יום חמישי, 28 ביוני 2012

"פרשיות "שלח לך", "קרח","חקת


בס"ד
      פרשיות "שלח לך", "קרח","חקת" / הרב אליהו קאופמן
    אחד ההסברים לעניין הודעת הקב"ה למשה קבינו כי המרגלים הם בבחינת "שלך לך ולא לי" יכולה גם להיות מוסברת בהבעת טענה של ה' אל עבדו הנאמן. וכל זאת למה? הביטוי  "שלח לך" אינו תרעומת ה' הטוב כיצד הסכים משה רבנו להאמין ב"תמימותו" של העם כאשר ביקש לבחון את א"י לאחר שה' הודיע ברבים את טיבה הטוב? מכאן שעצם חטא המרגלים לא התחיל בדיבת הארץ אלא בערעור אמונת ה'. מכאן שגם משה רבנו היה חייב לדחות את בקשתם ברגע שביקשוה כי היתה זאת כפירה ולכן גם מי שתמים עם ה' הרי שנאסר עליו להיענות ל"ניסיון  ההוכחה" של הבטחות ה' גם אם מטרתו ל"עורר בתשובה" או "להוכיח  את האמת". כל זאת משום שברגע שמשתפים פעולה עם ערעור זה או אחר על דברי ה' -  גם למטרה קדושה, הרי שפוגמים במומנט האמונה התמימה ופותחים פתח לאפיקורוס לנסות, חס ושלום,  את ה' הטוב.
      מומנט האמונה השלימה חוזר בפרשת "חקת". לא לחינם נאמר "זאת חקת התורה, פרה אדומה". פרה אדומה הוא אחד משלושת הדברים שגם החכם באדם - שלמה המלך לא הבין. מכאן שכל התורה - "על רגל אחת", פירושה לקיים את תורת ה' גם אם המקיים אינו מבין דבר ממנה. לזה יקרא "אמונה תמימה".
      קרח ועדתו פיארו את שם ה' והאמינו בכל התורה אבל "רק" על מנהיגותם של משה ואהרון חלקו. למרות שחלקו "רק" על בשר ודם הם חלקו - רחמנא לצלן, על הקב"ה וכל תורתו. כל זאת משום ש-ה' נגלה אל שני האחים הקדושים לילה ויום וחבורת  "קרח ועדתו"  היו הדברים צריכים  לדעת כי מרד במשה ואהרון הוא מרד ב-ה'.
      מהותה של כל פרשה ופרשה בתורה הוא לחזק את האמונה התמימה והעיוורת ב-ה' ללא "תיווך" והסברים מיותרים. מכאן שעל כל יהודי פשוט להבין  שבכל אחד מגדולי ישראל , ובכל רב ומורה הלכה ויהדות בישראל חייבים  נותנים אימון רק כשהלה מדבר ונוהג באמונה תמימה ואינו  מקיש קושיות על דרך ה', גם אם הן לדבריו נעשות   "רק למראית עין כדי לרדת לרמת העם הפשוט". יש להישמר מ"בל תוסיף" ו"בל תגרע" כי לא פעם היצר הרע מתלבש עליהם בדרך של "קדושה" ובהסברים אפיקורסים כי "יש להוסיף תשובות בנות ימינו כדי שבני דורנו יבינו זאת" או ש"כדאי לא לומר עיקרון זה או אחר ביהדות כדי שפלוני או אלמוני ישמור מצוות". המרגלים וקרח הם דוגמא שמי שלא שומר את "חקת התורה" כ"פרה אדומה" סופו לצאת מישראל ע"י מיתה משונה או בליעתו באדמה.
                                          פרפראות
                 מה שכבר אבד ב"הנדון"  שבלונדון הבריטית
    המומר להכעיס ותאבון -  איווט ליברמן, ממשיך בדרכו לפגוע ביהדות האותנטית ע"י "גרי החלומות" שלו - שדרכם, רחמנא לצלן, יתבוללו רבים וטובים מישראל. הוא ונתניהו  הם אלה העומדים מאחורי הכרת ה"יועץ המשפטי לממשלה" ברפורמים. ליברמן דוחף יותר ויותר לגייס את החרדים לצבא הציוני כדי ש"יתבוללו" בו "תרבותית" ואח"כ יהפכו ל"מיזרוחניק'ים" עד חילוניים ממש, רחמנא לצלן. קידומו של הנשיא הרוסי -  פוטין, ע"י ליברמן הוא עוד צעד להפוך את ישראל בעתיד למדינת חסות רוסית ולאומנית. היתה לנו - בלונדון בית בריטניה, הזדמנות פז לעזור בסיכול מזימותיו ולהציג לעולם כי האיש אינו מייצג דבר וחצי דבר מהיהדות ומדינת הציונים איננה המשך מורשת התורה. ליברמן הגיע למשרדי ה"קרן הקיימת לישראל" שמשכנה בשכונת "הנדון" בלונדון לאחר שקרן זו ננזפה ע"י הבריטים בגלל השתלטותה - יחד עם מיסיונרים נוצרים קיצוניים בארה"ב, על אדמות הבדווים בנגב. אילו חסידות סאטמר בלונדון היתה מארגנת הפגנה - כדרכו וצאוותו של האדמו"ר מסאטמר, נגד ליברמן ומביאה מאות מפגינים הכל היה נראה אחרת. בין פרצופו של ליברמן והציונים לבין  חזותם של יהודים חרדים  בודאי שהבריטים היו יודעים היטב מיהו היהודי ומיהו המתבולל. גם הדתיים ואפילו החילונים של "הנדון" היו מובכים , ובמיוחד אם ההפגנה היתה מעלה נושאים יהודים ולא אחרים אבל השתיקה החרדית הרועמת ( והרי גם חרדי "יהדות התורה" וש"ס נרדפים על ידו) - ערב שבועות תשע"ב, הותירה ארבעה אנשי "נטורי קרתא" בים של נוכרים בריטים ומוסלמים להצדיק את ליברמן בטיעוניו כי ה"יהדות האמיתית" היא של הציונים ואילו החרדים הם  ארבעה הזויים ממחנה השמאל הקיצוני  והמוסלמים. כך הוא משכנע את הבריטים  בהכרה בו כ"מייצג יהדות" , וכך הוא מביא את הסלבים לארץ הקודש לעקור כל דבר שבקדושה. האדמו"ר מסאטמר, ה"חפץ חיים", ה"חזו"ן איש"  ושאר גדולי ישראל בוכים בשמים על כך שהעת היא עיתם של "רשעים יעלוזו".
                             על חורבות המהר"ל מפרג
     לפני כשבועיים קבלתי העתקים ממכתבים של אדם בשם מיכאל דושינסקיא שיוצא נגד הכשרות של "חוג חת"ם סופר בני ברק" ושל נציג חב"ד  בעיר פרג - בירת הרפובליקה הצ'כית, במסעדה ובבית מלון  בעיר זו. קראתי בעיון את המכתבים ולמיטב ידיעתי הכותב צודק ברוב הטיעונים. ה"חוג" מבני ברק נעזב לפני מספר שנים ע"י הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן לאחר מספר פרשיות "כשרות" שלאחריהן החליט להדיר את רגליו משם. ה"חוג" הזה מעניק "הכשר לפסח" לכל פונדק דרכים מזדמן ונידח בישראל. ה"חוג" הזה מסתמך בישראל על משגיחי רבנויות חלשות ופעמים המנהלה שלו מסתכמת ב"מזכירה אלקטרונית בלבד".
    לאור המכתבים שכבר שלחתי לכם על שליח חב"ד בבוקרשט הרי שבעוד לא מעט מדינות בחבר העמים ובמזרח אירופה יושבים לא מעט שליחי חב"ד ש"כשרות" ו"יהדות" אינן עבורם דת אלא "תרבות". מנגד לא מעט קהילות ושליחי חב"ד הם יראי ה' שביראי ה' וכשרותם היא מהודרת ודתם אמת. וכך הם הדברים לגבי כל חוג וחוג ואנשיו. לכן לא פלא הוא  בעיני כי דבריו של מר מיכאל דושינסקיא יכולים להיות נכונים וצריך להיזהר ב"כשרויות" של "חוג חת"ם סופר בני ברק" ושליח חב"ד בפרג ולכן  אסור לכל מטייל ותייר לסמוך על המקומות האלה כי אין בידם אפשרות לבדוק את האמת ועל המחמיר תבוא הברכה.
    אבל... ומהו ה"אבל"? גם מיכאל דושינסקיא איננו מ"ל"ו צדיקי יסוד עולם". לפני למעלה מחמש עשרה שנה הוא  תועד בטלויזיה הישראלית כשהוא מבקש כסף על גיורים וטוען כלפי אלה שביקשוהו לגייר כי "אני לא הפרייר של הקב"ה"! יתרה מכך, בידי ספר אוטוביוגרפי של יהודי (שבנתיים התאסלם) מכפר שמריהו שבאבל על הוריו התיר לו מיכאל דושינסקיא (כשהיה ה"רב של כפר שמריהו") לומר את המשפט האחרון בקדיש בנוסח הזה:"הוא יעשה שלום עלינו וגם על...ישמעאל"! לאחר הפרשיות הללו הועזב הלה מתפקידיו כ"רבו של הישוב כפר שמריהו" וה"רב של משרד העבודה והרווחה". דושינסקיא גלה לצ'כיה ובין השאר הוא מסייע למשטחים להגיע  לקבר החת"ם סופר שבסלובקיה. מאז היותו בישראל ועד ימים אלה לשונו היא לשון ניבול פה תוססת. כך שמעתיו לפני שנים וכך שמעו אותו יהודים חרדים לא מכבר. אחד מהם - איש קברי אבות, ביקש ממנו כבר בתחילת הנסיעה, לרדת מהרכב ולא להשכירו כנהג בגלל ניבולי הפה שלו.
    אותו דושינסקיא מהלל את ה"רבנות" של הקהילה בצ'כיה ובפרג והופכה ל"כשרה למהדרין". הקהילה הזו מונהגת ע"י "רב" שהוא גר ולא אכנס ל"גרותו" אך רק אזכיר שעפ"י "שולחן ערוך- חושן המשפט" בסעיף 11, הרי שלגר אסור להיות רב של יהודים אלא של גרים בלבד. אבל לא רק זו הבעיה אלא מסתבר שרוב הנהגת הקהילה בפרג חשודה על כך שאינם מזרע ישראל עפ"י ההלכה והם מתעמרים ביהודים האמיתיים שעוד נותרו וחפצים להרחיקם מהקהילה במסגרת קרבות הנדל"ן.
      מכאן שבמלחמה הזו - בין "כשרות" הקהילה ו"בא כוחה" דושינסקיא לבין חב"ד ו"חת"ם סופר" יש לנהוג עפ"י "אוי לרשע ואוי לשכנו" ולהביא אוכל מהבית.
                                         על השחיטה
       הרב יעקובס מהולנד הוא הרב של הפריפריה של אמסטרדם ומוגדר כ"חרדי" אך לאחרונה הוא הצליח לאחד ולהרגיז את שתי התאחדויות הרבנים באירופה - "ועידת רבני אירופה" ו"מרכז רבני אירופה". הלה הגיע להסדר עם מדינת הולנד ועם הרפורמים להעברת בית השחיטה תחת חסותם. מיהם הרפורמים אין צורך להציג ואילו בפרלמנט ההולנדי עבר החוק נגד השחיטה היהודית.
       ובדרך אגב, חתנו של הרב יאקובס הוא הרב סקיפל - אף הוא מהפריפריה שליד העיר אמסטרדם בהולנד. שלפני מספר שנים הגיעה אלי ידיעה כי האיש "מגייר" לנפתלי דוייטש מרומניה (שליח חב"ד שם...) כל מי שהאחרון חפץ ודרך ה...טלפון! הרמתי לסקיפל טלפון והקלטתי את השיחה. בשיחה התחזיתי לישראלי ברומניה שנשלח אליו דרך נפתלי דוייטש ואשר מבקש ל"גייר" נוכריה בשיחת טלפון בלבד. סקיפל הסכים בתנאי...ש"נפתלי דויטש ידבר איתי"...
                                            יצא השקרן מהשק
      אמנם כבר שלחתי אליכם את הידיעה כי מנחם רהט - העיתונאי ששימש שנים רבות ב"מעריב", נחשף כשקרן לאחר תביעת דיבה שהגשתי, אך אני מזכיר זאת שוב משום שישנה קבוצה של טיפוסים מפוקפקים בלבוש חסידי אשר בע"ה בקרוב הם ישבו גם הם בבית המשפט להסביר  שקרים והכפשות כנגדי ולא תעזור להם שום תחינה על "אדמו"רותם" או היותם "חרדים" ועוד מיני מגיני פלסטיק שרק שקרים מאחוריהם.
      כפי שבר קיבלתם את האימלים שלי הרי שידוע לכם שעל הכוונת של נמצאים מיכל פנט - מסית לרצח ושקרון בחסד מבני ברק, בנו ישעיהו (מתגורר בבני ברק ברחוב רבי עקיבא 55) המצטדק כמגינם של "גדולי ישראל" ומגן על הכנס נגד האינטרנט ועל הצורך לתמוך בו אך מחובר לכל אתרי התועבות באינטרנט ול"חרדי חרדים" המפורסם לשמצה וכמובן איש אינטרנט  בעצמו שמסייע לכל דכפין להבין את פעילות השטן הזה (והוא בן של "אדמו"ר" וחתן של אדמו"ר אחר) והשלישי הוא ישראל רובינשטיין המאיים על אדמו"רי  דעש  באלימות.
      לפני למעלה מחודש היתה לי שיחה עם הרבנית רוזנברג - אישתו של הגאון שריאל רוזנברג שליט"א, אב"ד ביה"ד של הגר"ן קרלי'ץ. או אז סיפרה לי  הרבנית כיצד במאבקי הכוח נגד בית הדין של בעלה היא הושפלה בשקרים ושימשה "שק חבטות" נגד בעלה. כידוע , טענות לא מעטות יש לי נגד בית דין זה בנוגע לגיוריו אך לעולם לא אשקר אלא כל דברי עד כה גובו בעדויות ממשיות ואני די מצטער שפתאום דייניו של בית הדין טוענים כי מעולם לא ביקרו בו אזרחים רומנים בעוד שאפילו שמולי'ק קרלי'ץ הודה בכך. אבל שקרים גסים על סובבי בית הדין הזה ובמיוחד בני משפחותיהם הם דבר שפל שבשפלים. הרבנית רוזנברג סיפרה לי כי במדינת ארגנטינה הופתעה לשמוע מהרב הראשי שם - הרב בן חמו, כי היא בעצם פיליפינית ש"גוירה" בבית הדין של הרב קרלי'ץ עבור בעלה. הרבנית מיררה בבכי אך לבסוף נרגעה לבקשת הרב בן חמו.
   אבל השאלה היא כיצד אנחנו מגיעים למצבים כאלה - שרב מכובד כמו הרב בן חמו יאמין לבדותות כאלה, ועוד על רבנית של דיין כל כך חשוב? התשובה פחות סבוכה ממה שאתם חושבים. הרב בן חמו לא היה מאמין לבדותא כזו אילו "רבנים חשובים" ו"אדמו"רים מורמים מעם" לא היו מספרים לו זאת. לא במקרה קיימת מסורה חסידית על מפיו הקדוש של האדמו"ר הראשון מקומארנה כי הבעש"ט הקדוש הטיח ראשו בעצי היער ומששאלוהו חסידיו על מה ולמה ענה להם כי רואה הוא ברוח קדשו כי בדור שלפני המשיח יופיעו, כפטריות אחר הגשם, "אדמו"רים" רבים מהסיטרא אחרא ויסמאו עיניים בשקריהם , נכליהם ואף יהיו שופכי דמים ואת כל מעשיהם יצדיקו ב"זכות אבות". בואו נוסיף את הדברים הנוראים הללו לתורותיהם של רבי נחמן מרסלב זי"ע והאדמו."ר מסאטמר זצ"ל, על "רבנים מהשטן" ואז לא יקשה עלינו גם להבין את ה"זוהר" בעניין מלחמת גדולים מישראל במלך המשיח. אם מבינים זאת גם מבינים היטב מיהם ה"רבנים" וה"אדמו"רים" שהעזו לשקר לרב בן חמו ולאחרים על הרבנית רוזנברג מבני ברק ולמה הרבנים הללו - הרב בן חמו והאחרים, האמינו לשקרים הללו.
     כאשר קוראים על שקריו של מנחם רהט נגדי הרי שיהודים חרדים רבים מבינים כי מדובר בעיתונאי ממסדי וחובש כיפה סרוגה ולכן "אין כאן קשיא". משום כך ההבנה ללקיחתו לבית המשפט היא הגיונית ובמיוחד קיימת  שביעות רצון מהרשעתו. אבל כמו שצריך הייתי למצות את הדין עם רהט על שכינה אותי "אנטישמי" ושיקר ביחס להשתייכותי הדתית ולהשכלתי הרי שקל וחומר שאני חייב למצות את הדין עם אלה שהמציאו עלי "דין רודף" של "רב גדול" מעולם הדמיון ומפיצים שמותר להרגני. לגבי "רבנותם" ואדמו"רותם" הרי שאני נשען על דברי הבעש"ט , על ה"זוהר" הקדוש ועל הגאון האלוקי מהמבורג - הרב ששפורטאש, שלחם ב"מקובל" וב"גאון" שבתאי צבי, שלידו מיכל פנט , בניו, חתניו ורובינשטיין ההולל הם עמי ארצות. סיפורה של הרבנית החשובה מבני ברק סופר כאן כי גם התולעים הללו שהזכרתי שרבבו שקרים (שגם הוקלטו ונמצאו מודפסים) על משפחתי התמימה ואני לא הרב רוזנברג ולכן בית המשפט והמשטרה יהיו האכסניה שלהם. האמינו לי שדחיתי הצעות "קונסטרוקטיביות" ומהירות יותר למצות את הדין עם הטיפוסים המפוקפקים הללו שכל "חרדיותם" מסתכמת באכילת "גפילטע פיש" ותיאטרון של "טיש". אין לאנשים הללו "שולחן ערוך" וה"לא תשקר" הוצא אצלם מעשרת הדיברות. עם אחד ממפיצי השקר נגד משפחתי כבר פעלתי. זהו המנוול משה הרשפט מלונדון שהצגתי בתמונות צבעוניות כיצד הלה מכה נוכריה בבית העלמין בוילנא שבליטא ו-ה' הטוב ירחם על כמה עבירות עבר באותם רגעים ממש. הרשע הלה גם פעל ופועל נגד רבו לשעבר - האדמו"ר הקדוש והנעלה  וראש וראשון להשקפת דורנו, כ"ק אדמו"ר מפרשווסק, שהורה להרשפט לפרוש מעניין טיפול בקברי ישראל אך האחרון הפנה גבו לכ"ק ופנה לרעות בשדות מרעים.
    כל יהודי חרדי באמת צריך להבין שתורה מגדולי ישראל בדורות הקודמים היא לא רק עניין של "לימוד" ותו לא אלא דברים שמתרחשים יום,יום ולכן אם כבר מימי האר"י וגוריו יצאה השמועה על "רבנים מהסיטרא אחרא" הרי שיש לפקפק בכל אחד מאלה המתכסים ב"קדושה" ומצטלמים עם טלית מעוטרת בגועל נפש של האתר הפסול "חדרי חרדים"   אך נתפסים בשקר או בהסתה על דיני נפשות אך לבושים ב"פראק רבני" או ב"קפוטה צבעונית" ועם גרביים לבנות. הנזק שהללו מעוללים הוא פי כמה גדול יותר מהרפורמים הטועים והגלויים. אם "אדמו"ר" מעיז לשקר בדרשתו ולטעון כי הפדרציה ברומניה מקורה בקדושה הרי שמדובר באפיקורוס עז פנים העושה ליצנות מהמלבי"ם הקדוש ומהמהרי"ד מ"בלזא" . ויותר מכך. ישנן ארצות כמו צ'כיה למשל ששם באמת היה עבר קדוש לפדרציית היהודים אך היום ה"רב" שהוא "גר הצדק" -  וחבורת המפוקפקים שמסביבו, שייכים לעולם חילוני ממש, וכך הדברים  בכל מזרח אירופה. אז בגלל העבר הקדוש של המהר"ל מפרג צריך לשאת ולתת ולהאמין לפדרציה הצ'כית של היום?! ואולי ה"חת"ם סופר" לא היה צריך להקים "קהילות נפרדות" רק משום שהקודמים של הרפורמים בקהילותיהם היו אורתודוכסים?! אוי ל"שומעי לקחו" של צר מוחין זה שכל מה שהוא לומד אובד בדרך כמו מי שמכניסים  כסף לכיס קרוע.
     כבר בשבוע שעבר נתגלו שקריו והם מתגלים יום, יום לאחר שהסרתי ממנו את מסכת ה"צדיק". אם בתחילה הוא הצהיר בחצוצרות כי הבעיה בדעש היא העירייה הרי שבפרסומים הכתובים הוא כבר לא כותב כך אלא שבית הכנסת לא ייפול בידי "זדים". בחדרים סגורים הוא טוען כבר שכוונתו ל"פדרציה של ווינר". ויש הטוענים כי בעצם כוונתו לבני דודיו, עליהם הוא מאיים שתי וערב ע"י רובינשטיין ועוד נערי שוליים שלו ואילו את בן דודו ומחותנו - הרב מנחם מנדל פנט מי"ם (חתנו של כ"ק אדמו"ר מ"פופא" י"ם, הגאון משה סופר שליט"א, הוא לוחץ ע"י בנו ישעיהו (איש המחשבים) שהוא חתנו של הרב מנחם מנדם פנט.
     למיכל פנט אין אינטרנט אבל שולחנו מלא בתועבות המאמרים המובאים לו משם ע"י בנו ישעיהו ו"משמשו" רובינשטיין ועליהם הוא סומך. מיכל אינו ה"צדיק" היחיד ש"מחרים" את האינטרנט אבל כל בני ביתו מביאים לפניו את התועבות משם. עכשיו אפשר להבין מעט מדוע אני מטיל ספק בכנס שהיה בארה"ב ובכך שמאחורי אדמו"רים קדושים ככ"ק אדמו"ר מסאטמר, פרשוורסק ומסקולען  ומהגרי"ט וויס  מה"עדה החרדית" מסתירים את האמת המרה שדקה לאחר סיום הכנס הלה פונים לא מעט מארגניו היישר ל...אינטרנט, ללקט מידע ואינם מוסרים לרבניהם הקדושים מאין המידע.
     עוד שיטה לעוות ולשקר היא לא לענות על טענות עובדתיות אלא להרחיק עדות. עמדותיי כתובות וידועות ואני כותבן ללא מורא או משוא פנים ונאחז באילנות גבוהים. אך מה הנמושות הללו - אשר אינם מבינים תוכנו של דבר מתוך דבר משום שקיעתם במ"ט שערי טומאה של נוכלים ורמאים המתעברים בהם כמו אנשי הפדרציה המתבוללת של רומניה, ראשי הקרנות של הפוקרים או מנחם הכהן ואף "רבנים גויים" ממש, שטוענים נגדי שוב ושוב על דברי התורה וההשקפה שאני כותבם כאילו הם בכלל מבינים משהו השקפתי ממה שהם לומדים. אותם אנשים הפרו חתימותיהם של יותר מארבע מאות רבנים  בנושא המלחמה נגד הפדרציה המתבוללת ברומניה. ברשימה זו היו כל גדולי ישראל כהרי"ט וויס מה"עדה החרדית" , הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן , הגרי"מ ליפקובי'ץ, הגר"ע יוסך , הר"מ שטרנבוך , הגר"ח קנייאבסקי, הגר"ש בעדני ,הגר"ש וואזנר, הגר"ן קרלי'ץ  ועוד רבים וטובים ושני בתי דין (בד"ץ ה"עדה החרדית" ובד"ץ "מחזיקי הדת" של חסידות "בלזא"), והכל לשם בצע כסף והרבה כבוד ושררה והעיקר שבני משפחתם יזרקו מהשפעה. הללו העדיפו את מנחם הכהן השמלאני, את ווינר המתבולל ואת סורין רוזן שאימו נוכריה והוא לא המציא שום "תעודת גיור", על פני החלטתם של מאות גדולי ישראל מארה"ק , מאירופה ואמריקה ועל פני הגאון לוחם מלחמות ישראל, הרב דוד שמידל שליט"א. לאנשים הללו אין השקפה אלא הכל שקר וכזב. טוביאס למשל נשבע אמונים בבוקר  לחסידות ויזני'ץ שהוא נימנה עלייה , אחר הצהרים הוא ניגש ומזדהה עם חסידות בוהוש (שאדמו"רם כבר יודע היטב מיהו...) ובערב הוא בכלל טוען באוני משפחתו ש"הרב מאיר  כהנא היה הרב שלי". כך הוא גם נישבע אמונים ל חסידות צאנז ומכנה את האדמו"ר מסאטמר "קיצוני" אך זה לא מפריע לו להספידו בבית המדרש של סאטמר כ"איש האמת היחיד". גם מיכל פנט אינו מפגר רבות אחר טוביאס החולב. כשהוא צריך "מגביות" הוא הופך ל"חסיד סאטמר" אך בחדרי חדרים הוא משמיץ חסידות זו ומאשמיה בנסיון לרצוח את זקניו  (באחד מימי הסוכות שלפני מלחמת העולם  השנייה) בהסכמת האדמו"ר מסאטמר הקדוש - רבי יואל טיטלבאום (יש לי אדם ששמע דברי בלע אלה מפיו של מיכל פנט)! הרי אין סוף לרשע של האיש הזה שהמילה "אפיקורוס" צרה מלהכילו. את חסידות סאטמר הוא האשים לא פעם בכך שבגללם "דעש לא גדלה בארץ ישראל" . והרי כולנו יודעים יותר מהיטב שמיכל פנט הוא זה שהרס את דעש ומנע את הקמת ה ישיבה שלה   משום שלא רצה שבני משפחתו האחרים ירוו נחת ותורה. וכמובן המיכל הזה - חסיד "סאטמר" בתחפושת, הודה גם בפני שהוא חייב תודה לשמלק'ה הלפרט משום שהאחרון מסדר לו תקציבי ממסד ציונים "מתחת לשולחן" , כמובן כדי שסאטמר לא ידעו...
     אבקש מכל מי שקורא את דברי ושומע הוצאת שם רע עלי להעביר לי מידע על כך ועדיפות להקלטות. כמו כן - אם יראי שמים קוראים את דברי אלה, שלא יפחדו להיות עדים לדברי בלע ששמעו
אם הדברים יגיעו לדין.
                                 "העיתונים והגדולים"
      בעיר לונדון - בירת בריטניה , חי יהודי בשם ירחמיאל יעקב ישראל דאמב שהגיע ,  ברוך ה', לגבורות. זהו תלמידו האחרון של המהרי"ם מלובלין. זהו האריה שלמד בישיבת "חכמי לובלין" האגדית. השבוע נזכרתי באיש כאשר הקרב בעיתון "יתד נאמן" עלה ל"טונים גבוהים" . כבר בשנות ה-70  של המאה ה-20 כתב אותו יהודי יקר שני ספרים בלשון הקודש ובאנגלית: "העתקות" ו"עת ניסיון". לא אכנס לכל הפולמוס שהיה אז עימו - בימים שהלה צפה את מה שיתחולל בראשות היהדות החרדית בימים אלה ממש , אך אציין את הפרק בספרו "העתקות" ששמו "העיתונים והגדולים" ובו הוא  צופה כי יבוא יום והעיתונים יחליטו מיהם גדולי ישראל. שם הוא טוען כי כמו שעיתון זקוק לגדול לקבל לטימציה למכירתו בציבור החרדי כך יאלצו גדולי ישראל להזדקק לעיתונים השונים , כדי להתקבל כגדולי ישראל. למרות המהומה דאז נגדו אירעו - לצערנו הרב, הדברים הללו במשך השנים והשבוע הם הגיעו לשיאם במלחמת פלגי "יתד נאמן" זה בזה בבית המשפט החילוני(שלא יספרו לנו בעתיד על "דיו תורה" וכי "ערכאות הציונים הן ערכאות עכו"ם"..). למרות הכל עדיין העיתון "יתד נאמן" הוא היחיד מבין העיתונות החרדית- ציונית שבימי אידם של הציונים נזכרו כי לא אלמן ישראל וכי אין לעמוד בצפירת נוכרים, אין לחוג בספירת העומר את ה"חגא" הציוני ומה עוללו הציונים לעם ישראל בשואה המרה. אני תקווה שזה ימשך גם בתקופה החדשה. ב"יתד נאמן" נלחמו - מפעם לפעם, ופרסמו כתבות נגד "גיורים" מפוקפקים" בחסות "רבנית" ונגד פרשיות של שינוי חוקי ההלכה ע"י "מורי הוראה" , וכמו כן נגד קהילות מתבוללות בחו"ל שעיתונים "חרדים" אחרים פחדו להסתכסך עם ראשיהן ו"רבניהן".  
      אך יש לי בקשה מההנהלה החדשה - זרקו בבקשה לכלבים ולשועלים את גברת רוט- לוי שהחילוניים כל כך אוהבים לתארה כ"אשת עסקים חרדית" והמתגאית בפניהם על הרכב המסחרי שלה ועל עניבתה ה"גברית". הטומאה הזו צריכה להיזרק לעיתון "הארץ"- שבו היא עושה צחוק מהיהדות האורתודוכסית, לטובת "שחרור האישה החרדית בעידן המודרני". למנכ"ל היוצא - יעקב לבין,  היו אי אלו "סנטימנטים מיוחדים" אליה שלא אפרטם כאן מטעמי צניעות , ופעם נרמז עליהם בעיתונות הפורקת.עכשיו, כשלבין הלה בחוץ שילחו אליו את מחללת שם השמים הזו, ויפה שעת אחת קודם לכן. האמינו לי שצעד כזה יציג באור חיובי ביותר את השינוי שהתחולל בעיתון
                        ועוד משהו ששכחתי על טוביאס החולב
    השבוע פנה אלי יהודי מהעיר אשדוד - חסיד "בלזא" , ובקשני לבדוק על היעלמות מצבות מקברי אבותיו בערים פיאטרה ניאמץ  וברלד ברומניה. הבטחתי לעזור אך אז נזכרתי כי  הרב מעללים - יואל טןביאס,  מקורו מפיאטרה ניאמץ , ושאלתיו האם הוא פנה אליו. כמו יהודי אחר לפניו כך גם היהודי הזה שטח בפני  כיצד טוביאס התעלל בו וגרם לו לשרך את רגליו  מעירו אשדוד ארבע פעמים (!) לשווא לביתו של טוביאס בבני ברק ובכל פעם לא התפנה אליו. היהודי חשד שאולי טוביאס הוא שונא של חסידות "בלזא" אך אני הרגעתי אותו כי זו איננה הסיבה להתעללות , אלא הסיבה היא  שטוביאס מסתיר את מעללי הפדרציה  המתבוללת של יהודי רומניה בבתי העלמין היהודיים ברומניה, ובמיוחד בעיר אבותיו, בפיאטרה ניאמץ.
     לפני מספר שנים פנה אלי ינקי סולומון - היח"צן של פרויקט שטפנשט, וקבל על קברי אבותיו בעיר פיאטרה ניאמץ בטוענו כי מצבת זקנו נעלמה בשנים האחרונות. מיד פניתי לדודו של סולומון - הוא טוביאס החולב, ושאלתיו כיצד בעירו ובמשפחתו מתעללים חבריו המתבוללים. טוביאס כמובן הכחיש והאשים את הרב המנוח של יהודי רומניה - משה דוד רוזן, בנעשה בימיו. חזרתי לסולומון וזה פלט "בוא נעזוב את העניין- דודי הרב טוביאס טוען שאני מתערב בנושאים שיגרמו לו נזק ביחסיו הטובים עם הפדרציה"... כששמע  את  הסיפור אותו חסיד בלזא מאשדוד ,קפא דיבורו של איש תמים זה במשך דקות ארוכות.
                    את מי מייצג ישראל אייכלר בכנסת המינים?
  כשתקפתי את הצבעתו הציונית - לאומנית של ח"כ ישראל איכלר בפרלמנט הישראלי לטובת התגרות הגזל בערבים וציינתי שמאז שנות ה-90 הפך האיש עורו הפוליטי ממי שקרא "לפנות חברון" ו"להידבר עם החמאס" למי שעקף את הסהרוריים שבמתנחלי "נוער הגבעות", טענו רבים כי "הוא עושה זאת על דעת רבו". אבל אייכלר עצמו הודה - בריאיון לחבריו החדשים בקרב הקיצוניים שבמתנחלים, כי אין הדברים כך. הוא התגאה כי היה החרדי היחיד שהצביע עם סהרורי הימין וטען כי ח"כי "דגל התורה" הצביעו "כמצוות רבותיהם". על עצמו הוא לא טען כך אלא הסביר מדוע ולמה הוא עצמו ומדעתו הצביע כמו שהצביע. מישהו בחסידות "בלזא" צריך להעיף בקדנציה הבאה את חברם של בני משפחת לפיד האנטי דתית, לכל הרוחות ולהעמיד חסיד "בלזא" אמיתי במקומו ולא עוד את בנו של הירושלמי המקולקל מהארגון החילוני - חולני, הלח"י.
                                     ואריה כי ישאג
        בשבוע החולף נערך טקס הענקת ה"סמיכות" של ה"רבנות הראשית" ובכלל זאת גם הענקת "כושרים לרב עיר" , וכמובן "תעודות דיינות". למי שאינו יודע הרי שלפני מספר שנים לא רבות נזרק מ"מחלקת הבחינות" באותה "רבנות ראשית" ראש המחלקה משום שנתפס בקשר בין בחינות לכספי תמלוגין עבורן. בימים אלה עומד הרב אליהו בקשי- דורון - ה"רב הראשי" לשעבר, למשפט (עם עשרת "בני המן"ששרתו אותו ...) על שהעניק "תעודות רבנות" לאנשי צבא קבע חילוניים רק כדי לקדמם בסולם משכורותיהם. ולמי שעוד לא יודע ל"רבנים הראשיים" יש זכות ל"הסמיך לרב" ולתת "כושר לרב עיר" למי שהם יראו לצורך כ"מתאים" לכך. עשו חיבור בין כל מה שכתבתי ותבינו איזה "טכס" נערך בבית הכנסת שהרבי מבריסק החרים את כל ה"קומפלקס" שמסביבו.
       פעם היו שולחים את התעודות הללו בדואר אך הנה הרב מעללים יונה מצגר רצה לעשות זאת ב"רוב הדרת עם ומלך" וכך הוכן טכס שהזכיר יותר סיום של קורס צבאי מאשר סמיכת רבנים אמיתית. וכדי להוכיח לאיזה רמה הגענו הרי שאחד מאלה שקיבל כושר לרב עיר היה מר אריה כהן - סגן ראש עיריית ראשל"צ, מטעם ש"ס. בש"ס רוצים להפטר מהאיש העושה להם צרות ובושות ונימנה על מחנה אריה דרעי  ומנסים לבעוט אותו לעלה - לכס "רב העיר" במקומו של הרב יוסף עזרן המנוח. אך לא רק "עניין פוליטי" זוטא עולה מכאן אלא שמדובר באיש אלים שהכיר את חדרי משטרת ראשל"צ דרך חדר החקירות שלה ואשר ניבל את לא אחת, קרע מיקרופוני ישיבת מועצת העיר, היכה בלן מקווה משום שלא רצה להכניסו חינם למקווה, הפסיד במשפט דיבה לחבר מועצת העיר,  מטעם "דגל התורה" - ר' משה יהושע, משום שהמציא עלילת דיבה על האיש והיכה בחתונה בש"ס, לעיני מאות איש ובכללם רבנים מכובדים, את ראש המועצה הדתית של יהוד דהיום, ר' זכי וגי'מה. האיש הזה (אריה כהן) תמך בגלוי בראש העיר הנוכחי  של ראשל"צ שנמנה בעבר על חברי מפלגת  "שינוי" של טומי לפיד האנטי דתי והזמין את ראש העיר לשעבר - מאיר ניצן, ל"אירוע" בליל בשבת , תוך חילול שבת בפרהסיה. אלה הן רק מקצת העבירות של האיש שיח"צן את עצמו השבוע - בעיתונות הקומית באזור השפלה וראשל"צ, עם "תוארו" החדש וכל החילוניים המכירים אותו משערוריותיו השבועיות צוחקים ולועגים בלשון "תיראו מיהם הרבנים של החרדים". את רמתו ה"תורתית" מכירים בעיר היין - ראשל"צ ובשפלת ארץ פלישתים, היטב אך מישהו צריך לבדוק איזה בחינות וכיצד עבר אותן האיש שכוחו בפיו מפיק הגסויות ובידיו המגושמות . דרך אגב, הוא אינו מפסיק להתפאר בעברו ככדורגלן  חילוני...
                      "ההתגייסות לצבא עבירה חמורה"
    יישר כוח לעצרת ההמונים של ה"עדה החרדית" ולדבריו חוצבי הלהבות והאנטי ציוניים של הגר"מ שטרנבוך שכלל בהם גם נגד גירוש הערבים מא"י ע"י הציונים. אבל שתי הערות קטנות לי:1) הגיע הזמן שיצטטו ראשי ה"עדה החרדית" את השלטים ב"מאה שערים" האוסרים כל צורה של התגייסות לצבא הציוני כ"עבירה חמורה" ולא יתמקדו רק במלחמה נגד התגייסות "בחורי הישיבות". גם ל"בעל בית" צעיר אסור לדרוך בצבא הנשים והתועבות הזה שאיננו צבאו של דוד מלך ע"ה. צריך להפסיק לומר "סיסמאות מוסכמות" בגלל כמה שותפים אחרים בעצרות אלה.2) יבקשו רבני ה"עדה החרדית" מראשי הכשרות שלהם שלהם לא להעניק יותר כשרות למפעלי מזון בשטחי הכיבוש הציוני ש"מעבר לקו הירוק", כמצוותו של הרבי מסאטמר זצ"ל ב"על הגאולה ועל התמורה" וכל לא יהיו שותפים עקיפים לכיבוש ולגירוש הציוני נגד הערבים.
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה