יום שני, 10 בדצמבר 2012

מתפרקים לגורמים א


בס"ד
    מתפרקים לגורמים א/ הרב אליהו קאופמן
    כשמסתכלים כיצד – ממש יום לפני סגירת הרשימות, עורקים אלו ואחרים מרשימה זו לאחרת כמו במשחק "לגו", הרי שקל לנחש שלאחר הבחירות ה"לגו" הזה יתפתח למפלצת של עריקות ושינוי חוקים בפרלמנט לטובת הכלנתריזם. העניין הפך להיות קרב עבור מקום ישיבה בפרלמנט ותו לא. פעם זה זז שמאלה, פעם השני זז למרכז ובפעם אחרת זהו "גוש מרכז- שמאל" ולבסוף הגוש נותר רק ב"מרכז".
  פעם אמיר פרץ היה ה"סמן החברתי" , עכשיו הוא הפך ל"סמן המדיני". פעם מפלגת העבודה היתה סמל מדיניות החוץ והביטחון , היום היא בורחת מזה כמו מאש. הביטו למשל ברשימת "בלייני" מפלגת העבודה – חוץ מכמה וותיקים שעמיר פרץ הפקיר אותם לחסדי צעצועי יחימובי'ץ, הרי מי מהם בכלל ניהל פעם משרד רציני? מי מהם נלחם עבור עובדים או עבור סקטורים אחרים? ולמי מהם יש ניסיון של ייצוג או עשייה? מהו בכלל המכנה הרעיוני המשותף בין כל דבורי הכוורת הזו ממירב מיכאלי ועד סתיו שפיר - השררה והרצון לפנכא? ה"קפה ההפוך" שהן לגמו בשיינקין?  החבורה הזו – יום לאחר בחירות, מועמדת להתפרק לגורמים.
    מחלקת "סידורי העבודה" של ציפי לבני נראת אולי יותר מנוסה – ופי כמה וכמה, מצעצועי יחימובי'ץ, אבל גם ה"דבק" שלה הוא לא הרבה יותר חזק  מאשר  ההתלכדות נגד החרדים בעניין ה"גיוס לצבא" והניסיון להיות מתונים קצת יותר מהליכוד. אם הליכוד לא ייתן להם פירורי משרדים - כחטיבה פוליטית מאוחדת, אזי, גם הם מועמדים לפרוק "לוגיסטי". יש שם כמה "קליברים" שכבר הצליחו להשוות את מספר אצבעות ידם למספר המפלגות שהם עברו בפחות מעשור.
     גם רשימתו של יאיר לפיד לא ניראת כמו משהו יציב ואחיד לעתיד.עוד חבורה של עיתונאים המומחים לרזי המטבח ויציעי הספורט, שאם לא תקבל גושפנקא כחטיבה קואליציונית – ע"י סדרני העבודה של נתניהו וליברמן, גם חבורה זו תתעופף לכל עבר ותטייל ב"משכן הכנסת" כמו אלה שאיבדו את הצפון ואח"כ את המצפון. ואם תכנס בטעות איזו מפלגה קיקיונית כמו פליטי הפליטים של פליטי "קדימה" או אמסלם ועוד אחד על גבו הרי שהם כבר "ייבלעו" לתוף בטן של שועל זה או אחר.
   
   הליכוד – "ישראל בתינו" אמנם נראה מוצק וקשה יותר אך אם באמת יפרוש נתניהו לפתע פתאום עוד ניזכר כולנו כי לפני פחות מעשור היתה מפלגת "קדימה" הגוססת חלק בלתי נפרד מאותו הליכוד אבל בלי "ישראל בתינו".
   אני חושש שמול הכלתריזם  הישראלי - הבנוי על "כיסאולוגייה" מוצקה, הרי שאפילו מה שמתחולל בבתי הנבחרים של רומניה, אוקראינה, איטליה ורוסיה מחויר לעומת "גן החיות" הפוליטי של הפרלמנט הישראלי בעתיד. צפו לבחירות נוספות בהקדם האפשרי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה