יום שבת, 30 בנובמבר 2013

הגבעונים החדשים

בס"ד
הגבעונים החדשים / הרב אליהו קאופמן
       פרשת הדרת הדרוזים מהביקור בכור הגרעיני בדימונה היא אמנם פרשת ההדרה הקשה ביותר של ציבור השופך דם כמו כולם אך אינו זכאי לעירוי הדם בשעת הצורך והדחק, אבל מנגד הסיפור ידוע מזמן ולצערינו הרב הוא גם הפך לבנאלי. כבר כתבתי מספיק כיצד כיהודי וכחייל ראיתי כיצד דרוזים, צ'רקסים ובדווים מופלים לרעה מתוך רשעות והמה עומדים עדיין במדי הזית או שנושאים דרגות של קצינים במיל. ידוע לכולנו כי החילוניים החדשים -  קרי, הציונים וה"ישראלים", אוהבים לקחת את מה שנוח וטוב להם מהתנ"ך שלנו ולהתהדר בו. בראש כל אלה המביאים את ההצדקה לציונות באה דמותו של המנהיג וה"גנרליסימו" הישראלי הראשון, יהושע בן נון. הוא כבש את הארץ עפ"י מצוות ה' והוא הצליח בכיבושים מעל למשוער עד שהגרגשי ברח ללוב ויש אומרים שהגיעו גם למרוקו. אבל לא מספיק להעתיק מהמצביא הגדול הזה רק את החיצוניות המרשימה שלו אלא שלאיש היתה גם פנימיות אדירה. הוא התחתן עם גיורת יראת ה' כרחב  כהכרת טובה על הצלת מרגליו מתלייה , והוא ידע לומר לשרתיו מקרב הגבעונים מה הם יעשו בדיוק בצבא הישראלי: יהיו חוטבי עצים ושואבי מים. לגבעונים רווח אז משום שהם לא הוצאו להורג כמו של העמעמים שאליהם השתייכו, אבל גם רוחנית הם חשו תודה לנשיא ולרמטכ"ל הישראלי משום שהוא לא השלה אותם על "בריית הדמים" או לא הבטיח להם "הרים וגבעות" כמו להיות "שווים לישראלים". הוא אמר להם בפרצוף  – "תהיו עבדים ותשתקו, כי בזכות זאת אתם חיים ונמצאים במעמד גבוה יותר משאר העמעמים".
       אם למישהו בישראל יש אומץ והוא רוצה באמת שקברניטי ה"ביטחון" הישראלים ייקחו דוגמא רוחנית מיהושע בן נון הגדול , אז שיקום ויגיד למתגייסים הדרוזים, הצ'רקסים והבדויים בפרצוף שהם רק משמשים כ"פריירים" וכל כולם למען המשך הרעיון הנאצל של ה"גיבעונות" בישראל, כחוטבי עצים ושואבי מים, ושיגידו תודה על כך כי בזאת הם נבדלים משאר הבדויים והערבים.

        ודרך אגב, אני רוצה לשמוע עכשיו מה יש לאותו כומר נוצרי – ערבי מנצרת לומר – ולתומכיו מהימין הציוני כמירי רגב וציפי חוטובלי, לאחר שכולנו ראינו  כיצד "משתלבים" הדרוזים הנאמנים בצבא הישראלי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה