יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

שופכי דמים

בס"ד
   שופכי דמים / הרב אליהו קאופמן
      תמונתם של החרדים בחזות חסידית – שעלו להר הבית בחול המועד סוכות תדע"ד, עושה יותר נזק ומביאה לסכנה גדולה יותר ממה שהיא באמת מייצגת. גם סרטון שבו צולמו אותם חרדים הזויים הרי שמדבריהם הובן היטב שלא את ההלכה ואת תורת ישראל הם ייצגו אלא רחשי ליבם בבחינת האיסור "לא תתורו אחר לבבכם". גם בדבריהם לא היה אזכור לשום גדול ישראל שאי פעם תמך בעלילותיהם ובמעלליהם. אבל כמו שאומרים -  תמונה אחת שווה יותר מאלף אמירות ודרשות , וחבל.
     לא לחינם אמר הרבי מבריסק זצ"ל –  בשנות ה- 50 של המאה העשרים , למי שבכה לפניו כי המקומות הקדושים נמצאים בידי הירדנים, כי טוב שכך הדבר שאחרת מזמן כבר היו עולים גם יהודים שומרי מצוות להר הבית ברוח הלאומנית הציונית, ועוברים על איסור כרת בריש גלי ומלכתחילה, ועוד הופכים את האיסור החמור ל"מצווה". בלאו הכי –  בגלל ההתנחלויות הכפויות על הציבור החרדי שמגורש משטחי ה"קו הירוק" , ובגלל ההתלהמות החרדית מול מצלמות הטלויזיה נגד הערבים, ושתיקת הרבנים על כך, הרי שהציבור החרדי הפך להיות בעיני הערבים והבמוסלמים לקיצוני ביותר נגדם , גם יותר מהפרובוקאטורים של המתנחלים ה"סרוגים". היהדות החרדית פזורה בארץ ובעולם בבתי מדרשיות רבות וכמובן ללא שמירה אלא ממש בחסות האל הקדוש והנורא. אותם חרדים הזויים שעלו על הר הבית –  באיסור מדאורייתא, ועשו זאת רק כדי להתגרות בערבים ובמוסלמים לשם התגרות (והרי אין שם שום קבר להשטתח או מקום קדוש יהודי לבקש רחמים עם מסורת תפילה מאז החורבן...), הרי שהביאו שוב להסלמה בראיית היהדות החרדית כ"גורם קיצוני" ושיחקו לידי השמאל שאוהב לשווק את הדת היהודית כגורם לסכסוך הערבי– ציוני , שהם עצמם יצרו. אבל יותר מכל גרמו הפרובוקאטורים הללו לעוד התרת דם יהודי שעלול לקרות אם את תמונתם יציגו בעולם (ואפילו ברחוב הערבי בארץ...) ומיד בתי המדרשיות יעמדו בסכנת טרור, שהרי התמונה מוכיחה בעליל כי זו התגרות במסגדים המוסלמים. כשמתנוססת תמונת מתנחלים מעורבבת בחילוניים הבאים בשרי הר הבית , הרי שהמסר אינו כה חד – ואינו מצביע בבירור על ציבור פרובוקטיבי זה או אחר, כמו שעושה תמונתם של החרדים הללו, שמעמידים בסכנה את כל היהדות החרדית. האנשים הללו הם שופכי דמים שדינם כ"רודפים" ממש! אבל לצערי הרב – על העבירה החמורה הזו, לא שמעתי קול זעקה מכל גדולי התורה ולא מן הנמנע שהרבי מסאטמר זצ"ל קלע מזמן לתשובה, ש"בעת אלמות והלמות הרחוב הרי שמפחד הרחוב מתקיים ברבנים החשובים ביותר, וידום אהרון".
     היו גם זמנים אחרים.בראשית המאה העשרים כאשר היו אמורים המסגדים המוסלמים בהר הבית לעבור שיפוץ והשלטון העותמני השליט בחר במהנדס יהודי לשם כך. היהודי הלה תפס פיק ברכיים משום איסור הכרת ורק הרב זוננפלד זצקו"ל שכנע אותו בכל זאת לבצע את העבודה "משום שלום מלכות". אבל שנים לא רבות אח"כ הופיעו אנשי בית"ר החילוניים והחלו בשינוי הקדושה ובקור הפחד מאימת הכרת של הר הבית,  לכיוון הלאומני שממנו אנחנו סובלים עד ימינו אנו, ושבעוונותינו הרבים גם יהודים בעלי חזות חרדית וחסידית נפלו בו.

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה