יום ראשון, 19 במאי 2013

הגולגולת של מס הגולגולת


בס"ד
    הגולגולת של מס הגולגולת / הרב אליהו קאופמן
    בהיסטוריה העולמית מודגש "מס הגולגולת" כדוגמא  האיומה ביותר של כל משטר חשוך שרדה אי פעם בנתיניו. אותו "מס גולגולת" הביא למרידות, להפיכות ולשובל ארוך של דמים שנשרך ממנו. יתכן שישנן מחלוקות היסטוריות האם "מס הגולגולת" של ימי ממלכות הקדם הוא במהותו ובתוכנו אותו המס החדש של פקידי האוצר –  המנווטים את לפיד, או שמא מדובר בתוכן אחר אבל עם תוצאה  דומה  אחת : המס החדש מחזיר אותנו לימי רודנות פוליטיים שהאזרחים סבלו מהם איומות. ימים אפלים שנגמרו בהפיכות ובשפיכות דמים. ה"מס גולגולת" החדש אינו מבשר לנו טובות, ולא רק במישור הכלכלי אלא גם באופן הוולגרי כשהוא מונחת על הציבור עם חוסר הראיה לעתיד על יישומו.
   כאשר מטילים מס על אדם או משפחה צריך גם ההיגיון - להטלתו, לעבוד שעות נוספות. מגיל 18 האדם עומד בזכות עצמו ולראיה ההורה אינו יכול למנוע את גיוס הבן, למשל. הליכתו מהעולם של אדם זה או אחר אמורה - לפי המס החדש, להטיל על משפחתו וקרוביו את מימונו לדורות ועד סוף הדורות. האם בן - שיחסיו היו מעורערים עם אביו/אימו, חייב לממנם לאחר המוות ומדוע? האם הורים ששיכלו בן או בת והיחסים ביניהם לא היו מהטובים שבעולם חייבים לממנם במותם ומדוע? וכאשר מישהו-  חס ושלום , מתאבד האם משפחתו חייבת לממנו עד סוף הדורות? ומי שנהרג בגלל אחרים  וכו' , מי יממנו אז? ולמי שאין פרוטה בכיסו, האם מתו יוצא מקברו או שהחי יכלא עד הודעה חדשה? ואולי הפיתרון לחייבים הוא "עבודות שרות"? וכיצד תיערך האכיפה? האם מי שלא ישלם "מס גולגולת" על יקיריו לא יוכל למכור את נכסיו או יכלא? האם מישהו מבין שהמס הזה יגזול לעיריות השונות את כל הזמן שבעולם ובמקום לטפל במיסים אמיתיים וברווחה יחפשו איזה מת לא שילם את  "ארנונת הקבר"?
    אין סוף לסיפור החשוך והמוזר הזה אבל בימים ששר האוצר הוא אדם חסר השכלה רשמית ומינימאלית משחר נעוריו וש"יועציו" הם בעצם מתווי המדיניות, הרי שאין להתפלא מאיזו גולגולת יצא "מס הגולגולת" הזה. נחבר את "השכלתו האקדמאית" וה"כלכלית" של מר לפיד לתוכן ה"דמוקרטי" שהלה יצק למפלגתו – שבה הוא הנציח את עצמו והפך את מפלגתו לצילו שלו , ונקבל תמונה טובה יותר על הגולגולת שעומדת מאחורי המס החשוך הזה, שמזכיר לנו את ימי השלטון של המשטרים המלוכנים והפיאודלים החשוכים ביותר.
    מי שמאמין כי לפיד יעצור באדום טועה. האיש – מאז שיצא ממסך הטלויזיה הברברני לפוליטיקה, רק מתגלה כמאובן דיקטטורי חסר לב ומעל לכל בור ועם הארץ בכל הנוגע לשלטון, פוליטיקה ובמיוחד כלכלה. לפיד עלול להוביל את ישראל למשטר חשוך ופשיסטי שאיש לא חלם עליו. זהו אדם מפונק ללא חינוך והשכלה נאותים שמאמין כי רק הוא המוכשר בזמן היותו ההיפך הגמור מכך, וכבר ברצון שלו להחרים את מליאת הפרלמנט הוא גילה את פרצופו האנטי דמוקרטי האמיתי. הוא לא יעצור באדום כי הוא לא מאמין שהוא צריך לעשות זאת. הציבור עבורו הוא "שפן ניסיונות" פוליטי וכל מה שעשה בעבר היה לברבר ולקשקש, וגם זאת בהמלצת אביו ה"גדול".  גם נתניהו לא יעצור אותו באדום וכך גם לא יעשו שאר שרי הליכוד. הם פשוט נהנים מכך שלפיד יורה לעצמו בראש –  מבחינה פוליטית לעתיד, והם כבר מכינים את סרטי תעמולת הבחירות הבאה כדי לרסק אותו פוליטית. תפקיד שר האוצר היה פעמים רבות כמכשיר גיליוטינה  כנגד זה שכיהן בו והפעם ניראה שנתניהו הצליח להכין את החדה בגיליוטינות בכהונת תפקיד שר האוצר.
    כבר כשהאיש הזה – לפיד, קשקש על המושג "מעמד הביניים", היו כולם צריכים להבין מדובר בהוזה פוליטי ולא יותר מכך. ההמשך היה בשבלונות מחוררות ובהבלטת חוסר ידע מקצועי מענייני חברה , מדיניות חוץ ועד כלכלה. כיום - מספר קדנציות לאחר שברברני התקשורת השתלטו על הפוליטיקה הישראלית, ניתן ללמוד שלפיד הוא ה"צעקה האחרונה" של חוסר הידע והבורות שהתקשורת המברברת שלחה לנו. לדעתי אין הרבה הבדלים בין מה שטמון בגולגולת  של  זה שמנחית  עלינו את "מס הגולגולת" לבין אלה שעבורם אנחנו  אנחנו עתידים לשלם את המס הרומאי הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה