יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

פרשת "תולדות"


בס"ד
       פרשת "תולדות" / הרב אליהו קאופמן
   פרשת "תולדות" היא אולי פרשת הראווה של החומש לחינוך תורתי באשר הוא , ובמיוחד חינוך ילדים. דרש חסידי מסכם פרשה זו במשפט אחד: "אם לא מגרשים את עשיו יברח לבסוף יעקב". המשפט הזה מכיל את כל האמת ודוחה את "יפייפות הנפש" של אלה המנסים לחבר טובים ורעים יחד במתק שפתיים של "כולם יהודים" או לבלבל את המושג הטהור "שמאל דוחה , ימין מקרבת".
   "עשוים" לא חסרים – בעוונותינו הרבים, גם בימינו אנו ואף בתוך תלמודי התורה. כאשר ילד הופך מ"שובב" או "חלש" לרמת צרות של "עשיו" הרחמים עליו צריכים להסתיים כי אז מתחילים הרחמים על הנפגעים מ"עשוותו". הרמב"ם הגדול מאריך באפשרות שה"רע במיעוטו" יכול לקלקל את הרוב, ולבסוף מציע הרמב"ם לרוב לברוח מאותו מיעוט. כאן מתאחדים דברי הרמב"ם עם הדרש החסידי שכתבתיו בראשית דברי.
    יתכן וישנם כאלה המאמינים ב"כי לא יידח ממנו נידח" והם מאוד מעוניינים לשקם את אותם "עשוים" , שלדעתם הם אומללים ותו לא. זו בהחלט זכותם של יהודים יראים לעשות כן אך בתנאי שה"עשוים" יקובצו במסגרת עצמאית לחלוטין משלהם ולא ינשקו בחייהם ובריכוזם ל"יעקובינים". כולנו גם יודעים עד כמה יכול לקלקל תפוח רקוב אחד הנמצא בשקית אחת עם תפוחים טובים ועסיסיים.
    אבל כמו שישנם כאלה שהם "עשוים" כך גם קיימת  "עשויות" והיא שיטה של רעל והשקפה חיצונית שמטרתה לפגוע בתמימות קיום התורה והמצוות. לזה גם כן התכוון הדרש החסידי על כך שאם לא מגרשים את ה"עשויות" סופה שתברח ה"יעקוביות". הסבר אחד לעניין הוא שאי חסימת הדרך להשקפות פסולות יבריחו יראים ושלמים אך הסבר אחר הוא חמור יותר. ישנו מצב שהשקפות "עשויות" חודרות למקום שמלכתחילה היה "אוהלו של יעקב" אך מאחר ואיש לא הרים את ידו לגרש את ההשקפות הללו מסתבר אמנם שבני יעקב אמנם לא ברחו אך מנגד השקפתו של יעקב אביהם ברחה מה"אוהל". כל אותם "פסיכולוגים", "עובדים סוציאליים" , "מחנכים","יועצים" למיניהם (תרתי משמע...) –  והכל בלבוש "חרדי" ועם "פראק" , שטריימל" ו"שייטל" , הם אלה המביאים את ה"עשויות" ליהדות החרדית ומרוקנים את החרדים מהשקפת התורה. ולכן טוב יעשו אלה שיגרשו כל "חדש מפני ישן" לפני - שחס ושלום, כבר לא ידעו הדורות הבאים מהו "ישן".
       
      

       פרפראות
                      סוכני הפוקרים
 במאמר שכבר נשלח אליכם ("המסמר האחרון בארון המתים של היהדות החרדית :הפרימריס") הרחבתי על בעיית אלה הרוצים לגרש אור ולהביא חושך לתוך עולם התורה, עד כדי שינוי ומחיקת סדרי קבלה מדורות קודמים. ברצוני רק להוסיף כמה מילים בנוגע לאלה המביאים צרה זו ומאיימים להפסיק עימה את השקפת הדורות של קדמוננו.
    אמרו כבר חכמינו כי "עז פנים לגהינום". עזות פנים הוא המצב שאנשים מלאים בחטאים ובבושת פנים ונתפסו על כך בגלוי אך החטוטרת והגבנון שעליהם איננה מפריעה להם להטיף מוסר לאחרים ואף לדוש כי את בושתם ולכלוכם יש להפוך לנורמה חברתית. על כך כבר פירש ה"אור החיים" הקדוש את הפסוק בבראשית: "בשגם בשר הוא". כלומר, ישנם רשעים שלא רק מחטיאים את הציבור אלא את דרך חטאיהם הם הופכים לדגל של "תרבות". התראיינותו של דודי זילברשלג השבוע - בנושא ה"פריימריס" במפלגות החרדיות ו/או ההליכה למפלגות חילוניות , הזכירה לי את אותה עזות שמקורותיה בטומאה והיא מסימני בוא הגאולה, במהרה בימינו, אמן סלע.
   אין לך איש חרדי - בשני העשורים האחרונים, שדבריו על היהדות ומעשיו (מתועדים בתצלומים "חיים"!), מעידים מיהו האיש הזה ועד לאן מגיעה "צדיקותו". לא לחינם מכונים פרסומיו "קשרים" משום שקשרים אלה כוללים את הקשים בשונאי היהדות כמו החברות והעזרה ה"פרסומית" שהגיש הלה ליוסי פריצקי, מאותם אנשי "שינוי" שמלחמתם בדת אש למו ידועה היתה למרחקים. זה האיש שלפני מספר שנים ניגש לאוניברסיטת חיפה ולגורמים רשמיים שם והגיש בקשה לסיוע כספי ל"ילדים חריגים בסקטור החרדי" בטוענו כי "הסקטור החרדי אינו רוצה לטפל בילדים הללו". זהו האיש שטיפח את מושג ה"חרדים החדשים" כדגל "רוחני" וממנו עלו עשבים שוטים כיונתן שרייבר, רבקה פאלוך , קובי אריאלי ועוד מיני מינים כאלה. הוא האיש שהקים את הסמרטוטון "בקהילה" כדי לתת שופר לפוקרים ומינים בבתים חרדים ולהכניס אפיקורסות. והוא האיש הלועג לכל מושג של קודש. כולנו יודעים מדוע האיש כבר אינו חלק מהנהלת "ביקור חולים" ורבים גם ראו את ה"סרט" בו כיכב. מי לא שמע את דברי הבלע שלו על מושגים והשקפות שעולם התורה אמון עליהם. והנה האיש הלזה הזה אינו מתבייש לבוא ולבקש מהיהדות החרדית ומתורת השקפת גדולי הדורות הקודמים כדי שהוא והשבבניקים שטיפח - יחד עם החילוניים שלהם הוא מחובר, יוכלו להרוס סופית את התורה והיהדות ויבנו עימו "חברה חרדית" - חילונית!
   אם זה אינו "עז פנים לגהינום", אזי, מה עוד צריך להיקרא עזות פנים?!

               אלברנס וארבעים השודדים
   הטמבלויזיה הציונית ערכה שוב תחקיר על הכנופיה של שלמה אלברנס (זהו שמו של ה"תכשיט" ולא "אלברנץ") המתעללת בעצמה ובילדיה בהרי מונטריאול הקנדית. אין ספק שהחילוניים, העמוסים לעייפה בפושעים וברשעים מתוצרת ביתם, מעוניינים להכפיש את התורה והיהדות, ובעיקר לעצור את החזרה בתשובה, ומנגד להוביל ל"חזרה בשאלה" , ולכן נטפלו  הללו שוב לכת שולית וקיצונית אך מנגד יש לנסות ולעקור עשבים שוטים כאלה ולבדוק בדיוק כיצד ומדוע גדלו לממדים אלה.
   האדמו"ר מסאטמר מביא - בשם גדולי הדורות הקודמים ובראשם ה"אור החיים" הקדוש, כי לימוד תורה וידענות עדיין אינם ערובה לקדושה אלא שיש מצב של "שטנא נוצח". אילו היו אלה שטעו באלברנס – בראשית דרכו , בודקים היטב אם פעולותיו וכישוריו באים מהקדושה ולא מהטומאה, יתכן שכת זו לא היתה תופסת תאוצה. האיש-  יהוד ספרדי (בן לאם מיהדות סלוניקי ואב מיהדות כורדיסטן), הפך קבוצה שלימה של בני עדות המזרח ל"אשכנזים" ושינה להם את שמותיהם ואת פסיקת אבותיהם ואח"כ תלשם ממוסר אבותיהם ומתורת אימותיהם. הוא לא שאל רבנים על כך ולא התייעץ עם איש בנדון. האיש הזה ואנשיו שרפו בניו יורק בנין של "בית יעקב" משום שלא נתנו לפרחח הזה "כבוד של אדמו"רים". האיש הזה לקח ילד חילוני וגנבו מבית הוריו עד שישב על כך בכלא ורבים מחסידיו השוטים התפקרו. והאיש הזה ממשיך בשיגעונות של סכסוך ילדים בהוריהם ונשים בבעליהם.
  לצערי הרב, בכל שלבי השיגעונות שלו אף רב גדול בישראל לא קם כנגדו וצעק כי "אלה תרפים". נהפוך הוא, היו רבנים גדולים שטעו בו רק משום "ידענותו", "כישוריו" ועוד מיני קלישאות שאינן שייכות לקדושת התורה. חלק מאותם רבנים אמנם חזרו בהם מתמיכתם אך הנזק היה בלתי הפיך וזה מה שקורה כשאין במחנה דרך של "סוף מעשה במחשבה תחילה".
  אלברנס ושוטיו אינם הכת היחידה הנסחפת לשיגעונות . לא מכבר התוודענו להולל ופוחז אחר – ששמו אליאור חן, שהכת שלו כבר נעה על גבול חיי התועבה ממש במסווה של "קדושה"! רבים זורקים את ה"חתולים המתים" האלה לחצר של "בעלי התשובה" אבל שוכחים שאותן כתות שואבות את האלימות שלהם מחצרות וחוגים חרדיים שהאלימות הפכה לגולת הגאווה שלהם ודי לחכימא ברמיזא. אבל הבעיה קשה יותר. הגיבוי לפושעים האלה - ועוד ב"מסיבות" של גיוס כספים, בא להם מ"רבנים חשובים" עם "הדרת פנים" ובראשם אותו אליקים שלזינגר מלונדון שסגר את ישיבתו מסיבות שאין השורות הללו מרשות לנו לפרט. זהו האיש שארגן לאלברנס תמיכה ו"מסיבות" של כסף" (צריך לבדוק אם אין כאן "עסקאות שחורות" בין ה"מארגן" למקבל) וזה האיש שלא מכבר היה המסייע והיועץ  ה"רבני" היחיד של אליאור חן מההתנחלות ביתר.
    לכן שלא ייפלא בעיניכם שמספר הפושעים והמחבלים בדת ישראל- כביכול, מימין היהדות ("והשטן העומד לימינו לשיטנו"), גדל שוב ושוב שהרי סעד "רוחני" , לגיטימציה פלילית וכספים הם מקבלים "מתוך המחנה פנימה". שלזינגר  הוא תערובת של מי שמציג עצמו כ"קנאי" וטוען כי "הציונות רודפת" את כל אותם המשוגעים הללו כמו אלברנס וחן , ומנגד הוא גם האיש שחבריו הטובים הם מנחם הכהן ה"שייגיץ" השמאלני, מייקל שודריך – רב המעללים מפולין , וחברי וועדת הכספים של ה"קליים קונפרנטס" החילוני והפוקר.
                   "קבצני הכותל"
   כששמעתי השבוע ששוב "רב הכותל" השמלאני – שמולי'ק רבינובי'ץ, פתח במסע רדיפה מחדש נגד הקבצנים בכותל המערבי (שאפילו המשטרה איננה מעוניינת בכך), נוכחתי בעוד צד מדעת התורה של הגר"ח זוננפלד כשרצו להעביר את הכותל המערבי לרשות ה"רבנות הראשית" של הרב קוק.
   הגר"ח זוננפלד - שעד בוא הבריטים לחם נגד ה"וואקף" המוסלמי ביחס לבעלותם האבסולוטית על הכותל המערבי, טען כי עדיך שבימי הבריטים יישאר המקום בידי ה"וואקף" ולא בידי הציונים ומשמשיהם ה"רבניים".
                         ברית מילה לצו'לנט
   לפוקר והכופר היהודי שבראש עיריית ניו יורק משעמם כנראה ולכן הוא מתעסק רק בהכנת צרות ליהודים והכל במסווה "רפואי" ו"מדעי". לאחר שהבין כי היהדות החרדית לא תיכנע לגזירת החתימה בנושא "מציצת הדם" בברית המילה עבר מייקל בלומברג להציק ליהודים דרך קיבתם: נגד... הצו'לנט! כמובן שגם כאן מה שמציק לאיש הזה היא ה"סטריליזציה" וה"עניין הרפואי".
  לא לחינם נאמר כי "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" ואנחנו מקוים שכך אמנם יהיה אך בדרש הפוך.
                    ומלאה הארץ חמס
     המלחמה הציונית נגד החמס ברצועת עזה - ושוב כרב הבחירות בישראל, מביאה בפעם המי יודע כמה את שאגות ההסכמה ה"קונצנזואליות" – ובתוכן של החרדים הציונים (השותפים רק להצלחה אך לא ל"תרומת הדם"...), למעללי הלאומנים האנטי דתיים הקיצוניים של נתניהו, ליברמן וברק.
    כדאי להזכיר לקוראי שורות אלה כי בחייו נהג האדמו"ר מסאטמר זצ"ל לצאת נגד כל פעולה צבאית ציונית נגד הערבים ולהדגיש שתי נקודות חשובות:1) כל אויב שיורה על ישראל עושה זאת במצוות אבינו שבשמים "על שום חטאינו גלינו" ודי לעוררנו בתשובה, ובמיוחד על חטא הציונות של דורנו.2) ב"דרך הטבע" היו יכולים הציונים לגמור זאת בדרכי שלום אך העיפו לתת פורקן לגאוותם. הדברים האחרונים נאמרו – ע"י הרבי מסאטמר, גם לגבי "מלחמת ששת הימים" בשנת 1967, בקונטרס "על הגאולה ועל התמורה".
    ואמנם עניין הזנחת "דרכי השלום" נכונה גם לגבי המלחמה הנוכחית ברצועת עזה. כבר נספר שנים שהחמס החל לעבור למציאות של פוליטיקה במקום לוחמה ולאחרונה החל להתמזג באש"ף. גם החייל הישראלי שנחטף - גלעד שליט, הוחזר וידוע כי הוחזק בתנאי שבי הוגנים. ישראל לעומת זאת לא גילתה הבנה לתזוזה הזו והמשיכה ליצור סגר על רצועת עזה כולל חסימת כל עזרה רפואית של משטים מהים.הרצועה סגורה- יבשתית בגדר , כדוגמת מכלאת כבשים ולכן לא פלא שלאחר הדיפת המשט האחרון החלו מטחי הייאוש לירות על הישובים המסכנים שבגבול.
    בעבר חוסלו לא מעט ממנהיגי החמס ובראשם שי'ח יאסין ויחיא עייש ("המהנדס") אך דבר לא הושג. ישראל פוחדת דווקא מהתמתנות כי אז יחייב אותה המו"מ להחזיר שטחים כבושים ולפנות מתנחלים. עבורי גם אין פלא שישראל בחרה דווקא לחסל את המתון שבמנהיגי החמס - ג'עברי, שהביא לשחרור גלעד שליט.
   ושוב צריך לחזור על דבריו של הרבי מבריסק:"אי אפשר לסמוך על הציונים בעניין פיקוח הנפש".
               בין חסידות מונרו לחסידות סאטמר
 השבוע טען אחד העיתונאים כי בושתה של חסידות סאטמר - ביחס לקיום דברי אדמו"רה, התגלתה כאשר האדמו"ר מסאטמר הכריז להצביע לאובמה נגד הציונים ולא לרומני הציוני. את ההוכחה לדבריו הביא הלה מתוצאות הקלפיות במונרו , שם רק 38 אחוז הצביעו לאובמה  ו-62 אחוז הצביעו לרומני. אבל מסתמא שהמסקנה איננה צריכה להיות כי בחסידות סאטמר לא נשמעים לאדמו"ר אלא שחסידות מונרו איננה עוד חסידות סאטמר. ובמה דברים אמורים?
    במונרו החלוקה היא בדיוק 62 אחוג מאוהדי האדמו"ר ממונרו לעומת 38 אחוז משומעי לקחו של האדמו"ר מסאטמר שיושב בוילהמסבורג ושאביו "המליכו" לעיני כל האדמו"רות. לכן – כחלק מהציוניזציה של אדמו"רות מונרו באה גם הצבעתם לטובת רומני  הציוני והפרו - מיסיונרי, לעומת חסידי סאטמר האמיתיים בעיר מונרו שהצביעו לאובמה ונגד הציונות.
   אם מישהו יעז להגיד כי האדמו"ר ממונרו צווח להצביע לאובמה הרי שאביא את בסיפור מ-1992 עת אדמו"ר בישראל ש"ציווה" להצביע לאגו"י אך בקלפיות מצאו אח"כ פתקים של ש"ס. עם האדמו"ר הזה ערך האדמו"ר ממונרו את ה"שלום" ה"בן –גיסי"...
                                          אליהו על הכרמל 
   כמויות גשמי הברכה ששטפו השבוע את א"י הראן בבירור - כמו בשנים קודמות, כי חיפה קיבלה תשעה קבין של גשם לעומת שאר הארץ שהסתפקה בקב אחד. הכל משום הנס שחולל אליהו הנביא על הכרמל נגד נביאי הבעל ועל הגשם הניסי שירד אח"כ שם וקידש שם שמים.
              החילוניים עם הכיפות הסרוגות
 ב"פריימריס" (שיטה חילונית אותה מייעדים השבאבניקים החרדים גם ל"מפלגות החרדיות") של ה"מזרחי" (או בשמם החדש ה"בית היהודי") הצליחה פוקרת חילונית "לזכות" במקום השני בדירוג והשלישי ברשימת המפלגה הזו לכנסת המינים. זהו פרצופם של אלה שגמרו להקים את ה"גשר" עליו עוברים דתיים לחילוניות. וזוהי תוצאת ה"קוקיזם" שהביא את החילונית הזו לכבוש את המפלגה שלפני פחות ממאה שנה התנגדו ראשייה לכך שנשים בכלל תבחרנה...
 מחיל לחיל – "משגיחות כשרות" ב"רבנות" הציונית
   הקלקלה האחרונה של ה"רבנות הראשית" היא גם זעקת האופנה האחרונה של החילוניים: נגד הדרת נשים. במכתב שעליו חתום פקידו של יונה מצגר – ה"רב הראשי" הציוני, הוא מיידע את כל ה"רבנים" המשת"פים  על יסוד "קורסים" ל"משגיחות כשרות" וכמובן "על טהרת הצניעות". בראש הוועדה יעמוד המועמד הספרדי ל"רב הראשי הבא"- הרב יהודה דרעי מב"ש , ובין חברי הוועדה יהיה המועמד האשכנזי ה"מוסכם" ל"רב הראשי הראשי הבא". נו, אנחנו עוד נתגעגע לעמר ואפילו למצגר. צריך רק לשאול את ה"פלא" ממגדל העמק מה היה אביו הצדיק והחסיד אומר על כך שבנו ינחה נשים להפוך ל"משגיחות כשרות". אביו של גרוסמן היה קנקן מלא ביין, חבל שבגלל כמה פוליטיקאיות שמהן מפחד בנו ממגדל העמק - כמו ציפי ליבני ושלי יחימובי'ץ למשל, ניאלץ לומר שקנקנו של האב החמיץ בימי שלוט בנו. יש לציין שכבר בעבר צידד גרוסמן הבן בהצבעת  חרדים לאישה כאשר "הכשיר" את גב' סוזן עמור המנוחה שתיתמך ע"י חרדי מגדל העמק לראשות העירייה שם.
  מעבר לכך שב"שולחן ערוך" – "יורה דעה" , נאמר במפורש שאין לסמוך על אישה בהשגחת כשרות ציבורית ( "מתעצלת בבדיקת תולעים"), הרי שאנו יכולים לדמיין לעצמינו איזו "צניעות" תופגן כאשר ה"משגיחות" תתראינה עם בעלי עסקי המזון החילוניים. כמו כן כבר עתה פוחדים משגיחים מבעליהם , אזי, תארו לעצמכם כיצד תרעדנה הנשים החסודות והשבריריות הללו כאשר בעלי העסק ישאגו שאגה אחת לעברן. יתכן שרמת העבודה שלהן תהיה כל כך "יעילה" שהן תבאנה גם את תינוקותיהן לעבודה – כ"השגחה כפולה". מאחר וה"רבנות הראשית" או המקומית מכילה גם נשים מה"מזרחי" הרי שלא תחסרנה גם "משגיחות" ללא כיסוי ראש. וגם מעניין מה יאמרו אותם "רבנים חסודים" מהסקטור החרדי – המכהנים ב"רבנויות" הללו, כאשר יאלצו להעסיק "משגיחות" ואלה בטח תיפתחנה עליהם את פיותיהן שתעלות ניקוז נקיות לעומתן.
  השלב הבא של ה"רבנות הראשית" יהיה להתמזג עם הרפורמים בתרוץ שזו הוראת הבג"ץ הציוני - העכו"מי: למנות נשים כ"רבניות" בשכונות, במפעלים, בערים ואף ל"ראשית" תגענה ה"שיקסאלך" הללו.
                                 ערב רב
   ושוב רומניה בכותרות. לידי הגיעה "תעודת כשרות" משנת 2008 (מצורף צילום) בחתימת ה"רב" שמוצאו היהודי לא הוכח ושלפני למעלה משנה הוא כבר הודח ונמלט לקנדה, סורין רוזן - בן לאם נוכריה. ה"תעודה" הזו עוטפת בימים אלה מוצרי מזון ברומניה וחלקם מגיעים לישראל ב"אישור הרבנות הראשית".
   זוהי ה"רבנות" שביה"ד של שמולי'ק קרלי'ץ מבני ברק (עוד תשמעו עליו ממני רבות בעתיד הקרוב ...) מעורב ב"גרי החלונות" שם, זו ה"רבנות" שרפאל שפר מבני ברק יושב בראשה ומחפה על מעלליה וזו ה"רבנות" שאליקים שלזינגר (וכל שיבטו), יואל טוביאס, חיים לייב דוייטש, שמלק'ה הלפרט , צוויבל מוילהמסבורג ומיכל פנט מבני ברק נותנים לה לגיטימציה. אז מישהו צריך לדחוף לפיותיהם של הללו את ה"מוצרים הכשרים" של רוזן ולהכריח אותם לבלוע את הגועל נפש הזה שהם מכשירים לאחרים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה