יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

פרשת וירא

בס"ד
    פרשת וירא / הרב אליהו קאופמן
       פרשת "וירא" עמוסה באירועים ובדברי מוסר שהם "מעשי אבות סימן לבנים". אבל מרכז הפרשה היא פרשת סדום ועמורה. הפרשה הזו מאפילה גם על הכנסת האורחים של אברהם אבינו ועל ברית המילה של יצחק אבינו. מלמד אותנו העניין כי לא לחינם נכתב "סור מרע" לפני "עשה טוב". בלי להסיר את הרע – עם אש וגפרית ממש, אי אפשר לעשות טוב. וזהו גם עיקרון המילה –  הסרת העורלה לשם קיום מצוות הפריה והרבייה לשמה, ללא תוספת התאווה.לא לחינם נאמר ו"לוט יושב בשער סדום", שהרי לשבת כ"טוב" בין רשעים אין הדבר משפיע לטובה אלא רק לרעה. בערך כמו שיש "שופט דתי" בבית המשפט העכו"מי של הציונים. מפרשת סדום ותחינותיו של אברהם אבינו עלייה אנו לומדים שמניין של יראי ה' הוא הבסיס המינימאלי לחייו של יהודי במקום כלשהו, וחבל על כל תירוצי ה"קרוב" וה"צלה" של האחרים כי קרובו של יהודי לקב"ה והצלת חייו הרוחניים קודמים לכל ולוט הוא הדוגמא לההיפך, אך מדור לדור מופיעים לנו "צדיקי סדום" בדמות לוט וסופם ללקות, חס ושלום, כמותו בגילוי עריות קשה מנשוא שהרי הדרך לגהינום מלאה כוונות טובות.
   פרשיית לוט בסדום מקפת מוסר רב. דמותו של לוט היא דמותם של אלה המעדיפים חיים גשמיים ב"ארץ הכיכר" וב"ארץ נחלי מים" עם רשעים גמורים מאשר חיי פשטות גשמיים לצד בתי מדרשיות הומי אדם. דמותו של לוט מסדום היא דמותם של אלה היוצאים ללמוד בשדות ה,"אקדמיה" הפוקרים כדי "להשיג מקצוע" במקום לעבוד ביגיע כפיים תוך המלטות לבית המדרש. ודמותו של לוט מסדום היא דמותם של אלה שכבוד מנכרים (בעמדות הכוח הנכריות) מעבירם על דתם במקום לחיות רגועים ושקטים בין בני עמם. ותמיד התירוץ ה"תורתי" לסטייתם הוא בנימוק של "לחזק את היהדות" ו/או "לזכות את הרבים". אך בפחות ממניין לא יופתעו הללו אם ילדיהם יתבוללו עד שבנותיהם תהיינה כבנותיו של לוט וצאצאיהם ממזרים.לא לחינם קראה הבת הצעירה של לוט לבנה "בן עמי", שהרי אחרי מעללי אחותה הבכירה הפכה אצלה הסטייה שלמדה לדרך טבע שטבעה מאותו רגע בבנה: "בן עמי", כלומר מעשה סוטה סימן לבניה. והכל התחיל ב"זיכוי הרבים" של לוט בעיר המודרנית דאז, סדום.
   פרשת סדום מעפילה על הכנסת האורחים של אברהם אבינו ועל בריתו של יצחק אבינו משום שמי חי בסדום אינו יכול לקיים הכנסת אורחים מבלי להתחייב בנפשו וגם קיום ברית המילה לילדיו מוטל בספק , משום פחד הסביבה שנופל עליו. סדום היא העיקר, עמורה היא המשנה ואדמה וצבויים(אל תקרא צבויים אלא צבועים...) הם הנגררים. אבל מסתבר שגם המשמש ואפילו הנגררים מקבלים עונש כלייה זהה לרשע העיקרי- שהוא סדום. מכאן שיש ללמוד לקח לא להיגרר לרשע אפילו בשתיקה שפירושה חוסר מחאה כי דין הכליה יהיה אותו דין.
                                                 השקרן ולבלריו
     יואל טוביאס משיכון ו' מבני ברק הוא שקרן ורמאי מדופלם שבאחרונה – מאז אין ברומניה יראי ה', הוא ממשיך ביתר שאת לשקר על "פעילויותיו" הבלתי קיימות של אחיו שלמה (ה"נבעך") בעיר יאסי. ההבדל בין העיתונות החילונית לפסדו "חרדית" הוא שהאחרונים קיימים ברמה אחת מתחת לחילוניים בכל האמור ב"הלבנת מילים" ושקרים תמורת דמי לא יחרץ או אפילו סתם הוראה מ"פוליטרוק" מפלגתי. ביומונים ה"חרדים" שולטת המפלגה ולברי ה"יומונים" הללו משרתים בשקרים גסים – ללא בדיקה, את העסקן המפלגתי הכי מתועב, במסגרת "ככל אשר יורוך". ב"שבועונים" הרפורמיסטים השיטה היא בעזרת דמי לא יחרץ. ליואל טוביאס כבר מזה שנים רבות שאין לו שום פעילות יהודית ברומניה מלבד לגבות פדרציית המתבוללים במכירת ההקדש היהודי לנוכרים, ובראשו בתי העלמין. וכדי לסייע יותר ויותר למתבוללים הללו במעלליהם הוא דאג לאלץ את אחיו שלמה לגור ביאסי. בתחילה הלה נותר גם לחגי ישראל אך עד מהרה ברח משם. בשבתות הוא אוכל מקופסאות סרדינים וחוזה בחילולי שבת של המניין העלוב שעוד נותר שם, מבלי יכולת לעצור זאת. סטודנטים ישראלים כבר אינם בעיר משום שעברו רבים מהם לקישינוב שבמולדובה וגם בימים שעוד היו שם הרי ששלמה העילג לא יכול היה לחזקם אלא הם חיזקוהו. אבל שלמה האחר הוא נכס עבור הרמאי והגנב יואל טוביאס משום שהאחרון מצליח בעזרת קיומו של האח ביאסי ובעזרת חתנו של האדמו"ר מסקולען (שטרן מבני ברק) לרמות את כ"ק האדמו"ר מסקולען שליט"א , ולהוציא ממנו ממון רב על "פעילות" שאינה קיימת. על כך העיד גובה הכספים של חסידות סקולען שבכל פעם האדמו"ר מורה להפריש סכומי עתק ליואל טוביאס "משום שכל יום אוכלים ביאסי שברומניה 500 יהודים במסעדה הכשרה אוכל למהדרין עם שוחט ומשגיח צמודים". יש לציין שבל יאסי אין יותר ממאה חמישים בני קהילה – על המתבוללים הגויים בה., וכי אין שם ולא היה שם מעולם מטבח כשר אפילו ב"הווה אמינא". אבל כל זאת אינו מפריע ללבלרי העיתונות ה"חרדית" לשקר ובמיוחד ללבלר מגולח למשעי בשם יחיאל סבר, שאביו הוא מה"נבעכים" שעוד מגיעים לבית הכנסת של יואל טוביאס בשיכון ו'.
    באחרונה עלו הלבלרים על "סיפור סבתא" שהאכיל אותם יואל טוביאס ובו סיפר על "אביו הקדוש" ואחיו ה"מיוחדים" ונתן לקהילת פיטרה ניאמץ שברומניה –  עיר מוצאו, רושם של קהילה "חרדית" בעבר. לאמיתו של דבר היו היהודים בעיר זו עמי ארצות כמו בשאר ערי רומניה הישנה (ה"רגאט") והרב הגאון זצ"ל –  אנשיל מילר, מעיד על כך בספרו "עולמו של אבא" (טוביאס נוהג להשמיצו ומכנהו "עולמו של בבה" וזאת רק משום שהרב מילר חשף את האמת על ריקנותה של "רומניה הישנה" ועל "רבים" ו"אדמו"רים" מסוגם של אביו שמואל טוביאס). למי שאינו יודע הרי שב"רומניה הישנה" (ללא טרנסילבניה ובוקובינה האוקראינית) רק כלי הקודש שמרו תורה מצוות וכך היה גם בפיטרה ניאמץ. אך רבני רומניה –  חלקם בעצמם מחללי שבת, נהגו לשקר ולספר סיפורים על "אדיקות" קהילתם. בפטירה ניאמץ למשל נחשבו ל"דתיים" אלה שהגיעו לבית הכנסת בשבת ואילו אביו של טוביאס (שמואל טוביאס) התיר להם לטלטל בשבתות ובחגים בטיעון כי "ברומניה אפשר להקל". כמו כן לא היה ברומניה שום מקרה מהודר מלכתחילה וכך גם בנה טוביאס מקווה כזה ביאסי והרב גדעון בן משה גילה זאת. בעיר גלץ נהג ה"רב המקומי" לשחק קלפים – בכסף ממש(!) בליל שבת , לאחר הסעודה וקרא לזאת "עונג שבת"...
    כל השקרים הללו –  בעיתונות הפסדו "חרדית, נעשים ע"י טוביאס כדי לגנוב דעתם של תורמים בחו"ל לתרום למה שלא קיים ברומניה בזמן שטוביאס מתחלק ב"עסקאות" שעושה הפדרציה המתבוללת על גב ההקדש היהודי. צאו בבקשה ליאסי ובדקו את דברי והכירו גם אתת שלמה טוביאס ואתם כבר תבינו שהאומלל הזה אינו יכול לחזק אפילו מסמר בקיר , ובודאי שאין לו השפעה על יהודי אחד. בעמות החול אין יותר מנין ביאסי וכל שאר סיפורי יואל טוביאס הם שקרים.
                                                סיום הש"ס
       לא במקרה זרק מישהו בבדיחותא כי "שמונה מאות וחמישים אלף איש השתתפו בסיום הש"ס". לאחר הכתרתו של דוד יוסף –  בנו של הגר"ע יוסף, ל"נשיא מועצת חכמי התורה", הרי שסופה של ש"ס , כ"מפלגת התורה" של הספרדים לא רק שהגיע לקיצה "דה פאקטו" אלא התרחש גם "דה יורה", דהיינו באופן רשמי. אריה דרעי אינו טיפש ומאחר והוא "הכתיר" את האטד לראש העצים הרי שמטרתו שהיער יבול. ופירושו של עניין הוא כי הפיכת "מועצת חכמי התורה" של ש"ס לבדיחה בנוסח זו שבה השתתף דרעי עצמו בטלויזיה הציונית, מגשימה חלום ישן לדרעי והוא בהפיכת ש"ס ממפלגה חרדית ודתית למפלגה מעורבת בחילוניים בגוונים של שמאל ציוני עם כל מיני שמנדריקים שלא ימצאו מקומם בימין הישראלי והכל דכי שדרעי יהיה ראש ממשלה. את זאת סיפר לי לפני שנים קבלן בניין שהיה מנאמניו של דוד לוי ולימים עבר לצד דרעי. בגלל כניסתו לכלא והדחתו מראשות ש"ס נבלמה התוכנית אבל עכשיו התוכנית שוב חזרה להיות רלוונטית ובסיומה הוא חושב להיות ראש ממשלה ציוני.

    מעבר להיותו של דוד יוסף מגושם וקל שבקלים הרי שגם האלימות והברוטאליות הם כליו ובעבר אף הואשם באיומי נפש , לטענת אחד מח"כי ש"ס דאז שסירב להצטרף לברית עם מר"צ ב"הסתדרות הכללית". האיש היה הרב יוסף עזרן. אין ספק שזו העת שרבנים אמיתיים ויראי ה' כהרב שלום כהן , הרב בעדני והרב ראובן אלבז ינתקו מוסרותיהם מ"ש"ס החדשה" ויקימו הנהגה חרדית באמת לש"ס. התאחדות רבנים ספרדים  כהרב אליהו אבא שאול, הרב משה צדקא, הרב חיים סופר, הרב ראובן אלבז, הרב שלום כהן, הרב שמעון בעדני, הרב שלמה מחפוד, הרב בו ציון מוצפי ואחרים יוכלו לשמש "מועצת חכמי התורה" לספרדים ולא לשם פוליטיקה ויותירו את דרעי , דוד יוסף ואת אחיו של דרעי – יהודה דרעי, עם ה"קליינטים" האמיתיים שלהם מאביגדור ליברמן ועד אנשי מר"צ וה"עבודה". לא במקרה הכתיר אריה דרעי את דוד יוסף ל"נשיא חכמי התורה" בפרשת סדום ועמורה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה