יום ראשון, 12 בפברואר 2012

"פרשת "יתרו


בס"ד
                                 פרשת "יתרו" / הרב אליהו קאופמן
     שתי שאלות עולות בפרשה זו - עם בואו של יתרו לפגוש את משה ואת עם ישראל. ראשית, נהוג לציין כי יתרו היה הגר צדק הראשון של עמינו והנה  ידוע לנו כי ה"ערב רב" התגיירו , כביכול, לפניו ומכאן נשאלת השאלה מדוע עדיין יתרו נחשב במדרשים ל"ראשון הגרים"? שנית, פרשת בואו של יתרו מסופרת לנו בפרשה לפני קבלת עשרת הדיברות, מדוע ? התשובה היא אחת:כדי להורות לנו דרך גרות אמיתית לדורות.
     אותו ה"ערב רב" שעלה עם ישראל לא עלה  בהמלצת ה' אלא בהסכמתו התמימה של משה רבנו (כמו גם בפרשת התינוק מיכה) אשר בתום לב האמין שאותם נוכרים התרשמו ממכות מצרים והאמינו ב- ה' באמת, ולכן "חזרו בתשובה". אך באמת אותם נוכרי אומות העולם לא התלהבו ולא האמינו ב- ה' ובפועלו אלא נותרו בליבם עובדי עבודה זרה המאמינים ב"כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה" ולכן התלהבו ממכות מצרים כאילו אלה מעשה כשפים - רחמנא לצלן, ומשום  כך רצו להצטרף ל"עם החזק" אך עם  תלאות הדרך הבינו שישראל הוא עם ככל העמים בייסוריו, ומלחמות "גרנדיוזיות" והרפתקניות הם  לא ימצאו בדרכם החדשה ולכן החלו להלין שוב ושוב עד שהכריחו את עם ישראל לפנות לעבודה הזרה - עגל הזהב, שהיה בעצם ההבנה המופשטת שלהם לאל . דהיינו, מעולם ה"ערב רב" לא היו  גרי צדק שחזרו אל ה' , אלא עובדי עבודה זרה שהגיעו לעם ישראל כדי להטותו אל ה"כוח הלאומי" וזו היתה תמיד אמונתם  ותו לא. ולכן צאצאיהם - דור אחר דור , מנסים להעביר את עם ישראל לעבודת אלילים, ל"עצמאות" מתורה ומצוות,לעבר פריקת עול מצוות וכל מה שהוא "כוחי ועוצם ידי" וכופר בעיקר.
    ואילו יתרו הגיע מאותה העבודה הזרה העליונה -  ויודע  שהכל הבלי הבלים , ולכן בא חפש את האמת (בעוד שה"ערב רב" היו אנשים פשוטים ושטופי מוח של אותה עבודה זרה). יתרו אמר  למשה רבנו בפירוש כי בא להתגייר משום ששמע על גדולתו של ה' ומעשיו, ואיננו מהלל את עם ישראל או את חתנו. זהו גר אמיתי וירא שמים ואילו אלה שלפניו לא היו כמותו ולכן רק ממנו החלה שושלת הגרים האמיתית.
   לא במקרה סיפור יתרו מסופר בפרשה לפני מסירת עשרת הדיברות. יתרו הקדים אף את עם ישראל בקביעת ה"נעשה ונשמע". ישנם אנשים שהם אמנם - באמונתם, כיתרו  ולא כה"ערב רב". האנשים הללו אמנם  משתכנעים אמנם ש- ה' הוא האלוקים ומאמינים שהיהדות אמת אך לפני ההחלטה על הגיור יש להם עדיין מטומאת הגויות ומבקשים לדעת (כעשיו וישמעל) מה צפון בתורה ורק אח"כ  יחליטו אם ל"התגייר". מעלתו של יתרו היתה שכיוון למעלת עם ישראל - עפ"י רצון ה', עוד לפני שישראל נשאלו  ונבחנו על       כך , ובא ואמר "נעשה ונישמע" והקדים גם את כל  הגויים הבודדים ונשמותיהם לעתיד , בכוונה זו.
   וכשנאמר "ויחד" על יתרו הרי שרבים הפירושים , וראשון בהם הוא של רש"י הקדוש האומר שבשרו נעשה "חידודין, חידודין" , אך ניתן גם להוסיף ולפרש שנעשה יתרו בנפשו "אחד" עם עם ישראל מעצם אמונתו בבורא ישתבח.
   וכך אמנם מעשה אב הגרים לבניו. גר צריך להאמין ב- ה' ולרצות להתגייר משום אמונתו זו  ולא להתפעל אפילו ממעשי יהודים שאינם בדרכי ה' או שהם ל"שליש ולרביע". הגר האמיתי צריך להאמין ב"נעשה ונישמע" (ולכן גם אסור לגוי ללמוד תורה לפני החלטתו) ורק כך ירגיש עצמו "אחד" ויתנתק סופית מקליפתו הנוכרית ולא תהיה עוד, חס ושלום, הסכנה שיחזור לגויותו. אך בימינו פשט השטן טלפיו ומנסה להכחיד - חס ושלום, את עם ישראל ב"גרי חלומות" "אורתודוכסים", ומי שנותן ידו לכך ומלובש ב"מדים דתיים" ו"רבניים" הריהו מה"ערב רב" ומי שאינו מתנגד לכך בגלןי ממש  ומבטל התנגדותו למחאות נוכח איומי ה"ערב רב" ה"רבני" הריהו כמסייע לדבר עבירה גם אם חושב הוא שאת נפשות בני משפחתו הציל.
                                     פרפראות
                                             לפתח חטאת רובץ
      בסוף השבוע שעבר נפלה שערורייה גדולה בקרב קוראי -  ובמיוחד קוראות, האנגלית ב"מגזינים" הפוקרים של ה"שבועונים החרדים". באחד מהם נתגלו לקוראים ולקוראות -  הקוראים והכורעים לבעל בתמימות, משפטים מזעזעים של ניבול פה שאף אצל הפוקרים והנוכרים אין משתמשים בהם אלא בבתי התועבה הזולים ביותר.  הדברים צוטטו בתישקורת הפוקרת ושמחת המרעים גברה ונשמעה צהלתם עד לב  ואוזנו של השטן בשמים. כמובן שהצעקה רבתה עד השמים , אך אל דאגה כי לא אלמן ה"ערב רב" ותוך שבוע כבר יישכח הכל כלא היה ובעלי פיאות, זקנים, גלוחי פנים ונשות הפאות ההדורות ("כמנהג השחקניות הפרוצות"...)ימשיכו לקנות את התועבות ה"ספרותיות" הללו בשפה האנגלית עם ניבולי פה "מתונים" יותר לצד תמונות של רבנים ו"עסקנים חשובים".
    כבר נכתבו  תילי תילים של אזהרות , ביקורות ודרשות נגד אותה "עיתונות חרדית" (ולא רק השבועית"...) שכל כולה העתקות מהחילוניים , דברי כפירה וזוהמה ושרות הפוקרים והכופרים תוך הכנסת מינות לליבות הקוראים בחיפוי של "ועדות רוחניות" המורכבות - במקרה הטוב, מגלמים ובמקרים אחרים מליצנים ופוקרים בלבוש שלמה "חרדית". אך כשמגיעים ל"אופנה החדשה" - ה"מגזינים" באנגלית, רמת הסחי יורדת פלאות. אם ב"עיתונות החרדית" ה"עורכים" וה"כתבים" הם ליצני הדור , עילגים ומקולקלים ונוספות אליהם "עיתונאיות" שביתן ניראה כמו שוק פרוץ הרי כשמגיעים לעמיתיהם ה"חרדים" וה"חרדיות" , שכותבים באנגלית, הרי הרמה ירודה יותר ובהמיות הגויות שמסביבם משפיעה היטב ובמיוחד בפריצת גידרי הצניעות וכל הנוגע להעתקות מ"מגזינים" נוכריים זולים. ואילו ה"עורכים" בישראל הם אנלפבתים בשפה האנגלית ואינם עורכים בדק בית על כך אלא רק סופרים את "כספי המכירות" למו"ל החילוני שעומד מאחורי ה"עיתון החרדי".
   זו איננה הפעם הראשונה -  ולצערנו, גם לא תהיה הפעם האחרונה שניתקל במצב מביש זה. זה כבר קרה ב"המודיע" של שנות ה-90 כאשר פרסמו שם תמונות תועבה בצמוד לפרסום דמוי "הגדה של פסח" לחברת בניה ב"שכונה החרדית" במגדל העמק , זה כבר אירע לא אחת ל"שבועון חרדי" זה או אחר כשפרסם תמונות נשים בבגדים לא צנועים משום "שבדפוס החליפו את התמונות" ולא היה שם פיקוח, זה כבר קרה ל"שבועון חרדי" שפרסם מופעי תועבה שהועתקו מגיליונותיו החילוניים, זה קרה לשבועון "בקהילה" שהעתיק "מתכון לביבות לחנוכה" עם "גבינת קשקבל" קשה ועם המלצה לאכול זאת "קציצות בקר" וזה קורה שוב ושוב ובאופן שבועי  כשה"מגזינים" באנגלית מפרסמים "מאמרים לנשים" ובהם דברי תועבה ו"המלצות מומחים" שכל כולם מרידה בבית היהודי וחיקוי התאווה הנוכרית. בשפה האנגלית מרשים לעצמם המחטיאים הללו לא רק לכתוב לאומנות וציונות אלא גם ניאוף וזנות ממש! יהודי חסידי מ"סטמפורד היל" החסידית בלונדון סיפר לי לא מכבר כי ביתו צלצלה לאשתו וביקשה ממנה -  ממש בתחנונים, לא לקנות ולא לקרא יותר את ה"שבועון החרדי הנפוץ" ביותר משום שקראה בו מאמר- כתבה על דברים שאסורים בבית יהודי, דברים שנכתבו בשפה חילונית ודברים שמביאים - רחמנא לצלן , לדבר עבירה ולהיותה אסורה לבעלה!
    ה"מגזינים" באנגלית הם בעיקר מעין "מוסף לנשים" שכל כולם אבק ניאוף וזנות. זוהי דרכם של הגויים ונוכרי "ישראל" -  לתת לאישה מחדש את ארסו של הנחש הקדמוני , דמות "מעמד האישה" , "עצמאותה" וכמובן עניינים המיוחדים לאישה". אלה הם "מגזינים" מועתקים מ"מגזיני" הנוכרים והחילוניים לנשים פרוצות. וישנם לא מעט "רבני" תעתוע המורים או "ממליצים" לבעל התמים והאומלל "לא להתערב" ו"לא לשאול את האישה" מה היא קוראת כדי ש"יהיה שלום בית" וכזה אפשרי לדעתם הענייה רק ב"עצמאותה של האישה". מכאן באות כל המרידות, כל הליכת הגבר היהודי אחר אשתו הסוררת והמורדת ובמקום לפקח על מעשייה - כדבר ההלכה, היא מסטה אותו מדרך הישר ובעצת הנחש הקדמוני מ"מגזין הנשים" היא מסיתה אותו לאכול פירות אסורים , מדירה אותו מגן עדן וישר מכניסה את שניהם וצאצאיהם לגהינום.  לאישה יהודיה אין צורך ב"מוסף" משלה או בחומר קריאה חיצוני, חס ושלום. תהילים, פרקי שירה, הלכות לנשים ושאר דברי מוסר תורתיים מיועדים בשבתות ובימים טובים למלא חללה הרוחני של כל אשת חיל ורק בהדרכת ובפיקוח בעלה. השאר הם גלי מים עכורים הסוחפים את ה"אידישע ממה" , רחמנא לצלן,  לגהינום. לא במקרה זעקתי לפני פחות משנתיים נגד הרעיון הנואל שהיה לליברמן ,וויס ושמעיה מעיתון ה"עדה" להפיק (בעצת יועציהם בעיתון "בקהילה"...) "מוסף לנשים" , והשבח לאל שלמעלה ממאה מכתבי לרבני ה"עדה" מצאו כתובתם והרעיון הפיגולי לא יצא לפועל. אך לצערנו, ציבור ה"עדה החרדית" אינו אלא אי קטן של תורה כים באוקיאנוס "חרדי" מופקר ועלוב.
   גם הוצאות הספרים ה"חרדיות" מזמן עוסקות במכירת ספרי כפירה במלבוש "חרדי" ואפילו בשפת האידיש ע"י נוכלים המתחזים ל"רבנים" ואף ל"אדמ"ורים". וכשמגיעים לספרים הללו - בשפה האנגלית, הרי שהדברים חמורים יותר, זולים יותר ועם תמונות נשים והסברים מופקרים כפי שהנוכרים האמריקאים הגסים והמגושמים חושבים ומתנהגים.
   הבעיה המעשית והתפשטותה  נעוצה בשתי סיבות עיקריות:א) הרבנים דהיום - גם אם יראתם היא   אמיתית , מפחדים הם מהרחוב ומהלמותו ואלמותו ובמיוחד בחו"ל פוחדים רבני הקהילות שמה יאבדו "חבריהם" ומאמינים לבדותא שאם לא יתירו "מעט" מהיהדות , אזי, עלולים "חברי הקהילה" לעזבם. כל זאת במקום לגדר גדרות - כפי שההלכה מורה, ולזהיר בשער ממכשולים השקפתים הבאים מחוברות המינים והנוכרים בתחפושת "חרדית". גם אם הרבנים וה"דיינים" הללו כבר מחווים  דעתם נגד עיתון או חוברת זו או אחרת הרי שהם עושים זאת בקול ענות חלושה ובתקווה שיצאו למצוות תוכחה בלי שאף אחד ישמעם. ב)והנה גם אם על חוברת זו או אחרת אסרו רבנים מסוימים הרי שה"חנויות הכשרות" לממכר מזון בחו"ל (שגם שם לא מעט הכשרים הם בספק כשרות) מביאים את התועבה הזו ומוכרים אותה כשפיהם מלא צחוק על הניסיון למנעם ומנגד הם מגרדים בפאותיהם כפי שהחזיר מציג את טלפיו. כך זה קורה בשכונות "בורו- פארק" , "פלדבוש" ו"קווינס" בניו יורק . כך זה קורה בשאר ארה"ב  ה"חרדית" ואף במונסי ה"מעטירה". כך הם הדברים גם בחנויות ה"כשרות" וה"חרדיות" במונטריאול וטורונטו הקנדיות, באנטוורפן הבלגית, בוינה האוסטרית, בציריך השוויצרית וגם ב"גלדרס גרין", "הנדון", "עדשוואר" ואפילו "סטמפורד היל" החסידית שבלונדון  עד בואכה מאנשסטר  וגייהסד ה"ישיבתית" שבבריטניה.
     ולסיום, רק אביא דוגמא זעירה למעין "סופרמרקט חרדי" כזה - שבו מוכרים את כל תועבות הנוכרים ה"חרדים" באנגלית לצד מוצרי "כשרות" של "רבנויות" יוון וטורקיה . ב"גלדרס גרין" קיימת חנות כשרה ל"מהדרין" שבעלייה גר ב"סטמפורד היל" החסידית ומגדיר עצמו "חסיד סאטמר" ובנותיו לומדות ב"בנות ירושלים" ב"סטמפורד היל". לא נדבר כרגע על סוגי ה"כשרויות" אבל כל סוגי החוברות המזוהמות הללו תלויות שם עם מודעות של חילוניי "גלדרס גרין" ואף של לונדון החילונית  או ה"מזרחיסטים" שם ("למפגשי תרבות", למפגשי נשים" להרצאות "קבלה" וסתם כפירה וכו') אך כשמבקשים מבעל החנות להסיר את גילולי הנוכרים הללו הוא עוטה חיוך ערמומי  של תם, מעלעל בפאותיו ומציגם כטלפיים כשרות, מכניס ידו לכיס ה"ווסט" החסידי כדי לרמוז על "ייחוסו" ולבסוף  פוטר את המבקש - שואל במשיכת כתף ובלשון רפה כי "זה מה שהקונים מבקשים". בפעם הבאה צריך לשלוח לשם קונה "חרדי" שיבקש בשר "דבר אחר" עבור קרוב משפחתו שעדיין "מתקרב ליהדות"...
                       רץ כצבי וגיבור כארי...להחטיא את ישראל !
     בסמוך ומאחורי מר רפאל שפר - ה"רב" של פדרציית המתבוללים ברומניה עומד אדם בשם מר צבי כפיר המציג עצמו כ"רב מושב" מישראל. כנראה שמדובר באדם כבן 49 ממושב חניאל שבשרון והקשור לחברת "תנובה" ברומניה (שלא מכבר הכריזה על פשיטת רגל) , נשוי ואב ליפתח והגר. הייתי שמח אם למישהו יש מידע על האיש כדי שבאמת נאמת את המידע (הריני  שולח לכם שוב את תמונתו) ומה אחרים יודעים עליו. האיש שאליו אני מתכוון ברומניה , לבוש בלבן כל השבוע ולו משרד בפדרציה המתבוללת. ממידע חדש שנודע לי הרי שה"שייגץ" רוצה להכשיר את "גרי החלומות" שלו דרך ה"רבנות הראשית" ומשרד הפנים בישראל. כמו כן אפילו שמץ של ידע אין לשום גורם מה מלמדים שם ולהווי כבר ידוע לי על "שולחן ערוך" ברומנית שמחלל שבת חיברו ברומניה ורשם שם שקרים ודמיונות כמו שרק ל"אשת רב" יש חובה לכסות את ראשה. ממידע בדוק אותו רפאל שפר הוא זה המלמד שם (גם נושאים שאינם קשורים ליהדות אלא לפוליטיקה של אנלפבתים) . הייתי מסב את דעת מכותבי לבדוק היטב בנעשה כי לדעתי הליצנים מרומניה מנסים בשני ראשים:1) דרך בית הדין של הרב ניסים קרלי'ץ בבני ברק.2) דרך הרה"ר  ומשרד הפנים הישראלי. חשוב מאוד אם המכותבים יכולים להוסיף לי חומר על אותו "צבי כפיר" כי אולי כך כבר נוכל לעצור את הכנסת הנוכרים לקהל ישראל.
     טיפוס אחר המעורב בעניינים הללו הוא מר ארווין שימשנזון - ראש קהילת בוקרשט, שמקצועו הרשמי והאקדמאי הוא מפיק תיאטרלי. האיש -  כראש הקהילה המתבוללת בבוקרשט (רווק ותיק בן 35 העומד בקרוב להתחתן - מזל טוב...), מיישם היטב את לימודי התיאטרון שלו ב...יהדות! אם זה לא היה כואב הרי שהיינו צוחקים. אפילו הזקן הממרה שכיהן לפניו (אוסי לזר) לא העיז לאחר כניסת שבת או חג למכור כרטיסים ל"עונג שבת ויום טוב" בפתח בית הכנסת בבוקרשט, אבל צעצוע זה עושה זאת.  ארווין וחבריו גדלו בין נוכרים ושקרנים מהדרג הנמוך ביותר ברומניה ועבורם לצחוק על דת ישראל הוא דבר של מה בכך.  ארווין עצמו ואחיו גדלו בבית אנטי דתי ושונא יהודים בעלי חזות דתית ובמיוחד זו אימו, שפעם אף תקפה (מול עיני...) בתחנת הרכבת בבוקרשט יהודי צעיר (מעירה- פיטרה ניאמ'ץ) שחזר בתשובה ולעיני הנוכרים קיללה אותו בגסות וטענה כי יצא ל"דרך רעה". החבראל'ך הללו גם צוחקים ולועגים לכל יהודי  דתי וחרדי ואינם מאמינים שמישהו בעולם היהודי בכלל שומר ולו מצווה אחת. את טיעוניהם מבססים ליצנים אלה לא מעט על "רבנים חרדים" שהעניקו גושפנקא בשנים האחרונות לפדרציה המתבוללת למכור קברים, להשכיר בתי עלמין, לסחור בעצמות קדושי השואה ולסול להלל את הליצנים הללו ולהציגם כ"סמלי יהדות". הליצנים עצמם מכירים את עצמם היטב ולועגים למחניפיהם ולדת היהודית בטענה ש"הכל כסף, פוליטיקה וכבוד", ולכן הם מרשים לעצמם לעבור ל"שלב הגיור" כשרפאל שפר מכולל ה"חזו"ן אי"ש" בראשם.
   בראש מעודדי שרצים אלה נמנית משפחת שלזינגר מלונדון ושוב אני שולח לכם את "מכתב הברכה וההוקרה" של שייעלה שלזינגר למנווולים הללו ובו מופיעים שמותיהם של שימשנזון הלה (חבל ששלינגר לא נתן לו את ביתו לאישה...) וה"רב" סורין רוזן (שבנתיים הועזב לקנדה) שאימו נוכריה ומעולם לא הציג "תעודת גיור". מידי זמן בזמן נוסעים שני "שייגיצים" (המיצגים את משפחת שלזינגר) ומאשרים למתבוללים הללו למכור "שטחים ריקים" (שאח"כ מוכחים הפוך...) מבתי העלמין היהודיים ברומניה. השניים הם צבי הרשפט (בריון המכה בגסות כל דיכפין - מצורפות תמונות) ואברם גינסברג.
    הינכם מקבלים שוב את הטלפונים הנצרכים (כולל של משפחת  שלזינגר ואנשיהם) ומוזמנים להשפיע , בע"ה.
    1) הרב אליקים שלזינגר-00442088026386.
    2)מאיר שלזינגר-00442088009109.
    3)אברם גינסברג-00442088023237.
    4)הרב ויזל (אב"ד ביה"ד דהגר"ן קרלי'ץ) - 00972504144506,0097235708514.
    5)צבי כפיר-.0040213155090,0040742792435,0040736980762,00972547950606
      על החתום: הרב אליהו קאופמן-00447854937278,00447924222997,00972527128509,0040744832393.
 נ.ב. 6) רפאל שפר-0040755613613,0097235791661.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה