יום רביעי, 1 בפברואר 2012

טול קורה מבין עינייך 2


בס"ד
              טול קורה  מבין עינייך 2 / הרב אליהו קאופמן
     לח"כ ישראל אייכלר מחסידות בלזא (ולאוו דווקא מ"יהדות התורה"...) יש כישרון פנומנאלי ל"עבוד" על כולם כ"קורבן" של אפליה שאיננה קיימת ולהאשים בעוולה דווקא את הצד הלא נכון, תוך חיפוי על האשם והצגתו כ"מלאך",  והכל עפ"י אינטרסים מיני - סקטוריאליים שבינם לבין יהדות ותורה אין ולא דבר.
      וכך זה היה גם הפעם, כשהוא הציג לכולם בפרלמנט הישראלי את "לחימתו" נגד "הדרת היהדות החרדית" מדיור הוגן ושווה. הצעקנות התיאטרלית שלו נגד ח"כ ציפי ליבני - ובמיוחד הוצאתו ממליאת בית המחוקקים, היו ה"דובדבן" שב"קצפת" ה"לוחמה הפרלמנטארית" שלו. נכון אמנם שדיור צודק והגון צריך להינתן במדינה מתוקנת עפ"י מפתח של"שירות הצבאי" אין  חשיבות לדירוג. אבל האם ח"כ אייכלר היה מגן על עיקרון דומה אם המילה "חרדים" היתה מתחלפת ב"ערבים"? נכון אמנם שבדיוק כמו שלשמאל מובן שערבי אינו בר גיוס לצבא הנלחם נגד בני עמו ( ולכן יש לשחררו גם מקריטריון "צבאי" מפלה בתחומי הזכויות) כך צריך -  להיות לאותו שמאל , מובן כי גם היהדות החרדית איננה יכולה להזדהות עם צבא כופר בעיקר . אבל האם ח"כ אייכלר -  ואלה שאותם הוא מייצג, שייכים לאותם יהודים חרדים הכופרים ב"אתחלתא דגאולה" או שהוא  וחבריו  שייכים ל"חרדים החדשים" והציונים הנותנים עצות לאהוד ברק כיצד לתקוף את עזה? ח"כ אייכלר מאשים את כל העולם החילוני באפליית החרדים בדיור אך משבח בעיתונו -  ה"מחנה החרדי", את האיש שהביא את האפליה הזו  נגד המגזר החרדי, לראשונה מזה למעלה מעשרה שרי שיכון שקדמו לו: שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס מש"ס.
      ועכשיו בואו נעשה סדר בדברים. אם המילה "חרדים" היתה מתחלפת ב"ערבים", אזי,  ספק אם ח"כ אייכלר היה  מציג הצגה כזו למען עיקרון ה"שיויון" ונגד "הדרת וקיפוח האחר". יש אמנם ביהדות החרדית רבים וטובים הרואים - אף יותר בקיצוניות מהערבים, את הצבא הישראלי כ"יהרג ובל יעבור" משום סיבות רוחניות אך אייכלר והחוגים שלו אינם נמנים על אלה. החוגים שאייכלר מייצג  רואים את עצמם חלק מהצבא כשצריך לתת לצבא עצות  כיצד להלחם וכשהצבא שומר עליהם אבל בשלב החובות - כשצריך להתגייס אליו , אזי, הם עסוקים ב"לימוד תורה". אם הצבא הזה - של נשים , נוכרים ומהות פוקרת, אמנם "כשר",אזי, בעת מלחמה יש לקיים את ה"לינה בעומק ההלכה" ולהתגייס אליו. אז מה שנותר לומר לאייכלר הוא שמי ש"מקדש" את הצבא והמדינה אינו יכול לטעון -  כערבי וכחרדי אמיתי, שיש לו "בעיה מצפונית" בשרות, ולכן מן ההגינות שח"כ ליבני וכמותה צודקים - מי שמשתתף ב"חוויה הישראלית" צריך גם לשלם עלייה , ואם לא שילם אז גם לא מנקדים נקודות בדיור. כמו שלאייכלר נוח לתקוף חילוניים כגב' ליבני - שעל גבה הוא יזקוף נקודות הירואיות במגזר החרדי, כך לא נוח לו לתקוף את אטיאס וש"ס המהוים את התאום הסיאמי של חסידותו במאבקים הפנימיים בעולם החרדי (נגד הליטאים ונגד אגו"י) ומשמשים גם כ"משפך" כסף ו"כופתאות" לעת מצוא, ואף פועלים ייחודית בפרוייקטים  מגלגלי ממון לא מעטים כמו "הידברות" ,"צוהר" וכו'.
    בשבועות האחרונים אירע - בעולם החרדי, אירוע נדיר שב"פוקוס" החילוני לא נקלט בחשיבותו האמיתית. חסידותו של אייכלר - חסידות "בלזא", שלחה עשרה מורי הוראה לקיברו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל - הרב יואל טיטלבאום (בעיר מונרו שבארה"ב), והללו ביקשו סליחה מהנפטר על הכפשתו ע"י חסידות "בלזא" בשנות ה-80. המעשה היה לאחר שהוסכם על "שלום" בין חסידות "בלזא" לפלג שהוצא מירושת חסידות סאטמר ע"י האדמו"ר הקודם שלה - הרב משה טיטלבאום זצ"ל. אם תשובתם של חסידי "בלזא" היא באמת שלימה ואמיתית ינהגו הם - וח"כ אייכלר בראשם, עפ"י מה שהרבי מסאטמר הורה ועל כך הכפישוהו ה"בלזאים" עשרות שנים קודם לכן. לרב יואל טיטלבאום זצ"ל לא שינה מעמדו האישי אלא ההשקפה הטהורה. ואם ה"בלזאים" כל  כך מתחרטים על מעשיהם בעבר שיקיימו את מה שהרבי  המנוח  הטיף ולא יבקשו ממנו "סליחה אישית". הרבי מסאטמר הטיף והורה לא לקחת אגורה מכספי המדינה הציונית, לא להשתתף בצבאה אך גם לא לההנות מהמשכורות הציבוריות שלה כמו שרות  ב"שרות הציבורי", במשטרה , בשב"כ או במוסד , לא לבחור ולא להיבחר לפרלמנט או לרשויות המוניציפאליות ובמיוחד לא לקבל לכיסם תשלומי "ביטוח לאומי" או משכנתאות לדיור מ...משרד השיכון והבינוי. אבל את הצוואה הזו ב"בלזא" לא יקיימו כי לא לשם כך  הושג ה"שלום" ולא לשם כך כרע מניין מורי ההוראה לסליחה.
     וכמו שה"שלום" של "בלזא" והסליחה על קבר הצדיק לא היו מסיבות של "שערי תשובה" אלא מתוך צרכים של "שקט פוליטי" וסגירת "חזית שנייה" בלוחמה הפוליטית בתוך היהדות החרדית כך גם התמיכה של ח"כ אייכלר וחבריו במדינה ובצבא הם רק לעניין של "זכויות לחרדים".
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה