יום רביעי, 1 בפברואר 2012

צביעות גזענית


בס"ד
                     צביעות גזענית / הרב אליהו קאופמן
    מודעה מטעם ארגון "יד לאחים"  בעיתונות החרדית חושפת את פניו הצבועים בגזענות של ארגון זה. לאורך כל המודעה מובאים ציטוטים מידיעות כלליות ומפי מהבדואים בארץ על עליה ניכרת בחיים משותפים של יהודיות ובדויים במגזר הבדואי. ואח"כ באה הקריאה של "יד לאחים" לצאת למלחמה בתופעה הזו ולבסוף, אייך לא - סיוע כספי לארגון.
    מאחורי ה"מלחמה בהתבוללות" מסתתר הפרצוף הגזעני -  מלחמה בערבים בלבד. היהדות וערכיה מנוצלים למסע אנטי ערבי ללא קשר לדאגה כנה נגד ההתבוללות , ובמיוחד נגד המיסיונריות. ביהדות אין העדפה גזענית -  להתבולל עם לבנים ולא עם ה"נייטיב" השחור. ביהדות נישואין לאישה נוכריה הם שמד ל"משפחה" החדשה. ביהדות ארגון מיסיונרי קיצוני החותר לנצר את כל עם ישראל מסוכן  יותר מארגונים קטנים ותמהוניים -  ובמיוחד אם החסות לארגון המיסיונרי ניתנת ע"י הממשל השליט. אבל את הלאומנים והגזענים הפסדו-יהודים של "יד לאחים" זה לא מעניין, במיוחד אם "פרוסת" הממון מרוחה בכסף הציוני של הימין הלאומני מהליכוד ו"ישראל ביתינו".
    אין לי שום ספק שפרשת ההתבוללות כשלעצמה -  גם במגזר הערבי, איננה לרוחנו , אך מנגד זוהי תוצאת החינוך הירוד ומשולל הרוחניות  של הציונות, ובמיוחד באזורי הפיתוח והעוני. אבל מדוע אנשי "יד לאחים" עוצמים עיניים כשמדובר בהתבוללות גבוהה פי חמש ושש עם נשים נוכריות מחבר העמים או "סתם" מתנדבות מאירופה, ושהדור הבא כבר לא יהיה יהודי ואפילו המודעות בעיתונות החרדית כבר לא תצלנה אותו ? מדוע הפעילים ה"יקרים" מ"יד לאחים" (וגם חבריהם מ"לב לאחים") מעדיפים להפגין כוחם רק נגד ארגונים מיסיונים קטנים ותימהונים אבל כשהמיסיונר המרכזי, גאלן בק מארה"ב , מופיע בשריד בית מקדשינו (הכותל המערבי) בחסות ח"כי הליכוד ו"ישראל ביתינו" משתתקות המוזות של הפעילים הללו? מדוע אנשי "יד לאחים" מעלימים עיניהם מכך שתנועת "אם תרצו" הימנית לאומנית (זו התומכת בנתניהו ומרעיו) ממומנת בכ-90 אחוז מתקציבה(!) ע"י כתות מיסיונריות  קיצוניות מארה"ב, שמטרתן לשמד את עם ישראל דרך המסגרות ה"ממלכתיות" במדינה? מדוע על כל בית ספר קטן ותימהוני של יהודים וערבים אנשי "יד לאחים" מרעישים עולמות וזועקים לסוגרו אבל כשכל מערכת החינוך ה"ממלכתית" בישראל מפגישה כל יום יהודים ונוכרים במאות אלפים , אין קולם של ה"לוחמים" הללו נישמע? מדוע על כל מפגש בין נוער יהודי לערבי מגייסים ה"יד לאחים" האלה הפגנות והתרמות נגד אך כאשר כל ביה"ס וביה"ס חילוני -  ואף דתי , יוצא לחו"ל ל"מפגש עם נוער אירופאי" פתאום ב"יד לאחים" מכבים את האור לעיניים, סותמים עם פקקים את האוזניים וקונים שסתום לפה? התשובה לכל השאלות הללו היא אחת: צביעות גזענית.
    "יד לאחים" איננו ארגון יהודי החרד ליהדות אלא ארגון לאומני וגזעני בידי הימין הציוני נגד הערבים ותו לא. הארגון הזה -  ותאומו ("לב לאחים") , אינם מעוניינים בעצירת התבוללות עפ"י דעת תורה אלא מעוניינים לשמש עוד שופר הסתה לאומני ולחרחר ריב בין יהודים לערבים. "את "יד לאחים" ואת "לב לאחים" לא מעניינת באמת סכנת ההתבוללות -  ובמיוחד כשזו באה מהשותפים הציונים והלאומנים שלהם, ועל אחת כמה וכמה כש"משפך" הכסף ל"פעילות המבורכת" שלהם נימצא בידי אותם שותפים לאומנים.
     על ארגונים שכמותם כבר רמז המלך ינאי לאשתו , המלכה שלומציון , על ערש דויו :"אל תתייראי מן הפרושים או מן הצדוקים , אלא מאלה העושים מעשה זימרי ודורשים שכר כפינחס".
   
   
     

תגובה 1:

  1. לא צריך להשוות בין נוצרים שתורמים כסף לפעילות לגיטימית (גם אם כוונתם היא שבעתיד זה יגרום למיסיון אבל כרגע אינם פועלים לכך וגם לא ברור שיעשו כן בעתיד) לבין נוצרים שעוסקים במיסיון בפועל.
    אגב, הארגונים המיסיונריים הלא ממלכתיים הם גם אירופאים או אמריקאים לא? אם כך מה זה קשור לגזענות?
    סביר שמפגש עם נוער אירופאי לא יביא להתבוללות כיוון שהנוסעים לחו"ל חוזרים ארצה אח"כ.

    לגבי גויים וגויות שהגיעו מבריה"מ לשעבר (ברובם צאצאי יהודים שנישאו לגויות) זה אכן גרוע מאוד אבל נראה לי שקשה יותר לטפל בזה.

    השבמחק