יום שני, 10 ביוני 2013

"בשגם בשר הוא"

בס"ד
   "בשגם בשר הוא" / הרב אליהו קאופמן
     אחד מהמופלאים בפרשני התורה הוא ה"אור החיים" הקדוש – הוא רבנו חיים בן עטר, שראשית גדולתו וצמיחתו במרוקו וקבורתו בארץ הקודש. האיש היה צנוע ונחבא אל הכלים עד כדי כך שלא רצה לחשוף את גדולתו במחיר כליאתו באחד מבתי הכנסת במרוקו.האיש חי בזמנו של הבעש"ט הקדוש שהעיד עליו כי הוא גדול הדור ומועמדו להיות משיח צדקנו. אבל בדבר אחד ה"אור החיים" הקדוש גילה את  עצמו - יותר נכון את פירושו לתורה. הוא העיד שפירושו נכתב ב"רוח הקודש". ואמנם זהו פירוש מיוחד ומהמם שמעטים מגדולי ישראל שפירשו את התורה זכו להארה כזו.
   רבים הם לומדי התורה – ובמיוחד התלמוד, אבל רק מעטים קשובים לדבריו של הרב אלחנן ווסרמן הי"ד, שהסביר כי רק ע"י לימוד עם מפרשים מהדורות הקודמים אפשר יהיה להבין את התורה,  את הגמרא ואת פירושי הראשונים. בפרשת בראשית מתואר חטאו של דור המבול במשפט - שאני אוהב תמיד להביאו עפ"י פירוש ה"אור החיים", כדוגמא למצב  המוסר וה"תרבות השלטת" בדורנו אנו : "בשגם בשר הוא". ה"אור החיים" הקדוש מפרש את הפסוק לא רק בכך שדור המבול נענש על היותו פרוץ בעריות ובתועבות למכביר עד שלאחר המבול רוב בעלי החיים נעלמו מכדור הארץ בגלל השתתפותן ב"קרנבל" הזה, אלא משום שאותו דור לא הסתפק בעשיית התועבות אלא בהעלותן ל"דרגת על" כ"דוגמא תרבותית". הם לקחו סמרטוט והפכוהו לדגל. הם לקחו את הרע ( תוך אי הודאה הודו שהטוב הוא עבורם קושי להתנהגות) והפכוהו לנורמה חברתית עילאית. לא לחינם הקב"ה – הרחום והחנון, הביא מבול על בריותיו, השמיד את רוב רובו של עולמו ומחק שליש מהיבשה. מצעד התועבה שהתרחש בת"א - ביום שישי האחרון ומתרגש עלינו עולמית בחמש עשרה שנים האחרונות כמו גשם שמנוני ודביק, הוא העתק מדויק של דור המבול ההופך את ההפוך , השלילי  ואת היוצא מהכלל והמבחיל לדבר העיקרי וה"תרבותי" וכמו ב"בגדי המלך החדשים" כל ה"מנהיגים" המונהגים באים להלל ולקלס דבר שכל כולו ארס והרס, רק כדי לשרוד פוליטי בעולם התועבה של המחר. יצוין שגם מנהיג ישראלי בשיעור קומה  - כעזר ויצמן המנוח, נאלץ בסוף ימיו להיכנע לפני הכלב של הדור כשחזר בו מביקורתו על דרך התובה כ"סמל הטוב", וכך נאלץ לעשות אפילו פידל קאסטרו האגדי, שכל ימיו לחם נגד תופעת הארס וההרס הזו.
     מילא שיש לו – לאדם, בעיה ובגללה הוא  שונה מחברתו. אין ספק שאסור להפלותו ויש אף לסייע לו במצוקתו אבל כאשר הגלגל מתגלגל והופך את המחלה לבריאות לשמה במטרה להפוך את הבריאות למחלה, אזי, יש לעמוד על הרגליים האחוריות ולהתאחד בהפגנת המונים ממש - עם כוח תגבור  מחו"ל (כמו שהם מביאים את כל עלובי החיים להפגין לצידם), ללא הבדל דת, גזע או עדה. לא רק החרדים או הדתיים מתנגדים לתועבות הללו אלא גם יהודים מסורתיים ורוב החילוניים , הנוצרים והמוסלמים , ולדוגמא תראו מה עושים להם ברוסיה וכיצד בשאר קצוי תבל מארגנים נגדם הפגנות נגד אדירות..
  ועל מה יוצא קצפי בשל האדישות של הרוב הנורמאלי מול המיעוט הלא נורמאלי, תרתי משמע? מה הם רוצים בסך הכל רוצים לשנות? התשובה פשוטה: לחסל את הבריאה, שהרי בשיטה שהם דוגלים הם גם לא היו נולדים. הם חפצים לגדל ילדים מתוסבכים ואומללים שייולדו לא פעם מאחרים ולא יבינו מי האבא, בשביל צריך אימה ואילו בבבית הספר ובסביבה הקרובה הם יהפכו לבדיחה אומללה. הם חפצים להדביק את כל העולם בסטייתם - כאילו שמישהו אשם שהם נולדו עקומים במוחם, מעין "תמות נפשי עם הפלישתים".
      אבל המראה המבחיל באמת שנגלה לעיננו  היה כאשר שרי האוצר והמשפטים של ישראל  עמדו והתחרו ביניהם מי תומך יותר בהפיכת התועבה ל"דרך חיים של מופת".  הם עמדו וגיבו את בהפיכתה של  ת"א - בשנים האחרונות, לבירת הלא נורמאלים של העולם, ואילו ראש עיריית ת"א שמח על המציאה המפוקפקת הזו.. והיו שם גם יו"ר האופוזיציה - שמי יודע מיהם אבות ילדיה ולדידה מושג המשפחה הוא מקור ללעג ולקלס, והיתה שם גב' זהבה גאון ממר"צ , המפלגה שיש לה זכות היוצרים על הנצחת התועבה בישראל כ"תרבות מומלצת". שריקות הבוז ללפיד דווקא לא "חיממו" לי את הלב - למרות התנגדותי לאיש ולשיטתו הריקה. אלה היו קריאות בוז כלפי מי שמתרחק מהבסיס העיקרי של הלא נורמאליות.  הם בזו למי שמתחבר פתאום עם אנשים ומפלגות נורמאליות. לפיד הגיע כדי להביע את תמיכתו בזכויות של האומללים הללו אבל הם רצו  שהוא יתמוך  באומללות שלהם  כ"דרך חיים" ולא רק כדרך לכפרת עוון. היה צריך בכל זאת לתת ללפיד לסיים לדבר וזאת כדי שנבין בדיוק  מדוע האיש  הזה מתנגד לריבוי ילדים  וכך היה נסגר לנו מעגל בהבנת תמיכתו בהפיכת התועבה למסר "תרבותי". אז היינו מבינים כולנו כי התנגדותו לריבוי ילדים  איננה באה מבית אביו אלא באה משום סגידתו להפיכת התועבות ל"דרך חיים" שלבסוף מפסיקה את הילודה. ומשום כך לא פלא הוא שהחרדים עולים לו על העצבים...
     התפלאתי על היעדרותם מהמצעד ה"ססגוני" הזה של שניים  שבעבר שמם נקשר ל"שיטה הה" הזו אף אם לראשם חבשו כיפה ולשמם הוצמד תואר "רב" ... כוונתי לרבה הראשי של צפת - הרב שמואל אליהו ( המביא בושה וחרפה לאביו הגדול והצדיק זצ"ל), שבעבר כבר ביקר עם ביתו ("חנוך לנערה עפ"י דרכה", רחמנא לצלן...) בבית התעובה בעיר הקודש, ירושלים. וכן לא הופיע שם האיש שלפי העיתון "מעריב" לא רק דוגל בשיטה  הזו אלא הוא מכונה  בגדר "מטריד מינית". בכל אופן, תביעת דיבה נגד העיתון "מעריב" האיש הלה  לא הגיש. שמו של האיש יונה מצגר. אני מקווה שהשניים באמת  עשו תשובה  בנושא ולא שחס ושלום, הם "רק נכנסו לארון"...
     כמו שלפיד, גלאון, יחימוביץ ובעבר גם שמואל אליהו ידעו להתאחד סביב הפיכת התועבות ל"מסר תרבותי" הגיע הזמן שרוב רובו של הציבור בישראל יתאחד נגד החריגים הללו ומולם יוציא מצעד של הרוב הנורמאלי - לטובת ילדינו ועתידנו, ולמען ה' הטוב לא נורא יהיה אם באותו במצעד הנגד המאוחד  יצעדו יחדיו בנימין נתניהו, אנסטזיה מיכאלי, משה זלמן פייגלין , איוב קרא, אריה דרעי , משה גפני, אליהו בן דהן, הרב משה שלמה עמר, איתן כבל, מוחמד ברקה, שיח איברהים צרצור , שיח ראד סלח, ישראל הירש ועוד רבים מטובים מחו"ל , ובמיוחד מרוסיה ומארצות האסלאם שילמדו אחת ולתמיד את הסוטים  הללו, שמחןפשים ל"סמל התרבות" , כי משקלם הציבורי של האחרונים אינו עולה על משקל נוצה.
      שמעתי כי ח"כ ניצן הורביץ ממר"צ עומד להתמודד על ראשות העיר ת"א. תמהני מה האיש ה"ורוד" הזה יכול להוסיף – כמניף דגל התועבה, לעיר שמזמן הפכה לבירת ולסמל התועבה העולמי? בארים ומאורות "בילוי" לא חסרים לקהל היעד שלו. "תיירות" של אחיו התאומים יש בעיר הזו בשפע. רודפי ה"תענוגות" הללו, מודים בעצמם שיש להם מעל ומעבר בתל אביב ואילו סמל התועבה של העיר הזו  ניצח מזמן את סן פרנציסקו ואת פריז. לדעתי נותר לניצן הורביץ לחדש – אם, חס ושלום, יבחר לראשות העיר ת"א, בתחום "ברית הערים התאומות".  הורביץ יוכל לשבור שיא שמעולם לא מומש. הוא יכרות "ברית ערים תאומות" עם עיר העבר שחורבותיה  שקועים עמוק, עמוק במלח של ים הלח , עם סדום...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה