יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

יצאה שלי מהשק ב


בס"ד
      יצאה שלי מהשק ב/ הרב אליהו קאופמן
   תמיכתה של גב' שלי יחימובי'ץ בפיתוח ההתנחלויות החדשות - כנגד עמדת ארה"ב והעולם המערבי, מעידה יותר מאלף עדים מהן דעותיה האמיתיות של ה"נציונל סוציאל דמוקרטית" שלפני מספר שנים תפסה טרמפ על שלד רקוב וחלוד של מפלגת עבר שעבר זמנה ובל קורבנה , כדי לבנות ממנו מפלגה חדשה עפ"י מידותיה. כבר לאחר שנבחרה ליו"ר המפלגה רמזה היחמוביצי'ת הזו כי עמדותיה אינן רחוקות משל המתנחלים, אבל אח"כ מילאה פיה מים עד ששוב נפתח ברז פיה ויצאה האמת לאור.
    יש הטוענים שזו טקטיקת בחירות - כדי לגנוב קולות מהימין , כולל אי רצונה להצהיר נגד כניסה בעתיד לממשלת נתניהו. אבל המצב הוא ששליפת העמדות הימניות שלה דווקא עכשיו - כאשר העולם תוקף את נתניהו ויש באפשרותה להתחבא מאחורי תקיפה זו, מוכיחה כי אלה באמת עמדותיה וזהו שורש הבעיה. כמו כל אחד הרי שזו זכותה המלאה  להחזיק בעמדה זו ואף להנהיג את מפלגתה בקו זה, וטוב שהביעה את דעתה יותר מחודש לפני הבחירות. לא זו בעייתה של גב' יחימובי'ץ. הבעיה מסובכת יותר - יש לנו עסק עם אדם לא יציב רעיונית שעמדותיו משתנות כמו מזג האויר במנצ'סטר הבריטית. הפעם לא מדובר בליבני או באולמרט שלאחר שנים רבות ולאחר ניסיון עשייה מדיני לא מועט הבינו שיש לשנות כיוון. הפעם יש לנו עסק עם אחת שעוד לא גיבשה את דעתה הפוליטית אבל הצליחה להשתלט על מפלגה גוססת עם עבר ותדמית מפוארת , באמצעות יושבי ויושבות בתי הקפה של שינקין, ומי יודע מה תחשוב ביום שלמחרת הבחירות ואחריו שוב תשנה את דעתה הלא מגובשת ורק תמיט בלבול מדיני ופוליטי במערכת הפוליטית הישראלית, השסועה בלוו הכי. מצב כזה יכול להשפיע על כל המערכת בישראל שתהיה תלויה ועומדת ברגעים הקריטיים ביותר בתלמידת תיכון מתבגרת ולא בפוליטיקאית ומדינאית יציבה.
  ומדוע אני רואה את הדברים כך וחושב שהיא יו"ר המפלגה הבלתי אחראית ביותר שקמה בישראל- במצב של פיקוח נפש ממש? כל זאת משום שרק לפני כעשור הצביעה הגב' הזו - הידידה החדשה של המתנחלים, למפלגת חד"ש. כאשר נפוץ העניין בתקשורת היא לא הכחישה את העובדות הללו. מקורביה טענו אז כי הצבעתה אז נבעה מ"הערכה גדולה לפעילותה של גב' ח"כ תמר גוז'נסקי מחד"ש למעו ציבור העובדים" . אני לא קונה את הסיפור שזו היתה הסיבה היחידה והעיקרית של גב' יחימובי'ץ להצבעתה. גב' תמר גוז'נסקי איננה עוד חברת כנסת חברתית עם עמדות "יוניות פושרות", שאפשר להצביע עבורה ולהתעלם לאיזו מפלגה והשקפה היא שייכת. גב' גוז'נסקי איננה בדיוק עמיר פרץ או דוד לוי. לגב' גוז'נסקי יש השקפה קומוניסטית ברורה וסדורה שממקמת אותה ואת חבריה מחד"ש מחוץ ל"קונצנזוס הלאומי" -לאומני והציוני. לחד"ש יש השקפה סדורה כנגד הציונות ובעניין הפלסטיני - כולל החזרת הפליטים. חד"ש  היא מפלגה בראשות מנהיגות ערבית ברורה ומכאן שהצבעתה של יחמובי'ץ לחד"ש באה או מתוך בלבול ואי הבנה למה היא מצביעה או מתוך הזדהות מלאה כמעט עם כל העקרונות של המפלגה הזו. אם האפשרות הראשונה נכונה , אזי, מסתבר כי היחימוביצי'ת הזו היא טיפוס מבולבל ונושב אחרי הרוח והדבר מעיד על עתידה של מפלגת העבודה בעתיד. אם האפשרות השנייה  נכונה , אזי, הגב' הזו מסתירה מהציבור מהפך דראסטי שעברה בזמן קצר - משמאל רדיקלי  לימין קיצוני. גם עובדה זו מעידה מחד גיסא על בלבול רעיוני של הגב' הזו ומאידך גיסא  על חוסר אמינות מפחיד שלה ושמסתירה את דעותיה ומהפכיה מציבור בוחריה.
    יחמובי'ץ עוד תמעד לאחר הבחירות , אסופי שינקין עוד יתפזרו לכל הרוחות הפוליטיות והתוצאה עשויה להיות הרת אסון פוליטי למפלגה ששנים רבות הרימה את דגל השלטון כראשונה במעלה, אך גם המערכת הפוליטית בפרלמנט תיפגע וסיפור התפוררותה של "צומת" ההיסטורית יחוויר לעומת מה שעוד נקבל מצעצועי ה"לגו" הפוליטי של היחימוביצי'ת. מי יודע איזה מהפך מצפה בעתיד במפלגה זו וסביר להניח שלאחריו יחימובי'ץ תעזוב אף היא את ה"בית הפוליטי" שלה כמו שעשו ארבעה יו"רים קודמים של מפלגת העבודה - סיפור חסר תקדים בפוליטיקה הישראלית והעולמית כאחד, את הספינה המחוררת ששמה נותר "מפלגת העבודה הישראלית". מפלגת העבודה איננה "בית פוליטי" אלא "אוהל מחאה" ותו' לא.
    רגע לפני שאיזה "קול צף" מימין , משמאל או ממרכז חושב להצביע למפלגה המונשמת הזו עליו לזכור שיותר מעשור הכינוי הכי מתאים למפלגה זו הוא "הדג מסריח מהראש".
    אבל כיצד הגיבו מתחריה של היחימוביצי'ת למפלגות "גוש המרכז-שמאל" הוא סיפור עצוב כיצד נראה "מחנה השלום" של המדינה שהכיבוש הפך להיות אחד מערכיה היסודיים. ליבני ולפיד אמנם שאגו כנגד תמיכתה של יחימובי'ץ בהתנחלויות אך מיד הוסיפו שהם עצמם תומכים ב"עיבוי גושי התיישבות שלא יוחזרו" וכי "כספי ההתנחלויות הם על חשבון פרוייקטים חברתיים". "עיבוי גושי ההתישבות" הוא כינוי נרדף להתנחלויות ולשיטחי כיבןש שליבני ולפיד מעונינים לספחגם לאחר ה"שלום" שלהם.מכאן שהרבה הבדל בין יחימובי'ץ לשני ה"שלומניקים" אין. שאלת ההבדל בסיפוח ובכיבוש -בין ליבני ולפיד, ליחימובי'ץ,הוא רק שאלה של מספר קילומטרים שלפיד וליבני מוכנים לוותר עליהם בסיפוח שלהם, ואין כאן שום שאלה עקרונית.
    הגיע גם הזמן לנפץ לרסיסים את הסיסמא הישנה "ההתנחלויות על חשבון השכונות" או את הסיסמא המגבילה  שלה , כי "ההתנחלויות הן על חשבון השירותים החברתיים". הסיסמא הראשונה קמה כבר בסוף שנות ה-70 מטעם ה"פנתרים השחורים" ואח"כ מטעם ארגון "האוהלים" כדי למשוך אנשי ימין  מהשכונות , ממחנה הימין לשמאל ואילו הסיסמא השנייה היא "התקרנפות" של פוליטיקאים פחדנים הפוחדים לירות את חיציהם נגד הכיבוש מסיבות פוליטיות ממש, ולא בכיסוי "חברתי" רדוד. הייתי שואל את כל אלה הטוענים כי "ההתנחלויות הן על חשבון השירותים החברתיים", האם כאשר ימצא כסף לכל אותם "שירותים חברתיים" יהיה מותר להמשיך לממן את התנחלויות הכיבוש? מי שבאמת נלחם בכיבוש יודע שגם אם הכסף ל"שירותים החברתיים" יזרום ברחובות כמו מים וביוב הרי שאת ההתנחלויות צריך להפסיק לממן ואח"כ גם להורידן כי הן נבנות על אדמות עם אחר -  שקרוב למאה שנה רק נשדד מאדמותיו, ואין למאבק הזה (בכיבוש) כל קשר ל"תקציב המדינה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה