יום שני, 11 ביוני 2012

השקרים של מנחם רהט

בס"ד
                    השקרים של מנחם רהט / הרב אליהו קאופמן
     פסק דין של השופטת שלהבת קמיר -  וויס  מבית משפט השלום בפ"ת מתאריך ה-10 לאוקטובר (17186-10-10 קאופמן נ' רהט)2011 מוכיח כי יש לבחון מילה במילה את מה שמר מנחם רהט כותב ומביא כ"עובדות" במאמריו השונים . בפסק דין זה חוזר בו מר מנחם רהט -  היום בעל טור ב"ניוז" וב"ערוץ 7" ובעבר הלא רחוק עיתונאי ב"מעריב", מן השקרים וההשמצות הפשקוויליות שהשתלח נגדי במאמרו מתאריך ה-4 לאוגוסט 2011 ב"ניוז 1", "ערוץ 7", "רוייטר" ובעלון השבת "מצב הרוח". בין שאר שקריו נגדי , באותו מאמר - שהיה כתגובה על מאמרי "כאז כן עתה" (במוסף העיתון "הארץ") , הוא טען כי לא למדתי אפילו יום אחד בישיבה מסודרת וכן כינה אותי "אנטישמי". בפסק הדין חזר בו ה"עיתונאי הוותיק" והשקרן ממה שכתב וטען כי לא היתה לא כוונה לפגוע בי וכי אינני אנטישמי. אבל מילא המילה "אנטישמי" - מילה שהפכה לחרב לאומנית של הימין כנגד כל מי שדבק בשמץ של אנושיות ורחמים, אבל השקרן רהט מתגלה בכל עוזו בחזרתו על מה שטען כי מ"עולם לא למד אפילו יום אחד בישיבה מסודרת". עפ"י פסק הדין של השופטת קמיר - וויס מסתבר שבאמת לא למדתי אפילו יום אחד אלא...שש שנים! שנתיים למדתי בישיבת "עוד יוסף חי" בלונדון, שנתיים בכולל "נר יצחק ביהוד (אצל הרב המנוח ניסן טורצי'ן - מתלמידי ה"חז"ון איש" זצ"ל , ושנתיים בכולל היוקרתי של הרב יעקב הלל -"אהבת שלום", בירושלים וזאת חוץ משני תארים אקדמיים ב"היסטוריה של עם ישראל". באותה כתבה המטיר השקרן הלה עוד שקרים ומיני הבלים - בסומכו על הידע הדל של רוב הקוראים על היהדות והמגזר החרדי. כך למשל טען כי אני שייך ל""נטורי קרתא", דבר שאינו נכון. אח"כ הרחיב את השקר וטען כי חסידות סאטמר היא "פלג ב"נטורי קרתא". בטוחני שהאיש ידע ששקר הוא פולט מקולמוסו אך כדי להעצים את הסתתו נגד ההשקפה החרדית הנאמנה הוא הפך את חסידות סאטמר הגדולה והמעטירה ל"פלג" בארגון חרדי קטן יחסית. סאטמר ו"נטורי קרתא" חלוקים בנושאים לא מעטים אך את השקרן רהט זה לא עניין לצורך הסתתו. כמו כן ייחס לי הלה חברות עבר בארגון "מצפן" - שוב שקר מזוהם של שקרן בחליפת "עיתונאי פרטי". אוי למי ששוכר "עיתונאי פרטי" כזה!
    אבל מדוע התמקדתי דווקא בעניין שקריו על השכלתי התורתית? הסיבה היא  כי אני רוצה להוכיח עד כמה אי אפשר לסמוך על איש זה ומוצא פיו, למרות שהוא מתהדר בהיותו "חבר מערכת "מעריב" לשעבר". קם בבוקר "עיתונאי וותיק" ומבלי לבדוק מינימום נתוני אמת הוא יושב וכותב כי לאדם אחר - שהיה חבר "ועידת רבני אירופה", אין כלל השכלה תורתית "ואפילו יום אחד"! קשה למצוא  כל יום שקרן בדרגתו של מנחם רהט! ציבור העורכים והקוראים צריך מעתה והלאה להתייחס במרב החשדנות לכל "עובדה" שה"עיתונאי הוותיק" הזה כותב. באותו מאמר השתלח השקרן הלה גם בעיתון "הארץ" וגם בהיסטוריון  הצבאי מאיר פעיל  -  תוך ניצול מצבו הרפואי של האיש, שלא יוכל להגיב משפטית כבימים ימימה. ציבור הקוראים קורא את מאמריו של הלה, שמכנה את עצמו "עיתונאי פרטי" ולוקח לעצמו קרדיט של "חבר מערכת "מעריב" לשעבר" , ואותו ציבור מאמין שכל דבריו של השקרן הזה אמת הם אך מסתבר שמאחורי ה"עיתונאי בעור של כבש" מסתתר זאב שקרן שאפילו אינפורמציה בסיסית - על השכלת אלה שהוא כותב נגדם, אינו טורח לבדוק. הצעתי לכל מי שקורא את מאמריו של האיש לבדוק אות אחר אות שהרי השקרן הודה בבית המשפט בשקריו והשמצותיו. ומי נפגע מהאיש הזה  שייקח אותו מיד לבית המשפט.
   אין זו ה"מעידה" המשפטית הראשונה של מר רהט בכל מה שקשור לשקרי מוצא פיו. כשנה קודם לכן הוא הורשע משפטית יחד עם כתבי "מעריב" נוספים "בהוצאת לשון הרע" על בני משפחת זר (דווקא מאנשי המתנחלים שרהט כל כך חפץ ביקרם...). צריך לבדוק האם יש קשר לאותה הרשעה (כל מי שרוצה אותה שיפנה אלי) לבין הפסקת עבודתו ב"מעריב". אין ספק כי מדובר בשקרן המנצל את מעמדו כעיתונאי ובעל טור להסית ואין בו את רוח הפובליציסטיקה או התחקירנות העיתונאית האמיתית.
    התביעה המקורית שלי היתה על 300 אלף ש"ח והגעתי איתו לפשרה רק משום שכרגע אני בטיפולים רפואיים בלונדון ומשפט ממושך  כזה היה מצריך נסיעות תכופות של הלוך ושוב לישראל, שבהן קשה היה לי לעמוד. פסק הדין הזה נשלח באיחור משום שרק במאי 2012 הייתי שוב בישראל (מאז המשפט) ולאחר התייעצות משפטית עם עורך הדין שלי החלטתי לפרסמו עתה. בכל אופן, אני מודיע בזאת שמי שיפרסם שוב את מאמרו השקרני של רהט יתבע על ידי והפעם לא תהיה פשרה מצידי -  גם במחיר היקר ביותר של טיסות וכו'.
     
   
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה