחוק. זוהי תוצאה מעורבת - "צו'לנט" עסיסי של חינוך השקפתי לקוי מ"בית יעקב" עם פירורי לאומנות מהבית, החברות והסביבה וכמובן עם "רוטב" כפרני ואפיקורסי מה"תקשורת החרדית" שמזמן החליפה בבתים הכאילו- חרדים את התהילים והתורה בשבת. וזוהי גם הכלה החדשה של משפחה חסידית ועוד מחסיות סאטמר המהוללה. והכל קורה בלונדון - שם יחסית החרדים החסידיים פחות נגועים בסרטן הציוני!
                            עכשיו זה סופית: חריש זה באמת חנטריש
        בחוגי ה"עדה החרדית" - ובמיוחד בחסידות "תולדות אהרון", צריכים לעשות חושבים כיצד להיפטר מגונב הדעת הלאומני ששמו מאיר פרוש. בתחילה השקרן הנאלח הזה הסתיר מהעדה התמימה כי פרויקט חריש יוקם על אדמות ערביות תוך התגרות ונישול הערבים. אח"כ  הלה הסתיר שבכלל ישנם באזור כ-40 כפרים ערבים עם יערות וחיות טורדניות, עם קברי אבות ובמרחק של 2 ק"מ מהרשות הפלשתינאית! אח"כ קשקש  הפרוש הזה וסיפר לכל כי כל דירה תעלה 450 אלף ש"ח בלבד. לבסוף - משגילו המרומים את הרמאות ואת הרמאי בן לרמאי ונכד לרמאי, וביקשו ממנו את הכסף סירב הלה להחזיר ת המקדמות בערך כמו בן דודו שברח לפני שנים עם כספי הדירות של בתים שלא ניבנו מעולם בשכונת "שועפת" ("רמת שלמה") בי"ם ושל חנויות שלא הועברו לרישום מקרקעין ו"טאבו" בשכונת "נוווה יעקב" בי"ם.
        אבל השבוע נתגלה קלונו של "סגן שר השיכון" לשעבר והוא יחד עם המוטל'ה קרלי'ץ, הציוני, אברהם סלונים ה"לופט גשעפטר", רפאל פנחסי הלאומן ואריאל אטיאס ה"טווס" נותרו עירומים כביום היוולדם לעומת הערמומיות ששידרו. הגורמים ה"משפטיים" הציונים פסלו את העמותות החרדיות שלהם לאחר שהתגלה כי הללו תיאמו ביניהן מחירים בצורה טירונית וטיפשית. ומי נותר ללא כלום? שוב זה קרה לציבור החרדי התמים הנופל לפחי עסקניו הרדודים , הטיפשים והחמסנים. גם ה"שועלים" הללו - פרוש, פנחסי, קרלי'ץ ואטיאס התגלו ככלומניקים ועכשיו נראה מה יאמרו אלה - ובראשם הרב קאהן מ"תולדות אהרון", ששמו מבטחם בנוכלים הללו דרך האוטיסט הפוליטי אברהם סלונים. מלכתחילה היו צריכים לדעת ביהדות החרדית שאזור חריש - מאוכלס בערבים וקיבוצים, רק יביא להם צרות. אבל מה לעשות והעסקנים החרדים אינם אלא ליצנים שהימין החילוני משחק בהם כ"מריונטות". עכשיו צריכים להתנער ב"עדה החרדית" מהשועל הצבוע והלאומני ששמו מאיר פרוש ולהבין שטהור וטמא לא הולכים יחדיו גם אם נולדו זה לצד זה בירושלים של פעם - שלפני המנדט הבריטי.
                               צחוק מהעבודה ועבודה בעיניים
        לפני כמעט שנה העלתי פקפוקים באמיתות ה"קמפיין" החרדי נגד האינטרנט. טענתי כאן כי מנצלים את טוב ליבו ותמימותו של האדמו"ר מסקולעני,  אך לאחר כל כנס ישובו מארגני הכנס להשתמש כרגיל באינטרנט שלהם וה"סקולענר" התמים יאמין שאמנם רוב החרדים מתנזרים מטומאה זו. אבל אז שמתי את הדגש שהמלחמה האמיתית היא נגד האתרים ה"חרדים" באינטרנט ובראשם אותו "חדרי חרדים" שפרצופו החילוני ועקיצת העקרב שלו כבר נפלו על היהדות החרדית בחילול ה' אדיר. הוספתי שם שגם "כיכר השבת"-שידיים חילוניות מניעות אותו, משמש אויב נגד היהדות בתוך בשרה ממש ולכן מי שרוצה להפסיק ליהודים החרדים את סמי ההשחתה האינטרנטים צריך - ראשית דבר, להוציא מזרועות היהודים החרדים את הזריקות שמסממות אותם ואלה הם "חדרי חרדים" ו"כיכר השבת". הרבה התנפלו עלי וטענו כנגדי  כאילו שיצאתי נגד ה"סקולנער" הקדוש והתמים בכך שטענתי כי מאחורי גבו כל עסקניו ומשמשיו משדרים "עסקים כרגיל" בנושא האינטרנט. אבל זו האמת , כמו שגם טוביאס יואל החולב מרמה את האדמו"ר התמים והקדוש הזה ומוציא ממנו כסםי עתק על מסעדה, סועדים ובשר "גלאט כשר" יומי ל-500 איש ביאסי הרומנית, שאינם קיימים במציאות. אותו יואל טוביאס הוא דוגמא כיצד אפשר לשטות בגדולי ישראל - ובראשם ה"סקולענר, ולהציג טלפיים כשרות של חזיר אינטרנטי ולנאום נגד העניין ואף לקבל מה"סקולענר" מנדט לרכז את המלחמה באינטרנט בישראל ומנגד להשתמש בכל אתרי ה"אינטרנט חרדי" והלא חרדי כדי לפרסם את עצמו דרך שתי אחייניו - הליצנים אברהם יעקב סולומון (ה"שטעפנעשטר" שמלביש תמימים בסמרטוטים וגובה כסף עבור ההתלבשות כאילו היו בגדי אדמו"רים...) ואחיו הפרחח ישראל סולומון. חלק גדול מהמידע באינטרנט על יואל טוביאס - "רב מעולמו של אבא", אינו מידיעות מקריות שהוא יכול להתנער ולטעון כי "זה היה אירוע שסוקר בלי ידיעתי" אלא מדובר במודעות ממש שרק המפורסם בהם יכול להעלותן לאינטרנט. וזה הנבל שבישראל מרכז את ה"מלחמה באינטרנט"!
      אבל אשרי אלה שלא דרכו בכנס הראשון נגד האינטרנט - כמו  האדמו"ר הגר"א טיטילבאום, על אותה במה עם ה"אגודיסטים" מישראל ולא נפל בפח הצבוע שלהם. כנופיית "יהדות התורה" - ואחותה התאומה לברית עם הציונים,ש"ס, החלו לפנות לכיוון פרסום תעמולת הכזב שלהם ב...אינטרנט! מי שיאמין אח"כ שבאמת לגדולי ישראל יש מילה והשפעה על שתי הכנופיות הללו בודה מליבו. שהרי אם כולכם ראיתם את גדולי ישראל - של "יהדות התורה" (ואח"כ גם של ש"ס) עומדים ובוכים וזועקים להתנזר מהאינטרנט, אזי, מדוע ה"שלוחא דרבנן" שלהם הולכים לפרסם את תעמולת הכזב וה"לשון הרע" במה שכונה ע"י גדוליהם "עמק הבכא"?!
     האם כל כך חשוב להיטמא באינטרנט של החילונים - המעסיקים חרדים, רק כדי ש"דגל התורה" תכה את "נצח" או כדי שדרעי ואלי ישי יתקוטטו מתחת לשולחן?! מעניין מה יראו שם - ב"אינטרנט החרדי" כתעמולת בחירות? בטח "נצח" הקיקיונית תציג שם את הכאתו של נתי גרוסמן עורך עיתונה ואת גניבת עיתון ה"פלס"  שלה ואילו "כח להשפיע" תעניק שם תוכנית בידור עם ה"סטנד אפיסט" אמנון יצחק ואילו מטעם ש"ס ימטירו רצף של קללות וברכות עפ"י הצורך הפוליטי, ואילו "יהדות התורה" תציג שם את "היכלי התורה" וה"חסידות" כמו שמציגים "דירה לדוגמא". ההתייחסות של עסקני ש"ס ו"יהדות התורה" לדברי הגדולים נגד האינטרנט הממאיר היא בדיוק כמו שהם מתייחסים ל"גדולים" שלהם בשאר נושאי היהדות, ולכן צריך להוריד על שתי המפלגות הצבועות הללו את המים.
                                        מישהו פרץ פירצה
       כיצד גם כוחות יהודיים תורתיים נכנעים לזרם הקלוקל מ"שיקולים פרגמטיים" נתקלנו לפני כשבועיים כאשר העיתון "משפחה" הילל את חסידות סאטמר בכל פה. היה זה כנראה ניסיון של סאטמר לרכוש אהדה בתשחורת ה"חרדית" לאחר שעיתון "בקהילה" כבר מנהל שנים מגע פרסומי עם חסידות מונרו היריבה. אבל האם האדמו"ר מסאטמר ודייניו החשובים ידעו מיהו העיתון "משפחה"? האם הם ידעו מיהם בעליו ובעלי המניות בו? האם הם ידעו מה עיתון "במשפחה" באנגלית כותב לנשים ומדוע נשים חרדיות באמת צריכות להתרחק ממנו? האם הם יודעים את רמת הציונות , ההסכלה והסגידה לחילוניות בעיתון הזה? בודאי שלא! מישהו מליצני החצר חשב שאלה הם "יחסי ציבור" טובים לחסידותו וכדי שהאדמו"ר והדיינים יסכימו להתראיין לעיתון הציוני הזה הם גם הסתירו את תוכנו האמיתי.
      התוצאות עלולות להיות הרות אסון כאשר השבועון הזה יכנס לוילהמבסבורג ולמונרו ולשאר ריכוזי סאטמר ויטמא טהורים רק בגלל שפעם הוא כתב טוב על החסידות. ראיתי כבר סיפור דומה במנצ'סטר הבריטית כאשר "בקהילה" הילל את משפחת וויס המהוללה (צאצאי ה"מנחת יצחק") וחסידי סאטמר בעיר בכו שהם היו צריכים להכניס את העיתון הזה הביתה כדי לקרא את הכתבה.
      הרבי הקדוש זצ"ל מסאטמר היה מעדיף לקפוץ מחלון ביתו ולא להתראיין לעיתון הציוני , המודרני וההסכלתי הזה, ועוד בשפה שהרבי כל כך אסר אותה...
                                       יישר אומץ!!!
       בשנים האחרונות התרגלנו שחסידות סאטמר מרכינה ראשה ומורידה ווליום במאבק בין הציונות לפלשתינאים. ההפגנות נגד רישעי ישראל - המנהיגים את המדינה הציונית, מצטמצמים לתחום  המתים - קרי, בתי עלמין ופוסחים על החיים. אין יותר הפגנות נגד נתניהו וליברמן האנטי דתיים כפי שהרבי מסאטמר זצ"ל קיים נגד ה"טוב" שבציונים - מנחם בגין. על דיכוי הפלשתינאים וההתנחלות הציונית בסאטמר סתמו מזמן את הפה ואח"כ הם עוד יודעים לבקר את אלה שבכל זאת מנסים להציל דם יהודי מלהישפך לחינם ולומר לערבים שציונים ויהודים הם תרתי דסתרי. אבל בשבוע שעבר בכל זאת התעוררו בסאטמר לדרך אבות - והפעם דווקא ממונרו באה הישועה,
     האדמו"ר ממונרו - הגאון הרב אהרון טיטלבאום, יצא בריש גלי והודיע כי ההחלטה באו"ם - להכיר במדינה פלשתינאית נגד הרצון הציוני ההפוך, היא הצלה משפיכות דמים. ביקרתי לא פעם את הפלג הזה ויתכן שעוד לא מעט ויכוחים יתקיימו לי עימם אבל פיקוח נפש דוחה הכל. ישר כוח לאדמו"ר ממונרו שהיה בנתיים ראש החוג והחצר  החרדית היחידה שהביע תמיכה בהקמת המדינה הפלשתינאית כנגד גל הלאומנות הציוני, שהחרדים הציונים קופצים בראשו. אני חייב לציין שהתגובות בעולם הערבי לדבריו של האדמו"ר אהרון טיטלבאום שליט"א היו יותר מחיוביות וסייעו לא מעט להטות את השנאה הערבית לחרדים בגלל "יהדות התורה" וש"ס.
                                                   מתנחלים בעל כורחם
      פרשת המשבר המדיני החדש של הציונים - מול העולם כולו, שוב עוברת ב"פוקוס" של ההתנחלויות אך הפעם גל הגב החרדי ממש. השכונה  - "רמת שלמה", היושבת על אדמות גזולות משכונת "שופעת" הערבית במזרח ירושלים, היא הפעם לסלע המחלוקת. הציונים רוצים לבנות עלייה עם דירות כדי להוכיח לעולם שמרידתם בו היא ממש חיונית וללא פחד. הציונים עושים עצמם בונים את בתי החרדים אך בעצם הם שולחים עוד חרדים חדשים לספר העימות עם הערבים ועוד באמתלת "ישוב י"ם". ביתר, מודיעין עילית ועמנואל הן התנחלויות גלויות אך "נווה יעקב מזרח" ו"רמת שלמה" הן התנחלויות מוצנעות סביב השקר של "ישוב עיר הקודש".
    העולם הערבי מזמן הפך את שנאתו לחרדים כקשה יותר מאשר למתנחלי הכיפות הסרוגות וזאת משום שההתנחלויות החרדיות הן במסות של ערים גדולות ושל מתלהמים וטיפשים יותר מה"סרוגים" ולדגומא נביא את מאיר פרוש ,  מנחם מוזס, ישראל אייכלר ההפכפך  וחבריהם. הבניה הציונית המתוכננת ב"רמת שלמה" רק מרחיבה את הפער להבנת הערבים כי ציונות ויהדות הם תרתי דסתרי ואילו הציונים מחככים ידיהם כשהם יודעים שבקו האש שוב יעמדו חרדים ולא חילוניים. כיום אין לנו עוד מנהיגים - אפילו באגו"י, כה"בית ישראל" זצ"ל שמנע בשנות ה-70 הקמת שכונה חרדית בגילה בציינו ש"לבסוף אנחנו נהיה אלה שישלמו על היותם גדר חיה במלחמה בין הציונים לערבים".
                                        יצחק מי שיצחק אחרון
       ישנו טיפוס אחד הפכפך בדעותיו שבחודש האחרון הוא חושב שהוא צוחק על כולנו - כי כך הוא עשה 35 שנה, אבל לאחר הבחירות לכנסת המינים כולנו, בע"ה, נצחק עליו ולא נפסיק להחזיק את הבטן שלנו מרוב צחוק. כאשר הסקרים מראים שמפלגה קיקיונית - המורכבת מערב רב של "לומפן פרולטריון", איננה מגרדת אפילו את "אחוז החסימה" בא האיש עם השמלה וקודקוד בכובע ומדבר על "הצלחה דו- ספרתית". כאשר כולם שמעו מ"אותו האיש"  כי הוא מריץ מפלגה לפרלמנט הציוני - וכי בעבר הבטיח שלא יצביע בבחירות, אז בעל השמלה המפוספסת מתחכם איתנו כמו בגן הילדים ומבטיח שביום הבחירות הוא עצמו לא יצביע. זהו האיש שבבתי המדרש של חסידות סאטמר דיבר נגד המדינה ונגד הציונות ואילו בתעמולת הבחירות שלו הסמל הציוני מנצנץ ראשון לצד הדגל האמריקאי. "פני הדור כפני הכלב" - במינון הנמוך ביותר ובדרגה המגעילה ביותר. לאיש הזה קוראים אמנון יצחק.
      צריך להיות אידיוט גמור כדי לקנות את ה"סחורה" שלו. במישור הכללי הוא מספר לכולם כי יוריד את מחיר הלחם לשקל , יבטל את המע"מ ועוד מיני אמרות פופוליסטיות הבאות למשוך אליו טיפשים ואומללים. חסר רק שיחלק מזומנים לכל דכפין - גם כאלה כבר היו בעבר. הסיפור שלו עם המע"מ זהה לסיפור מלחמתו הפוליטית של בדש מ"פיקנטי" נגד מס הכנסה. מס הכנסה ניסה להוריד את בדש מבימת העסקים ובדש פתח נגדו אח"כ מלחמה פוליטית לביטולו. גם לאמנון יצחק - בעל השמלה, היה סיפור זהה. לפני מספר שנים ישבתי בביתו שלך יהודי בבני ברק ובסלון הבית התארח יהודי אחר, משכונת פרדס כץ בעיר בני ברק. האיש מפרדס כץ הציג עצמו בפני כ"שתדלן של מע"מ בציבור החרדי". תוך כדי השיחה התגלגלנו לשם "אמנון יצחק", האיש עיוות פניו כששמע את השם. הלה סיפר לנו כי מע"מ עמד לעצור את אמנון יצחק על פרשה של העלמת מס ורק הוא עצמו - האיש מפרדס כץ- א.ק.) , הצליח בעזרת ח"כ המנוח אברהם רבי'ץ ושר האוצר דאז, מר יעקב נאמן, לבטל את האשמה הזו , שהיתה יכולה לסגור לאמנון יצחק את ה"עסק המסחרי" שלו  -את "שופר" , ואילו את בעל השמלה היו שולחים לכלא, להריח את הליזול. האיש מפרדם כץ סיכם עם אמנון יצחק על מחיר ובעל השמלה - כששמע שצריך לחתום כפי שההלכה מורה על התחייבות כתובה הוא התריס כלפי האיש מפרדס כץ, "אתה לא מאמין למילה של גדול המחזירים בתשובה"? האיש מפרדס כץ ויתר ורצה להאמין ליושרו של בעל השמלה. אך כשהגיע מועד הפירעון קיבל המתווך רק שני שלישים מכסף ובעל השמלה צחק לעברו באומרו לו כי "שליש זו תרומה לשופר", ואח"כ הוסיף "והרי אין לנו שום מסמך חתום כמו שההלכה מורה"...
      כן , זהו האיש שבמשך 35 שנה הסתיר מיהו. זהו האיש שרבים חושבים שהוא מדבר ב"סלנג" הרחוב הציוני "כדי להחזיר בתשובה" אך הסיבה האמיתית לדיבורו זה היא בעצם העובדה שמעולם לא ידע לדבר בשפה אחרת. לשון הקודש או הוא העברית הרהוטה מעולם לא היו שגורות בפיו, הוא נותר בשפתו ובביטויו אותו נער מביה"ס החילוני "תל נורדאו" מת"א האומללה. מאז שחזר בתשובה - ממבואות אותה ת"א המטונפת, הוא לא שינה את לשונו כפי שרוב רובם של החוזרים בתשובה עושים. והגמרא הרי אומרת במפורש מיהו זה ומהו זה שאינו משנה דיבורו ואשר דיבורו מזוהם , הרי גם מחשבותיו ומעשיו מזוהמים. על אדני שפת השוק והרחוב הוא בנה את אדני משפחתו ולכן לא פלא שרק בן אחד מכל משפחתו נותר שומר תורה ומצוות והשאר ירחם ה' הטוב עליהם , עליו ועל מעריציו. במשך שנים לא מעטות עבד לימינו של בעל השמלה עו"ד בשם חיים כפיר - יוצא תימן, ודווקא שאינו חובש כיפה. הטלפון של הלה הוא 0543998800, ולאחר שתקראו את דברי, על מה ששמעתי ממנו כדאי לכם להוסיף חכמה, בינה ודעת ולצלצל אליו ולשמוע ממנו תוספות עסיסיות שלא תקבלו בשום מסעדה, כמו למשל מדוע המשטרה רצתה לחוקרו על שאיים בטלפון הפרטי שלו על מאן דהוא אך למעשה הטלפון שלו היה בשימושו של מישהו אחר , ומהו הקשר המשפחתי בין ה"מישהו האחר" לאמנון יצחק וכיצד הגיב האחרון על כך. כמו כן שאלו את חיים כפיר מדוע נזרק עוזרו של אמנון יצחק - שלתיאל ידעי, ומהו הקשר בין הזריקה הזו לבין גירושין במשפחת בעל השמלה. פעם יצאתי עם עו"ד כפיר ועם אמנון יצחק להתפלל בבית הכנסת הסמוך למשרדם. עו"ד כפיר - כמו שאר המתפללים, התפלל ברצינות . לאחר סיום העמידה הבטתי לכיוון המתפללים כדי לראות את אמנון יצחק מתפלל ולא ראיתיו בחדר. חיים כפיר קלט את מבטח וחייך, ואז רמז לי להביט לעבר פתח בית הכנסת. הבטתי לכיוון שם וראיתי את אמנון יצחק עומד שם ומאזין לתפילה. הוא לא נע ולא זע, לא היה בידו סידור תפילה ולא כלום. האיש עמד שם כמו פסל ובסיום התפילה צעד לכיוון משרדו, להמשיך בעבודתו האמיתית שלדעתי בינה לעבודת השם אין ולא כלום. שאלתי את כפיר כיצד יתכן הדבר והלה צחק והוסיף כי "אתה לא יודע עוד שום דבר מיהו האיש הזה באמת". ברגע של השתפכות אמיתית טען באוזני הלה כי היכרותו עם אמנון יצחק מנעה ממנו לחזור בתשובה. הלה סיפר לי כי הוא היה ה"מטפל" של אחד מבניו של בעל השמלה ולמד היטב על מהות המשפחה הזו. הלה טען כי במשך עבודתו עם אמנון יצחק הוא התוודע  לחילולי השם שמעולם לא חלם שהם קיימים. כמו כן לעג הלה לסיפורים ולהצגות של אמנון יצחק בדבר עמדותיו של האחרון , ה"קרובות לחסידות סאטמר". חיים כפיר סיפר לי דברים הפוכים על האיש ועל הערצתו לצבא הציוני כמו לדוגמא כאשר יצחק ביקש מחיים לקחתו לטקס מילואים שלו ושם יצחק ניגש לחיילים ולחץ ידם בחום ואף איחל להם הצלחה עד שיכו את אחרון הערבים. הוא כמובן לא בדק - בלחצו ידיים, איזה מהן של חייל יהודי ואיזה מהן של ערל אוקראיני.
     יש בידי הקלטה ברורה של דבריו באחת המופעים שלו ובה הוא טוען כי אין לו ולא יהיה לו שום קשר לפוליטיקה, הוא אינו מצביע ולעולם לא יצביע או ימליץ למי להצביע כי זו אינה תורה. עכשיו הוא מנמק את כניסתו לפוליטיקה בעובדה שמנעו ממנו להיכנס לגר"ע יוסף. תינוק פרייר לידו. האם באיש כזה ילדותי ותינוקי אפשר לבטוח?! הוא מריץ מפלגה הרחוקה מדיני יהדות באמת - עם צו'לנט של טיפוסים, וטוען כי הוא עצמו לא יצביע ובכך לא הפר את הבטחתו. הוא מזכיר לי את גונבי הדעת שהכרתי ברומניה ועליהם אמר פעם אחד הישראלים שסחרו שם כי הם כל כך טיפשים  עד שהם חושבים שהעומד לפניהם יותר טיפש מהם. הגר"מ לנדא - אב"ד בני ברק, והגר"ש מחפוד יכולים להרחיב את הדעת והדיבור על האיש הזה, שהפך בן לילה  ל"מורה הרוחני" של רשימת סמרטוטיו לכנסת המינים. צלצלו אליהם ותשמעו בדיוק מיהו האיש הזה ומהו תוכנו וברו.
      כבר לפני כשלוש שנים שאל אותי חיים כפיר מה דעתי לגבי כך שאמנון יצחק ירוץ לבחירות. מכאן שהסיפור על רוגזו כנגד באי ביתו של הרב יוסף הוא עורבא פרח. כל הרצאותיו מוקדו לשם כך וברמה הנמוכה והפופוליסטית ביותר. פתאום בעל השמלה - כמנהג פורים, והאיש שרק ה"סלנג" שגור בפיו , הפך ל"נביא זעם" עם "רוח הקודש" ו"נבואה" שאנחנו יודעים למי היא ניתנה לאחר חורבן הבית, והחל להפחיד תמימים בחו"ל כי העולם יחרב וצריך לעלות לארץ. ממש חסיד סאטמר! המטרה היתה להביא את אוהדיו התמימים והטיפשים לארץ כדי שיצביעו עבורו לכנסת המינים. לא לחינם הוא זנח את בסיס התורה והוא פונה לנושאים טרפים כמו "השכלה" וכו'. לא לחינם ברשימתו משובצים פרחחים שבינם לבין תורה אין ולא דבר. יצאה השמלה מהשק והאיש בעצם לא היה מעולם יהודי העומד על בסיס ההשקפה החרדית מדורי דורות. זהו פופוליסט חסר השקפה בסיסית והעיד עליו הרב דורון אחיאל מלונדון - כמו רבנים אחרים, כי בשיחות שקיימו לא התעניין יצחק ב"זיכוי הרבים" אלא בסחר מכר ובהוראות קבע שזה יביא לו. האיש הזה - מהשוליים הסהרוריים, אינו מבין בכלום אבל כמו יאיר לפיד הוא הפך לדמגוג בכל הנושאים ע"י הצבת סיסמאות פופוליסטיות.
    את עלייתו המסחררת הוא חייב לחסיד סאטמר בשכונת "הנדון" בלונדון הבריטית. זה היה ממש בראשית שנות ה-90. ר' משה מרקובי'ץ היה אז בשיא גדולתו הכלכלית. הוא העלה בלונדון את מד התרומות לכל המוסדות ועזר ליהודים פרטיים כמו שאף אחד לא עזר לפניו. עמדותיו היו מוצקות ונשענו על ההשקפה הברורה והיצוקה של בעל ה"ויואל משה" מסאטמר. בבית כנסת ספרדי בשם "היכל לאה" בשכונה הופיע צעיר מישראל שטען כולו לאנטי ציונות. הצעיר היה בן עדת תימן ושמו היה אמנון יצחק.  ר' משה מרקובי'ץ יצא לשמוע אותו. במוצאי שבת קודש הוא קיבל אדמו"ר מישראל לזמן מועט ואח"כ ישב מספר שעות עם אותו אמנון יצחק, לימים בעל השמלה. אמנון יצחק הבין אז שאם ידבר נגד המדינה והציונות ויבטיח שלא ייקח כספים אנשי סאטמר יפלו לפניו כפרי בשל. וכך הוא עשה. למשה מרקובי'ץ לא היה ספק כי אמנון יצחק ילך בדרך ה"ויואל משה". הוא לא היה יכול לצפות כי 20 שנה אח"כ הלה "ירוץ" לכנסת הציונית עם חבורה של ציונים נטו וברוטו, יקרא ל"עלות בחומה", יהלל את המיליטריזם הציוני  וידבר על להיות שותף לביבי נתניהו בקואליציה. יהודי חרדי כמרקובי'ץ לא הבין אז שבישראל גדלים גונבי דעת עם ראייה של עשרות שנים קדימה. בסיום הפגישה קיבל אמנון יצחק שלושה צ'קים שמנים ביותר ומהם התחיל בעל השמלה  לבנות את ממלכתו המסחרית והוסיף הוראות קבע של תמימים ונאיביים. עוד פרצוף בשביל סאטמר!
    במחצית הראשונה של שנות ה-90 פרצה פרשת מכירת ילדי תימן, המזרח ובלקן לכותרות. הרב עוזי משולם עבר עינויי תופת. כולם הגיבו על כך אך ה"תימני המקצועי" אמנון יצחק - בעל אופנת השמלה ליוצאי תימן, לא עשה דבר וחצי דבר בעניין. היו אלה הימים שהזרם הלך אחר דיבוריו. היו אלה הימים שבהם "דרך כוכבו" והאנטי ציונות היתה - כביכול, דרכו. אבל בנושא גניבת הילדים ועינויו של הרב משולם לא נשמע קולו. כנראה שכבר אז הוא ידע שיבוא יום והוא יתחבר לממסד ויהיה חלק ממנו. הרב עוזי משולם סימל עבורו את הסכנה הגדולה ביותר להיות שנוא על הממסד הציוני.  לימים, מששאלוהו - במופעו, מספר יוצאי תימן על דעתו על מה שעשו לרב עוזי משולם, הרי שאמנון יצחק "נפנף" אותם באלגנטיות מהאולם. וזהו האיש וזו באמת "תרומתו" למורשת יהודי תימן. מאחורי השמלה המפוספסת מסתתר כלום עם כלום.
     לא לחינם הוא נצמד לרבנים ליטאים - אשכנזים ומציג פנים כאילו הוא משומעי לקחם. כבר שנים שהוא תכנן להפוך לספרדי מספר אחד ואת זאת משיגים ע"י מכירת הבלים לאשכנזים. לחסידות סאטמר הוא מכר אנטי ציונות בצלחת וה"עדה החרדית" הגיבה בכרוז ובהודעה ברורה נגדו לא מכבר על "ריצתו" לכנסת המינים. אך השאר סומים. מלחכי פנכא גונבים את דעת הרבנים קנייאבסקי ושטיינמן ומציגים את הכלי הריק הזה כמי שיהיה יותר תקיף בנושאי "השקפה" מש"ס. אבל שני הגדולים הללו איננו יודעים באיזה פרחח רחובות מדובר, הם אינם יודעים מהי רשימתו לכנסת המינים וכי זהו הציוני האמיתי שיעבוד מתוך החרדים להאצת הכנסת ההסכלה לבתי יראים ושלמים, יגביר את הלאומנות בציבור החרדי ויחסל את מה שעוד נותר מהדור הקודם ב"אמונת חכמים של גדולי ישראל מלפני השואה". האם מישהו עדכן את הרבנים קנייאבסקי ושטיינמן כי לאיש הזה היה עיתון פוליטי - "ארבע כנפות" (את שמו גנב מתנועת תשובה בבלגיה), עם מדור ספורט תועבתי? האם סיפרו לרבנים הנכבדים הללו כי גם בהופעותיו של אמנון יצחק הופיעו הזמרים שלהם הוא מתנגד?  בודאי שלא יידעו את הרבנים החשובים הללו  בדבר וחצי דבר על אמנון יצחק האמיתי  ושוב אמנון יצחק גונב את דעת האשכנזים הליטאים כמו שבעבר גנב את דעת חסידי סאטמר. ואם אותם גדולים כל כך מרוצים ממנו אז אני מאחל להם שדווקא מצביעי ג' יתנו לו את קולם ואז נראה מה יהיה אח"כ...
     צריך להיות טיפש כדי להעדיף איש כזה - עם שפת רחוב ומעריצים בנוסח שבתאי צבי, על פני רבנים ועסקנים ממשפחות חרדיות ממש. אינני מצביע ולא אצביע מעולם למפלגות הציונים אבל גם אסור להתחבר לכאלה שמעידים פני פנחס והם בעצם עושים מעשה זמרי. אם חס ושלום יצליח בעל השמלה להכניס אפילו שניים מאנשיו הרפורמיסטים הרי שרק אז יחושו גם האשכנזים הליטאים את גודל המכה ויבינו שוב מה קורה כשנותנים יד לאנשי "שליש ורביע" רק משום נימוקים פופוליסטיים של מספר מצביעים או שזו דרך ההמון ו"יש ללכת לקראתו". ואסיים בפסוק "בת כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת" , שעל כך כבר אמרו רבותינו שאם לאדם חשוב יש צאצא ואו צאצאית שסרו מהדרך הרי עליו  לסגור את תלמודו, להפסיק ל"זכות הרבים" וייגש לטפל באסונו כדי לא להרבות חילול ה' בישראל". זו הצעתי לאמנון יצחק מת"א לשעבר.
                                             

חיים שכאלה
    הרבה זמן התלבטתי אם לכתוב את המיני מאמר הזה ולא במקרה כתבתיו אחרון ברשימה זו. ההתלבטות שלי היתה משום שעדיין הדברים לא הוכחו נגד האיש ששמו "הרב חיים הלפרין" מלונדון. אך מקרה שאירע השבוע - ביום שני, ושהייתי נוכח קרוב לו שכנעו אותי להוציא מעטי "קיטור" בנושא. לא משנה מהי האמת אבל לנעול את אב"ד לונדון - הגאון רבי אפרים פדווא, זו יותר מעזות פנים ובריונות. משה הלפרין - אחיו של הרב חיים הלפרין, הפך באותם רגעים - בהם סובב את המנעול ולא אפשר לגאב"ד לונדון לצאת מבית אביו (הגר"א הלפרין) עד שישנה החלטתו, למשה ה(א)לפרון, שם מוכר מהאסכולה של "משפחות" הפשע בישראל. אינני יודע אם את הרב חיים הלפרין צריך להישלח מלונדון אבל את אחיו משה צריך לנדות ולשלוחו מעבר להרי חושך תורתיים.
    לא במקרה נובעת החוצפה הזו. בדור שלנו הפכה החסידות למסכה משפחתית של גורבי גרביים ואוכלי ג'ולנט. הקשר בין ההשקפה הקדושה של ה"בעל שם טוב" לבין חלקים לא קטנים מה"חסידויות" שבימינו אינו אלא מיקרי בהחלט. הרצון להגן על כל פושע, גנב ורוצח רק משום שנולד עם שטריימל על ראשו אינו קשור כהוא זה להרמת קרן החסידות של קדושי העליון שלה. כמו שעשיו היה נכדו של אברהם אבינו כך גם יתכן שנכדיו של ה"דברי חיים" מצאנז נפלו ברשת זו ובודאי שנשמות קדושי עליון אינן מגינות על זנאים ונוכלים רק משום ייחוסם אליהם. נהפוך הוא. המשפט "עשיו שונא ליעקב הלכה היא" לא נאמר בכדי ע"י חז"ל. עשיו לא היה בן השפחה - כישמעאל בן הגר. הוא היה בנם של צדיק אך גם צדקת. הוא גדל על ברכי סב ששמע מנח על בריאת העולם , ולמרות הכל יצא לתרבות רעה כזו שהפך לסמלה של התרבות הרעה. בגללו איבד סבו חמש שנים מחייו, בגללו התעוור אביו מקטורת העבודה הזרה של נשותיו ובגללו אנו סובלים עד היום. והנה דווקא בגלל שעשיו נולד לבית ירא שים הרי שההקפדה על מעשיו קשה יותר. אחד שגדל באוירת תורה ומרד בה הרי שהלכה היא שישנה את התורה כל ימיו ויש להחרימו. מכאן שה"קפידה" צריכה להיות על אותו יהודי בן קדושים שסר מהדרך ופחות על כאלה שנעים בין "צינוק שנישבה" לסתם יהודים טובים שמועדים. אבל במציאות - בדורנו האחרון והעלוב, ההיפך הוא. אם נמצא רב שמעד והוא בא ממשפחה פשוטה הרי שמיד יעיפו אותו לכל הרוחות וינעלו בפני כל "שערי התשובה" במקומותינו. אבל אם יגלו שסרח "רב" עם "ייחוס" אבות הרי שלא רק יקדשוהו אלא יחרימו כל מי שיעלה עובדות נגדו , גם אם מדובר בתלמידי חכמים גדולים. הדברים זהים גם לעניין פשע תורתי יומי. בעיר מסוימת בארה"ב נתפס זקן יהודי עושה מעשים שלא יעשו בילדי המקום ומיד "הוגלה" לעיר אחרת. אבל באותה עיר עצמה נתפס "עסקן חשוב" - נכד לאחד מגדולי ישראל,  מעולל את אותם דברים לילדים אחרים והובא לרב העיר לבירור. ה"עסקן החשוב" לא התבלבל  וענה לרה העיר כי "עשיתי תשובה". לא רק שהלה לא וגלה אלא הוא ממשיך להסתובב בעיר עם חזה נפוח ומשמש כמובן כ"עסקן חשוב"...
    הפרשייה בלונדון אמנם לא תמה אבל הפעם זו  כבר לא רכילות מרושעת מצד משפחת שקרנים כמשפחת השלזינגרים - מוציאים שם רע באופן מקצועי לזכאים והופכים לצדיקים חייבים ורשעים. הפעם חברו לעדויות דיינים החלוקים ביניהם כל ימות השנה - כדיין חנוך (הניך) ערנטרויא ודיין ישראל יעקב ליכטנשטיין. הפעם נמצאים יחד גם דיין אהרון דוד דונר מ"סטמפורד היל" והרב הישר והתמים רוברטס מ"גלדרס גרין". האם כך מבטלים החלטה של הגאב"ד - באיום לסוגרו לעד עד שישנה דעתו?! ומה עם חילול ה' בהבאת המשטרה לחלצו? מוישל'ה הלפרין צריך להיות מזמן מחוץ להשפעה תורתית. עם טיפוסים כאלה עניין ה"בית דין" מתרוקן מתורתו. כבר לפני שנים איים אליקים שלזינגר באלימות על האדמו"ר מקוסון אם הלה יגיע ל"דין תורה" ב"כדתיא". האם יש עסק כאן עם שתי משפחות שאינן אלא "משפחות" עפ"י ה"מפיה" האיטלקית, והלוחמות זו בזו שלא עפ"י דרך התורה? קרי, משפחות שלזינגר והלפרין.
    נכון שלהבדיל ממשפחת שלזינגר מ"סטמפורד היל" - שם כולם הולכים אחר הרשע של ראש המשפחה, הרי שבקרב ההלפרינים העניין מעט שונה , ובמיוחד לנוכח צדקותו האמיתית של הרב הגאון דוד הלפרין משכונת "הנדון" הסמוכה ל"גלדרס גרין", אך עדיין חילול ה' נוראי. אם העובדות נכונות הרי שהעבריין צריך לעוף בבעיטה ואם לאוו  הרי שהמעלילים צריכים לעזוב את לונדון. חבל כאן למנות ועדה של רבנים מבחוץ וזאת משום עלבון דיינים חשובים כערנטרויא, ליכטנשטיין, דונר ואחרים אך גם משום שהעדות לא תעמודנה בלחץ הנפשי מול רבנים מבחוץ.
    ותמיד ישאל יהודי את עצמו "בשל מה נפלה עלי הצרה הזו"? אז כמה עצות למחשבה למשפחת הלפרין. למרות שהרב הגאון אלחנן הלפרין לא שלט בשנים האחרונות בבית מדרשו "בית שמואל" ב"גלדרס גרין" הרי שמה שהתחולל שם כנראה נפל גם עליו. ארוחת בוקר לאורחים התבטלה בהאשמות זדון כי "מלבינים שם סמים"! ארונות ומקררי אוכל נסגרו לפני האורחים והמקום ננעל בפני אותם אורחים גם כשהתפללו שם. במקום נמצא אדם רשע שמסלק תיקי אורחים מבית הכנסת לתחום הכלל ומעמידם בסכנת גניבה. ובמקום עובד גוי פולני ערל ושונא ישראל שגם מאיים על יהודים בסכין אך זוכה לגיבויו של הגבאי הלברשטט.
  אבל ישנה בעיה נוספת ועלייה שותף גם הרב אלחנן הלפרין. בלונדון חי יהודי ירושלמי בשם אליהו ויינשטיין, מתרים כספים למוסדות "תורה ויראה" של "נטורי קרתא" בי"ם. "עוונו" האחרון היה לפני כעשור כאשר השתתף בהפגנת "נטורי קרתא". מאז האיש אינו מורשה להיכנס אל בית המדרש "בית שמואל" ב"גלדרס גרין". אסור לו לשתות שם אפילו כוס מים, אסור לו לגשת לשירותים (אני הייתי נוכח כיצד האיש כמעט פלט את "גדוליו" בגלל שגורש משם באופן אלים!) ובודאי שאסור לו לטעום גרגר של בצק בבית המדרש. האיש הוא זקן וערירי וסובל ממחלות רבות. האם כך מתנהגים "חסידים" ? לעומת זאת, עם קום המדינה הציונית חשבו מקימי המקום לתקוע שם את הדגל הציוני. לא לחינם נאמר שמי שמרחם על רשעים סופו שיתאכזר לצדיקים...
    
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה