יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

!לרשימה ערבית מאוחדת


בס"ד
   לרשימה ערבית מאוחדת!/ הרב אליהו קאופמן
    מאז שנת 1948 - עת הוקמה המדינה הזו, לא מיצו מעולם הערבים את כוחם האלקטוראלי. היו ימים שרוב הערבים הצביעו למפלגות ציוניות גם בעת שדוכאו ע"י הממשל הצבאי בארץ. שנים רבות היתה מק"י - ולימים רק"ח וחד"ש, הקול הקורא היחיד במדבר הפוליטי הישראלי לזכויות המיעוט הערבי.  גם כשצצו ה"תנועה המתקדמת לשלום", ה"מפלגה הדמוקרטית", רע"מ, תע"ל ובל"ד לא ידעו כל אלה להתאחד לגוף אחד , הקולות התפזרו ביניהן, חצי מהמגזר הערבי החרים את הבחירות ברגליו ולא מעטים המשיכו להצביע למפלגות ציוניות - אם מתוך אינטרסים צרים ואם מתוך זה שלא ראו תכלית והישגים לפלגנות הפוליטית ברחוב הערבי.
    אני די מבין את המלחמות הלוהטות של החכי"ם הערבים למען אחיהם הפלשתינאים בשטחי הכיבוש או בגולה המרה אבל לערבים הפלשתינאים החיים "בתוך הקו הירוק" יש מספיק צרות שלא טופלו מעולם באופן יסודי עקב אותו כוח פוליטי ערבי ירוד בפרלמנט הישראלי. עשרות "כפרים לא מוכרים" שוכנים בישראל על אדמות בור, ללא כבישים סלולים ולעתים גם ללא חיבור של אלקטריק וביוב. למעלה משישים שנה מפקיעים מהערבים אדמות מ"סיבות ביטחוניות" ברורות: לישב עליהן מהגרים מכל העולם כדי שהערבים ייעלמו מנוף ה"רוב היהודי" המדומה. כפרי הבדווים נהרסים גם בצום הרמדאן החם ביותר ומנגד , אין בניה חילופית לערבים ולבדווים. השפה הערבית נעלמת כשפה שנייה ובמקומה באה השפה הרוסית - שלה ולישראל אין דבר וחצי דבר. בעיות מגורים, לימודים, תעסוקה וכו' עולות שוב ושוב כמטבע לשון של אפליה מכוונת כשמדובר בסקטור הערבי.
    אי לכך ישכילו הפעם המפלגות הערביות להתאחד על המכנה המשותף הצר ביותר - שלהערכתי הוא מספיק רחב, ויצאו יחדיו מלוכדים לבחירות. יהודים בעלי עמדה דמוקרטית עקבית באמת צריכים להיות חלק ממפלגה כזו (שכל זרם ישמור על עצמאותו בה).מי שחפץ באמת בשיויון זכויות בארץ הזו, ב"מדינת כל אזרחיה" ובהידברות וסובלנות אמיתית  יכול למצוא זאת  אך ורק במפלגתו של המיעוט הלאומי הנרדף ביותר במדינה והיחיד שאיננו מרגיש "בבית" במדינה הזרה לו, ושיום הולדתה חל ביום אסונו הלאומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה