יום שישי, 17 במאי 2013

?ואולי זו באמת פרובוקציה


בס"ד
      ואולי זו באמת פרובוקציה ? / הרב אליהו קאופמן
   ביום חמישי (ה-16 למאי 2013) עשיתי את דרכי לכפר אום אל כתף. רק לפני מספר חודשים - בהיותי מעורב בפרשת העיר חריש, נודע לי על כפר קטן ושקט זה שמספר תושביו אינו עולה על אלף. ביום חמישי לא הבנתי מה חטא הכפר השקט הזה שקלגסי "תג מחיר" נחתו הפעם דווקא עליו. הלב נשבר כשהמבט נח על שלושה רכבים שרופים מאישון לילה ועל אותה כתובת נאצה (שבנתיים נמחקה) שהיתה מרוחה ללא סיבה על קיר המסגד המקומי , שמעולם מתפלליו לא הפריעו לאיש. אבל במחשבה שנייה הבנתי שאין לי מה לחפש היגיון בהיות דווקא הכפר התמים הזה קורבן נוסף של "תג מחיר" הרצחני. המטרה של הפרובוקאטורים היא להצית את השנאה ולא מעט מהכוח לכך הם שאבו מההתקפה העולמית של המערב - וישראל בכלל זאת, נגד האסלאם.
    אבל בכל זאת משהו צריך לעורר אותנו לפעולה פוליטית ודיפלומאטית נגד השלטון בארץ. אני לא מאמין ששירותי הביטחון ה"טובים ביותר בעולם" אינם מצליחים לתפוס - כבר מספר שנים, חבורת ילדים בו בזמן ש"ידו הארוכה" של ה"מוסד" נחתה במדינות שרק באטלסים מבוארים אפשר לקרא את שמן. כל זאת בזמן שהמשטרה בארץ שמה ידה על פושעים מסוכנים ואילו ידו של השב"כ חודרת לכל בית קטן ביו"ש. משהו כאן מסריח ומהראש.
    אני מכיר כמה מהשרים הלאומנים של היום ושל אתמול ועם יד על הלב אני יכול להאמין שהם ידעו ויודעים מיהם אנשי ה"תג מחיר" ואולי אפילו מהם באה ההוראה  הזו כדי לגרום להגירה ערבית, כדי להפחיד את הערבים - בשטחים הכבושים ובישראל, וגם אם ה"תג מחיר" הזה עלול יהיה להביא – חס ושלום, להתקפות מוסלמיות נגד בתי כנסת בעולם הרי שתמיד ימצא איזה "ציוני תורן" שיצעק : "אמרנו לכם לעלות לארץ"!
     כאשר בית ספר יהודי נפגע בצרפת הרי שנשיא ה"טריקולור" מגיע מיד למקום, כאשר בית כנסת מותקף בחו"ל מיד ראשי המדינה בה אירעה העוולה יוצאים חוצץ נגד הפוגעים אך כאן יש רק "דום- שתיקה" מכיוון הממסד הכללי, ולצערי הרב, גם זה הדתי. בתי הכנסת והחינוך היהודיים בטורקיה, תוניסיה, מרוקו , אירן והמדינות המוסלמיות באסיה התיכונה מוגנים מכל משמר ואוי למי שיעז להפר זאת אבל אנחנו הגענו לבושה הזו שמסגדים טעונים שמירה פרטית מטעם המועצות האיזוריות!
     ביום חמישי – כשיצאתי לכפר או כתף, קיבלתי עידוד מרבני ה"עדה החרדית" מי"ם ומבית שמש שאמרו לי כי ה"פרובוקציות הללו מסכנות את יהודי התפוצות, צא לכפר כדי שיראו שיהודים  חרדים אינם שייכים למעל הזה"! בטוחני כי אלה שעשו זאת לא יזילו דמעה אם – חס ושלום, תבוא פעולת תגמול נגד בית כנסת בחו"ל. "אוזלת היד" בלכידת המבצעים מחזקת את השערתי שמדובר כאן במדיניות שערורייתית שרק לאומנים שחונכו על בירכי "ברית הבריונים" ועל "בדם וביזע יוקם לנו גזע גאון ונדיב ואכזר", יכולים לבצעה בקור רוח כשהם אוחזים בשלטון.
     דרך הפיתרון היא לדעתי לבנות גוף יהודי-ערבי פלוריאליסטי שיפנה לגורמי האו"ם ולבית הדין הבינלאומי בהאג וידרוש מהם להתערב מעשית בביעור הנגע מאחר וממשלת הימין בישראל איננה מסוגלת לעשות זאת. אני בטוח שעם הפנייה הזו יפסקו לפתע כל פעולות ה"תג מחיר"...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה