יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

...מפלגת כן ולא ולמה לא


בס"ד
  מפלגת כן ולא ולמה לא.../ הרב אליהו קאופמן
    אפשר לקבל כל התארגנות מפלגתית בכבוד גם כשהיא נוגדת השקפות עולם של הצד השני אבל הכל בתנאי אחד: "מדבר שקר תרחק" – כולל "גניבת דעת". שנים רבות התקיימו שתי גישות ברורות ביהדות החרדית – לגבי ההשתתפות בבחירות לפרלמנט הישראלי ואף לרשויות המוניציפאליות, כשאחת מהן מחייבת את ההשתתפות בבחינת "להציל מלוע הארי" והשנייה שוללת את ההשתתפות בהן משום הענקת לגיטימציה ל"מלכות הכפירה" להשתמש בשם "ישראל". והיתה הסכמה נוספת: כל צד ודעותיו עימו אך כפיפותו היתה ותיוותר לדעת גדולי ישראל.
    הפעם - לפני מערכת הבחירות האחרונה, מישהו שבר את הכללים הללו והוא דווקא אינו נקרא ח"כ חיים אמסלם. אי יושרו של האחרון אינו נובע מהיותו בעל עמדות משתנות . לאיש יש עמדות ברורות, האיש נסוג מההשקפה החרדית הטריוויאלית וזו גם זכותו. הבעיה עימו שהוא נבחר כבר לפני שתי קדנציות (כולל האחרונה) על התנאי שישמע לגר"ע יוסף אך רק בקדנציה הנוכחית הוא גילה את עמדותיו האמיתיות , הסותרות את דעת הגר"ע יוסף ולכן היה צריך להתפטר ברגע שהגר"ע יוסף הורה לו זאת. אך – באופן כללי, מי שהכיר את ח"כ אמסלם לא התרגש יותר על המידה מהדעות שהשמיע בשנים האחרונות. אלה היו תמיד דעותיו של האיש אך רק בקדנציה האחרונה הוא החל להשמיען בקולות רמים.
    אבל יש כאן יהוד חרדי אחר ששנים זימר "מנגינות חרדיות" קיצוניות ובזמן האחרון הוא הפך את עורו והשקפתו, במיוחד בנוגע לבחירות לפרלמנט הישראלי והיוועצות בגדולי ישראל על כל צעד ושעל. שנים רבות הוא השמיע ביקורת קשה על הפרלמנט הישראלי ושפך רותחין על כל דבר שהזכיר לו ציונות. שנים רבות הוא דיבר על האיסור "לקחת כספים מהמדינה". שנים רבות הוא טען שכל מה שהוא עושה הוא עפ"י פסק של גדולי ישראל - כולל ה"איפון" שהחזיק ברשותו. ושנים רבות הוא גם טען כי זכותו להיות רב נתונה לגר"ע יוסף שכינהו במכתב "הרב" וכי הגר"ע יוסף הוא ה"אורים והתומים" שלו. לאיש הזה קוראים הרב אמנון יצחק.
   בשנים האחרונות החלה ה"עגלה" שלו  לחרוק רעיונית. הביקורת הרותחת נגד הציונות הוחלפה בהסתה על חשבון הערבים. לאדם שבחצרות חסידות סאטמר טען להיותו מזוהה עם ההשקפה שלהם זו בהחלט יותר ממעידה רעיונית. לפתע הוא החל להתנבאות כי "אסונות" עומדים להתחולל בחו"ל וקרא לצופי מופעיו לעלות לארץ. אז התמימים הללו לא ידעו שהוא עומד להקים מפלגה לבחירות ל"כנסת המינים" , אבל הוא כנראה שכבר ידע את הסוד שרק לפני יותר משנה החל לטפטף. הוא לחם נגד הזמרים ה"חרדים" השונים ובראשם שווקי אך גם להופעותיו הגיעו לא פעם ולא פעמיים זמרים כאלה. הוא דיבר על החרמת האינטרנט והאיפון אך הוא עצמו עשה בהם חיל. הוא דיבר נגד "תרבות יוון" אך בעיתונו המנוח דאג להעמיד עמוד של ספורט – בעיקר כדורסל, ל"חוזרים בתשובה" שלו. הוא טען כי הרב שטיינמן התיר לו להחזיק "איפון" אך כדאי לשאול אותו אם הרב שטיינמן גם  נתן לו התר להקים את מפלגתו העצמאית ועוד להיות "הוועדה הרוחנית" שלה. הוא דיבר על "אמונת חכמים" אך היום מסתבר שכנראה התכוון לעצמו. הוא הרצה נגד "משיחיות השקר" אך לאחרונה הכתירוהו מספר מתימהוניו כמועמד ל"משיח" והוא לא מחה על כך. הוא בז לפוליטיקה החילונית אך באתר שלו שואלים "מתי הוא ימלוך עלינו כראש ממשלה"? הוא שם ללעג ולקלס את ההסכלה החילונית אך מנגד במצע החדש שלו הוא מבטיח להלחם למען "מכללות עממיות" שבהן מלמדים את ה"כפירה" שנגדה הוא נאם מאות ואלפי פעם בעשרות השנים האחרונות. האיש שהטיף להיות "תלמידי חכמים" ולעג ל"דתיים פושרים" מחפש את מועמדיו לפרלמנט מקרב האחרונים.  תמיד הוא דיבר על "אחדות של בני התורה , ובמיוחד הרבנים" אך אם תשאלו רבנים יקרים כמו הגאונים שלמה מחפוד ומשה לייב לנדא – רבה של בני ברק, ואחרים אתם עלולים לגלות את ההיפך בהתנהגות האיש הזה. עשרות שנים הוא היה חרדי מהמהודרים ולפתע - כשהוא עומד "לרוץ" לפרלמנט הישראלי הרי שמרשימתו וממצעו נעלמים הסימנים החרדים שלהם כל כך הטיף. הוא כנראה - כמו כולם, רוצה לקבל "לגיטימציה" מאלה שאותם גידף תמול שלשום.
    מילא, יתכן ומען דהוא משנה את השקפותיו. יתכן שמישהו יוצא ממסגרת בה היה שנים רבות ופורש לעולם שמעבר אבל כאן מדובר במשהו שונה ומבלבל. האיש שאמר אתמול דבר והיום אומר את היפוכו כלל אינו טוען כי שינה את דעתו. יש לי  יותר מהרגשה כי הוא עבד על כולנו כל השנים וכשצחק מ"כנסת המינים" והרעים בקולו נגד היושבים בה הוא קיווה שבזכות אותן אוקטאבות  הוא יגיע לשם. מי יודע אם הוא לא נשאר מחוץ לרשימתה והפך ל"רבה הרוחני" כדי להפוך אח"כ לשר – מושג שרק תמול שלשום עשה ממנו צחוק בבתי המדרש של סטאמר בארה"ב ובבלגיה. לי נדמה שהאיש - שהצחוק היה המוטיב העיקרי בדרשותיו, צחק וצוחק כל הדרך אל "כנסת המינים הטמאה" מכולנו. להבדיל מאלה ה"מצילים מלוע הארי" או אלה ה"נלחמים נגד מלכות המינות" , הרי שהרב אמנון יצחק לא רק ש"פוסח על שני הסעיפים" אלא די מתאים לתוכחה שנשא המלך אלכסנדר ינאי על ערש דווי , לפני אשתו שלומציון המלכה:" אל תתייראי  לא הפרושים  ולא מן הצדוקים אלא מאלה  הצבועים, העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס".
     אני בכל אופן עדיין מאמין שבשלל ההטעיות וגנבות הדעת הפוליטיות – שממערכת בחירות אחת לשנייה רק עולות, בכל זאת ידע הציבור החרדי, הדתי והמסורתי מה להשיב לאיש הזה בבחירות הקרובות ולשלוח אותו הביתה מתחת לאחוז החסימה.
       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה