יום שבת, 30 בנובמבר 2013

בין יוונים למתיוונים

בס"ד
  בין יוונים למתיוונים / הרב אליהו קאופמן
    נהוג במקומותינו –  ובדרך כלל ביהדות הדתית והחרדית, להמשיל את ההנהגה החילונית , ובמיוחד את השמאל, כממשיכי המתיוונים, אבל אצלי באמת אין הבדל אם ההשקפה החילונית מוכרת לאומנות פשיסטית נכרית או שהיא מוכרת "ליבראליזם" ו"סוציאליזם" שדופים בעטיפה מתבוללת וביצור נכרי. שתי ההשקפות הללו הן זרות לדת ישראל, שתיהן מובילות להתבוללות ושתיהן מקורן באזהרה המקראית האומרת "ככל הגויים מחנה ישראל". מתתיהו ובניו לא היו מבדילים בקנאותם בין ביבי נתניהו ואביגדור ליברמן, רות קלדרון ודליה לביא  –  החפצים לשנות את ה"שולחן ערוך" עפ"י דמיונם, לבין זהבה גלאון, ניצן הורביץ ויעל דיין החפצים לבטל כליל , רחמנא לצלן, את ה"שולחן ערוך". אבל כל אלה –  בימינו אנו , אינם המתיוונים אלא היוונים עצמם, ומדוע?
     במבט היסטורי המתיוונים היו יהודים שהחלו כדתיים ממש וחפצו להיהנות מה"מודרניזציה" של אז וקצת להשתתף בתחרויות ספורט, ללמוד ב"גימנזיות" של מדעי הרוח והגשם ואפילו להיות "רב תרבותיים" , וכשמגיע פקיד יווני להקריב קורבן הרי שיש לא רק להקריב  פר בן בקר אלא גם חזיר לשם ה"אוניברסליות". בימינו אנו זו הפעם הראשונה שליהודים הממרים את הדת יש גם שלטון ממש והם אינם קבוצת שינוי בלבד במשטר יווני, רומאי, רוסי, ספרדי צרפתי , גרמני או אמריקאי. אז מי בכל זאת הם המתיוונים?
       המתיוונים בדורנו הם אלה הנראים חרדים ממש, אבל נפשם חשקה ב"מכללות חרדיות" שגדולי ישראל מלפני השואה אסרום, המתיוונים הם אלה שדרך ש"ס ו"יהדות התורה" הקימו את ה"נח"ל החרדי" והיום הם בוכים שרוצים להמשיך בתנופתם ולגייס את כל החרדים לצבא, המתיוונים הם אלה מתוך היהדות החרדית  הדוחפים את הנשים החרדיות להפוך תואמות לחילוניות , המתיוונים של היום הם כל אותם חרדים שמקררים את היהדות של פעם במופעי שחץ בתיכונים לבנות. והמתיוונים של היום כוללים גם את ה"רב הראשי" –דוד לאו, שהשתתף בטקס עבודה זרה יאפני. את המתיוונים של היום אין מה לחפש בליכוד , במפלגת העבודה , ב"יש עתיד" ואפילו לא במר"צ אלא ב"יהדות" התורה", בש"ס ובמיוחד בתנועת "טוב" של חנוך ורדיגר.

    ומיהם החשמונאים של היום? כל אותם יהודים אשר עדיין רוצים לחיות כיהודים בדלניים ואינם מתביישים במראם החרדי, בשפת האידיש ואפילו זוכרים את אבותיהם לבושים בג'לביה. החשמונאים של היום עובדים בעבודות כפיים פשוטות , הם בעלי עסקים או עצמאיים זעירים או לומדים בכוללים עממיים ולנשותיהן אין יומרה ל"קריירה" והן עטופות כיסויי ראש ולא פאות יוקרתיות ונוצצות כדי שהשכן ממול לדלת יקנא בבעליהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה