יום חמישי, 11 באוקטובר 2012

את אחי אני מבקש 2


בס"ד
     את אחי אני מבקש 2/ הרב אליהו קאופמן
      בסוף שנות ה-70 הגיע לארה"ב מר מנחם בגין - אז כבר כיהן ראש ממשלת הציונים לאחר עשרות שנות אופוזיציה מרות וקשות. מנחם בגין היה ראש הממשלה הציוני הכי פחות גרוע לדת ישראל, גם מבחינתו בכל האמור לחייו האישיים. האיש לא חילל שבת בפרהסיה, בשבתות ובימים טובים הסיט את וילונות חלונות ביתו בת"א כדי שלא יראו את חילולי השבת בביתו וחבש כיפה שחורה לראשו בכל אירוע , בימים שה"מזרחי" על כיפותיהם הסרוגות היו רוב רובם של הדתיים בארה"ק. הוא האיש שהכניס לממשלתו את אגו"י ופאג"י מבלי שביקשו והציע להם מימון מלא למוסדותיהם והכל לא מתוך שהיה זקוק להם בקואליציונית שלו אלא משום שליבו נדבו לעשות כן. חרדי שהיה מתנגד באותם ימים לבגין היה מוכתר בישראל כמשוגע - במקרה הטוב, וכבוגד במקרה הפחות טוב. לערוך נגדו הפגנה חרדית זה היה בבחינת חלום בלהות למי שהיה חושב  על כך  משום שהרחוב החרדי דאז היה רומס ממש את בעל הרעיון.
    אבל הרבי הזקן של חסידות סאטמר - שחי בימי בואו של בגין כראש ממשלה ציוני לארה"ב, לא התרשם מקולות הרחוב , מההלמות הזו ומהאלמות שהיתה יכולה לבוא אח"כ. בספרו הקדוש- "ויואל משה", הוא הרחיב על הנקודה כי יש לצאת במחאות והפגנות נג הציונים כשהם מתקבצים אצל אומות העולם ויש לומר לאותן אומות העולם, ובמיוחד לאומה הערבית, כי הציונים אינם מיצגים את היהדות ואת היהודים. על השקפה זו חזר הרבי הקדוש גם בקונטרסו "על הגאולה ועל התמורה" - כנגד התלהבות החרדים הציונים מכיבושי הציונים במלחמת 1967 ומ"ניסי השטן" שנעשו להם במלחמה זו.לא פלא הוא שיחיד בדורו ואחרון גדולי ישראל עד בוא משיח צדקנו, נתן הוראה ברורה לצאתם של עשרות אלפי החסידות לרחובה של העיר ניו יורק כדי למחות נגד מנחם בגין ולזעוק כי הציונים ונציגם הלזה אינם מיצגים אצת היהדות והיהודים.
    הרבי הקדוש מסאטמר הבין כי דווקא אחד המניח כיפה שחורה על ראשו, עורך גינוי "יהדות" זולים ובמיוחד מניח את כל הקופה הכספית בכיסם של החרדים הציונים הוא מסוכן מקודמיו כדמות שמפתה טובים ורבים בקרב שומרי המצוות להאמין כי הנה מנחם בגין הציוני הוא ה"אתחלתא דגאולה". הרבי מסאטמר הרים על נס את "לא תגורו מפני איש" והוציא  את הגדודים שלו לרחובות ניו יורק כדי שהציונים יתביישו ולא יוכלו לומר לאומה האמריקאית שהם מיצגים את העם יהודי ואת היהדות.
   והנה זו השנה השנייה שבנימין נתניהו - ראש ממשלת הציונים ודור שני לכופרים רויזיוניסטים אנטי דתיים, מגיע לניו יורק בשלווה, עולה על בימת האו"ם ומספר לכל העולם כי הוא מיצג "300 דורות של יהודים"! והכל ללא שום תגובה מהחסידות שהרב שלה מסר את נפשו - כשנה לפני מותו, נגד הציונים ונציגיהם!
     אין זו הפעם הראשונה שחסידות סאטמר המעטירה היא ב"דום שתיקה" בכל הנוגע למלחמה בציונות. גם בשנה שעברה - כשנתניהו הגיע לאום נגד הקמת המדינה הפלשתינאות, שתיקה אפפה את החסידות הזו. צריך קצת לדעת מיהו נתניהו כדי להבין לאיזה חילול שמים באים חסידי סאטמר כשהם יושבים בביתם במקום להפגין נגדו. אביו היה חברו בנפש של ערי ז'בוטינסקי- בנו של מייסד הרויזיוניזם, זאב ז'בוטינסקי. ערי היה חבר כנסת המינים הראשונה מטעם תנועת ה"חרות". כבר בקדנציה הראשונה הפכו הוא וחברו הלל קוק לסיעות יחיד משום קיצוניותם האנטי דתית והאנטי יהודית, שמנחם בגין לא רצה לקבלה. הם חתרו להפרדת הדת מהמדינה, הם לחמו נגד כל סממן של כשרות ודרשו הקמת מזנון עם "דבר אחר" בפרלמנט הציוני והם רצו לקיים נישואין אזרחיים כתנאי הקודם לנישואין הדתיים!  המכה הפוליטית הזו שלחה את פר' נתניהו ומשפחתו לארה"ב. נתניהו הבן  התחנך בחינוך נוכרי, הוא החליף את שמו לבנג'מין ניתאי, הוא הידק את הקשר עם הרפורמים דווקא ויותר משמועות טוענות כי    אשתו השנייה (פלייר) היתה "גרה" רפורמית, קרי-נוכריה. בישראל הוא כבר נתפס בפרשיית עריות מזוהמת לפני שהוכתר ע"י חב"ד כ"טוב ליהודים". זהו האיש המכריז על כך שהוא מייצג "300 דורות של יהודים! הוא בטח מתכוון לקראים, לבייתוסים, לצדוקים ולשבתאים במיוחד. תארו לכם מה היה עושה הרבי הקדוש מסאטמר אם היה חי היום, כשריק מתוכן זה היה הולך לאו"ם. אבל חסידות סאטמר נמצאת ב"דום שתיקה".
    לפני מספר חודשים הגיע ללונדון איווט ליברמן - שר החוץ הציוני עם הרקורד ה"נפלא" שיש לו בענייני פלילים ובמיוחד בניסיון המתמשך ל"גייר" פיקטיבית את כל האנטישמים הסלאבים שהוא עמל להביאם לארה"ק,  ובמיוחד דרך הצבא הציוני. בלונדון הוא נחת ישר לזרועות הציונים שרבים מהם היו גם  דתיים ובשכונה החרדית למחצה - "הנדון". סאטמר כמובן שלא היתה שם. הקשר בין היהודים התמימים והדתיים לציוני הגס הזה התהדק. אחד מעסקני סאטמר הוותיקים בלונדון טען כי בעבר ה"קנאות" נכרכה עם משפחת שלזינגר מ"סטמפור היל" ואילו עכשיו, משהללו משתפים פעולה עם הבכירים בציונים הרי שכל הפעילות ירדה לטמיון. בלי להיכנס כרע לעניין המשפחה המפוקפקת הזו הרי שרק לאחרונה הם הצהירו שהם "חסידי סאטמר" (בנוסף להיותם "בריסקאים", סתם ליטאים, רפורמים - חרדים ועוד מיני חיות שלא שמענו עליהן) , ואם כן מה עם עסקני סאטמר הוותיקים?...
    לפני כשנה וחצי - כשקברי הקדמונים היו על הפרק בארה"ק עלתה - להבדיל, גם פרשת הרצון הממשלתי הציוני לבנות בית "משפטם" העכו"מי על בית עלמין מוסלמי. ר' שמחה בונם קראוס מלונדון העלה רעיון לקשר בין הערבים ול"עדה החרדית" וליצור מאבק משותף (דבר שאומנם התרחש בפועל מישראל ללא ה"תיווך" מלונדון). מאיר שלזינגר - בנו של הרב אליקים שלזינגר,  עט עליו מיד בצעקה כי "אנחנו לא נטורי קרתא". אבל כדי להיות כנים הרי שלא רק השלזינגרים - שלהם נגיעות לא קטנות עם הציונים והרפורמים, בורחים כמאש מכל ניסיון קשר עם הערבים. לפני החגים האחרונים שמעתי מאיש בכיר ב"עדה חרדית" כי "מאז רצח דה האן, ואולי גם משה בלויא, ה"עדה" נמנעים מכל קשר עם הערבים".הבטתי בו ושאלתי אותו אם לפי ההיגיון הזה - שמנחה היום גם אנשי סאטמר רבים, היו צריכים יהודי גרמניה וצרפת להפסיק לקיים מצוות לאחר שאחיהם נרצחו במסעי הצלב באירופה בגלל קיום המצוות? האיש החריש. הרבי מסאמר    הוזהר - לאחר מלחמת 1967(כשהציונים היו בשיא כוחם), לא לכתוב דבר נגדם מפחד רציחה אבל הוא הבין כי אם ישתוק יחשוב העולם שגם היהדות החרדית האותנטית תומכת בציונים , והקונטרס "על התמורה ועל הגאולה יצא לדרך" למרות הפחדנים. מי שדוחה דיאלוג עם הערבים ואינו מבהיר לעולם כי הציונים הם כובשים ולאומנים ברשות עצמם ולא ברשות היהדות הרי שהוא  גורם לכך שבעולם יבינו כי הציונים המתלהמים והפוקרים הם הנציגים הבלעדיים של עם ישראל וכי מלחמת הכיבוש שלהם היא ברשות היהדות, ומכאן הסכנה לשלום עם ישראל בעולם רק גוברת. זוהי בדיוק ההיפך מתורת ה"יואל משה" זצקו"ל.
    לפני כשלושה חודשים שוחחתי במנצ'סטר עם אברך וותיק שהוא נכד לרב מנוח וחשוב מאנגליה ותוך כדי השיחה ביננו על המצב ההשקפתי בדורנו נגענו באכזבה מסאטמר ובמה שהרבי הקדוש אמר בימיו האחרונים, שהוא מקווה שעד בוא גואל צדק יישארו עשרה שלא כרעו לבעל הציוני. האברך הגיב בכך ש"כיום אין יותר סאטמר". והוא צדק בגדול.
     הציונות הצליחה להכריע את החסידות שאמורה להיות "עמוד הימיני". אבל אין כך עניין של תמיהה. הסימנים הראו שכך יהיה. החיתונים עם שאר החסידויות והמצב שעסקנים וסתם "בעלי בתים" יכולים להרשות לעצמם זילזול מופגן בעקרונות הברזל של האנטי ציונות הם אלה שהביאו לכך שבסאטמר יפחדו-יתביישו לעמוד ולהפגין נגד פראי האדם הציונים. בסאטמר של היום ישנה כבר קבוצה - קבוצת מונרו, שיש לה ברית ארורה עם העיתון הציוני "בקהילה". לפני מספר שנים אותה קבוצה ערכה הפגנה נגד חילול קברי הקדמונים בארה"ק אך הודיעה מראש שההפגנה היא רק נגד חילולו הקברים ולא כנגד "דברים אחרים", דהיינו, לא נגד הציונות עצמה ואפרוטוסותה על עם ישראל! לימים - משערכה קבוצה זו "שלום" עם גורמים ציונים- חרדים הם גם  הדירו רגליהם מההפגנה חדשה נגד חילול קברי ישראל שהתקיימה בלונדון. אותה קבוצה - בעיר בני ברק, הדירה את הרב החשוב של סאטמר בעיר, הגאון אליהו כ"ץ, מכל השפעה רוחנית ובמקומו השתלט איש עסקים בשם מייזליש שהזמין לאירועי הזיכרון של האדמו"ר מסאטמר את הרקובים מבין אנשי אגו"י בבני ברק ובראשם יואל טוביאס - ציוני לאומני ומתיר הלכות קדמונינו (כ"מנהג" אבותיו "רבני" הצעצוע של רומניה הישנה) אף עניינים רפורמים ממש, ואשר לגלג לא פעם על הרבי הקדוש וטען כי האדמו"ר מצאנז הוא ההצלה ההקפתחית מהשואה! והנה גם בקרב הקבוצה השנייה מתגלעים בקעים כאשר אדם כמו חיים לייב דוייטש - איש כשרות מפוקפק שכשרותו בישראל (חוג חת"ם סופר פ"ת) היא מחטיאת הרבים, מרהיב עוז להגיע לוילהמבסבורג ולהכפיש גדולים וצדיקים בישראל וה"טרפניאק" הזה עוד מתקבל בברכה! והנה  ישנו גם  אחד המתיימר להיקרא בבחינת נאמני קבוצת  "בני יואל"-  מר מאיר שפיץ מוילהמבסבורג . האיש מעורבב עם טיפוסים ציונים מפוקפקים כחבר כנסת המינים לשעבר שמואל הלפרט ועם אותו כהניסט בשם יואל טוביאס. וכשהוא מבקר בארץ הקודש הוא מוצא  לעצמו זמן ועת לבלות  בישיבה בלשכת ה"רב הראשי" הציונ! ואיש החרפה הזה עוד מתיימר להיות בעל הזכויות הבלעדיות להפצת ספרי הרבי הקדוש!
    וכאשר נכנסים עם פרעושים ציונים למיטה הרי שברור שהכינה הציונית תאכל כל חלקה טובה מסאטמר. כאשר הרב הציוני ה"ראשי" לשעבר נאם ב"סיום הש"ס" בארה"ב לא ראינו אפילו משמרת מחאה של חסידות סאטמר, והרי אותו "רב ציוני" הינו בבחינת הציונים שנגדם צריך להפגין ולהצהיר כי אין הם מייצגים את היהדות, ועוד כשהם מופיעים בפני עשרות אלפי בני תורה תמימים באצטלא "רבנית".בפלג של מונרו כבר קיימים לא מעט בעלי עסקי מזון וחנויות למכשירי כתיבה המוכרים עיתונים ציונים ואף את דגלי העבודה הזרה הציוניים וכשמוכיחים אותם הם צוחקים בלעג. וישנם - מקבוצת מונרו, לא מעטים , ובראשם אותו הצוויבל המר מוילהמבסבורג, הנפגשים עם השגרירים הציונים ברומניה, באירופה ובכל מקום אחר בעולם ואף טסים ב"אל על" הציונית בהמלצת ה"קנאי" אליקים שלזינגר מלונדון. ואנשי סאטמר פתחן לעצמם "אשכולות" באתר האינטרנט הפסול ציונית- "חדרי חרדים", והם עוד טוענים ל"טוהר מחנינו".
   אבל סאטמר הפכה ל"חסידות חסד" בלבד. זו הסיבה שאין תורה והשקפה בישראל כי לדרגת יעקב אבינו אין מי שיגיע בדורנו. חסד עושים גם חילוניים אבל החסד הוא פופלארי ומי יודע כמה "חילוניים יתחזקו דרכו" . זוהי בדיוק ההשקפה של ש"ס  וה"מזרחי", אפילו לא זו של הליטאים הציונים בימי הרב שך!
      על אלה שהם לא רק "חסידי סאטמר"  מהישיבה או מה"שטיבל" אלא גם שומעי לקחו של ה"ויואל משה" (ולא רק ה"דברי יואל"...)לשנס מתנים ולאזור אומץ נגד הציונות. מי שטוען כי אין להפגין נגד הציונים בקרב אומות העולם מעניק לציונים את הגושפנקא להיות מייצגי עם ישראל ויורק תוך כדי כך על ספרי הלקח הקדושים של האדמו"ר מסאטמר. אלה הטוענים כי אין להפגין עם הערבים יחדיו משום שהאדמו"ר הקדוש אסר זאת מדוע שכחו את צוואת אותו אדמו"ר קדוש להפגין בנפרד נגד הציונים? מי שטוען כי אין לדבר עם "רוצחים" הריהו מעניק לציונים את ה"זכות" להיות המוציאים והמביאים עם אותם "רוצחים". והרי הרב וויסמנדל שוחח עם הנאצים עצמם ימ"ש ואילו הגר"א ווסרמן הי"ד טען בפרעות חברון כי הציונים הם האשמים בפרעות וכי המופתי הירושלמי - שהסית לרצוח 70 יהודים בחברון, הוא כאין וכאפס לעומת רוצחי הנשמות הרוחניים שהציונים עומדים בראשם.
      אפשר להשאיר את העבודה ל"נטורי קרתא" ותו לא אך זהו באמת רצון הציונים - להראות שרק מתי מעט יהודים מואסים בהם. בימים שהאדמו"ר הקדוש היה בחיים הם פחדו מכך שהעולם יראה עשרות ומאות אלפי יהודים אמיתיים לוחמים נגדם. אז הם עשו הכל כדי שהתקשורת העולמית לא תצלם את אותן הפגנות אבל היום הציונים שמחים להציג אפילו בעיתוניהם את ההפגנות הקטנות והמועטות של אלה שמאסו בהם והכל הופך  בבחינת "בטל בשישים". המצב הזה צריך לשבת על מצפון אלה שעדיין מאמינים בדיברות הקודש של האדמו"ר המנוח מסאטמר ורואים בשם סאטמר לא רק "ממלכת חסד" אלא מבצר השקפה אנטי ציוני.
       ואני הקטון שבאלפי מנשה מרשה לעצמי לומר ולכתוב את הדברים כלקח חג החנוכה שבו קמו אנשי משמרת כוהנים לא ידועה מאזור שקט וזנוח ומישוב קטן ואיש אחד - כהן זקן ופשוט בשם מתתיהו עם בניו בלבד, יצאו נגד המתייוונים תחילה, ואם מתתיהו ובניו היו מחכים לצאצאי כהן גדול שיעשה זאת הרי שהיום- חס ושלום, לא היינו חוגגים לא רק את חנוכה אלא שום מועד בישראל.
     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה