יום ראשון, 12 במאי 2013

האשם האמיתי בהכאת הצדק החברתי


בס"ד
     האשם האמיתי בהכאת הצדק החברתי / הרב אליהו קאופמן
       אינני מבין מדוע כל תחמושת המחאה החברתית  מבוזבזת נגד יאיר לפיד בלבד. אף שר אוצר – גם כאלה שהיו גאונים בכלכלה, לא היו אהודים על הציבור משום שמי שחותך ואח"כ אוכל עוגות איננו אהוד - להוציא את המוהל בברית המילה. מדב יוסף מ"ימי הצנע" עבור בפינחס ספיר ויהושע רבינובי'ץ דרך שמחה ארליך, יורם ארידור, יגאל הורבי'ץ ועד "בייגה" שוחט, יצחק מודעי , יובל שטיימניץ ובנימין נתניהו עצמו סבלו כל שרי האוצר הללו  מחוסר פופולאריות כאשר היו בתפקיד שר האוצר. כולם ידעו כי הציבור אינו יכול לסמוך על "טוב הלב" של האיש שנבחר לשר אוצר כדי לקצץ ולגזור גזירות רעות. לא לחינם ברחו פוליטיקאים ידועים - ובראשם דוד לוי האגדי, מתפקיד זה כמאש פוליטית,  ששום כבאי לא יוכל אח"כ להציל את הפופולאריות שלהם. אבל לכולם היה אימון במישהו אחר שברגע האמת –  של הגזירות הכלכליות, ימתק למענם את הגזירה למינימום. המישהו הזה היה האיש שישב על הגה הסתדרות העובדים.
      גם בימים שמפלגת העבודה עדיין שלטה ללא מצרים, ידע יצחק בן אהרון -  כיו"ר הסתדרות העובדים, לא להיכנע למפלגתו שלו ולעמוד לצד העובדים נגד הגזירות הכלכליות ונגד שר האוצר שגזרן. אפילו ירוחם משל וחיים הברפלד -  מזכ"לי הסתדרות אפורים, ידעו להפחיד וללחום עבור העובדים.  גם חיים רמון -  ובמיוחד עמיר פרץ, לא פחדו מלאיים ואף לקיים שביתות.  והנה עופר     עיני –  צל חיו"ר של כולם, סגר "דיל"  עם שר האוצר החלש ביותר בתולדות האוצר בישראל עד כדי "בדיל ויעבור". הגזירות הכי קשות שנחתו על הציבור הישראלי ע"י  שר האוצר הכי טירון עברו בשקט וללא הפגנות ועם פשרות מדהימות בזכות אותה "שתיקת הכבשים" של מר עיני.
      עיני אינו טירון פוליטי ובטח לא פחדן ובודאי שלפיד אינו פחד חייו. אז מה באמת גרם לאיש הזה להתקפל לברית עם לפיד ולקבל את הגזירות בשוויון נפש? את זה נדע בעתיד ומסתמא ש"יש עתיד" פוליטי חדש גם לעיני למרות שאת שלי יחימובי'ץ הוא פטר בהבטחה שהוא אינו חפץ להיות אי פעם דמות פוליטית במפלגת העבודה. יתכן באמת שעיני אינו מתכנן לעולם להיות אי פעם מועמד ליו"ר מפלגת העבודה אבל מי יודע אם הוא לא חושב להיות מוביל פוליטי במפלגה אחרת. ההתקפלות המהירה של עיני והפקרת העובדים מעידה יותר מאלף עובדים כי משהו חשוד כאן. עיני אינו פחדן ואינו טיפש ולכן אם הוא נסוג מהמערכה נגד לפיד – אותה תמיד ניהלו גם האפורים שבמזכ"לי ההסתדרות, הרי שלא בחינם פוליטי הוא עשה זאת. אמנם ימים יגידו מהי ההסיבה להתקפלות אבל בנתיים העובדים והמעמדות העממיים ישלמו את חשבון ההתקפלות הזו.  אך הבעיה הגדולה היא שאף אחד אינו מפנה את האצבע המאשימה אל האיש הנכון - לעבר עופר עיני. קל להאשים את לפיד אבל יותר קשה לירות על עיני את תחמושת האשמות. עיני היה יכול - במספר ימי שביתה , להוריד לפחות לחצי את הגזירות אבל הוא לא עשה זאת ומכאן שמי יודע איזה "דיל" נתפר בינו לבין יאיר לפיד שגללו אנחנו  נשלם את המחיר המלא של הגזירות הכלכליות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה