בס"ד , טבת תשע"ג
האמת המרה על יואל טוביאס / הרב אליהו קאופמן
על פרשת הרב יואל טוביאס אני יכול
לכתוב סידרה של ספרים עם עובדות והוכחות אמפיריות ולהתמודד עליהן בכל דין תורה או
לחילופין בבית משפט ומנגד הייתי שמח שאם לרב טוביאס יהיו השגות עלי שיאמר זאת
בגלוי (כפי שאני אומר וכותב זאת בגלוי) ואם יהיה הצורך שיעמוד לאחר מכן לדין
ויוכיח את דבריו.
את הרב טוביאס אני מכיר מאז אמצע שנות
ה-90 ולהלן שורה של התנהגויות
"תמוהות" , שקרים והחטאות שדליתי ממנו עם השנים.
א) כל סיפורי ההתעסקות שלו ברומניה הם
מפוקפקים מבחינה מעשית - של פעילות ממש. מיד לאחר מות הרב רוזן הוא ניסה להיבחר
לרב הראשי ברומניה אך ניכשל לאחר שניבחר לתפקיד (באמצע שנות ה-90) דר' יחזקאל מרק.
לאחר שהאחרון הודח מונה במקומו ח"כ השמאלני לשעבר - מנחם הכהן שרק לפני כשנה פרש, כשכל העת הוא שהה
בישראל להוציא מספר שבתות וחגים במשך כל שנה ושנה. באותן שנים היה מגיע הרב טוביאס
לרומניה מידי מספר חדשים עד שנה ועורך - ברשות
הפדרציה המתבוללת שם, "שיעורי תורה" בפני יהודים מקומיים שחלקם היו
מתבוללים ובפני סטודנטים ישראלים בעיר יאסי. למרות שהסטודנטים הישראלים היפנו אליו
בעיות כשרות ובחינות בשבתות ובמועדי ישראל ועוד נושאים בעיתיים הרי שטוביאס מעולם
לא טיפל בכך. האיש פרסם - עד סוף שנות ה-90, כי בעיר יאסי הוא מחזיק כולל אברכים
מישראל אך כהגעתי לשם חשפתי כי מדובר בסטודנטים ישראלים מתחזקים שהוא היה מבקרם
פעמיים בשנה ומוסר להם איזה שיעור ותו' לא, אך אח"כ הוא היה מספר שביקוריו שם
הם מידי שבועיים עד שלושה וכי מדובר ב"כולל אברכים". על
ה"כולל" הדמיוני הזה הוא היה אוסף תרומות למכביר. גם כיום אין לו פעילות
של ממש. לפני כשנה הוא שלח את אחיו ליאסי כדי ליצור אחיזת עיניים כי יש שם פעילות
אבל האח - שלומיאל אומלל, אינו יוצא מביתו, כשהוא כבר מבקר בבית הכנסת אין לו מילה
וחצי מילה למחות על חילולי הקודש שם, הוא אינו
מוצא שפה משותפת עם מעט הסטודנטים שם ולאחרונה החל בורח בחגים לישראל. הלה בכה
באוזני הסטודנטים והקהילה המקומית כי אחיו מאלץ אותו להיוותר ביאסי "כדי
להצדיק הזרמת כספים לפעילות שלו, שלא קיימת". לפנימספר שבועות ביקר האח
בלונדון ואסף לחתן את צאצאיו. באוני חרדים מקומיים הוא קבל שאחיו מכריח אותו
להישאר בעיר יאסי וזורק לו פרוטות מספי העתק שנאספים על הלא כלום שם. כמו כן
התלונן האח כי "שלום הבית" בינו לאשתו התערער עקב כך וכי לאחר פחות
משבועיים (בתחילת הנסיעה לרומניה) היא סירבה להישאר שם והיא זו שהעמידה לו תנאי לא
להישאר בחגים שם. הלה סיפר כי כל מאכליו מקופסאות שימורים מישראל וכי אחיו - יואל טוביאס,
מתעמר בו עד כדי כך שהוא אוסר עליו לאכול כל מאכל מבושל וחם אצל הסטודנטים
הישראלים שם אף אם המוצרים מהודרים הכלים הוטבלו והמשפחה יראת שמים!
ב) בהסתובבויותיו ברומניה מצטרפים לאיש -
כעוזריו או כ"גבאיו" גורמים מפוקפקים ואף פליליים. חלקם חילונים, חלקם
נוכרים וחלקם שבבניקי'ם חרדים. כך למשל נעזר בשנות ה-90 בנוכל שעבד בחברת בניה
ישראלית ברומניה (חברת "דרוקר- זכריה") ונעלם ממנה ביום בהיר עם סכום
כסף גדול. כאשר כל ההוכחות הובילו אליו היה זה הרב טוביאס היחיד שטען כי האיש (חילוני...)
הוא "חף מפשע וירא שמים". זמן קצר אח"כ - בסוף שנות ה-90, הופיע
טוביאס ביאסי עם אדם בשם ישראל מבני ברק. הרב טוביאס הציג את הלה בפני הסטודנטים
הישראלים ביאסי ושיבח אותו בפניהם ואף הסביר להם כי "הוא הנציג שלי
ביאסי". ישראל נותר בעיר גם לאחר שנסע טוביאס לארץ ואז החלו הרפתקאותיו.
בתחילה הוא יצא "לבלות" עם הסטודנטים הישראלים במועדונים בעיר ובקזינו
המקומי. אח"כ ניסה לרשום את רכוש היהודים הזקנים על שמו תוך הבטחת עתידם עד
120. לסטודנטים הוא סיפר כי הוא למד זאת מחבריו מארה"ב, שלאחר שהם משתלטים על
רכו הזקנים הם גם - רחמנא לצלן, "מחסלים" אותם! לבסוף הוא החל ללוות
סכומי כסף מהסטודנטים עד שלסוף הוא נעלם מרומניה והשאיר חוב של 700 דולר לסטודנט
ישראלי. משנאמרו הדברים לטוביאס הוא החל להגן עליו - על אף שידע שלישראל הזה יש
שובל של עבר פלילי. רק התעקשות הסטודנטים גרמה לטוביאס להוריד "ווליום"
אך הוא טען שאין לו יותר קשר עימו. לימים נתקלתי בישראל הזה בשכונת "בורו
פארק" בברוקלין והלה טען בפני כי "אני וטוביאס עבדנו ביחד על אנשים אבל
כל זמן שהוא לא עושה לי רע אין לי סיבה לדבר עליו". ישראל אחר שהסתובב (וממשיך
להסתובב...) עם הרב טוביאס הוא ישראל סולומון - אחיינו של טוביאס ואחיו של אברהם יעקב סולומון (שמרכז את פרויקט
"הצדיק משטפנשט". הפרחח הלה הספיק לבקר ברומניה בבתי הימורים, לישון בייחוד
עם נשים בביתן ואף עם טוביאס. השניים ישנו בביתה של המנוחה פרידה בבוקרשט בלי גבר
יהודי שלישי, כפי שמורה ההלכה. יתרה מכך, טוביאס עצמו - בגלל קמצנותו, ישן היה
בביתה לעיתים תכופות גם בליווי גוי (שעליו עוד אספר) ועל כך העידה האישה (יש
הקלטה) לפני יהודי בריטי מ"סטמפורד היל" ששאל אותה לגבי מקום אירוח והאם
גם חרדים יכולים ללון אצלה. ישנו גם מכתב עדות של יהודי מבוקרשט שהיה נוכח באותו
בית כאשר טוביאס והגוי התארחו שם. מדובר היה באישה מופקרת וחילונית שתמורת תשלום
בישלה למארחיה טריפות ונבלות. עד כמה טוביאס שקרן יעיד הסיפור הבא בנוגע לישראל
סולומון. כאשר שמעתי מהסטודנטים שלי (חייתי והייתי רב ברומניה בין השנים 1998
ל-2005) כי ישראל סולומון ביקשם לקחתו ל"קזינו" וביום שלמחרת גנב ארגז
עם מים מינרלים מהסופרמרקט הרומני בטענה כי "הם גנבו את אבותינו ולכן מותר
לנו לגנוב מהם", מיד הרמתי טלפון מרומניה לישראל - לביתו של טוביאס, האיש לא
היה בבית ושוחחתי עם אשתו. כשהאישה שמעה את תלונתי על אחיינה מיד היא החלה לצחוק
וטענה כי מדובר ב"שייגץ" של ממש. התקשרתי מאוחר יותר ומיד ענה לי טוביאס.
הלה לא ידע שדיברתי עם אשתו על הנושא ומיד בשמעו את תלונתי פתח בהגנה על אחיינו
והפכו ל"צדיק". עצרתי בעדו מיד והסברתי לו כי חבל לו להמשיך בהגנה
האוילית הזו משום שקודם לכן אשתו אמרה לי את האמת והיא הוקלטה על ידי. טוביאס
השתתק לכמה רגעים ואח"כ פתאום החל לצחוק צחוק מלאכותי בפולטו "תפסת
אותי"! טוביאס הבטיח לי שמאותו רגע ואילך הוא יותר לא ישתמש בשירותי אחיינו
ברומניה. לימים - בהיותו ביאסי, צלצל אלי טוביאס כדי לקבל את מפתח דירתי וללון בה
(כפי שהיה עושה תמיד...). מאחר והסטודנטים הישראלים מסרו לי ששוב טוביאס מלווה
באחיינו הרי שמיד שאלתיו מי נמצא איתו. לרגע הוא השתתק ואח"כ אישר לי כי
אחיינו לידו אך טען כי "אין לי מישהו אחר". הודעתי לו שלי אין מפתח
אחר... פושע אחר שטוביאס מנצל את שירותיו ביאסי הרומנית הוא עבריין נמלט מישראל (למעלה
מעשרים שנה) בשם שלמה טיגר המכנה את עצמו ברומניה בשם "חיים סימן טוב".
מדובר באדם חילוני מישראל שעד סוף שנות ה-80 רימה את כל ישראל- מקרית שמונה עד
אילת, כשכיפה לראשו. הלה מכר מקררים תוך קבלת תשלומים מוקדמים ובריחה מהעיר לפני
סיפוק המוצר שלבסוף לא סופק. כשנגמרו הישובים בישראל הוא ברח לאיטליה ומשם
לרומניה. אשתו - שחזרה בתשובה עם בניהם, טסה לרומניה וקיבלה ממנו גט. אח"כ
החל הלה ליחות עם גויה מקומית וניסה להתחתן איתה דרך דרכונים מזויפים. מרומניה הוא
יצר קשר עם חברות ואישים יהודים מישראל כדי "לייצגם" ברומניה אך לבסוף
גנב מהם את דמי הקדימה ולא סיפק את הסחורה בטענה כי "הסחורה נגנבה בדרך
ע"י הרומנים" או כי "הכסף לא הגיע". למרות שטוביאס יודע היטב
את הנושא ומכיר את מעללי האיש הוא ממליץ עליו לפני אנשי אינטרנט (באחרונה טוביאס
הפך ל"לוחם באינטרנט" בזמן שהוא עצמו משתמש בו דרך "יד
שלישית"...) לפרסם את הפושע באינטרנט כ"מומחה" ואף מציגו
כ"צאצא של ה"תפארת שלמה"! בכל גיחה ליאסי הוא נפגש עימו בענייני
"עסקים" ו"יעוץ" , מתארח בביתו ומכובד במשקה ובקפה ע"י
הגויה החיה עימו. טיפוס אחר המשמש את טוביאס ברומניה הוא ערל הונגרי - קתולי בשם
גובי. הלה ביקש מטוביאס להתגייר לפני שנים לא מעטות וטוביאס הביא אותו גם לארץ
בנושא אך בנתיים הערל נותר ערל. עם הערל הזה טוביאס לן אצל אותה מנוחה בשם פרידה
והסטודנטים הישראלים העידו בפני כי לא פעם הלה צורף למניין וטוביאס לא הודיע קודם לכן
כי מדובר בערל.
ג) חוטא ומחטיא: עניין החטאת הרבים הוא
עיקר העיקרים של האיש לצד שקרנותו - כאמצעי יעיל. את המקווה ביאסי הוא החל להקים
באמצע שנות ה-90 כמנוף לאגירת ממון ורק בראשית שנות האלפיים סיים את בנייתו בגלל
שכותב שורות אלה החל להוכיח לתורמיו בבריטניה
(בעיקר הגביר יחזקאל שלף שתרם 20 אלף דולר, שלימים העיד כי טוביאס רצה
לגייס את הכסף ממנו ומאחרים כדי שהפדרציה תיבחר בו כ"רב ראשי" המסוגל
לגייס עבורם כספים...), בארה"ב ובישראל (קרנות לבניית מקוואות) כי אין בניה
ולא כלום וכי נאספו מאות אלפי דולרים על מקווה שאז היה צריך לעלות שיפוצו בקושי 10
אלף דולר, הרי שטוביאס מיהר לבנותו ללא הידורים ועל כך העידו שני רבנים גדולים
שראוהו ( השמות בידי). משנשאל על כך טוביאס - ע"י הרב גדעון בן משה, הוא טען
כי "המנהג ברומניה היה לא להדר". טוביאס התחייב לשלם את הוצאות האלקטריק
, המים והתפעול של המקווה אך כאשר לא שילמם החלו אנשי הקהילה (להם שייך המקום)
להפסיק את השירות וסטודנטיות ישראליות נשואות היו צריכות ללחום - עם בעליהן,
לפתיחת המקום. אי לכך סידרתי שהסטודנטים ישלמו ישירות למפעילים. בכל פעם שהקהילה
הפסיקה את פעילות המקווה או שהמים לא מולאו מעל נקודת ההשקה או שהמפעיל מת הייתי
צריך להתערב בעצמי ואילו טוביאס לא ענה לטלפונים של הסטודנטים. לפני הקמתו של
המקווה ביאסי צלצלו לטוביאס בעניין טבילת סטודנטיות נשואות והוא היפנה אותם למקווה
בעייתי וישן בבוקרשט. כאשר נישאל ע"י רב בישראל על כשרותו של המקווה הוא ענה
שה"מקווה טוב לחוזרות בתשובה". בהמשך פרשיית המקווה ביאסי אירע - לאחר
שעזבתי את רומניה, שהקהילה ביאסי החליטה (במחצית השנייה של תחילת שנות האלפיים)
לסגור שוב את המקווה "משום עלותו היקרה" , וזאת לאחר שטוביאס סירב שוב
לשלם על ההוצאות שהתחייב. הלה האמין שהיעדרותי מרומניה תסייע לו להתחמק מהנושא.
באותם ימים הגעתי שוב ליאסי כדי לבצע שחיטה כשרה עבור הסטודנטים הישראלים ועימי
היה השוחט (שכנו של טוביאס בבני ברק). ברחוב הראשי בעיר פגשנו את מר פינקלשטיין -
האיש שהיה אחראי למקווה והאחרון התנצל בפנינו כי הקהילה הורתה לו לסגור את המקווה (הסטודנטיות
הופנו אז לקישינוב שבמולדביה העצמאית). גם טוביאס הודיע לסטודנטים כי אינו יכול
לעשות דבר. בהגיעי לארץ הרמתי טלפון לרב שייע אהרון רויטר (מי שהיה שנים שותפו של
טוביאס בנסיעות לרומניה, להגנת הפדרציה כשזו סחרה בבתי העלמין היהודיים) ונתתי לו
את מעללו האחרון של טוביאס כדוגמא מיהו האיש. רויטר הבטיח שאם העובדות נכונות הוא
יתערב מיד ואמנם הוא הרים טלפון לטוביאס אך האחרון הכחיש כמובן וטען כי המקווה
עובד. רויטר הרים טלפון לסטודנטים הישראלים והללו אישרו לו את דברי. כאן התמלא הרב
רויטר זעם והיתרה בטוביאס שאם האחרון לא יצא לרומניה והמקווה לא יפתח , אז, הוא
יפרסם את העניין אצל גדולי ישראל. כאן התמלא טוביאס פחד ומיד יצא לרומניה ושילם את
חובותיו לפדרציה. אך כאן לא הסתיים העניין. הסטודנטים מיאסי צלצלו אלי וטענו כי
טוביאס כל כך משקר עד שהוא טוען כי "המקווה תמיד עבד". צלצלתי אליו ואז
ברוב חוצפתו טען כי "הוצאתם שם רע על המקווה". לאחר שקראתי לו שקרן לפני
כל הסטודנטים וקול צחוקם נשמע ברמה הוא טרק את שפורפרת הטלפון. באותו יום צלצל אלי
הרב רויטר ואמר לי "ראית איזה שקרן הוא זה"?! (כל מסמכי ההתכתבות על
פרשיות המקווה ביאסי אצלי) לימים החליט עובד ישראלי מיאסי (שמילובי'ץ שמו) לתרום
על שם אימו המנוחה לשיפוץ והידור המקווה. בהתייעצו עימי הצעתי לעזוז זאת ולתרום את
הכסף למקווה בישראל. די חששתי שלבסוף המקווה הזה - בבעלות הפדרציה, ייסגר וכן כי
ימי השיפוצים יערכו מעל ומעבר לזמן הקצוב (כפי שקורה ברומניה בדרך כלל...)
והטובלות שוב תיפגענה. האיש לבסוף החליט - בעידודו של טוביאס, לשפץ את המקום ובטיח
כשבעת אלפי דולר לשיפוץ.ואז "אשר יגורתי בא לי". השיפוצים נמשכו מעבר
לזמן, טוביאס לא היה נוכח במקום וחלקים נגנבו ולבסוף שמילובי'ץ פשט את הרגל וברח
ברומניה בהותירו רק כשני שליש מהכסף שהבטיח. הזוגות הצעירים שוב נאלצו לנסוע
לקישנוב, שוב כל העיר ידעה על טבילת הטובלות ורק לאחר שפרסמתי את הדברים בתקשורת
ולרבנים הסתיים השיפוץ באיחור רב. אך הפעם אמנם ניבנו שני "אוצרות" אך
ללא מנעולים ובמקום מי גשם הוכנסו- ע"י הקהילה, מי בז וכו'. הבאתי את התמונות
והמצב לפני אחד מגולי הרבנים המומחים
במקוואות והלה פסק כי מקווה כזה -ועוד ללא אדם ירא שמים כמפעילו, אינו יכול לשרת
כהלכה את חיי הטהרה. לבד מזאת התגלו גם בעיות הילכתיות לאחר השיפוץ משום החיפזון והאנדרלמוסיה
בשיפוץ.
ד) שקרן: אחד השקרים הגדולים והמזעזעים של
טוביאס התגלה באחרונה ממש. בשיחה - לפני מספר חודשים, סיפר איש הכספים של
האדמו"ר מסקולעני, הרב שרגא פרידמן, כי הוא עומל קשות על גיוס כספים לחובות
האסטרונומיים של החסידות אך מיד משנערם סכום משמעותי מבקש הסקולעני לשלחו לטוביאס
בטענה ש"הוא- טוביאס, מאכיל מאות רעבים, יום יומית באוכל "גלאט
כשר" ביאסי". כבר שלוש שנים סוחב טוביאס את האדמו"ר מסקולען ליאסי
ובאחת הפעמים רק בלון חמצן שתרם רופא רומני הציל את חיי האדמו"ר. טוביאס
והקהילה סיפרו והראו ל"סקולענר" את המטבח שהקים הגוי'נט וטענו כי הם
זקוקים לכסות זאת בכסף ואח"כ סיפרו לו כי 500 יהודים (ביאסי יש פחות ממאתיים
יהודים עם המתבוללים יחד!) אוכלים שם מידי יום ביומו אוכל "גלאט כשר" בעוד
שזהו מטבח טרף עם "משגיחים" נוכרים וה"שוחט" הינו אחד שקהילה
יהודית חצי רפורמית בגרמניה (קרלסרוה) סילקה אותו לאחר שנתפס אוכל טריפות ונבילות
במסעדה גרמנית. שמו בטח ידוע לך- ברוך אדלר.מיותר לציין של "אירועי
החגים" ביאסי הם מופעי שחץ פרובוקטיביים אך טוביאס מציגם
כ"אידישקייט". שקר אחר של טוביאס היה בגביית 400 דולר מהסטודנטים
הישראלים עבור כרטיס טיסה למרצה של "ערכים" אך לבסוף לקח לעצמו את הכסף
בטענה כי "הוצאתי כסף על מקווה וזה דחוף יותר". רק משפרסמתי את הסיפור בעיתונות הרומנית הוא החזיר את הכסף.
בשנה האחרונה שלח ליאסי - בפורים ובשבועות, צעיר גרוש מלונדון (שגם הלה עבר
"עלילות" לא קלות לאחר שהשתכר עם הסטודנטים הישראלים) והבטיח לו את
הוצאות הטיסה והאוכל אך משנדרש לשלם הוא טען שאחיינו סולומון התחייב על כך והאחיין
הפיל עליו ועד היום הכסף לא שולם.
בבני ברק הרב טוביאס משתלט על נדל"ן
בשכונתו ע"י החתמת זקנים שיעבירו לו את כרושם בהיותם "עריריים" אך
אח"כ - לאחר העברת הרכוש ומות הזקן, מסתבר שוב ושוב כי הזקנים הללו מעולם לא
היו "עריריים".
ה) אחיו של טוביאס- שלמה טוביאס, הושם ברומניה
כאבן שאין לה הופכין. מדובר ב"נבך" שכל היום נמצא בביתו ומתחנן לחזור
לארץ. הוא אינו יודע לומר שני משפטים מחוברים . לסטודנטים הישראלים הוא אינו מועיל
ואילו היהודים הרומנים עושים ממנו צחוק ומחללים שבת בנוכחותו ( יש לי מכתבים בנושא
מסטודנטים ישראלים שומרי שבת) והאיש אינו נבהל כך. מאחיו יואל טוביאס הוא למד לא
להעלות לספר התורה הפסול אך לדרוש מהסטודנטים הישראלים לעשות זאת. כל התמצאותו שם
(ביאסי) היא כדי שיואל טוביאס יוציא כספי עתק מהאדמו"ר מסקועלן על
"פעילות תורתית" שלא קיימת.
ו) ישנם מדורים באינטרנט שפרסום בהם מצריך
מהמפורסם שם לשלוח פרטי באופן אישי וליצח"ן את עצמו. יואל טוביאס - גונב הדעת
שמונה ע"י ה"סקולענר" להילחם באינטרנט בישראל, הוא אחד מהמשתמשים
הגדולים באותם מדורי אינטרנט. לא במקרה גדלים פרחחי האינטרנט ה"חרדים"
כשה"שומרים" שלהם הם "חתולים" כדוגמת יואל טוביאס.
בתודה: הרב אליהו קאופמן
0527128509, 014447854937278,
014442088005200.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה