יום רביעי, 20 ביוני 2012

תיקון לחוק גיוס חובה


בס"ד
                    תיקון לחוק גיוס חובה / הרב אליהו קאופמן
     החוק שלאחרונה עבר בפרלמנט הישראלי - להעלות את גיל הנישואין, הוא עוד "טריק" להדק את חגורת הגיוס הצבאי אך מן ה"צד החינוכי" או "החברתי" , שהצבא הישראלי כל כך חזק בו. רק מי שבאמת תמים יתר או לחילופין טיפש יכול להאמין שתוך שנה הנער והנערה מתבגרים מהיותם ילדים בני שבע עשרה למבוגרים "חושבים" ו"אחראים" בני שמונה עשרה. האומנם  תוך שנה - בדרך כלל בכיתה י"ב, חל השינוי הדרסטי שלאחר "בחינות הבגרות"  כבר ניתן כבר להקים "בית בישראל" ובא לציונות גואל? חבל להכביד במילים כי הטיעון הזה - "שנת הבגרות" , שבין כיתה י"א לגיוס לצבא", הוא טיעון מגוחך ואין בו קורטוב של אמת והיגיון. אז באמת על מה בדיוק קפצו הפעם מימין ועד לשמאל כדי לאשר בדותא לא משמעותית?
     התשובה נעוצה בהיותו של הצבא הישראלי "כור היתוך" שבו משתדל המהתך החילוני להתך את המהותך המסורתי, הדתי ועכשיו במיוחד החרדי, לחיים חילוניים גמורים. מי שאינו יודע ישנן עדיין עדות מסורתיות בעם היהודי המחתנות את בנותיהן ובניהן בגיל צעיר. אחת מהן  למשל זו העדה הבוכרית, אחרות הן עדות  הקווקאזים והגרוזינים , וכמובן דתיים ובמיוחד חרדים מכל העדות והחוגים (ובמיוחד החסידים). עפ"י החוק הרי שמי שמתחתנת  מיד משוחררת מהצבא. ונמשיך בחוק - מי שמתחתן זוכה לתנאי שרות קלים יותר משאר החיילים ולאחר שנולדים לו שני ילדים הוא משוחרר משרות סדיר. אך מעל לכל מי שמתחתן ועדיין הוא בגדר חייל מביא עימו עולם ותפיסה שמרנית שעלולה ל"הדביק" את אלה שהצבא בישראל מתיימר לחנכם  להיות "ליברלים"  ולהיות  "פנויים למשימות לאומיות" על חשבון עתידם הפרטי ולאחרונה גם "גאים" בתועבותיהם. כדי להצליח במשימות ה"חינוך" הצבאי חייבים החייל והחיילת שראשם יהיה פנוי מנישואין ושהנישואין לא יפריד אותם מהצבא, במיוחד את הבנות ש"מרימות את המורל". בסה"כ זו "מלחמת בני האור בבנות החושך" וככל שיתגייסו יותר בנות -  בגלל שגיל הנישואין עבר להיות מעבר לרף "צו הגיוס" (הניתן כבר לפני גיל 17), לא רק שבעתיד יעלה מספר החילוניים אלא גם ירד מספר הדתיים והמסורתיים , ובקרוב יש גם תכנון למעט את החרדיות דרך ה"שרות הלאומי". את החוק הזה - של ה"שש בש" של הימין והשמאל, אפשר היה להכניס כ"נספח מס'... לחוק השרות הצבאי", בלי לנסות לפגוע באינטליגנציית ה"נבחרים" ובמיוחד הבוחרים.
       בגרותו של נער ונערה בנויים יותר על דרך והשקפה שבה הם מחונכים בביתם ובחברתם. ביהדות החרדית כל בחור וכל נערה בשלים לנישואין בגיל 17 יותר מהתימהונים שכבר עברו לא רק את הצבא אלא גם את הגו'נגלים בבראזיל או את מאורות הסמים שלחוף גואה ההודית ועדיין מחפשים את עצמם בנוסח "מי אני ומה אני"... אינני מרחיב כאן את הדוגמאות,  הן מקצרת היריעה אך גם כדי לא לעורר כעס ועלבון קיצוני מדי אצל אלה שמשפחה מסודרת, ילודה בריאה ובית חם באמת הפכו למושגים "טרפים" ואילו ה"כשרות" שלהם מוענקת לכל תועבה המולבשת ב"ליברליות" כמו שתוקעים סמרטוט במקל ממוסמר וקוראים לו דגל.
     ה"ליברלים" ההזויים הללו קפצו כנחשים מורעלים על ח"כ הרב ניסים זאב שרצה להגביל את חיי האישות גם לגיל 18. מה כבר אמר הרב זאב? הוא בסך הכל טען כי מי שאינו מתאים להקים משפחה מסודרת בודאי שאינו יכול לקיים חיי אישות שמהם יוולדו "הפלות חוזרות" (שבצבא ה"חינוכי" ממנים אותן על חשבון משלם המיסים הדתי והחרדי...) , ילדים מתוסבכים - שהאם ההמומה נטשה אותם ו/או  כאלה שאינם יודעים מי הוא אביהם, "דיכאונות פסיכולוגיים" וכמובן אלימות בין בני נוער על אותה נערה שמזמן הודרה לשמש "בשר תותחים". אבל כל זה אינו  מעניין  את כל שטופי הרקב החברתי וחסרי ההיגיון ו כשברקע מתנגנת מנגינת "אכול ושתו כי מחר תיבול".
    מילא, את מחוקקי החוק הזה - הח"כים מימין אני יכול להבין. יש בחוק הזה עידוד לשרת בצבא על חשבון הקמת הבית תחת ה"גפן והתאנה". יש בחוק הזה הגבלת חופש הנוער ע"י השמרנות החילונית מימין, אבל מה לחוק הזה ולגב' זהבה גלאון יו"ר מר"צ.  האומנם זו הח"כית  שמכריזה השכם והערב על תמיכתה ב"נוער לשלטון" ?! הח"כית הזו טוענת שבני נוער הם כבר מבוגרים להורדת גיל ההצבעה בחירות ולהשתתף בעצות לניהול מדינה וחברה בגיל 16, אבל מדוע  להקים משפחה בגיל 17 הם עדיין "לא בשלים"?! מה לגב' הזו - המתיימרת להיקרא "שמאל", ולעידוד הגיוס לצבא , ועוד גיוס נשים שיכולות היו להשפיע על המערכת החברתית הרבה יותר מחוץ לצבא המשתמש בהן ל"הרמת המורל"?! מסתבר שכאשר מדובר על הרס של חברה מסורתית ויהודית הרי שהשמאל הציוני שוב ושוב מתגלה לא פחות - ואולי יותר, מיליטריסטי ולאומני מהימין הקיצוני.
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה