יום רביעי, 22 בפברואר 2012

' טוביאס החולב ג


בס"ד
                    טוביאס החולב ג' / הרב אליהו קאופמן
         בפרשת "גרי החלומות" של רומניה ניסיתי לתת לרב יואל טוביאס מבני ברק עוד כמה שבועות של חסד. רבנים חשובים צלצלו אליו ושמעו ממנו כי הוא מתנגד לאותם "גיורים" של הפדרציה המתבוללת אותה טיפח ולה נתן עזר בכל מעלליה -  אם במכירת שטחי בתי עלמין על מצבותיהם, אם בחיפוי רמאיות של יין וכשרות שבהם התנהג כמו שלושת הקופים - לא רואה, לא שומע ולא מדבר , ואם בשאר השקרים והרמאויות שבהם סייע לפדרציה להשתיק כמו השבתת המקווה לנשים בעיר יאסי.
        לאחר שרבנים דיברו איתו  על ה"גיורים" הוא טען כי איננו יודע דבר על הפרשה וכי "העניין חמור ביותר ובקרוב מאוד אפעל בנושא". שבוע אח"כ צלצלו אותם רבנים שוב אליו כדי לשמוע מה עשה ואז טוביאס הופתע, הוא חשב שהכל ישתתק. לאחר שניות ארוכות של שקט הוא הבטיח בגמגום שאם יקבל את החומר (פרסומי הפדרציה) הוא יפעל. לאחר שנים שלא דיברתי עם האיש הסכמתי- לבקשת הרבנים,לדבר עימו ולהעביר לו את החומר. לאחר השיחה הראשונה הוא נישמע כאילו מזועזע והבטיח לפעול וכמו כן קיבל את החומר , אך באופן מעשי לא עשה דבר וחצי דבר.
       השבוע - ביום ג' (ה-21 לפברואר 2012) גיליתי בעיתון פדרציה ישן כי ב-4 לדצמבר 2011 התקיים "סמינר יהדות" ברומניה ובו "הרצו" שלושת הגלמים המכהנים כ"רבנים" תחת מתבוללי הפדרציה. אחד מהם היה אברם ארנפלד הרפורמי - שמעלליו ו"השכלתו" התורתית (מחסנאי בצבא הישראלי...) הוזכרו מספיק על ידי. הלה מכהן כיום כ"רב של אורדיה" וב"מסעדה הכשרה" שם משגיחה גויה! אחר הוא הליצן מבני ברק - ה"רב של הפדרציה", מר רפאל שפר הידוע והשלישי הוא אחיו של הרב יואל טוביאס ושמו משה שלמה טוביאס (מכהן כ"רב של יאסי"). האחרון אמנם אינו  "שייגץ" מרצון אך מדובר באדם רכרוכי ומסכן שהרב טוביאס מכריחו לגור בעיר הנידחת יאסי, גם במחיר שלום הבית של אחיו. בעיר יאסי נותרו פחות ממאתיים יהודים מתבוללים עם קבוצת סטודנטים ישראלים. שלמה טוביאס איננו יוצר קשר כמעט עם הישראלים הללו ויותר מלימוד אקראי אין לו עימם דבר. הללו ביקשו ממנו סיוע בנושאי כשרות,  ביטול מבחנים בשבתות ובחגים וכו' אך הלה - כחוש ועלוב, שוב ושוב טוען באוזנם כי אינו מבין בבקשות אלה  כלום וטורק להם את הטלפון במשפט "כל הישועות, ברכה והצלחה".
       אבל האמת יותר קשה ועצובה. לאיש אין כישרון הסברה ודיבור, הוא רועד בכל גופו וגם מפחד להלך ברחובות העיר. הלה ביקש מאחיו השרלטן מספר פעמים לחזור לארץ אך יואל טוביאס טוען כלפיו שוב ושוב כי "אני צריך אותך שם"! הצורך של יואל טוביאס באחיו , בעיר יאסי , הוא לשם ביקורו הקרוב של האדמו"ר מסקולען, שבשלוש שנים האחרונות טורטר לשם (עד כדי פיקוח נפש ממש!) כדי שיאשר לפדרציה הרומנית תרומה שמנה ל"מטבח כשר ומודרני" ושישמש שם "הכנסת אורחים". מאחר וכל יהודי העיר הם מחללי שבת אמור טוביאס  האח המסכן וה"נבך" להיות המשגיח, שבביקור הקרוב ישכנע את ה"סקולנער" להשאיר שם תרומה לפדרציה ומתרומה זו כמובן ייהנו כל אלה שהצליחו ל"עבוד" ולשקר את ה"סקולנער". האמת היא אחרת ורחוקה מכך. כבר בשנה שעברה היה מוכן אותו מטבח חדש ביאסי (שניבנה בחילול שבת) ומומן כבר בכספי הגוי'נט . עם פתיחת המטבח הוא כבר הוטרף ע"י "בשר לא ידוע". שלמה טוביאס המסכן בודאי לא יכול היה להושיע הן משום ריבצו בבית (בשבתות הוא אוכל סרדינים)רוב הזמן והן משום פחדנותו. רק לפני כשבועיים- בליל שבת, הסב לשולחן "עונג השבת" עם נוכרים לא מעטים וראש הקהילה הכריז על כך שהאוכל כשר בהשגחת שלמה טוביאס. טוביאס לא אישר ולא שלל. רגעים אח"כ ניגש סטודנט ישראלי לטוביאס ושאלו אם אפשר לאכול , טוביאס לחש לו "חס ושלום"! במקרים אחרים מחללים שבת בפניו של שלמה טוביאס אך הוא פוחד למחות. גם הסטודנטים הישראלים וגם הקהילה שמעו ממנו פעמים רבות כי  כי "מזמן הייתי בורח לארץ אבל אח שלי מכריח אותי להישאר, ומצד שני  אני לא יכול לאכול אצל הסטודנטים הישראלים אפילו שהם שומרים על כשרות מהודרת בגלל שאח שלי אוסר זאת עלי".
     השבוע שאלתי את טוביאס אם ידוע לו שאחיו לימד ב"קורס ליהדות" באתר הנופש של הפדרציה ששמו "בריסטיאנה"(ברומנית: ה"נוצריה"). טוביאס בהתחלה גמגם אח"כ, כמו נוכל ממולח דרגה ג', הוא שאל מאיפה אני יודע ולבסוף משנענה על ידי כי הדבר היה כתוב בעיתון הפדרציה המתבוללת טען כי אחיו לימד "רק חזנות לשליחי ציבור". הסבתי את תשומת ליבו כי למדו שם גם תפילין ומזוזות וכי היו שם גויים רבים שכרגע ניגשים ל"גיורים" הפיקטיביים". או-אז הוא השמיע קולות של עגל תמים ושאל "עד לאן הגענו, שחזנים יהיו נוכרים". הסברתי ל"תמים" הנוכל הזה שאם כבר היה "רב" ללא תעודת גיור (עם אימה גויה) אז למה שלא יהיו חזנים נוכרים. או- אז הוא החל שוב לטעון כי אינו יודע על כך וכי "לא הוכח הדבר". ואז "הזכרתי" לו שאותו "שייגיץ" מעולם לא הציג תעודת גיור כלשהי אך טוביאס טען כי "אם לא הוצגה תעודת גיור אז בגלל זה אי אפשר לומר שהוא גוי". בשלב זה רעמתי עליו בקולי והודעתי לו שהוא מוקלט (שקרנים חייבים להקליט, ועוד ממוצא רומני...) ושאדרוש הסבר בבית דין כיצד הוא מכשיר אחד  ל"רב" ושללא תעודת גיור אי אפשר אפילו לתת לו לנגוע ביין? אז חזר מר טוביאס מהעניין וטען כי "אני לא אמרתי שהוא יהודי, אני לא מוכן לדבר יותר על הנושא". יש לציין כי גם בימים שאותו "שייגיץ" כיהן ברומניה כ"רב" יואל טוביאס הופיע עימו בכל כנס וכיבד אותו בתואר "רב". כאשר הוכחתי אותו על מה שהוא מעולל לאחיו הוא שתק.
      לצערי הרב טוביאס מצליח להבריח ידיעה שקרית דרך העיתונות החרדית כאילו אחיו עושה "דברים גדולים" העיר שחלק מ"יהודייה" הם נוכרים. באחרונה מסייע לטוביאס עיתונאי מיומון מכובד (חרדי) בישראל אשר אינו מאמת דבר ובקרוב יתבקש עורך העיתון לבדוק אם הקשר בין העיתונאי לטוביאס יואל איננו "מסחרי".
      בפרשת המקווה ביאסי פנו לטוביאס הסטודנטים הישראלים שם אך הוא לא סייע להם ואז ביקשו מרפאל שפר לפנות בעניין. האחרון צלצל לטוביאס יואל  וביקש לנסוע ליאסי, אך  טוביאס ביקש ממנו לא לנסוע למקווה ומנגד צלצל יואל טוביאס לסטודנטים והסביר להם מה לעשות באוצר תוך חירופו , גידופו ולעגו לרפאל שפר. השבוע ניסה טוביאס להכחיש את ביקורתו על שפר אך משהבאתי לא את תגובת הסטודנטים הוא פלט "אני ביקשתי מהם לא לומר לך זאת"...
    מאחר ואת דברי קוראים לא מעט יהודים יקרים שיש להם גישה לטוביאס או ל"סקולנער", אזי, אשמח אם יעזרו לבדוק מה מקומו של טוביאס בנושא ה"גיורים" ברומניה.

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה