יום שני, 10 בדצמבר 2012

...רק הליכוד יכול


בס"ד
      רק הליכוד יכול.../ הרב אליהו קאופמן
   יש לי חבר נעורים שהיה אחד הקרבנות הבולטים יותר של ה"דיל" המוזר בין נתניהו לליברמן – השוואת דרוג מועמדי "ישראל בתינו" לזה של הליכוד ברשימה המשותפת , וכל זאת לאחר הפריימריס של הליכוד וההסכם שהופר.בין שתי הרשימות שהפכו לאחת. זה הכל אירע בלילה האחרון שלפני הגשת הרשימות אך לחברי הליכוד ברור שהכל נרקם – בין שני המנהיגים , הרבה קודם לכן. החברים  הללו חשים עצמם מרומים ומושפלים פוליטית. הם רצו ונלחמו , השקיעו כסף ורבו עם כל העולם והנה ה"חיילים האלמונים" מהוועדה המסדרת של המפלגה הקטנה עוברים על פניהם בחיוך בדרך הסלולה והקלה אל הפרלמנט הנכסף. בטח שאחר כך  אפשר להתפוצץ מעצבים. השאלה איננה מדוע ליברמן עשה זאת - שהרי מובן שהלה ידאג לאנשיו, אלא השאלה היא מדוע הסכים נתניהו להפקיר את אנשיו  עד כדי כך , והאם איננו חושש שבעתיד הוא עצמו יפגע מהנפגעים כי בליכוד יש כאלה שלא שוכחים גם עשרות שנים אח"כ.
    לפני כחודש כבר כתבתי כאן על כך שהאיחוד בין הליכוד ל"ישראל בתינו" בא בעצם להכין את ליברמן כיורשו של נתניהו. האחרון אינו רוצה שאחר יירש אותו בימים שיצטרך פעם משהו מהליכוד, והוא כבר יהיה בחוץ.  המהלך החדש רק מחדד אצלי את קו המחשבה הזה. ליברמן רוצה – שבבוא היום, אם אמנם יחליף את נתניהו, לא יצטרך לעמול קשות נגד מתנגדי חצר, וכאלה בליכוד לא יחסרו לו. ליברמן הוא בעל מחשבה סובייטית- צאריסטית ארגונית: "מי שלא איתי נגדי". אי לכך ובהתאם לזאת לא במקרה קודמו שוב אנשי "ישראל בתינו" וזאת כדי שבבוא יום העברת השרביט תהיה לליברמן יצוקת ברזל בקרב הרשימה המשותפת. אי לכל גם מובן יותר עניין "טיהור" רשימת "ישראל בתינו". ליברמן למד להיות מדינאי – לצד הישארותו  קיצוני. הוא לא צריך בעתיד מופרעים , שיכורים או נמהרים. מנגד הוא שריין את עצמו בשני נסיכים ובנסיכה (!) מהליכוד שהם ניצים ובשר מבשר הליכוד כאשר נסיכים אחרים מהליכוד – ובתוכם "יונה" ממש, הולכים הביתה. כשיבוא היום יהיה קל יותר להעביר לו את השרביט ולהציגו "בשר מבשרו של הליכוד" עם כמה שיותר אנשים משוריינים ממחנהו הקרוב ביותר לצד הליכודניקים והנסיכים של "ישראל בתינו".
   אבל אם הכל מתוכנן לעתיד מדוע כבר בקדנציה הזו צריך לבצע שינויים כל כך דראסטיים? ועכשיו רשמו לעצמכם: כבר בקדנציה הנוכחית צפוי נתניהו לפנות לליברמן את ראשות הליכוד ואת ראשות הממשלה. למה? זאת אינני יודע אבל בטוח שנתניהו וליברמן כבר יודעים זאת מהרגע שהסכימו להקדים את הבחירות הנוכחיות...
    לאן יפנה נתניהו? אולי לארה"ב...
                                                            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה