יום שני, 27 במאי 2013

!גב' אבוקסיס, השר כהן צודק


בס"ד
     גב' אבוקסיס, השר כהן צודק! / הרב אליהו קאופמן
     הויכוח החברתי שהתפתח בשבוע שעבר במליאת הפרלמנט - בין הח"כית אורלי אבוקסיס לשר הרווחה מאיר כהן, היה מעניין אך לצערנו הרב לא פורה. הנאום הראשון  של גב' אבוקסיס היה פשוט נפלא אבל גם תגובת השר לנאומה של הגב' היתה יותר מנכונה ואילו תשובתה של הגב' לשר , על דבריו, היתה בבחינת התחמקות אופורטוניסטית.
     גב' אבוקסיס הציגה במערומיה את הגישה החברתית של הממשלה וניגנה היטב על הנימים החברתיים של שר העבודה והרווחה - מר מאיר כהן, עוד שבוי אומלל בחכתו של מר יאיר לפיד והפעם על התקן החברתי. מנאומה של הגב' אבוקסיס נדרש רק לחכות לרגע שבו היא תירה את הירייה האמיתית - תצביע נגד התקציב, כפי שהשר כהן אח"כ טען שזו היתה צריכה להיות דרכה. אבל הגב' הזו העדיפה לאיים באקדח נאה ומפחיד ולבסוף לירות...קפצונים! התירוץ של הגב' –  כי "רק מהקואליציה משפיעים", הוא תירוץ יבש ומתחמק משום שמי שרוצה להשפיע מהקואליציה באמת –  כאשר לנגד עיניו בוערים  ומושמדים עקרונותיו, חייב להשתמש באיום באצבע המצביעה שהקואליציה כל כך זקוקה לה בשעת הדחק. הגב' אבוקסיס יכולה לקחת דוגמא לכך מוותיקים לפנייה שגם הצליחו אח"כ אף לשרוד פוליטית, מימין ומשמאל למפה כמו רובי ריבלין, גאולה כהן, יוסי שריד , מרדכי וירשובסקי, הרב חיים דרוקמן , דן מרידור ורבים אחרים. הנימוק המצחיק הזה -  ש"רק מתוך הקואליציה משפיעים" , כשאקדח יריית ההצבעות חסום, הוא נימוק שווא שאינו תופס ולא כלום. גם הקשקוש הזה שאם היא תצביע נגד התקציב היא תאבד השפעתה משום שתסולק מוועדות ומתפקידים קואליציוניים, הוא נימוק שווא משום שכל עוד אקדח ההצבעות נצור  הרי ששווייה של הגב' , באותם תפקידים, שווה  בערך  לשוויו של תרנגול כפרות. ואם בתרנגולים עסקינן אז אתן לגב' אבוקסיס דוגמא היסטורית מבדיחה פוליטית שהועלתה ע"י מר ראובן קמינר בוועידה ה-16 של מק"י (שבראשה עמד אז דק' משה סנה) כנגד הנהגת מפלגתו ובתגובה ליאיר צבן שטען כי כניסתה של מק"י ל"קונצנזוס הלאומי" היא מתוך רצון ל"השפיע מבפנים". תשובתו המבדחת של קמינר היתה כי הדבר דומה לתרנגול שנבלע בבטן השועל וקרא אח"כ:"קוקוריקו , אני נלחם מבפנים"!
    אבל האמת היא אחרת, גב' אבוקסיס אמנם שייכת ל"ליכוד בתינו" אבל היא הגיעה לשם עם "ישראל בתינו" ששם ליברמן הוא ה"פריימריס", ליברמן הוא ה"וועדה המסדרת" וליברמן הוא גם זה ששולח את הסוררים הביתה אם אקדח ההצבעות יורה –  או אפילו מופנה באיום, לכיוון הלא נכון. לגב' אבוקסיס- שהגיעה לפרלמנט רק בזכותו של ה"בוס" עם המבטא הרוסי הכבד (כי אחרת מי היה מאמין שהיא והפוליטיקה הם "שידוך משמים"...), הספיק לראות בימייה הפוליטיים הקצרים עד כה מה קורה לאלה שליברמן אינו חפץ ביקרם כמו אסתרינה טרטמן, אנסטזיה מיכאלי וכמובן דני איילון.  הנב' יודעת שהרשימה ה"מאוחדת" -  בין הליכוד ל"ישראל בתינו", עדיין נמצאת על "כרעי תרנגולת" וגם אם הרשימה  תמשיך להתקיים הרי שליברמן ימשיך להחליט מי מאנשי "ישראל בתינו" ייחתם בעתיד לשבט או לחסד, ואולי הוא אפילו יחליט כך בעתיד לגבי כלל הליכוד. אז מסתמא שהיא התייעצה עם ה"בוס" והאחרון - במבטא רוסי כבד, הסביר לה את הכיוון ואת דרך ההמשך כשהכל תלוי אם היא תלחץ או לא  תלחץ על ההדק של אקדח ההצבעות.
    אבל גב' לוי, היום את ילדה גדולה ואת ח"כית בזכות עצמך. קחי דוגמא מאביך הגדול - מעולם הוא לא נכנע כאשר כיוונו את הגזרות החברתיות  נגד הפועלים והעניים. הוא לא פחד להצביע חברתית גם נגד עמיתיו לממשלה. הנאום שנשאת הבהיר לכולנו מאין באת אך לא לאן את הולכת. אם את באמת רוצה לצאת לרחוב בגדול ולא להיות עוד תלויה ב"אח הגדול" עם המבטא הרוסי הכבד הרי שעלייך לעשות את מה שעשה יוסי שריד בשנות ה-80 למפלגת העבודה כשהוקמה "ממשלת  האחדות הלאומית" או את מה שעשו גאולה כהן ומשה שמיר לליכוד לאחר הסכם השלום עם מצרים. הם יצאו גדולים ואילו משה כחלון למשל - שהתקפל מול נהנתניהו וחבורתו ה"לבנה", נשכח לגמרי על אף שזה לא היה בכלל מזמן. אם היית מצביעה אחרת הרי שיתכן שעוד כמה "עריקים" היו מצטרפים אלייך ואת היית הופכת למובילת מרד חברתי. בינינו לבין עצמנו, מה לך ולמפלגה העדתית שבה את חברה כיום ו/או ל"בוס" עם המבטא הרוסי הכבד שעמד מאחורי הצרות שבעטיין פרש אביך מהליכוד ואיבד את הסיכוי להיות אי פעם ראש ממשלה בישראל?! טוב שאת זוכרת – גם בקדנציה השנייה שלך , שבאת מבית שאן ושם וב"פריפרייה" של עיירות הפיתוח ושכונות המצוקה חיים אחייך ואחיותייך האמיתיים, אבל גם הם מחכים שתחזרי הביתה. גב' אבוקסיס , עדין לא מאוחר לעשות מעשה כי עם שר אוצר כמו לפיד הרי שהגזרות רק החלו. אישה שגדלה בעיירת פיתוח ובבית  ברוך ילדים  ושזו היתה  גאוות הבית,  ועל ברכי פועל בניין שהפך לממלא מקום ראש ממשלה, היא אישה שיכולה להפוך לסמל של מאבק חברתי יותר מכל אלה שהיום נושאים את הדגל הזה על המרפסות הרחבות של צפון ת"א. ועד הפעם הבאה – שבה לפיד ינחית את הגזרות הבאות שלו, תחשבי על מה שכתבתי.
    ואילו לשר מאיר כהן - שאמנם לדעתי צדק בטענה על ההצבעה המועדפת של הגב', הרי שהייתי מייעץ לו בדיוק את אותן עצות שייעצתי לגב' אבוקסיס משום שגם שתיקתו נובעת מפחדים מ"בוס" מפלגתי כל יכול -  אמנם עם מבטא "צברי", שרק צריך להחליף (בהערותי לגב' אבוקסיס  בעניין ה"בוס" שלה) את השם ליברמן בלפיד. ואת ההצעה שהציע השר כהן לגב' אבוקסיס = להצביע נגד התקציב, אני מציע שישמור גם לעצמו בפעם הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה