יום שלישי, 12 ביוני 2012

להרים את הדגל


בס"ד
            להרים את הדגל / הרב אליהו קאופמן
      לא בכל יום אני יכול להביע תמיכה גלויה במפלגה חרדית היושבת בפרלמנט הישראלי ושותפה לקואליציות השונות והמשונות. אבל לאחר ההצבעה נגד חוק הגזל של המתנחלים ועוזריהם אני חייב להודות ל"דגל התורה" ששני ח"כייה קידשו שם שמים והצילו מחילול ה' טוטלי ששאר המפלגות החרדיות עוללו בחוק זה ( מי שתמך בחוק ומי שברח לשירותים).
      להבדיל משאר מרכיבי הקואליציה של נתניהו הרי שהח"כים גפני ומקלב לא הצביעו עימו משום איומיו או משום "שותפות קואליציונית". גם אם נתניהו היה מצטרף לחוק "דגל התורה" היתה מצביעה כפי שהצביעה. הרב שטיינמן קבע עובדה ברורה: במפלגה זו הרבנים אינם נסחפים אחרי לאומני הרחוב אלא הרחוב נשמע לרבים. ההצבעה נגד החוק היתה פסיקה של ה"שולחן ערוך" היהודי - אסור לגזול את הנוכרי , וההלכה אצל יהודי מאמין עומדת מעל לכל. גם בש"ס ובאגו"י יודעים את ההלכה הזו ועוד רבות כמוה אבל שם יושבים שפנים הפוחדים מהשבבניקים של הרחוב החרדי, שם יושבים כלבים נאמנים לימין הציוני , שם יושבים דגים שתקנים וקופים שמחקים את מאלפיהם הלאומנים. וזה מה שנקרא "פני הדור כפני הכלב". אז עם גן חיות כזה בודאי שאי אפשר להיות עצמאי.
       במעשה שעשו ח"כי "דגל התורה" לא רק שהם קידשו שם שמים ברבים והורידו את מד ההתגרות החרדית באומה הערבית, אלא החזירו ליהודים חרדים רבים את ה"צבע ללחיים". פתאום כולם נזכרו שהקורבן הראשון של השלום היה יהודי חרדי - פר' יעקב ישראל דה האן. פתאום כולם נזכרו כי רבנים גדולים כהגר"ח זוננפלד וה"חפץ חיים" התנגדו להתנחלות הציונית האגרסיבית בא"י. פתאום כולם נזכרו כי בעצם המלחמות ונישולי הערבים לא באו מהכיוון החרדי אלא מהימין והשמאל הציוני."גזל נוכרים אסור בהלכה". את המשפט הזה צריך עכשיו לשנן כל יהודי חרדי ולסנן אותו לפני לאומני ש"ס וצבועי אגו"י שהצביעו בניגוד להלכה רק כדי למצוא חן בעיני הרחוב הוואנדלי או בעיני המתנחלים המתלהמים.
     אבל האכזבה שלי היתה דווקא מהנציג החרדי של "יהדות התורה" שלא ברח לשירותים , מח"כ ישראל אייכלר. זהו אדם שבמשך פחות מחמש עשרה שנה  שינה דעתו מהקצה אל הקצה במסגרת העיקרון "להתחבר לחזק". זה האיש שהוביל בשנות ה-90 את ה"קמפיין" האנטי לאומני ברחוב החרדי. זה האיש שהוא וחסידותו "בלזא" כונו ע"י עיתון "הארץ" ה"חב"דניקים של פרס". זה האיש שציטט את    רבו - האדמו"ר מבלזא , נגד המתנחלים של שנות ה-80 ותבע את פינויים, כולל מחברון וקרית ארבע. וזה האיש שבימי הפיגועים בי"ם תבע "להידבר עם החמאס". משהו השתבש אצלו בשכל או אולי בכיס. עם התרוממות הימין - בראשית שנות האלפיים, הפך אייכלר יותר ויתר לאומני עד שבשנים האחרונות הוא תמך ב"נוער גבעות" הארכי- קיצוני  שגם ה"איחוד הלאומי" בורח ממנו כמאש. ואילו בהצבעה האחרונה הצביע אייכלר  ב"גאון" בעד חוק הגזל כשנימוקו הוא ש"החוק משרת בני תורה". רק תמול שלשום  הוא עצמו קרא  למתנחלים "עובדי עבודה זרה"! אייכלר שכח כי ב"שולחן ערוך" אין אפילו תת פיסקה המתירה גזל כלשהו אם הוא עבור "בני תורה".  להיפך , בני תורה אמיתיים צריכים לשמש דוגמא נגד כל גזל - כולל של נוכרים. מסתבר שההשקפה של האייכלר הזה - שמעולם לא היה ה"מסביר החרדי" אלא הוצנח לשם ע"י התקשורת שאליה התחנף, אינה אלא שילוב של אופורטוניזם וקונפורמיזם. לישראל אייכלר יש תאום סיאמי אחד במחנה החילוני , בכל האמור בצביעות פוליטית - זהו מר ימיני בן דרור מ"מעריב"...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה