יום ראשון, 26 בפברואר 2012

"פרשת "תרומה


בס"ד
                           פרשת "תרומה" / הרב אליהו קאופמן
    הפרשה כולה פורשת כנפייה על בניית המקדש- משכנו הרוחני של ה' בקרב בני ישראל. אך הנה הפרשה הזו נקראת "תרומה" בו בזמן שעניין התרומה אינו מוזכר אלא בפסקה קטנה. בא הדבר ללמדנו לא רק את חשיבות התרומה כמן וכעניין ל"שמה" עבור קודשי ישראל, אלא את חשיבות גיוס התרומה מכל כלל ישראל. ומדוע הדגש הוא כל חזק שכל כלל ישראל ישתתפו בתרומה למקדש- האם אין סכום שאפשר לגייסו מקבוצת עשירים ונדיבים ולא להטיל את העול גם על הנצרכים?
    ובכן, כאן מוקד העניין. תלות בכסף לקודשי קודשים בקבוצת תורמים - ולעיתים אף בתורם בודד, עלולה לביא לכך ש"בעל המאה " יהפוך ל"בעל הדעה" ויטה את עבודת הקודש להשקפות שלא תמיד נפגשות עם דרך התורה. החיוב הוא שכל יהודי ישתתף במימון בית הכנסת, בהחזקת כוללים וישיבות וכמובן בתמיכה ברבנים ותלמידי חכמים כדי שגבירים גאוותנים ידעו שגם בלעדיהם תתקיים תורה ויבינו שאת השקפתם לא יכפו בכסף.
    לא מעט דוגמאות חיות הן עניין של צפייה יום - יומית , כיצד בעלי ממון מעטים כופים דעתם על הציבור ועל רבנים חשובים וכולם חורקים שיניים אך ידם קצרה מלהושיע. אי לכך אף אם הדל ימעיט אך  מנגד כל דל ובינוני יתנו תרומתם, אזי, ההשפעה לא תצטמצם למתי מעט וכך דרך הקודש תישמר היטב.
                                                 פרפראות
                             בעל המאה ובעל הדעה
       כהמשך לנכתב על ידי בפרשה הרי שגם בשורות הבאות מדובר בכספים לקודש ואבוי לנו מיהם התורמים. להויי  ידוע כי צריך כמה שיותר להשתדל שכספי קודש - ובמיוחד לישיבות קדושות ולכוללים , יתרמו על ידי מי שבאמת ראוי לתרום לקודש , ואוי לכספים כאלה המגיעים - חס ושלום, מכאלה שלא רק שהם טמאים וכך גם  אבותיהם ובני בניהם, אלא שמטרתם לשמד את ישראל. אך לצערנו הרב לא מעטים מתפתים וטומנים ידם בכסף הטמא ואח"כ נופלים הן בטומאה הנלוות אליו והן בהתחייבויות ממשיות  לתורמים הנאלחים.
    במסגרת פרסום אחד המאמרים של נגד התנועה החילונית-לאומנית, "אם תירצו", ונגד ח"כ הציוני האנטי דתי דני דנון, מהליכוד, התבררו לי עובדות חדשות. באותו מאמר האשמתי את הללו בלקיחת כספים ממיסיונרים נוכריים בארה"ב והוכחתי כי בשנים 2008 ו-2009מ מומנה תנועת "אם תירצו" בכ-90 אחוז מתקציבה ע"י המיסיונרים הללו ("נוצרים למען מדינת ישראל") שהשקפתם לתמוך בציונות וביהודים במאבק על א"י כדי שהיהודים אח"כ - חס ושלום, יהיו ראשוני המתנצרים! תוך כדי התגובות על מאמרי היפנה אותי אחד המגיבים לעובדה שגם רב בישראל ממומן -  באחוזים ניכרים , ממיסיונרים רשעים אלה. האיש הוא רבה הציוני של מגדל העמק - יוסף דוד גרוסמן, המועמד לרבה הציוני של י"ם!
    הסיפור לא כל כך הפתיע אותי משום שבעבר כבר שמעתי על כך שהלה ממומן ע"י גורמים מפוקפקים וביניהם נוצרים אך לא האמנתי שאותם נוצרים הם המיסיונרים הללו- שגם ארה"ב מאסה במסיונריותם. אם זה אינו חילול ה' , אזי, אינני יודע מהו חילול ה'! קשקושיו של איש זה על "תשובה" או על "אהבת ישראל" באים מן הטומאה ומן העבודה הזרה הנוצרית ואין להתייחס אליו בקדושה.אין זו גם הפעם הראשונה שהאיש הזה- שכל פרסומו בא לו מלבלרים שמלאנים או "חרדים לייט", מגלה את מה שטלפיו לא פעם מסתירים.  האיש פעם הוא חסיד קרלין- פינסק ובפעם אחרת חב"ד עד שהוא הופך לליטאי ולבסוף נוחת ב...ש"ס הספרדית! בבחירות המוניציפליות במגדל העמק הוא הורה להצביע עבור אישה  חילונית לחלוטין לראשות העיר , בפעם אחרת ניכשל בד"ץ ה"עדה החרדית" בגלל שסמך על משגיח שלו ועל העוגיות שנאפו לפני פסח נירשם כי הקמח הוא מלאחר הפסח של אותה שנה...
    ישכילו תורמיו ההגונים ווהתורתיים להתנות את המשך תרומתם אליו בויתורו על הממון המיסיונרי האהוב עליו. מי יודע כמה פשעים כבר ביצע הלה עבור המשמדים הללו, שהרי הללו אינם טיפשים ומטרת השמד מאחורי שלמוניהם תוך פירעונו באופן מיידי.
                                  והעיר ת"א צהלה ושמחה  
    השבוע ניזכרו "קנאי" "יהדות התורה" וש"ס להניף את דגל "שמירת השבת"  ב"תחבורה הציבורית" בעיר . בראש הצבועים  עומד הליצן ישראל מאיר לאו - "רבם" של כל המופקרים בארץ ישראל, שמעולם לא הגיש תביעה נגד האשמות נגדו בעריות. למעשה יש כאן שני שקרים גלויים:1) השבת מחוללת  בת"א מעינא דקדמא אלא שרצון הפוקרים והנוכרים הוא רק להגדיל את שעות החילול הללו.2) לת"א - זוכת הפרס הבינלאומי לתועבות הגויים, אין דין של "עיר יהודית" כמו שלמדינת הציונים אין דין כזה.
   עוד הרבי מבריסק העלה את הטיעון כי ה"מלחמה על השבת" בת"א ובשאר אזורי הארץ המאוכלסים פוקרים וגויים היא הכרה "דה פאקטו" בציונים כ"שלטון יהודי" ומכשירה את אלה שפרקו עול תורה ומצוות להמשיך להיקרא "יהודים". קשקושי ההבלים על "ציויון יהודי" מעניקים לציונים את המשך הזכות לייצג את עם ישראל ואת היהדות בפני אומות העולם ובשם היהדות לבצע שמד בעם ישראל והתגרות בגויים עד פיקוח נפש ממש.
    גם עניין ה"סטאטוס קוו" אינו אלא נימוק אפיקורסי , שהרי אסור ליהודי להסכים שיהודי אחר יעבור את כל העבירות או חלקן או מקצתן עפ"י "הסכם" , כביכול,  שלו יהיו, רחמנא לצלן, שותפים יראי שמים.
   ומעל לכל גם היום יוצאת תחבורה ציבורית ומחללת שבת בכל ערי ישראל החילוניות והמעורבות בחילוניים משעה מסוימת בתוך השבת , אזי, מי פסק הלכה שבליל שבת "אסור" לחלל שבת אבל בשעה 15 בשבת מותר לחללה והעיקרון יעמוד על מרחק הנסיעה של אותו אוטובוס?! ומי קבע ש"תחבורה ציבורית" הם רק אוטובוסים ולא מוניות?!
    כל סיפור ה"מלחמה" הזו אינו אלא שה"מפלגות הדתיות" וה"חרדיות" יביאו "הישגים בתחום הדת" לבוחריהן התמימים כדי שעל חשבון "הישגים" אלה אותם חנפנים יבחרו שוב. האומנם המלחמה שערבי לא ימכור פיתות ביפו או שגוי מאוקראינה לא ייסע  בת"א ב"חילול שבת" (!...) קודמת למלחמה נגד ההסכלה הציונית ברחוב החרדי? האם הרצון להיבחר שוב קודם למלחמה ב"גרי החלומות" ש"יהדות התורה", ובמיוחד ש"ס נותנות הסכמתן? האם הכשרויות של ה"רבנויות" ושל מספר בדצי"ם "חרדים" מספיק טובים כדי שעכשיו יכריחו גויים ל"שמור מצוות" ועקב כך יכשירום כיהודים"?
    ובאשר לאותו רב - ליצנים ששמו ישראל מאיר לאו, הרי שזה האיש שבימיו החלו "בתי הדין" של הרבנות הציונית להכשיר כל גוי כיהודי ואילו בימיו החלו הטריפות והנבילות  מחו"ל החלו  להיחתם בחותמת "כשר" ע"י פקידיו. זהו האיש שבשבת קודש עוצרים ומחנים ברחבת חניית בית הכנסת שלו רכבים והוא לוחץ ידיים  לנשים ועוד מיני תועבות  שלו  שאין זה המקום לפרטן.
    חרטה ותשובה, שמירת שבת ותורה אינם מושגים בפרלמנט הציוני ולא ע"י "חוקי עזר עירוניים"  אלא במלחמת קודש ששנו לנו רבותינו הקדמונים. אי לכך ה"מדינה היהודית" וכל שאר הרשויות אינם כלי שרת יהודי. וכמו שניו יורק - למרות מר בלומברג היהודי העומד בראשה, דינה כעיר נוכרית לכל דבר  כך גם ת"א ואפילו הערים המעורבות שבהם ראשי העיר הם  "חרדים" כבית שמש, י"ם בעבר ורחובות דינם כערים לא יהודיות במהותן. את כל "גיבורי החיל" למען השבת - ובראשם מר לאו, לא ראיתים במלחמות של הריכוזים החרדים, כשמלחמת השבת היתה בשיאה. שם הם סייעו -  ומסייעים עדיין  לחילונים, בטענה של "אהבת ישראל". ולכן דין  ת"א כדין ניו יורק.
    הסיפור הזה - של מלחמה "למען השבת" כדי להכשיר גויים כיהודים ולתת כוח לציונות כמייצגת עם ישראל בהחלט מתאים לפורים.
                                        אהרון הכהן ב'
    בהמשך לכל ה"שקלא וטרייה" שהעלתי בעניין רדיפתו של הרב אהרון כהן ממנשסתר - במקום לעמוד עימו בויכוח הוגן ולדעת לא לשפוך את התינוק עם המים העכורים, הרי שצריך לציין כי כבר שנים לא מעטות ההסתה נגדו החלה באופן פראי ושופך דמים ממנשסתר עירו. אך לא המודרניים או ה"מזרחי" היו אלה שהרימו מלחמה זו אלא דווקא כמה חסידים ועשבים שוטים מחסידות "בלזא" בעיר. אינני - חס ושלום, רוצה לפגוע ברוב החסידות הזו שם, שבתוכה רבים הם יראי ה' ובעלי חסד, אך כמה "פוליטרוקים" מלחכי פינכא הם אלה שהתירו את דמו. מדובר בצעירים שוטים שבראשם ליצן בשם אשר שטארק המוציא שם רע על כל דכפין ובמיוחד על יראי ה'. זהו ציוני קיצוני שבהיותו אחראי על בית  התבשיל  של האדמו"ר מהורדנקא -  הרב יצחק וייס שליט"א, הוא סירב להעניק מזון למספר לא קטן של יהודים המשתייכים ל"נטורי קרתא" ובראשם האחים דוד ושמעון אבו עזיז. אך משהאחרונים פנו מיד לאדמו"ר הרי ששטארק הכחיש זאת ואף נתן להם מנה כפולה.
   באחת הפעמים שבהן שטארק התגלה ברשעותו הייתי עד לפני מספר שנים. בית הכנסת של ה"אפטע רוף" ברח' וולבק בעיר עלה בלהבות וממש עם התאספות היהודים החרדים שם - כשספר התורה בסכנת שריפה עם שאר ספרי הקודש, פרץ שטארק בשמחה ובצחוק וסחף אליו מספר בחורים מ"בלזא". שמחתו היתה על כך שבית כנסת היה היחיד בעיר שלא מנע מהרב כהן להתפלל בו ושם לא פעם קיימו "נטורי קרתא" "סעודה שלישית".
    האדמו"ר מהורדנקא הוא אחד מעמודי הפלא של החסד היהודי בעולם ומי שנתן ראשון דחיפה לסעודות צהרים חינם לנזקקים ואורחים בכל העולם היהודי. במנשסתר הוא מקיים שלוש סעודות יומיות כאלה וכל זאת בנוסף לתרומותיו הכספיות, ל"סעודה השלישית" המפוארת ביותר בעולם ולהחזקת עשרות משפחות באלפי ליש"ט שבועיים לשבתות. האיש קנאי לה' לתורתו ובאחרונה מנע מהרב של וויטפילד בעיר לקדם "לובי" ציוני בבריטניה. שטארק וכמה פרחחים מנצלים את טוב ליבו של האדמו"ר לרעה ומלכחים פינכו ממש. היה טוב אילו האדמו"ר החשוב הזה היה מנופף את מתיר הדמים שטארק בפעם הבאה כשהלה   יסית -  חס ושלום, להתרת דמו של הרב כהן או יראי ה' האחרים.
    מה באמת קורה ב"חדרי החרדים" ו"בקהילה"  של האדמו"ר ממונרו?
 לאחר ה"שלום" הגדול שבין כ"ק  האדמו"רים ממונרו ו"בלזא" התפרסם כי האדמו"ר ממונרו - הרה"ג אהרון טיטלבאום שליט"א העביר יום אח"כ דרשה בפני חסידיו ותקף בה - באופן נחרץ וקיצוני, את ה"שבועונים החרדים". עד לכאן טוב ויפה וחשוב ומועיל. אבל לחותם מעלה - הקטן באלפי מנשה, יש עדיין כמה שאלות , הערות וגם הארות שונות. ונתחיל בשאלות לכ"ק אדמו"ר שליט"א:
     1) האם כ"ק - כשהוא יוצא נגד ה"שבועונים", הוא מתכוון גם ל"מחנה החרדי" של חסידות "בלזא" - שם כותבים וקוראים שוטרי וסוכני המשטרה והמוסד הציוני  לעתיד? אם התשובה חיובית הרי שה"שלום" איתם היה צריך להיגמר מיד לאחר שיחת המוסר של כ"ק. ואם התשובה שלילית אז אני מבין שזהו עוד מחיר ל"שלום" עם אלה שנחתו לא מזמן "נחיתה רכה" בנמל התעופה של "הציונות המעשית".2 ) האם לדעת כבודו הבעיה היא רק עם ה"שבועונים" הפסדו חרדים, ומכאן שהיומונים החרדים - ציונים הם אוקי? אם התשובה חיובית הרי שהבעיה קשה משום ששלושת היומונים הללו נגועים היטב בציונות, ברדיפת שלומי אמוני ישראל ובשאר "דברים בטלים. אם התשובה שלילית מדוע כ"ק לא יצא באותה שיחת מוסר גם נגד היומונים?3) לפני יותר משנה ליוויתי משפחה חסידית חשובה לאחת ממדינות מזרח אירופה - להשתטח על קברי אבותיהם. לימים, כחלוף שלושה חודשים, "התבשרתי" כי כל הביקור יסוקר בשבועון ה"חרדי" "בקהילה" -  הדובדבן הרקוב שעל הקצפת המסריחה של אותם "שבועונים חרדים". את סמרטוט הנייר ה"צהוב" הזה הקים שרץ בשם דודי זילברשלג שכידוע לך נתפס בצילומי עריות. ממשיכי דרכו בשבועון הזה לא נופלים ממנו. שם עובדות נשים "חרדיות" שעפ"י השקפתו הטהורה של ה"ויואל משה" (ולא רק ה"דברי יואל"...) מדובר במופקרות ממש. שם הציונות חוגגת במיטבה. שם נותנים עצות לצבא הציוני כיצד "לטפל בערבים". שם מעודדים "השכלה חרדית" . שם גם כותבים ומארחים את העיתונאים האנטי דתיים ביותר במסגרת "ביה"ס לדמוקרטיה" ושם גם פרסמו המלצה לאכול לביבות חנוכה חלביות עם קציצות בקר (לא ברור לי אם מדובר היה בחלבי ובשרי כשר בלבד...). לאחר ששמעתי כי הכתבה על הביקור תצא בעיתון תועבה - רעיוני זה שאלתי את ראשי הקבוצה מדוע לא מצאו עיתון פחות "ססגוני" ושנוי במחלוקת כזה? ראשי הקבוצה היו סמוקים מבושה וציינו כי גם לדעתם ה"אכסניה" הזו לא הוסיפה להם כבוד וכי בגלל הכתבה הם נאלצים להכניס לבתי חסידי סאטמר בעירם (ולהויי ידוע גם בכל העולם...) את הסמרטוט המזוהם הזה ולשמור שהנשים והילדים יקראו רק את הכתבה. אח"כ הסבירו לי (והם חזרו על כך שלוש פעמים...) כי כ"ק צלצל אליהם (ולא פעם אחת ...) והורה להם להכניס את הביקור ל"עיתונות החרדית" ואך ורק לאותו עיתון. לומר לך את האמת כ"ק אדמו"ר שליט"א, כבר הרבה לפני כן שמעתי ממקורות מהימנים כי כבודו קשור ל"שבועון" הזה אבל לא רציתי להאמין שמי שמתיימר להנהיג את "שיטת רבנו" קשור לעיתון כזה ועוד "משדך" אותו ללבלרי עיתון ה"עדה" כעיתון ל"ייעוץ פרסומי" וכ"מודל לתקשורת חרדית מודרנית". ועכשיו הגענו לשאלה -האם כ"ק , בדרשתו נגד ה"שבועונים", התכוון גם לפח אשפה תקשורתי זה? אם התשובה חיובית הרי כ"ק חייב להסביר לכולנו (והרי ה"ויואל משה" גרס שה"שולחן ערוך" עומד מעל ל"רבה"...) כיצד גילה כ"ק  מיהו  ה"שבועון" הנלוז , אך אם התשובה היא שלילית  יסביר לנו כ"ק מהו סוד המשך "היחסים הטובים" בינו לבין סמרטוטון כופר זה?...
     עם כל הגינוי והגועל מה"שבועונים" הפסדו-חרדים הרי ש"כ"ק הגדול יסכים עם החותם מעלה הקטן  והפשוט כי עניין ה"אינטרנט" הפך למכשלה גדולה יותר וכל רבני תבל האמיתיים יוצאים נגדו יומם ולילה. אם כך כיצד יתכן שכ"ק עדיין אינו יודע שהאתר "בחרדי חרדים" - ואני לא צריך לספר לכ"ק מיהם בעליו כותביו וכותבותיו (חלק חופף ל"בקהילה"...) , הפך לאתר האינטרנט מספר אחד של חסידיו שכותבים שם יומם ולילה "אשכולות" ממש ושאתר זה הוא בעצם היחצ"ן של כ"ק והקבוצה שעימו?...
    ועכשיו להערות ולהארות. לומר לך את האמת - כ"ק אדמו"ר ממונרו, הרי שמזמן הרגשתי ש"רכבת ההרים" ממונרו חורקת. כבר בשנת תשס"ו עליתי על ה"כשרות המפוקפקת" של חתנך ה"נעלה"- ברוך טיטלבאום ירום הודו וזיוו, כאשר נתן "הכשרו" והכשר אביו (ה"וולווע") למצות עבודת יד ברומניה שנעשו תקופה מסוימת ללא משגיח בכלל, אח"כ השגיחה עליהן אשתו של ראביי רפורמי והעובדים כולם (כולל המגיש לתנור...) היו נוכרים. כשפורסם הדבר על ידי בעיתון ה"עדה" מיד ניזעק כ"ק לעזור לחתנו מבלי לברר עימי או עם אחרים את העניין וצלצל לעיתון ה"עדה" בזעם בטוענו כי "הכל שקרים". ימים מועטים אח"כ התברר שלא אני הוא השקרן ומאז שנינו יודעים שגם המחותן שלך כבר לא סומך יותר על "כשרות" בנו - חתנך (ולא רק במצות או במיץ' תפוחים...).
    בפעם אחרת נדהמתי לראות כיצד גאווה גדולה אחזה באחד מאוהדייך כשראה את תמונות התועבה ודברי הכפירה של הראביי הקונסרבטיבי מפולין - מייקל שודריך, וכאות שמחה שלח לי תמונה שבה כ"ק מקבל את ה"שייגיץ'" הלה ל"התוועדות". חשבתי שאותו חסיד שוטה (וואי,וואי,וואי...) מנסה סתם להעליל עלייך עם "פוטו מונטאז'" מפוברק או שאולי פשוט השלזינגרים הטעו אותך  ולא ידעת  איזה "צדיק"  "מתוועד" איתך. אבל עכשיו - לאחר ה"שלום" עם השוטרים בעלי הפאות ועם סוכני ה"מוסד" בעלי הזקנים והשריימלים, ולאחר שגיליתי כי העיתון החביב על כ"ק הוא "בקהילה" כבר אינני יודע מה לחשוב...
    לפני מספר שנים נתגלתה מכירת עצמות קדושי השואה ברומניה ומה התפלאתי כי עיתונך ("דער בלאט") לא כתב (כמו "דער איד"  למשל...) כי הגנב והסוחר בעצמות קדושי השואה  הוא  ראש הקהילה היהודית המתבוללת בעיר הרומנית יאסי ובמקום זאת המליץ' עיתונך ("דער בלאט") לעמוד בקשר עם הנציג של חב"ד בבוקרשט שמכר יין נסך מזויף. בכלל, ביקורייך- כ"ק אדמו"ר שליט"א, בבתי חב"ד בעולם, גם היא מעוררת תהיות אבל יכול להיות שאנו הקטנים לא רואים נסתרות ככ"ק ...
    ועכשיו אעבור ברשות כ"ק אדמו"ר שליט"א לשנה האחרונה. לפני כשנה הגיע כ"ק עם מאות מאנשיו לבית העלמין בסיגעט שברומניה בחסות הפדרציה המתבוללת להילולת ה"עצי חיים". ממקורות מהימנים בתוך אותה פדרציה מתבוללת נימסר לי כי כ"ק נתן הסכמתו - תחילה  דרך משפחת שלזינגר מלונדון ואח"כ גם ישירות, לפדרציה מצורעת זו כי יסכים לאשר להם כל דבר בתנאי שבית העלמין בסיגעט ומה שחשוב לחסידות סאטמר במחוז מרמורש ובטרנסילבניה לא יינתן לעולם לחסות האדמו"ר מסאטמר אלא לקבוצתכם.
   הפירעון הראשון של המסע לסיגעט ובמקביל ההתקרבות לציונות כבר נראתה בראש חודש ניסן תשע"א כאשר ראש הכולל של כ"ק בוילהמסבורג  וה"חברותא של כ"ק - צוויבל שמו, נוכח בטקס ציוני - נוכרי לאחר שדידת העצמות הי"ד בחסות השלזינגריאדה הלונדונית   ובמיוחד בחסות השגריר הציוני שהדגיש כי "הקמת מדינת ישראל היתה מונעת את השואה". האיש של כ"ק לא שכח למחוא כפיים ל"שגריר" הלה ואח"כ להצטלם עם הרבאיי הרפורמי הרומני.
  וממש לא מכבר -  בכנס של אנשי כ"ק בבני ברק ל"יום ההצלה" של רבנו, העניקו שם פתחון פה ליואל טוביאס משיכון ו' בבני ברק הידוע כציוני מסור ומי שלא פעם טען כי "הרבי מצאנז הוא דוגמא לשיקום מהשואה ולא הרבי מסאטמר". זה מזכיר לי משפט של הימין הציוני:"השלום הזה הורג אותנו"!
   ועכשיו הערת סיום: יתכן שה"שלום" הזה היה מתמהמה אלמלא משפחת שלזינגר המצויה בסיבת חסידות מונרו כבר שנים לא מעטות. הם - משפחה "מהוללה" זו, מומחית ל"קרורים". מי כמותם יודע  יודע שאפשר לעשות מעשי הפך הפכים ואח"כ הרכבת ממשיכה לעבור גם שהכלבים נובחים. אם היו לכ"ק אדמו"ר ממונרו ספיקות כיצד יתקבלו ה"שלום" וספיחיו הרי שהשלזינגרים דאגו להרגיעו ולהבטיחו כי השיירה המשונה וההפוכה ל"ויואל משה" תעבור יפה גם אם הכלבים ה"קנאיים" ינבחו חזק. הכל עניין של ניסיון.
                                                טוביאס החולב ד'
   לא מעט בתי דין בישראל- וגם בעולם, מסתמכים על הרב יואל טוביאס ב"אישורי יהדות" מרומניה. לבד מהיותו "חבר טוב" של מתבוללי רומניה והאיש המחפה על מעליהם ומלבד הצורך לבדוק אם הוא גם מעורב ב"גיורים" האחרונים שם, הרי שלאיש גוי הונגרי - קתולי הצמוד אליו בביקוריו ברומניה ועימו הוא ישן לא פעם ב"ייחוד" אצל זקנות יהודיות פוקרות. שם הגוי הוא בוני והוא צורף לא פעם למניין של הסטודנטים הישראלים ביאסי או למניינים יהודים אחרים ברחבי רומניה מבלי שפטרונו - הרב טוביאס, יציין מיהו או יוציאו מהמניין. פשוט טוב לדעת עובדות חדשות מפעם לפעם...
                                      חב"ד על הזמן
    סיפורי תעלוליו של מר נפתלי דוייטש -  נציג חב"ד ברומניה, יכולים למלא אנציקלופדיה עבה. אבל  עכשיו אעביר לכם רק ידיעה קטנה בתחום הכשרות. לישראל נשלחים מרומניה "מוצרים כשרים" ב"הכשרו" של תעלולן זה שכבר נתפס בעבר במכירת יין נסך שזויף (והוא ידע מכך!) ואף נתפס בחילול שבת! ב"רבנות הראשית"- מחלקת הייבוא, יודעו על כך אך תשובתו הרפה של הרב לסרי היתה "אבל זה נציג חב"ד". תשובה זו באה גם לאחר שהוכח ללסרי - ע"י מטייל ברומניה, כי בבית חב"ד בבוקרשט הבירה מחללים שבת ובליל שבת מפעילים פלפונים ואילו דוייטש ורעייתו טוענים "אנחנו לא אבא שלהם".
    לאחרונה מגיעים לארץ דברי מתיקה ו"וופלים" המיוצרים ע"י ישראלים ברומניה, בעיר פלויישטי שע"י הבירה בוקרשט. ה"הכשר" הוא של דוייטש והמשגיח הוא צעיר יהודי בשם מריוס הרשקו שלא רק מחלל שבת ועובר על כל העבירות אלא שונא דת ישראל מאין כמותו והמסרב לחבוש כיפה גם בהיותו במפעלים הללו. בעבר הורחק מלעבוד במפעל מצות של "חוג חת"ם סופר" בני ברק משום שהעליב את המשגיח על דתיותו.
    בעבר עבד אצל דוייטש -  כ"משגיח" בבית הכנסת שלו בבוקרשט, נוכרי בשם דרגן שפשוט לבש ציצית והתחזה ל"חוזר בתשובה".  כיום "משגיח" שם אחיו של מריוס הסורר ולצערנו הרב לא רק שמדובר במחלל שבת ובפוקר אלא ב...אוטיסט!  
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה