יום ראשון, 12 במאי 2013

עסקת הנדל"ן החדשה של אליקים שלזינגר הזקן ובני ביתו, ברומניה: בית העלמין היהודי בעיר בוטושאני


בס"ד
      עסקת הנדל"ן החדשה של  אליקים שלזינגר הזקן  ובני ביתו, ברומניה: בית העלמין היהודי בעיר בוטושאני / הרב אליהו קאופמן
       את מה שאני אכתוב בשורות הבאות תוכלו לוודא גם בפרסומים האינטרנטים בשפה הרומנית. בית העלמין היהודי הגדול ביותר בעיר הרומנית בוטושאני מוצע למכירה נדל"נית ע"י הפדרציה המתבוללת של יהודי רומניה. בבית עלמין זה קבורים למעלה משמונת אלפים יהודים. העיר הזו היתה עיר ואם בישראל וממנה יצאו גם פוסקי הלכות. כיום לא נותרו בה יהודים , להוציא מספר מתבוללים. האדמו"ר מבוטושאני הוא הרב יעקב פרנקל החי בעיר בני ברק ושם ממוקמים מוסדותיו. אחת מהמשפחות המפוארות שנקשרו בשם העיר ובבנותיה היא משפחת מריליוס (אחד מרבניה היה רבה של העיר בוקרשט בימיו של הרב רוזן ברומניה , בשנות ה-80 של המאה ה-20) שמקורה מהעיירה בוצ'צ'ה שבקרבת העיר בוטושאני , וכיום חיים בני המשפחה בישראל, בבלגיה, בבריטניה ובשווי'ץ.
       כמו בפרשת ההתרה למכירת שטחי בתי עלמין ברומן, בבוזאו והאישור למכירת בית העלמין בסוצ'בה ("שאץ") כך גם הפעם התיר הזקן אליקים שלזינגר מלונדון למתבוללים הרומנים למכור בית עלמין זה ורק ה' הטוב יודע מהו חלקו הכספי בעסקה. בפעם האחרונה שכתבתי אליכם בנושא הזקן הזה היה זה כשהזקן הממרה  הלה קיבל בגניבה מנשיא רומניה היוצא - טריאן באססקו, פרס על הסכמתו למסחר בבתי העלמין היהודיים ברומניה ולאחר שהפדרציה המתבוללת המליצה עליו וכמחווה עבורה הוא (הזקן הממרה המחשיב עצמו ל"גדול הדור"...) התיישב לצד אישה כדי להוכיח שאמנם דרכו היא כמנהג הרפורמים ולא האורתודוכסים.
      הידיעה הועברה על ידי לאדמו"ר מבוטושאני אך בנתיים אין תגובה מצידו (אחיו הוא הרב סיני פרנקל מיבנאל). אינני חושד שהאיש - שרק לפני מספר שנים שיפץ בכספו את מצבות זקניו בבוטושאני, מתעלם מעצמות יקיריו בזדון אך מנגד הוא פוחד אימים מה"מאפיונרים החרדים" השותפים והמאשרים את כל תועבות הפדרציה המתבוללת של יהודי רומניה, ובראשם יואל טוביאס  מבני ברק ומשפחת שלזינגר מלונדון. פעם הוא אמר לי בזו הלשון: "הם עלולים לעשות לי הכל, כולל דיני נפשות"...
       הקוראים מתבקשים ללחוץ על האדמו"ר מבוטושאני לא להפקיר את קברות משפחתו לידי הנדל"ן של המתבוללים ושל המושחתים מלונדון ומבני ברק.
          ואם ברומניה עסקינן הרי שבשבועות האחרונים הסתיימה שם שערורייה גדולה כאשר ראש הקהילה המתבוללת של יהודי בוקרשט – ארוין שימשנזון, הודח יחד עם סגניתו ופקיד בכיר נוסף. השלושה נתפסו בשחיתויות קשות - כולל חתונה של שלושה ימים (בחילול שבת ועם פריצות ואוכל טרף) של ארוין שימשנזון (לפני כשנה) עצמו, שהעלתה חשד מאין באו כספי ההוללות של החתן - יו"ר הקהילה המתבוללת.
      ארוין זה הוא אותו האיש ששיעל'ה שלזינגר הילל בעבר במכתביו לאביו אליקים שלזינגר , לפדרציה ברומניה וסיפר עליו גדולות ונצורות לאלה שהתרימם עבור הוועד שלו ושל אביו ומשפחתו העוסק בסחר קברי ישראל באירופה. הלך הזרזיר שלזינגר אצל העורב שימשנזון.
          בדבר פרטים נוספים: 00972527128509,00972524391094.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה