יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

המסמר האחרון בארון המתים של היהדות החרדית : ה"פרמריז"


בס"ד
המסמר האחרון בארון המתים של היהדות החרדית : ה"פרמריז" / הרב אליהו קאופמן
   למעלה מחמש עשר'ה שנה – מידי מערכת  בחירות אחת לשנייה וביניהן, שוב ושוב מועלים "רעיונות דמוקרטיים" כדי ל"ייעל" ו"לחדש" את המערכת הפוליטית החרדית ה"מנוונת" וה"מזקינה". בראש הרעיונות הללו עומד הרעיון החילוני העממי והפופוליסטי - שגם במפלגות החילוניות מודים כי הוא עיוות אותן, רעיון ה"פריימריז" שבו כולם בוחרים את כולם וגם אם נותרה פה ושם "דעת תורה" הרי שהיא מושלכת לפח האשפה, ובגדול. הרעיון השני שמועלה - אם בצד תחליף ל"פריימריז" ואם כרעיון בפני עצמו, הוא ה"רעיון האמריקאי": פירוקן של המפלגות החרדיות והצטרפות החרדים כפעילים , כחברים ושתדלנים במפלגות החילוניות כפי שהדברים קורים לא רק בארה"ב אלא בכל מדינות העולם בהן קיימות קהילות יהודיות וחרדיות שפעיליהן משתלבים בפוליטיקה הנוכרית שם כדי להעצים את השתדלנות היהודית , והן כדי למנוע אנטישמיות מיותרת בהקמת "מפלגות יהודיות", כפי שאירע לפני המלחמה העולמית במזרח אירופה ובראשה בפולין.
  כותב שורות אלה נימנה על שומעי לקחו של האדמו"ר מסאטמר – ה"ויואל משה" (ולא רק ה"דברי יואל"...) שציווה  לא להשתתף כלל וכלל בבחירות (גם המוניציפאליות...) בישראל , דבר שאותו גדול בישראל לא גזר בחו"ל - על המשתתפים והבוחרים בפוליטיקה הנוכרית. הסיבה היתה ברורה - השלטון הציוני בא"י איננו שלטון נוכרי המעניק אוטונומיה רוחנית ליהדות האותנטית אלא שלטון שקם במטרה לבנות מדינה ומערכת פוליטית לשם שינוי היהדות המקורית ומשתמש בספי המערכת למטרה זו ולכן אין גם ליטול ממנו כספים למוסדות תורה ואף לצרכים אישיים של שומרי התורה והמצוות. דעתו של הרבי מבריסק – עוד לפני כמאה שנה, היתה שבעצם המדינה הנכספת של הציונים  איננה באמת מטרתם   אלא זהו האמצעי  שלהם כדי ליישם את מטרתם האמיתית: עקירת המצוות לעם ישראל.
   כשהוקמה המדינה  לא היה  הויכוח בין הרבי מסאטמר לבין אלה שטענו כי יש להשתתף בבחירות ואף לקחת ממנה כספים על מהותה הכופרת של המדינה ועל דעתו של הרבי מסאטמר כי מטרתה להעביר דת מהארץ אלא רק על הצד הטאקטי. לזאת הסכימו גם רבני  אגו"י  אך הם טענו  כי אי השתתפות במערכת הפוליטית תביא לגזירות כבדות יותר של המדינה נגד הדת והחרדים וכי לקיחת הכספים היא משום שכספים אלה מגיעים לחרדים מכוח מיסיהם ואם לא יקחום החרדים  הרי שכספים אלה יועברו לדברים אסורים ולתועבות. כמו כן ציינו באגו"י כי המפלגה החרדית היא האמצעי למנוע סחף אנטי דתי.
  בביקורו הראשון של האדמו"ר מסאטמר בישראל טען האחרון – כלפי ה"חזו"ן אי"ש" , כי הוא חושש מ"גזירות הציונים". ה"חזו"ן   איש" – שהיה כבר מעורה במחנה האגודאי, טען כי גזירות אינן מפחידות אותו אלא שהוא חושש מכך ש"המדינה תמצא חן בעיני החרדים דווקא משום קלקוליה". וזה בדיוק מה שקרה בשני העשורים האחרונים עד לצמיחתם של ה"חרדים החדשים" שהם, הם אלה הלוחצים ל"פריימריז" או לחילופין ל"הכשיר את ההטמעות במפלגות החילוניות". ה"פריימריז" או הכניסה למפלגות החילוניות אינן מטרה עבור ה"חדשים" הללו אלא אמצעי בעזרתן לצמצם את ה"פערים הרוחניים" בינם לחילוניים ולשנות היהדות החרדית מקצה עד קצה.
  לפני מספר שנים לא רבות נוכחתי בתשובה של גדול בישראל- המנסה עדיין לגשר ולהתהלך על ה"חבל הדק" הקושר את חלקים חרדיים מאוד באגו"י לחסידות סאטמר, לאחד מראשי העסקנים של סאטמר בארה"ב. מאחר ואותו גדול הילל ושיבח את הרב שך הרי שהעסקן מסאטמר שאלו לעניין היתר ההצבעה שנתן הרב שך לפרלמנט הישראלי ותמיכתו באגו"י. הגדול השיב כי הרב שך – בהצבעה לאגו"י, ראה דרך למנוע מיהודים חרדים להצביע למפלגות חילוניות שאינן רק "לא דתיות" אלא רצונן בעליל לעקור את היהדות וע"י ההצבעה אליהן יהפוך למחרת אותו חרדי לחילוני, רחמנא לצלן. מכאן שעניין אי ההשתלבות במפלגות חילוניות או אפילו במפד"ל ה"לאומית" נחשב אצל גדולי ישראל - גם אלה שהתירו להצביע, כמעשה של תחילת העריקה הממשית מקיום תורה ומצוות . נכון אמנם שלא מכבר אחד מאלה  שהעלה רעיון זה – ל"השתלב במפלגות החילוניות, כמו בארה"ב", היה אדמו"ר של חסידות גדולה אך משהלה קיבל את נציגותו  באגו"י הוא גנז את הרעיון שכנראה הועלה מסיבות של "עניות פוליטית".
   החבורה שמעלה שוב ושוב את רעיונות ה"השתלבות במפלגות החילוניות" או ה"פריימריז" היא של אלה הנקראים "החרדים החדשים" ושכל מטרתם לשנות את התוכן היהודי של האורתודוכסיה של "תורה קיבל משה מסיני, מסרה ליהושע..." וכן הלאה. אותם "מורדים" הם גם אלה העומדים בקשרים הדוקים עם אותו עולם חילוני המעוניין להפוך את הדת היהודית ל"עניין תרבותי" ו"היסטורי" בלבד וכל צד יונק מהשני את טומאתו. לא לחינם שני הרעיונות מועלים יחד כאלטרנטיבה זה לזה ואין דבקות ממשית של התומכים בהם , רק באחד מהם. הרעיונות הללו אינם מטרה ארגונית ל"הקל על החרדים פוליטית" אלא הם אמצעי לפרק את העולם התורתי ולשנותו לכיוונים סופר "מודרניים" ולכן לא משנה למציעים איזו שיטה חדשה תתקבל ותנצח על פירוק היהדות.
    אם תיכנס שיטת ה"פריימריז" למפלגות החרדיות הרי שכל זב , מצורע וחצי רפורמי יהפכו ל"מנהיגים רוחניים", הקשר שעוד נותר עם ענקי תורה בדורינו יועבר למוזיאון ולא מן הנמנע שבעתיד יתאחדו ש"ס, אגו"י ודגה"ת עם מפלגות חילוניות. "פריימריז" יזרים למפלגות החרדיות תכנים של מצעים חילוניים ואל המפלגות הללו יתפקדו גם חילוניים (כמו שקורה במפד"ל) ואף אנטי דתיים שיבואו לעזור לכל עסקן חרדי נגד רעהו -  בדיוק כפי שלעמיר פרץ  בעבודה התפקדו אנשי ימין או לעמרם מצנע (באותה מפלגה) התפקדו אנשי שמאל. הטשטוש בין דת ללאומנות יגבר ואותן מפלגות - יום לאחר ה"פריימריז" המיוחל, תהפוכנה לקרדום אנטי דתי לפירוק היהדות החרדית. ולזאת כבר מחכים החברים והשותפים של דודי זילברשלג, של אנשי "טוב" מבית שמש וביתר  והמשקיעים החילוניים של "כיכר השבת", "בחדרי חרדים" ושאר התקשורת החרדית הנשלטת ע"י ההון החילוני.
   מנגד, אם תתפרקנה המפלגות החרדיות - שגם בעיני הן אינן בדיוק "פסגת ההלכה וההשקפה התורתית", הרי שזו תהיה דרך קיצור לכל ה"חרדים החדשים" להתבולל ולבולל את חבריהם התמימים בעולם החילוני ולהיוותר עם החליפה, הכובע ואפילו ה"שריימל" כזכר לחורבן וכ"פורים שפיל" שנתי.
   ולכן – גם כמי שאינו מצביע בבחירות לפרלמנט הישראלי או לרשויות המוניציפאליות אני עדיין מעדיף שהפלוגתא שלי תהיה עם אנשים כמו משה גפני, ישראל אייכלר, אריה דרעי , יצחק כהן ומאיר פרוש מאשר עם דודי זילברשלג, קובי אריאלי , אנשי תנועת "טוב" המוניציפאלית וכל שאר השבאבניקים וה"חרדים החדשים".
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה