יום שבת, 5 באוקטובר 2013

? לאן נעלמה חסידות סאטמר

בס"ד
      לאן נעלמה חסידות סאטמר? / הרב אליהו קאופמן
     מול בואו האחרון של ראש הממשלה הציוני-  בנימין נתניהו, לבנין האו"ם בניו יורק שבארה"ב עמדה לה קבוצת אברכים ורבנים של "נטורי קרתא" והפגינה נגדו. המוטו המרכזי היה המסר הקבוצתי לעולם בכלל ולאנשי האו"ם בפרט כי נתניהו איננו מייצג את עם ישראל ובודאי שלא את היהדות. הקבוצה הזו היא הקבוצה החרדית האחרונה המקיימת את צוואתו הרוחנית של האדמו"ר זצקו"ל מסאטמר, בעל ה"ויואל משה". בספרו "ויואל משה" –  בפרק על "שלושת השבועות", עמד הרבי הקדוש מסאטמר על העניין שיש לצאת ולומר לאומות העולם ולאומנה הערבית כי הציונות איננה מייצגת את עם ישראל ואת היהדות, וכך גם לגבי המדינה המתקראת "מדינת ישראל". הרבי מסאטמר קבע כי קיום מעשי זה של צוואתו ההשקפתית יעשה ע"י חסידות סאטמר בכל מקום בחו"ל –  ובעיקר בארה"ב ומול משרדי האו"ם, ע"י הפגנות נגד כל מנהיג ציוני ממדינת ישראל שיגיע לייצג , כביכול, את ה"עם היהודי". המטרה היתה להראות לעולם הנוכרי כי יהודים בתלבושתם ובמראם היהודי יוצאים נגד אותה מדינה המתיימרת לייצגם ב"מדים" ובמראה של גויים. כך נהג האדמו"ר מסאטמר לעשות כל ימיו והוציא להפגנות את חסידיו בכל רחבי העולם- ובמיוחד בארה"ב, נגד כל מנהיג ציוני וזאת גם כדי לגרום בושות לציונים ולהוריד את ערכם בפני אומות העולם ואז לא יוכלו לזיק כל כך בטוענם כי הם מיצגים את ה"עם היהודי". שני מאורעות שיא היו כאלה בחייו של האדמו"ר המנוח: יציאתו נגד השמחה הציונית לאחר כיבוש שטחי יו"ש והגולן והפעם השנייה היתה ממש לפני מותו, לאחר מנחם בגין- ראש ממשלת הציונים הגיע לארה"ב וחסידי סאטמר הפגינו נגדו.
    ההפגנה נגד מנחם בגין היתה אדירה ומרשימה וכל זאת לא מעט משום שמנחם בגין נחשב הטוב שבראשי המדינה הציונית בנושא היהדות. בגין היה אדם שהשתדל לא לחלל שבת וחג בפרהסיה , בגין קיים משפחה יהודית שמרנית והיה נשוי כדת משה וישראל,  יחסו של בגין ליהדות נע מעבר לחיובי , בגין הכניס לקואליציה שלו את אגו"י ופא"י מבלי שיבקשו זאת והיה מוכן לממן את מוסדות התורה והדת עד לאגורה האחרונה. במפלגתו של בגין – בתנועת ה"חרות", כיהנו ח"כים חובשי כיפות כמו מאיר כהן אבידוב (כיפה שחורה) ועובדיה עלי וח"כים שהפגינו אהדה ליהדות החרדית בכל שעל כמו דב שילנסקי. ובימיו של בגין הציונים ניסו לצייר את עצמם "נרדפים מסיבות אנטישמיות" כשהעולם הקומוניסטי , המוסלמי וה"עולם השלישי" מחרימים אותם.  אבל האדמו"ר  מסאטמר זצקו"ל לא התרשם מכל זאת ובכוונה הוציא את חסידיו להפגנה רבתי וזאת כדי שילמדו לא לטעות ולחשוב ללכת אחרי איש זה או אחר בגלל מתק שפתיו אלא שמדובר במאבק נגד השקפה החוסמת למשיח צדקנו את בואו וכל מי שנימנה עלייה הריהו בגדר כופר בעיקר. שלושים וחמש שנה אח"כ נותרו רק בודדים המעזים ללכת בדרך זו ועוד נגד כאלה שמנחם בגין היה צדיק לעומתם. האנשים הללו פתאום נחשבים לאנשי "מחוץ למחנה" בחסידות סאטמר דווקא בגלל שהם מקיימים עדיין את צוואת הרבי הקדוש!
     השבוע שוב הופיע ראש הממשלה הציוני –  בנימין נתניהו שמו, ועלה לדוכן האו"ם כדי להתגרות באירן דווקא לאחר שאירן הגיעה לדרך פשרה עם ארה"ב ועם העולם , דווקא לאחר שהנשיא האירני החדש חזר מהכחשת השואה של קודמו ודווקא לאחר שאותו נשיא אירני הושיט יד לשלום לעולם היהודי ולשם  כך בירך את כל היהודים בעולם ב"שנה טובה". נתניהו כמובן דחה בגסות את הברכה האירנית, ועוד כ"בעל הבית" של העם היהודי! בנימין נתניהו איננו אפילו חלקיק של מנחם בגין, בכל הקשור ל"יהדותו". נתניהו הוא בנו של פר' בן ציון נתניהו שהוא וערי ז'בוטינסקי התפלגו מתנועת ה"חרות" משום היותה "מסורתית מדי" בימיו של מנחם בגין. השניים – עם חבריהם לפילוג, דרשו שבכנסת המינים יוכלו לפתוח מזנון עם "דבר אחר". נתניהו עצמו גדל בארה"ב כ"חילוני למהדרין" והיה מעורב ואהוד בקרב הרפורמים. "נישואיו" לאשתו השנייה –  פלייר, לוטים בערפל ועד היום נתניהו איננו משיב באופן ברור האם היא היתה "גרה רפורמית" ובאיזה "טקס דתי" התחתן. האיש הזה פגע שוב ושוב ביהדות , יזם לגייס בכוח את היהדות החרדית לצבא הציוני, האיש הזה פוגע שוב ושוב במשפחות ברוכות הילדים בסקטור החרדי ןאת האיש הזה הקיפו ומקיפים שונאי דת עד כדי הסכמתם להביא מיסיונרים נוצרים ובוללם בישראל (!) , ובין אותם  אנטי דתיים ובמיוחד אנטי חרדים , המקיפים את נתניהו, ניתן למנות את דני דנון , אביגדור ליברמן, ציפי חוטובלי, יריב לוין, צחי הנגבי אופיר אוקוניס ועוד הרשימה ארוכה. ושוב צריך להזכיר כי מנחם בגין היה צדיק לעומתו. והאיש הזה – נתניהו, עולה כבר בעם השלישית על בימת האו"ם ומצהיר באופן ברור כי הוא מייצג מאות דורות של יהודים וארבעת אלפי שנות היסטוריה יהודית, ואיש מראשי חסידות סאטמר אינו מוציא את העשרות האלפים נגדו, כצוואת רבנו הקדוש!
    אחד הדברים שרבינו הקדוש הסביר ב"על הגאולה ועל המורה" – בנוגע לכך שגדולים וטובים חוששים להתריע נגד זרם הציונות והלאומנות , היא העובדה שאותם גדולים פשוט נבהלים מאלמות והלמות הרחוב בזמן שהלאומנות הציונית והנוכרית מפעמים גם בקרב שלומי אמוני ישראל. וזה כנראה צה שקורה כיום בחסידות סאטמר –  הפחד שלא להיות מוצגים כ"עוכרי ישראל" עי הפוקרים הציונים והקופים מ"יהדות התורה" ומש"ס. גם אותן הפגנות שחסידות סאטמר ארגנה (במפוצל...) נגד הציונים ואפילו נגד נתניהו לא היו לשם הצוואה של האדמו"ר הקדוש זצקו"ל אלא "הפגנות סקטוריאליות" בנושא "חילול קברים" וגם זאת לאחר שהצהירו באופן פחדני כי "ההפגנות הן אך ורק נגד חילולי קברים ולא בנושא אחר", וזאת כמובן כדי שלא יזוהו כמתנגדים לציונים  והפוך ממה שהרבי הקדוש ציווה!
    בחסידות סאטמר ישנה קבוצה בשם "נטרונא" שלזכותה יאמר כי היא משתדלת להמשיך ולהניף את הדגל האנטי ציוני. אבל אותה קבוצה – שעיקר פעילותה הוא בהפעלת אתר אינטרנט אנטי ציוני, היתה צריכה להבין שהפגנה אחת נגד נתניהו בנושא אי ייצוגו את העם היהודי , היתה מעפילה על כל שידורי האתר שלה. אבל כנראה שהללו פחדו מה יאמרו הציונים ומשרתיהם ה"חרדים ציונים" עשה את שלו גם בקרב יהודים טהורים וחשובים אלה.
   שידעו חסידי סאטמר כי בעקבות התגרותו של הציוני הפוקר הזה באירן בכלל ובמוסלמים בפרט  עלולה לרחף –  חס ושלום,  סכנה על עם ישראל ומי שיכול ולא מחה יידרש ראשון! את זאת בדיוק אמר האדמו"ר הקדוש מסאטמר ערב מלחמת העולם השנייה , כשטען באוזני עיתונאי נוכרי כי החרדים ל- ה' אינם עושים מספיק לקרטע את הציונים מהיותם "נציגי העם היהודי" בפני אומות העולם.
      עד מתי יתהלל החוגר הזה כמפתח ויטען כי הוא ופוקרים שכמותו מיצגים את עם התורה, את בית המקדש שהיה ואיננו ואת ה"היסטוריה של ארבעת אלפי השנה של העם היהודי מאברהם, יצחק ויעקב"?...
        



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה