יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

מסירות נפש מהשטן


בס"ד
     מסירות נפש מהשטן /  הרב אליהו קאופמן
      הכאתו של עורך עיתון "הפלס" - ר' נתן גרוסמן, חייבת להדליק "אור אדום" ביהדות החרדית ש"מסירות הנפש" שלה הפכה בשנים האחרונות לאלימות על כבוד ו"כופתאות" ולא על ערכי היהדות. נתי גרוסמן הוכה משום שרשימת הבחירות "נצח" - שעיתונו מייצג, עלולה לגרום להפסד קולות ליטאים שעקב כך לא יכהן  בפרלמנט הישראלי  ברוטציה  אותו מספר שבע ברשימת "יהדות התורה"  - ר' יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק ונציג "דגל התורה". זהו כל הסיפור. אין כאן מאבק על דרך ביהדות, אין כאן לוחמה להרמת דגל התורה ממש - אלא כקלישאת בחירות, ואין כאן יראת שמים לשמה אלא יראת "כיסאולוגיה".
    כאשר נשים סוררות יוצאות בגלוי נגד התורה הקדושה זה לא מעלה אפילו ממעט הכעס אצל ה"חרדים המקצועיים". כאשר מקצועות ההסכלה הורסים בתים (תישאלו את הדיין ויזל מבני ברק...) את "מוסרי הנפש" זה לא מדאיג. אך ממש כמו בסיפור "פילגש בגבעה" כך הבריונים הללו "מוסרים נפש"  רק על כיסא הח"כ ולא על היהדות.
    ובכלל, הפסוק "כל המרים יד על חברו ניקרא רשע" ידוע לכל תינוק בבית המדרש ולכן חילול ה' הוא נוראי. הבריונות של ה"ליטאים החדשים"  איננה "חידוש". אלה אינם הליטאים התורתיים של ה"גאון מוילנא", ה"חפץ חיים" והרב אלחנן ווסרמן הי"ד אלא אלה זן חדש של "חרדים חדשים" מגולחי זקן שנשותיהם מתפארות בפאות נוכריות כ"דרך השחקניות הפרוצות" ואשר "לימודי התורה" שלהם בישיבות "שמיר", חברון וכו' היו רק על בסיס "אקדמי" ולא על פי יראת השמים.  ה"רבנים" שלהם אינם אלא "מריונטות" שבעזרתם הם מקדמים איסופי כספים תמורת "ברכות", מה ש"הגאון מוילנא" תעב מכל. כבר בשנות ה-90 הפעילו הללו אלימות נגד ראשי תנועת ש"ס - רק משום שהללו החליטו על דרך פוליטית עצמאית, ורק גדולתו של הגר"ע יוסף הצילה אותם משבירת עצמותיהם לאחר שהגר"ע יוסף הורה לאנשי ש"ס ולציבור הספרדי להבליג לשם כבוד התורה. באותם ימים היה נתי גרוסמן עורכו של "יתד נאמן" - העיתון הליטאי המאוחד דאז, ולא רק שלא גינה את אלימות מחנהו אלא אף גיבה אותו. אייך שגלגל מסתובב...
    ולבסוף, היכן "גדולי הדור"? מדוע בכל אלימות ואלימות אין נשמעת "דעת הגדולים" כמו שהיא למשל נשמעת כשצריך להצביע לאיזה כנופיית עסקנים ושודדים הקרויה "מפלגה חרדית"? האלימות הזו חייבת להיבלם ויפה היה אילו הפעם נתי גרוסמן היה מגיש תלונה במשטרה ומחסל אחת ולתמיד את "קשר השתיקה" סביב האלימות הזו. אם מותר לקחת ולחלק (גפני...) כספים מהמדינה ומותר לעשות עימה פשרות נגד היהדות מדוע אסור לבקש ממנה הגנה נגד בריונים נאלחים?! חושבני שאם הבריונים  הללו היו יודעים כי המוכה החרדי לא יהסס לגשת למשטרה ולבית המשפט ה"ציוני" הם היו חושבים אלף פעמים לפני שהיו יוצאים לתקיפה. ואם מישהו מה"רבנים" חושב שזהו "חילול ה'" לפנות למשטרה שיגיש את ראשו להכאה.
    ואסיים בסיפור משעשע אך גם נוראי שאירע לפני מספר שנים בדרום הארץ. אחד מהאדמורו"נים בעיר שדה שלח את גבאו להלשין לצבא על מתחמקי גיוס מהחסידות השנייה. משגילו הללו את ההלשנה הפליאו בו את מכותיהם עד שהלה גובס במספר רב של איברים בגופו. האדמו"רון ראה אח"כ את גבאו החבול והחבוש וקידמו במאור עיניים תוך כך שציין לעברו כי "קידשת שם שמים". מששמעתי את הסיפור צלצלתי לאותו אדמו"רון ושאלתי אותו מדוע הוא עצמו אינו "מקדש שם שמים". כמובן שהטלפון נטרק בפני...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה