יום ראשון, 24 ביוני 2012

מוכר הגרעינים


בס"ד
                      מוכר הגרעינים / הרב אליהו קאופמן
        באחד ממאמריו האחרונים כתב איתן קלינסקי מאמר אצילי לטובתו של ח"כ כאמל שאמה מהליכוד ובו התריס נגד אלי ציפורי - סגן עורך העיתון הכלכלי "גלובס", על כך שהעיתון ערך "פוטש" על ח"כ שאמה, שאותו שיבח קלינסקי. ובכן, גם אם ה"פוטש" של ציפורי על שאמה היה גזעני הרי שאין להגן על לאומן זה מאחר והלה קיבל מציפורי מנת "מידה כנגד מידה" על מה שעמד לעולל לאחר  בימים אלה.
        שאמה היה באחרונה ראש המשלחת הישראלית לאו"ם ונקלע למצב מביך אך מעניין. מדינאי אמיתי- ואפילו שאינו מהדרג הראשון, היה מנצל מהלך כזה לקידום תהליכים היסטוריים . חושבני שגם אנשי ימין היו עושים שימוש באותו רגע מענייו, לחיוב. אך כאמל שאמה הוא דוגמא לחומר  הירוד  אינטלקטואלית, של הח"כים החדשים בעשור האחרון, ובמיוחד בקדנציה הנוכחית. במסגרת אותה ועידה ישבו משלחות וישראל ואירן קרוב זה לזה (רק משלחת אירלנד הפרידה ביניהן)  , ואז - בסיום אחד הדיונים, יצאו אנשי המשלחת האירנית , ובראשם נשיא אירן מחמוד אחמניג'אד , ועברו ממש מול שולחן המשלחת הישראלית (מבלי לבחור בדרך עוקפת) ששם התנוסס דיגלה, ואז שלח הנשיא האירני חיוך ונדנוד ראש לשלום לעבר ח"כ שאמה. מי יודע איזה מסר היה חבוי כאן. האירנים לא עקפו את הישראלים בכוונה והנדנוד לשלום עם החיוך לא היו מקריים. שנים רבות טענו ישראלים - ממדינאים ועד ספורטאים, כי ההוכחה שאין פני הערבים והמוסלמים לשלום היא בהחרמת ישראלים במעמדים רשמיים. והנה הפעם ה"אויבת" הגדולה ביותר מוכיחה - ע"י  מנהיגה הבכיר את ההיפך, פניהם רומזות לשלום. ומהי תגובתו של הח"כ קטן הקומה? מבול של מילים גזעניות ודחייה מכוערת של היד האירנית המושטת לשלום. אין ספק שמה שכתב אח"כ הח"כ מהליכוד - שניסיונו הפוליטי מסתכם במריבות ותככים נגד ראש עיריית ר"ג (צבי בר- בארזני), מוכיח כי "אפרוחי נתניהו" והליכוד עם הפנים למלחמה בלבד.
     במקום לנסות להמשיך את המהלך בחשאיות לכיוון חיובי כמו שבעבר נעשו הדברים עם אישים כמו המלך חוסיין, אנואר אל סאדאת או יאסר ערפאת מיד הגמד הפוליטי מר"ג משתלח ולועג לנשיא האירני בכינויים "מטורף", "מגלומן" ולבסוף הוא גם מעליב אותו בטענה שהנשיא האירני "דומה למוכר גרעינים יותר מאשר למי שמתעסק בגרעין".
    העלבה האחרונה - על "מוכר הגרעינים", היא העלבה גזענית שכל כולה מסתכמת  ב"פוסל במומו הוא פוסל". מי יודע אם החיוך של הנשיא האירני לעבר שאמה לא היה בשל חזותו המזרחית של האחרון. אחמניג'אד איננו  המנהיג המוסלמי היחיד שמאמין כי עדיין יוצאי המזרח יכולים לשמש גשר לשלום עם ישראל. אבל כנראה שלשמה רגשי נחיתות ביחס למוצאו ולכן עשה את מה שעשה. לפני כשנתיים הוסיף הלה לשם משפחתו את המילה "הכהן" כדי שלא יחשבוהו דרוזי. אינני מכיר ח"כ עם שם ממזרח ואו מרכז אירופה שפחד שיחשבוהו גרמני או פולני ולכן הוסיף לשמו "תוספת".
     אנשים ככמאל שאמה הם אלה שמרחיבים את הפער העדתי ומחזקים את הפסוק מפרשת "שלח לך": "כחגבים היינו בעינינו , כן היינו בעיניהם". משפחת שאמה היא משפחה יהודית מפורסמת במיוחד בארה"ב אצל יוצאי העיר חלב שבסוריה. שם היהודים הללו אינם מתביישים - גם בדור הריעי שלהם, לדבר ערבית ואינם מוסיפים "תוספות" שלא יחשבו אותם לערבים.
      ובאשר ל"מוכר הגרעינים" - הנשיא האירני שיהודי ארצו נהנים מ"מלכות חסד", הרי שהייתי מציע למר שאמה לערוך ניסיון עצמי. ייגש הלה לשכונת רמת אביב בת"א ובלי לספר לתושבים שם שהוא ח"כ יבקש מהם לנחש את עיסוקו. אני בטוח שתשובתם תהיה זהה: מוכר גרעינים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה