יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

רוצים לשבור לנו את המילה א


בס"ד
   רוצים לשבור לנו את המילה א/ הרב אליהו קאופמן
      לא מקרה הוא שדווקא בפרשת "לך לך" - שהיא פרשת ברית המילה של אברהם אבינו, פרצה סופית סערת הקרב על הזכות היהודית בארה"ב לקיים את המילה כהלכתה. ואף לא מקרה הוא שדווקא מארה"ב יצאה הרעה הזו שרק אנטיוכוס היווני ואדריאנום הרומאי גזרו בנושא, עד שבאו גרמניה (בנתיים תוקן שם החוק לטובה) וארה"ב והוסיפו את גזירותיהן. ומדוע לא מקרה הוא זה? התשובה נעוצה בסיבה למילה.
       כל הסיפורים המיסיונרים - כדי לגרור חילוניים ליהדות "דרך אי התנגשות במדע", על כך שהסיבה היא רפואית ונעוצה בענייני "נימי דם המתאימים ליום השמיני" היא עורבא פרח. ברור הוא שהקב"ה התאים כל דבר לביצועו אך הסיבה האמיתית היא תיקון חטא הנחש הקדמוני ואילו היום השמיני לבריאת העולם הוא היום הראשון לגלותו של האדם הראשון מגן העדן. התיקון בברית מבוסס על הפסוק - הנאמר בכל ברית מילה , "מרעיבו שבע ומשביעו רעב". זהו יסוד תיקון הברית והיו דווקא הוללים שגילו זאת ומצדם רטנו על כך. ולכן לא פלא הוא שאלה מעמי קדם ודהיום היוצאים נגד המילה הם אותם העמים שמקדשים את ההוללות והפריצות. כאלה היו היוונים ועל זאת הוקמה תרבות הגוף ההלניסטית, כאלה היו הרומאים שלצד אימוץ התרבות ההלניסטית הוסיפו את תאוותיהם והוללותם עד שחרבה רומי וכאלה הם היום הגרמנים - אבות תרבות הסרטים ההוללים, והאמריקאים שערש המתירנות שלהם מעלה על נס את כל התועבות ולכן לאוא   פלא שהכל החל שם, נגד המילה, בעיר התועבות ששמה סן פרנציסקו. זוהי מלחמת בני האור בבני החושך ועל זה נאמר בהגדה של פסח - "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם".  מסורת  יהודית  היא שבסיום כל חג כבר מתכוננים לחג הבא, והנה בקושי חלף לו "חג שמיני העצרת הזה" - שמחת תורה, וכבר הביאה הגזירה בארה"ב לאיחוד כל היהודים המאמינים להתכונן באופן מעשי לחקות את מלחמת  חג החנוכה , שאלמלא החג הזה לא היינו קיימים היום.
    סיפור ה"סכנה" במציצת הדם היא עוד סיבה לבני החושך לנסות לכבות את אורו הצנוע של העולם - ברית המילה כהלכתה, ולהפליג בתאוות דור המבול. שלושת אלפי שנה עם ישראל נימול כהלכה - עפ"י פריעה ומציצת הדם, וברוך ה' כולנו חכמים, כולנו נבונים וכולנו מוכשרים ובריאים וכל אומות העולם מודות בכך. יתרה מכך, התורה מאגדת בתוכה רפואה והבנה ששכל אנושי לא יביננה. ולראייה אותם יהודים שמלו את עצמם ניצלו מכל המגפות השחורות והמשונות באירופה ובמזרח בעוד שאומות העולם שילמו בנםש על הבדלי התרבויות הללו. יצאו בבקשה אותם מומחים ויבדקו את בני תרבותם החולים במחלת ה"אידס" ובשאר המחלות המבישות , האם יעזו אותם "מומחים רפואיים" לצוות על בני תרבותם התאוותנית להפסיק את הפריצות והזימה , ועפ"י חוק?! בודאי שלא, וזאת משום שתת הכרתית קיימת מלחמה בין הסגולה היהודית ועיקרון שמירת הברית להולדה והורדת התאווה לבין אנשי התאוות שאינם בוחלים בתאוותיהם גם אם "חטאת לפתח רובץ" אף בפיקוח נפש ממש , וכל זאת נאמר ונכתב כבר אלפי שנים קודם לכן ב"זוהר" הקדוש שלנו. המילה היהודית איננה דומה לברית המילה שאימצו לעצמם אח"כ עמים אחרים. לכל שלב ומעשה  בעריכת הברית יש הסבר קדוש ומי שיקבל על עצמו את צמצום המצווה עפ"י הגישה הנוכרית כאילו ביטל את המילה. האמונה היהודית מבוססת על "תורת משה אמת" ועל כך שהקב"ה העבירה לנו בכתב אך גם בע"פ. אי לכך כל מה שכתוב ומצווה  בתורתנו הקדושה  הינו בעל אחריות של מאה אחוז וכל חתימה על הודאה ב"סכנה" הינה הרמת יד בתורת משה ובאמת האלוקית ואין לחוש לשום פשרה "מודרנית".
    בתחילת המאה ה-19 העמיד גדול בישראל סימן מיהו הצורר האמיתי ומאין באה הסכנה האמיתית  - חס ושלום, לכיליון עם ישראל. היה זה האדמו"ר הראשון של לובאביטש - רבי זלמן שניאור מלאדי. מלחמה עקובה מדם פרצה באירופה - בין כוחות הרשע והדיכוי של הצאר אלכסנדר מרוסיה לבין ה"מחנה הליבראלי" של צרפת המהפכנית שבראשה עמד הקיסר  נפוליאון. רוב רובם של גדולי ישראל - שרובם חיו תחת הדיכוי הרוסי, צידדו בנפוליאון. הלה הבטיח לחדש ליהודים את הסנהדרין שלהם ולבנות להם את בית המקדש אם וכאשר יכבוש את ארץ ישראל. היד הקשה של הרוסים - שכללה את "גזירות הקאנטוניסטים" ואת "תחום המושב" הביאה לכך שגדולים בישראל - כרבי מנדלי מרימינוב, רבי אלימלך מליזנסק, רבי זושא מאניפולי, המגיד מקוז'ניץ וגדולים אחרים יצאו בגלוי לטובת נפוליאון. ואז הזדקפה דמותו של הרבי הראשון של לובאביטש - על רגליו האחוריות והוא תמך ברוסים ואף יצא עימם לשדה הקרב ושם לבסוף מצא את מותו, לא לפני שחזה כיצד הרוסים מנצחים וגדולי ישראל מודים בצדקתו. הרבי הלה לא התייחס רגשית אלא שכלתנית לכלל הויכוח, שהרי הוא עצמו ישב בכלא הרוסי ועונה שם אך בפרספקטיבה יהודית  שירש עוד בשושלת הקודש מימי החשמונאים הוא טען כי הסכנה הגדולה מרחפת דווקא מה"תרבות הליברלית" של צרפת , שמטרתה למוטט את הרוחניות והאמונה ב- ה' ובמקומה לזרוע אמונה בבני אדם ובהבל פיהם. "בעל התניא" טען כי ה"סנהדרין" לה מתכוון נפוליאון איננה אלא מוסד שעל ידי הקמתו נפוליאון ישלוט   יהודים וביהדות וינסה לשנות את היהדות עד כדי התבוללתו של העם היהודי. לימים הוכח שאמנם נפוליאון ניסה לעשות זאת והיהודים פרקו את המסגרת לפני שחס ושלום היתה הופכת לחרב פיפיות. מנגד טען "בעל התניא" כי דווקא משטר הדיכוי הצארי שומר את היהודים מהתבוללות ב"תחום מושב" משלהם עם דיניהם ורבניהם. "בעל התניא" העמיד את הרוחניות לפני הגשמיות ופסק לדורות כי מדינה המסוכנת ליהודים היא זו המנהיגה שינויים בחוקי התורה וחפצה - דרך פיתויים גשמיים, לשמד רוחנית את ישראל תחת "רוח ליברלית" שהמציאו בני תמותה.
     ארה"ב של היום היא ההמשך ליוון, רומי וגרמניה. גם שם היהודים חיו ב"נוחות מרבית" עד הרגע שביקשו מהם להסיר את המצוות ולהתבולל בתרבות התאוות. הגאון רבי אלחנן ווסרמן הי"ד (תלמידו הקרוב ביותר של ה"חפץ חיים") - שנרצח בשואה ע"י הנאצים ימ"ש, הותיר לנו צוואה תורתית: אם האיום על היהודי מגיע דרך פרעות וזירות גוף הרי שזהו רצונו של ה' כדי להחזיר את עם ישראל בתשובה ולכן על יודי לפשפש במעשיו, לחזור בתשובה על רוחניותו הירודה ורק אח"כ להגיע לדרכי שלום עם הגוי המכה. אבל אם מדובר בגזירת דת רוחנית שפירושה שמד ממצוות הרי שאין זה רצון ה' אלא מבחנו - בבחינת  ניסיון , ולכן צריכים לצאת נגד הגזירה והגוזר במסירות נפש של "ייהרג ובל יעבור" . זה בדיוק מה שצריך לעשות היום בארה"ב. המלחמה בשלטון האמריקאי איננה משום שאובמה עלול להקים מדינה פלשתינאית אלא משום שאנשיו הרימו בניו יורק יד בתורת ישראל ועוד בגיבויו של ראש עירייה יהודי! זוהי ההקדמה לחנוכה  של מודיעים ההיסטורית.
      אצל רודולף גו'ליאנו זה לא היה קורה!
    
 
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה