יום שני, 27 במאי 2013

דיל ויעבור


בס"ד
   דיל ויעבור / הרב אליהו קאופמן
      טוב שה"דיל" הזה לא עבר. לא שה"רבנות הראשית" וה"רבנים הראשיים" שלה "סובלים" מ"עודף פופולאריות" אבל דיל דביל כזה היה מוריד את המים סופית על מה שרבנים חשובים בעבר האמינו שזו הינה ה"אתחלתא דגאולה" ו"תקומת הסנהדרין". אוי לבושה הזו כשמשנים את "חוק הרבנות" עפ"י הצרכים האופורטוניסטים של המועמדים להיבחר ולא עפ"י צרכים תורתיים ו"ממלכתיים" באמת. הציבור איננו מטומטם והוא כבר זיהה את ה"משהו החדש" שה"בית הלאומי" התחיל.  זו המפד"ל הישנה עם כיפה קצוצה ואפילו עם תבלין חילוני ועם ה"שטיקים" והטריקים של ש"ס. זהו משהו ישן נושן אבל חס ושלום אי אפשר להשוותו ליין טוב.
      דווקא ליבי עם הרב אריאל. אינני משומעי לקחו ואינני חסיד השקפתו אבל בתמונה העגומה של ה"רבנות הממלכתית" הצולעת הוא שייך ל"שיירי הכנסת הגדולה" של רבנים דתיים-לאומיים שהאמינו בדרכם ובאמת קיימו את מצוות התורה וידעו אותה כפי שהאמינו בה. אם היה האיש נבחר לפני עשור היה הדבר מצביע על בחירה מזכות ולא מחסד של חטאת אך כפי שהרב דרוקמן ובנט רצו להובילו לכס הלא קדוש הזה הרי שלחרפה היה נחשב לו הדבר. לדעתי ה' הטוב הציל את האיש הזה מלשבת על הכס המפוקפק הזה בימים שקרנו של הכס היא בסימן של "למוכרים בלבד". הרב אריאל ימשיך להיזכר כרב ולא כפקיד דת , הרב אריאל ימשיך להיות הרב של רמת גן בזכות ולא בחסד של "רב מטעם" והוא ימשיך לעסוק בסוגיות תורתיות ולא בתככים ובתרגילים פוליטיים. הוא ימשיך לעבוד עם הצוות הנעים שמסביבו ולא עם פקידי דת מפוקפקים שמתעוררים בין כיסא לאיסור.
     אני מאוד מקווה שבזאת הגיעה לקיצה גם פרשת הכתרתו מחדש של הרב שלמה משה עמר. רק השבוע נפל לידי מכתבו של דר' שריפי - משפטן בחסד מנתניה, ובו האשמות חמורות נגד הרב עמר ונגד "סמיכותיו" שאינן אלא מינויים פוליטיים לכל דבר. הייתי יכול להוסיף עוד דוגמאות רבות על מה שדר' שריפי שלח לנציב שירות המדינה. ה"קונצנזוס" הפוליטי על האיש – ששמו כבר נקשר בשערורייה פלילית בזמן כהונתו, לא מרשים אותי. גם שרון , אולמרט ואפילו ריצארד ניכסון מארה"ב זכו ל"קונצנזוס פוליטי" אבל  נחשפו אח"כ משפטית. ה"רבנים הראשיים" הם פקידים ממשלתיים לכל דבר ולכן גם תפקידם זקוק לרענון ולרוטאציה.
      אבל אין פטור ללא כלום ועוד בסוגיית ה"משהו החדש" שהתחיל ב"בית הלאומי" . יפה עשו רוב ח"כי המפלגה שלא נתנו לבנט להפכם לתיאטרון בובות פוליטי אך מנגד עליהם להמשיל לפעול לביעור הפוליטיזציה בשירותי הדת. והדבר הראשון בעניין זה הוא לבדוק מה הסיבה ללחצים המופעלים על סגן שר הדתות - הרב אליהו בן דהן, לא לנקוט בכל האמצעים הדרושים נגד ראש  המועצה הדתית , גליל תחתון, שלפי כל המידע שפורסם עומדים מאחוריו לא רק אנשי ש"ס אלא גם פוליטרוקים מה"בית היהודי" החפצים ביקרו. האם בן דהן חושב להמשיך לנהל את משקדו עפ"י פוליטרוקים ממפלגתו או שהוא מתכונן לעבור ל"פסים ממלכתיים"? אם התשובה שלילית הרי שאין שום דבר חדש תחת השמש שהמציאו  נפתלי בנט את איילת שקד.
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה