יום שבת, 18 בפברואר 2012

פרשת משפטים


בס"ד
                   פרשת משפטים / הרב אליהו קאופמן
  "אלה המשפטים אשר תשים לפניהם". מדוע נאמר "תשים לפניהם" ולא בלשון ציווי , למשל, "תצוום"? התשובה היא ניסיון הבחירה. ומה עניין ה"בחירה" למשפטים , שהם דבר הוראה וציווי ברור ? ובכן, ידיעת המשפטים ופסיקת הדין היא כעניין של ו"בחרת בטוב ובחיים" או- חס ושלום, ו"בחרת ברע ובמוות". לא במקרה נאמר על התורה "הפוך בה והפוך בה" ו"שבעים פנים לתורה", וזאת משום שכדי שכל מי שהוגה ולומד את התורה ידע כי הבנתו אותה חייבת להיות גם רחבה, אך גם עפ"י מידת יראת שמים. וכאילו לסכם את הנושא נאמר כי התורה אמנם "סם חיים" אך יכולה להיות גם - חס ושלום, "סם המוות" ועל האחרונים הללו נאמר "נבל ברשות התורה".
   מכאן שכאשר משה רבנו מקבל את משפטי ה' להורותם לבני ישראל הוא אמור להעביר משפטי תורה שעצם הדיונים העתידיים בהם ופסיקתם באה בעצם לבדוק את רמת יראת השמים והחטא של בני ישראל, מהפשוט שבהם ועד גדול דייניהם. הסיבה לכך היא שהיהודי ניחן בפונטנצייאל שכלי והבנתי גדול יותר משל הנוכרי ולכן גם יצר הרע שלו גדול יותר , אך כ"עם הסגולה" עליו לדעת לנתב את כישוריו העילאיים ליצר הטוב , ולכן גם ה"אור החיים" הקדוש מסביר בפרשת "ראה" כי ו"בחרת בטוב ובחיים" הם  אותו העניין של  ו"בחרת ברע ובמוות" , משום שמדובר בגאונותו של היהודי ואם זו מנוצלת לטובה, אזי, זה טוב ומביא חיים אך אם מדובר בניצול האינטלקט לשלילה הרי זה רע ומדובר במוות שבא כתוצאה מהאנטישמיות הנולדת מאותו פיתוח אינטלקט יהודי שלא בדרך התורה.
    מכן שמורי הלכה ודיינים אינם נדרשים רק לפסוק על פי "דין תורה" יבש אלא נבחנים כיצד הם מנצלים את ידיעותיהם בתורה ופוסקים משפטים עפ"י יראת שמים. לפיכך נאמר "תשים לפניהם" ואח"כ כבר ה' יראה כיצד היהודי משתמש באותם משפטים - לטובה או, חס ושלום, לרעה.
                                   פרפראות
                              המחיר של השלום
       השבוע התקיימה ההפגנה הגדולה של חסידות סאטמר בלונדון נגד התעללות המשטרה הציונית בחרדי י"ם ובית שמש. בהפגנה  השתתפו מאות חסידים שהרימו סיסמאות בגנות הקשר בין "מדינת ישראל" ליהדות. כל זאת  נעשה במשך מספר שעות מול השגרירות הציונית בלונדון, בירת בריטניה. הפעם אמנם  נערכה ההפגנה לרגל בקשת הבד"ץ של ה"עדה החרדית" בי"ם אך זו כבר מסורת שחסידות סאטמר מקיימת את הוראתו - ולימים צוואתו, של האדמו"ר זצקו"ל מסאטמר, בעל ה"ויואל משה" , להפגין נגד הציונים בפני אומות העולם ולומר להן כי הציונים אינם מיצגים את היהדות. אבל השבוע - ביום ב', היה חידוש עצוב. הפלג השני, שלא קיבל על עצמו את צוואת ה"ברך משה" ליורשו , ניפקד מקומו מהמחאה האנטי ציונית  הזו וגם לא יקיימוה עוד בעתיד. זה היה המחיר הראשון שגבה ה"שלום" עם "בלזא החדשה" -  החברה במשטרה הציונית המכה את היהודים החרדים בי"ם ובבית שמש ומקבלת "שיעורי תורה" מסוכני ה"מוסד" הציוני ומעיתונאים שמאלנים פוקרים. "שלום" יהודי איננו "פיס" נוכרי אלא שמו של הקב"ה ניקרא עליו ובמקום שאין שמו של הקב"ה עיקר הרי שכל שקט ופשרה לא יתקיימו שהרי נאמר "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תישמורו אתן שלום בארץ ואין מחריד". אך במקום שהמשטרה , ה"מוסד" והעיתונאים הציוניים נמצאים אין שמו של הקב"ה ניקרא עליהם. שהרי נאמר "שלום , שלום ואין שלום" משום ש"אין שלום לרשעים".
     והנה - כעבור יומיים בלבד מקידוש ה' הזה, הגיע חילול ה'.  זו היתה הסיבה מדוע חסידים - שבעבר רגלי אבותיהם דרכו על הר סיני, נמנעו הפעם מלמחות נגד מחריבי היהדות. בעיירה "טלז-סטון"  שע"י י"ם נערכה "פגישת השלום". אוי לעיניים שראו ואוי לאוזניים ששמעו. חסידים ואנשי מעשה - עד תמול שלום , עמדו שלובי זרוע עם שונאי היהדות ואף עם נוכרים ערלים מחבר העמים! יהודים עם זקנים ופאות שיתפו פעולה עם הגייסות של מי שפיקד על הכאת יהודים תמימים בבית שמש וב"מאה שערים" -  עם הגייסות של ניסו שחם מהמשטרה הציונית, אלה שהבד"ץ קרא  לסאטמר להפגין נגדם! חסידים לשעבר שיתפו פעולה עם נוכרים ערלים מחבר העמים בהכאת קהל סקרנים יהודי! מילא, "שב ואל תעשה" גם זו לא יוהרה אבל להצטרף לצוררים  הנוכרים במדים הכחולים ובחברת "שוטרות" ונוכריות ?! לשם כך  הבאתם עשרה דיינים ממחנה הציונים  שיבקשו סליחה מהרב הקדוש?! הרי ביזיתם את המת פעמיים , ועוד ידכם נטויה!
     הלב ניקרע כאשר המראה הזה מתרחש באישון לילה -  כגנבים בלילה ממש! ומי שם עומד לצידם? אתר אינטרנט "חרדי" שקיבל "בלעדיות" לסיקור! לא, שלא תיטעו - מה שנכון נכון ומה שעובדה זו אמת. לא חסידות "בלזא החדשה" הביאה - באופן בלעדי, את אלה שדרך האתר הנלוז שלהם מחטיאים בפריצות, בהוצאת שם רע ובשאר העבירות את עמך ישראל. לא חסידות "בלזא החדשה" הביאה את האתר שבעליו אוכלים טרף ומחללים שבת ו"עובדיו החרדים" שייכים לטינופות של השבניניקים , על ה"עיתונאיות" המופקרות המתגלגלות כגלגל. ה"מאסטרו" ה"חרדי" (מתחת לבעלים הפוקרים של האתר) של האתר שייך לאחד משלושת אלה שאינם יכולים להוציא במצווה את האחרים והוא המסית והמדיח הראשי שם . אלא היו אלה אנשי הקבוצה שלא קיבלו את דעת ה"ברך משה". אלה כבר רגילים לעבוד עם המופקרים הללו שנים לא מעטות ולפרסם דרכם שקרים על רבנים חשובים ועל אברכים יראי שמים. אלה כבר רגילים להפנות כתבות ויראי ה' לעיתון הפרחחים הציונים "בקהילה". ואלה עמדו על כך שתקשורת אחרת לא תופיע.
    יש בקבוצה הזו - שבשבוע האחרון התנתקה סופית מ"ויואל משה", דיינים ורבנים מורמים מעם. יש שם אברכים ובחורים נפלאים שעד לאחרונה עוד התחנכו על אנטי ציונות ועל חסד, ויש שם נשים צנועות וחסודות. חבל על כל דעביד. עכשיו - אם לא יתנתקו מהם  רבים וטובים, הכל ילך ל"סיטרא אחרא. לימודי חול ו"לימודי ליבה" יהיו מנת אלה שרק תמול שלשום נקראו "בית רחל". יהודים קדושים שמסרו נפש ולא נגעו בממון הציוני יהפכו לשוטרים וסוכני השב"כ וה"מוסד" , ובחורים יגדלו להיות "אנשי פרסום" ו"עיתונאים חרדים", לאחר שכמובן "למדו" ציונות וריגול מאנשי ה"מוסד" הציונים ומעיתונאים של עיתון "הארץ".
   בכיר בקבוצה כבר ניסה לסובב את הראש לבחורים בספרו להם כי "יש לשמור קשרים גם עם מי שאנו חולקים עליו". ראשית, לא ניראה לי שראשי הקבוצה הפורשת חולקים על "בלזא החדשה". שנית, האומנם ה"בלזאים החדשים" -  שבאחרונה מוסרים נפשם ממש למשטרת הדיכוי הציונית ול"מוסד" הציוני , שווים לחסידי ויזני'ץ למשל או לליטאים ברמת דבקותם בציונות?  אפילו חסידי צאנז וגור לא כרעו לבעל הציוני כפי שה"בלזאים החדשים" עשו זאת , והנה דווקא עם אלה "המליצו" ראשי הפורשים מסאטמר  לבחורי החמד במונרו האמריקאית , להתחבר ו"לשמור קשרים טובים". ושלישית, מחד גיסא ממליצים ראשי הפורשים "לשמור קשרים טובים" עם שותפי השטן הציוני אך מנגד הם מסיתים אותם נגד האדמו"ר מסאטמר - היושב בוילהמסבורג המעטירה. פשוט עולם הפוך!...
      הייתי מציע לראשי הפורשים לקחת דוגמא דווקא מחבריהם החדשים . האדמו"רים האחרונים של בלזא וחב"ד שינו את קו החסידות באופן קוטבי,  מאנטי ציונות לציונות אבל אמרו זאת בגלוי. הם לא סיפרו מעשיות על "שמירת קשרים" או התחבאו מאחורי התישקורת העוינת יהדות ובידיהם ספרים קדושים דמויי טלפיים כשרים. האדמו"רים הללו עמדו בכבוד ומסרו כי שינו דרך ראשונים. ההיסטוריה תשפוט מי צדק , הויכוח ידוע אך היתה לשני האדמו"רים הללו היכולת והאומץ לומר דברי אמת גלויים ולא לגנוב דעת , וכך להותיר לחסידיהם את היכולת לבחור את המשך הדרך. אבל לראשי הפורשים אין את האומץ לומר "מאסנו בתורת האדמו"ר הקדוש שלנו" או שיאמרו "השתנו הזמנים ובחרנו דרך חדשה". פחות מחודש לפני פורים תשע"ב הם עדיין מתחפשים לסאטמרים ובידיהם "דברי יואל".  על ה"ויואל משה" הם כבר ויתרו מזמן. זוהי כבר לא סאטמר אלא פלג ב"בלזא החדשה" שכנראה הכאת חסידות ויזני'ץ חשובה להם יותר מה"ויואל משה".
        כבר תקופה ארוכה חשים רפיון בקרב אלה המתנדנדים בין ה"ויואל משה" לאויביו הרוחניים. אמנם לא מעט אנשי מעשה מהדור הקודם ויראי ה' עדיין נמצאים בקבוצה זו ובחנויתיהם השמירה על גחלת ישראל היא סדורה ונר לרגלם אך לא מעט מאנשי ה"דור החדש" כבר הנהיגו רפיון בחנויותיהם ומוכרים שם הכשרים נמוכים או ללא הכשר  בכלל , וכמובן את הדגל והסמלים הציונים ואח"כ מחייכים כטיפשים ופולטים "זו פרנסה, ככא הקונים רוצים". גם בתוכם יש קרב בין הטוב לרע ובין החיים והתורה למוות ולציונות החדשה. אסור לנו לשפוך את התינוק של הפורשים עם המים העכורים בשל כמה ראשים מבולבלים שסיבבו לרוב החסידים הללו את ראשם.
       עוד לא מאוחר אחים ואחיות. אפשר להודות כי ראשי הקבוצה הטעו אתכם . האדמו"ר הקדוש מסאטמר כבר חינך אתכם כי ה"שולחן ערוך" חשוב יותר מן האדמו"ר עצמו. לפני מספר חודשים פגשתי בלונדון אברך מ"בלזא החדשה" ונוכחתי עד כמה התהליך שהללו עוברים קשה עד כפירה ממש. הלה הגן בחירוף נפש על כל ה"הסכלה" שחבריו לומדים בישראל, על ה"חשיבות" בלימוד "מדעי המוסד הציוני" לבחורי החסידות ולבסוף הפטיר שאם האדמו"ר יאמר לנו לעזוב את התורה אז  יעשו  זאת כי האדמו"ר יודע מה יותר טוב להם משום שהוא האדמו"ר".כדי לברוח מגורל דומה יש להשאיר את ראשי הקבוצה לבד עם הציונים וגרוריהם  לפני שחס ושלום גם אלה שגדלו בסאטמר יאמרו דברי כפירה כאלה.  אי לכך יש לנטוש את הספינה הטובעת בסחי וברפש הציונות.
      בשבוע שעבר קם הרה"ג משה שטרנבוך - ראב"ד ה"עדה החרדית", ובשיחה של כחצי שעה דיבר בפומבי נגד ה"שלום" האומלל הזה. דבר שמחזק את דברי שנכתבו כאן לפני כשבועיים, כי ה"שלום" החל מעשית בשבוע המערים נגד אנשי ה"עדה החרדית" בהנחה שלא יוכלו להתנגד ועפ"י מידע מהמשטרה על כך לחסידות בלזא , שהיום אברכיה ובחוריה חלק בתי ניפרד ממשטרע זו.
      ולסיום בסוגיה זו אקיש מהטהור לטמא . שני צדדים לכל מטבע וכמו שבטהור ישנם תהליכי הישחקות ופילוג כך גם קורה הדבר  בטמא. לפני עשרות שנים היתה בארה"ק מפלגה קומוניסטית גדולה שרוב הציבור הערבי הלך אחריה אך גם ציבור יהודי לא קטן היה חבר בה. באותם ימים איימה בריה"מ לשעבר לכבוש את העולם ולהופכו לקומוניסטי. הציונים -  כמו כל שאר גרורי המערב, היו מודאגים אף הם מהתהליך ואף באופן קשה יותר משאר מדינות העולם. הקומוניסטים היהודים בישראל לא רק שהיו לויאליים לאותה בריה"מ אלא היו בעצם "קופסאות שימורים" תרבותיות  שבאו משם עם קשר נפשי , תרבותי ומנטאלי למדינת האם שלהם - בריה"מ, להבדיל משאר הקומוניסטים בעולם שהיו בעלי תרבות ומנטאליות מקומית מארץ מוצאם. הקומוניסטים היהודים בא"י דיברו רוסית, תרבותם היתה רוסית וסובייטית וכך חינכו את בניהם ובנותיהם. מאחר והציונים לא ידעו מה לעשות מתוך חיל ופחד הרי ששלחו איש  בכיר משלהם לחדור למפלגה זו (מק"י היה שמה) במטרה שלימים יערוך בה פילוג וייקח עימו את רוב היהודים ויעבירם לציונות וכל הקומוניסטים בישראל יישארו עם תוית של "מפלגה ערבית לאומנית". ב-1965 קרה הפילוג  שלו יחלו הציונים. הסוכן שלהם אמנם משך את רוב יהודי המפלגה ואפילו המזכ"ל הכללי היה עימהם! אך לא רק שהפילוג הצליח אלא שהפלג הציוני התיימר להיות המפלגה הקומוניסטית האמיתית ועד 1967 אפילו בריה"מ  - על ה-ק.ג.ב. האימתני והמודיעני  שלה,  האמינה שזהו הפלג הקומוניסטי האמיתי ואילו הפלג השני זו מפלגה לאומנית ערבית ופרו- סינית. הפלג הציוני זכה גם בשם מק"י מעצם היות בית המשפט הציוני מאוהדיו ובתירוץ כי "המזכ"ל עימו". הפילוג היה על גינוי אנטי ציוני חריף של נשיאה החדש דאז של אלגי'ריה (אחמד בן בלה) והסוכן הסית את המזכ"ל לכתוב נגדו מאמר חריף בעיתון הקומוניסטים בישראל. ב-1967 - כאשר הפלג הציוני תמך בישראל באופן מוחלט נגד הערבים (ולאחר אותה מלחמה ציונית - תוקפנית) , הבינו בבריה"מ כי הפילוג היה על רקע לאומני יהודי ולא משום רקע  לאומני ערבי, וכי הצגת הפלג השני כ"פרו סיני" היתה הטעייה ציונית. לימים ניסה הפלג הציוני לסמא עיני חדשים כי "הפילוג היה על רקע ההתנגדות לקומוניזם סובייטי". אט, אט זרם הפלג הציוני אל חיק הציונות ועזב כל סממן קומוניסטי. מ-1968 החלו לעוזבו כל אלה שגילו כי בעצם הסוכן מעולם לא היה קומוניסט אך עדיין רבים נותרו עימו עד שגם המזכ"ל לשעבר עזב ולבסוף נבלע פלג זה בציונות השמאלית והאנטי קומוניסטית של מר"צ. הסוכן ניפטר כבר ב-1972  והותיר צוואה למשפחתו ולבנו "לחזור באופן מלא לציונות". בנו הפך לימים לגנרל ציוני ואחראי על הכיבוש בשטחים הכבושים ולימים הפך לשר במפלגת העבודה הציונית ובאגפה הלאומני יותר.  לימים נותר הפלג השני קומוניסטי באמת וכשנעלמו אחרוני הטובעים של הפלג הציוני חזר השם מק"י למי שבאמת היו ראויים לו. המהלכים האחרונים של פורשי סאטמר והשלום עם "בלזא החדשה" הזכירו לי את ההיסטוריה של הפילוג במק"י...
    אבל גם בסאטמר צריכים ללמוד משהו על העתיד . טוב אמנם שהתקיימה הפגנה כזו ושדובריה אמרו בפירוש כי המדינה הציונית איננה מייצגת את היהדות ואת היהודים. אבל אמרה זו - המתבססת על צוואתו של הרבי הקדוש מסאטמר, יש בתוכה גם "חומר נפץ" טעון על העתיד. הציונות מתגרה למעלה ממאה שנה באומה הערבית ומנשלת את בנייה. אינני נכנס כאן לעניין ה"מוסר" הגויי -  השמאלני אבל פיקוח נפש על חיי ישראל יש כאן , ועוד אייך. מאז הירצחו של הקדוש דה האן זצ"ל ואח"כ מותו של הגר"ח זוננפלד זצקו"ל נפער חור גדול בעניין הדו שיח עם הערבים ולגביהם מי שאינו מתנער מהציונות , אזי, כמוהו כחלק מהם ועוד לאחר שאגו"י הסכימה ב-1937 ל"מדינה יהודית" . הרבי מסאטמר הקדוש ומלחמתו בציונים - כולל ההליכה לאו"ם נגד ה"מדינה היהודית", החזיר את העמדה הבסיסית - של ההסבר לערבים כי החרדים אינם חלק מהציונות, למקומו. אך מאז מותו שוב ירדה ההידברות הזו  ומנגד מי שמנסה ליצור גשר הידברות כזה (גם אם יש מחלוקת על אופן הפעילות המעשית שלו) מיד מגונה ע"י לא מעט מראשי החסידות מתוך הפחד "מה יאמרו הציונים" ו"כיצד יגיב הרחוב הציוני - חרדי". זו בדיוק מטרת הציונים: הם יהיו היחידים שישמשו פה ל"יהודים" עם אומות העולם בכלל ועם האומה הערבית בפרט, וכאן בדיוק טמונה סכנת פיקוח הנפש. על ה"עדה החרדית" ועל חסידות סאטמר לבצע הליכה קדימה בעניין לפני - שחס ושלום , יהיה מאוחר. פה ושם נעשו פעולות להידברות עם הערבים אך זו טיפה באוקיינוס של בטלנות. מי שעדיין מצדד במדיניות הבת יענה -  לטמון את הראש החרדי בחול של פיקוח הנפש, כנראה שסומך על הציונים בדיני נפשות.
     ובתחתית ההפגנה הרי שיש לא מעט גונבי דעת מוגי לב האוהבים כבוד על כלום. כל עוד התקיימה המחאה נגד הציונים עמד שם יהודי חרדי אחד והסתתר מאחורי הקהל. גם כשביקשוהו לעמוד בשורות הראשונות סירב. והנה  בסוף ההפגנה -  כאשר כולם התפזרו, מצאו להם כמה אנשים זמן להביא עימם צלם ומראיין נוכרי ועוד העיזו להציג עצמם כ"דוברי הציבור" , על אף שבשוליים היו. משהו כמו משל האטד של יותם על אבימלך משכם. מלבד הרב מרמורשטיין אף אחד מהם לא ייצג כלום. ואז -  ממש אחרון , ניגש אותו "נחבא אל הכלים" והתחיל לדבר כאילו הוא "ראש הקהל". דבריו היו לא מעט מבולבלים ופשיסטים מאשר יהודיים. האיש הזה מכנה עצמו "נטורי קרתא" אך מעולם אינו מופיע בהפגנותיהם משום היותו בלדר כספים למודרניים ולציונים. מנגד הוא מופיע ב"סעודה השלישית" של "נטורי קרתא" בלונדון ונושא דרשות בזכות "רבנים" ציונים מהדרג התחתון ביותר כמו יונה מצגר ודורש עבורו את תפקיד ה"רב הראשי של בריטניה". לצלמים הוא ניגש כדי שיעלו את דבריו בסרטי "טיוב" ואותם הוא יגיש ל"נטורי קרתא" בי"ם כדי שימשיכו להזמין אצלו ואצל אשתו גיוסי כספים עם אחוזים שמנים בצידם. לאיש הזה קוראים שטרנגולד.
                                   אהרון הכהן
        לפני יותר משבוע הופיעה קבוצה של "נטורי קרתא" באירן. במרכז הקבוצה שוב עמד הרב אהרון כהן ממנשסתר ונשא שם נאום. הויכוח על ההשתתפות הזו שוב החל להיפתח ובמיוחד הביקורת נגד אהרון כהן. גם כותב שורות אלה איננו בדעה כי היה נחוץ הפעם לנסוע לשם ולפחות משתי סיבות:1) היה זה כנס של סרטים ועוד ליצניות של "תרבות יוון" ומסתמא שמקומו של יהודי חרדי צריך להיות מודר משם.2) אירן איננה רק בקונפליקט גלוי (בסמוי זה יתכן אחרת...) עם הציונים אלא עם כל מדינות העולם המערבי וליהודי חרדי אין סיבה לחקות את הציונים ולהכניס עצמו לעמדה ברורה לצד אחד נגד הצד השני משום פיקוח הנפש לבני עמו הגרים בארצות הנגדיות. אבל מכאן ועד העליהום - עד כדי נידויו של האיש, הרחקתו מקבורה עתידית (עד מאה ועשרים...) ואיומים ברצח ממש, הדרך רחוקה.
     בחקרי על הגה"צ שמלק'ה פינטר זצ"ל מלונדון -  בימים שהתחלתי לכתוב את הספר על תולדותיו, שמעתי בשמו התייחסות  תורתית   מאוד מעניינת ויהודית למונח  ה"קנאים לשם" ללא קשר להסכמה עימם . הגה"צ פינטר גרס כי אם היהודי -  המציג עצמו "קנאי", הוא בעל חסד הרי ש"קנאותו" באה מתוך אהבת הבורא עצמו ומזרע פינחס בן אלעזר הוא אך אם ה"קנאי" אינו ידוע כבעל חסד הרי ש"קנאותו" באה מזרע כוהני העבודה הזרה ומפטמי העגלים של "בני פוטיאל". ולמי שאינו מכיר את הרב אהרון הכהן הרי שהוא ואחיינו - הרב יעקב ראובן פריד (האדמו"ר מ"אפטה", מנשסטר), הם ראשוני בעלי החסד בעיר מנשסתר. רק על דלדותיהם יכולים להידפק בשעת לילה מאוחרת נוודים יהודיים אנומינמיים , ולמצא מיטה רכה עם ארוחה חמה וללא אפליית עדה ומעמד. איש טוב לב ובעל חזות שמחה ולבבית הוא הרב אהרון כהן וגם כשהוחרם בבתי הכנסיות הוא לקח זאת ברוח יהודית ועולם לא דיבר סרה במשטיניו. מכאן שעפ" תורתו של הגה"צ פינטר זצ"ל מדובר ב"קנאי" לשם שמים מזרע אהרון הכהן ולא מבני פוטיאל.
      וכאן אני שואל: האומנם מה שהרב כהן עושה - למרות המחלוקת לשמה, כל כך חמור? האומנם נסיעותיו לאירן והפגנותיו לצד הערבים (שלצערי הרב חלק מהן בשבתות ובימים טובים לישראל...) יותר גרועות מאשר ה"החרים" המסייעים לציונים להשמיד רוחנית בני תורה בתוכניות ה"הליבה" וה"אקדמיה" שלהם? האומנם אסור לאיש הזה -  עד מאה ועשרים, להיקבר בקבר ישראל ולו רק על מידת החסד שלו בעוד של"דתיים" של "שליש ורביע" מותר להיקבר על יד גדולי ישראל למרות התועבות שהם הפכום מסתר לגלוי? אני בטוח שלרב כהן יש יותר זכויות מכל הציונים הפוקרים וה"דתיים" שה"רבנים החרדים" ממנשסתר העדיפום על פניו.
     כאן אני גם חייב  להוסיף כי - מתוך מידע ממש, אלמלא אהרון הכהן ודומיו , עם כל המחלוקת עם הרב כהן וחבריו , הרי שבתי מדרשיות בחו"ל והציבור החרדי  שם היו נתונים כיום, חס ושלום, לסכנת פיקוח נפש מוסלמית. בכלל,  באחרונה ישנו אברך חשוב שכנראה "התחלק על השכל" ומוציא חוברות להתרת דם ממש נגד "נטורי קרתא". אותו האיש היה בעבר מנושאי הלפיד הפרו- ערבי והפרו- מוסלמי עד שהפך ל"רבם" של בעלי תשובה חלשים וציונים ומשום המימון מהם כנראה חלשה דעתו וכל מספר חודשים הוא מוציא "קונטרסי" הסתה נגד "נטורי קרתא" הלה כבר הוציא עשרות כאלה ו"בדרך אגב" הוא משקר ומסלף את דברי גדולי ישראל ובמיוחד האדמו"ר הקדוש זי"ע מסאטמר. אלמלא הייתי מכירו אישית הייתי בטוח שזרועות ה"ביטחון" הציוניות הורו לן זאת.
    הייתי שמח אם בני תורה ייקחו בפרופורציה את הויכוח עם הרב אהרון הכהן ושכמותו ומנגד יבינו כי עפ"י דעת תורה הרי ששימוד הנשמה קשה משימוד הגוף וילחמו בציונים ובעוזריהם ה"דתיים" לפחות כמו שהם נלחמים ברב כהן ובחבריו. הגה"צ אלחנן ווסקמן הי"ד כתב באחד ממאמריו (שכנראה בליקווד, ב"מיר" ובגייסהד וב"בלזא החדשה"  "שכחו" מהם) כי כאשר אויב נוכרי מכה אותנו גשמית הרי שזהו רצון ה'  ויש לחזור בתשובה אך כאשר אויב רוחני(גם מבני "עמינו"...) מנסה לשמד אותנו יש לצאת נגדו במלחמת הגוף ממש , כי אין זה רצון ה' אלא ניסיון שהשטן קיבל רשות לנסותנו. לצערנו הרב בדור הירוד הזה ההשקפה ה"חרדית" איננה עוד כזו של גדולים ועצומים כהגה"צ ווסרמן הי"ד.
                                       מאה  חוברות  הטיפשות  
       שלישיית לבלרי האשפה המנהלים את עיתון ה"עדה" (שגם מוצ"י ובד"ץ ה"עדה החרדית" מתנערים ממנו) שלחו בסוף שבוע זה הודעת שמחה על כך שהספיקו להוציא להוציא מאה חוברות של המוסף הרדוד והחיוור "דורות". אלמלא כותב שורות אלה -  בחסדי ה', לא היה מונע את ליצנותם של הללו  הרי שהיום נשות ירושלים ובית שמש היו קוראות "מוסף לנשים" מלא תועבות מועתקות מחילוניים ונוכרים (כמו  שזה קורה לנשים ה"חרדיות" האחרות) , במקום לומר בשבת תהילים או לחנך ילדים בטוהר. אבל שלושת הליצנים בכל זאת מתגאים על מאה חוברות רדודות ועילגות שבהן "פיארו" גם לא מעט "חרדים" ציונים במסגרת ה"אובייקטיביות" והפכום ללגיטימיים בבתי שלומי אמוני ישראל. שלושת הטיפשים הללו מתגאים על מודעות חילוניות ממש -  וכמובן גם ציוניות, שהופצו במאה החוברות הללו עם פרצופי ילדים ובוגרים שמתאימים ל"חרדים לייט". שלושת הלא מוצלחים הללו מתגאים על פרסום "דעות" פרווה ציוניות והעלמת האמת המאה על ה"חרדים" הציוניים, שהיתה פעם דבר של קבע בעיתון ה"עדה" לפני שליברמן את שמעיה ה"גאון" נחתו שם.והם כנראה גם מתגאים על "מוסף הילדים" המית מתורה ילדים רכים לעבר שטויות נבובות כדרך ה"עיתונות החרדית". חלם כבר אמרנו?
                                             ראיה לטווח רחוק
       רק כיום - דורות רבים אח"כ, ניתן אולי להבין את פסיקתם הנחרצת של רבני העדה ה"חלבית" מסוריה (כשהגיעו לארה"ב) מדוע הורו לבני קהילותיהם לא להתחתן עם גרים וקראו להחרים את מפירי ההוראה. רבים התפלאו ולא הבינו "מדוע אי אפשר לסמוך אפילו על בתי דין חרדים"? אחרים לא הבינו בכלל "מדוע לפגוע בנפש הגר"? אבל המציאות הוכיחה כי רבנים אמיתיים רואים שנות דור קדימה וכי הרבנים הללו - שרק תורה ויראה היתה דרכם, הבינו כי בעולם ה"מודרני"- מרדני גיורים אמיתיים יהיו רק בכמה אחוזים והשאר "גרי חלומות" של התבוללות ומשום כך אין לסכן חיי קהילה פורחת כשלהם - שחלקם ודאי יהפכו ל"מודרניים". ואמנם זו הסיבה שמעיר כזו קטנה בסוריה נותרו המונים ששומרים תורה ומצוות בארה"ב, מכסיקו, ונצואלה, אורוגוואי, בראזיל וארגנטינה, וגם ה"חילוניים" שהם אוכלים כשר,שומרים שבת וחג ומקיימים את טהרת המשפחה.
     רק היום כשמגלים מה מתחולל ב"גרי החלומות" בישראל - מה"רבנות ועד ביה"ד של הרב ניסים קרלי'ץ , וביתר מדינות העולם (חבר העמים לשעבר, גרמניה, רומניה, ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה ודרום אפריקה) מבינים כי אם גם עדות אחרות היו הולכות בדרך רבני ארם צובא היינו מצילים רבים וטובים.
     אם היו מאחדים את השקפתו של הרבי מסאטמר ופסיקותיו נגד הציונות עם פסיקתם של רבני ארם צובא בעניין ה"גרים" מזמן משיח צדקינו היה כאן ואסונות גדולים שנפלו עלינו היו נמנעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה