יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

יערות ה"עד" של הקק"ל


בס"ד
יערות ה"עד" של הקק"ל / הרב אליהו קאופמן
ביום ג' (ה-13 לנובמבר 2012) התקיים בחיפה –  בוועדה המחוזית של משרד הפנים, דיון שני בהתנגדויות של בעלי קרקעות ערביים מואדי ערה לצירוף חלק מאדמותיהם ל"מבצע ייעור" של הקק"ל. מדובר בקרקעות חקלאיות המעובדות גם היום (רובן בענף הזיתים). בראשית הדיון כבר נטען ע"י המתנגדים כי רבים מחבריהם - שגם אדמותיהם נמצאות בטענה דומה, לא הוזמנו לדיון למרות ששלחו את התנגדויותיהם. פקידי הוועדה כמובן "הפילו את התיק" על "הצבי ישראל על במותייך חלל", קרי – "רשות הדואר". בהמשך הדיון הוכיחו המתנדים - בעלי האדמות ונציגי הרשויות הואדי ערה, כי אין  זה ה"ייעור" הראשון אלא זאת שיטת ה"סאלמה" - לחתוך באדמות הערביות, עד להעברתן לידיים "ממשלתיות" ואח"כ ל"יהודיות" נטו. אנשי הרשויות המקומיות מואדי ערה ציינו כי רשויות רבות באזור (ערביות כמובן...) איבדו במשך השנים עשרות אלפי דונמים ונותרו רק עם אלפים בלבד.
   שני משתתפים בדיון - מצד המתנגבים, העירו שתי הערות שונות, שאם נחברן יחד נקבל את התשובה מדוע הקק"ל כל כך עומלת ל"ייער" לא רק את ואדי ערה אלא גם את הגליל וכיום גם את הנגב. עו"ד ג'ברין - נציג המתנגדים, טען בגלוי כי ל"קק"ל שני כובעים". הלה טען כי הקק"ל לא רק דואגים ל"איכות הסביבה" ו"מייערים" אותה אלא גם מעבירים אדמות מלא יהודים ליהודים ומאן נובע חששו כי אין זה "ייעור לשם שמים". משתתפת אחרת – מצד המתנגדים, טענה שלא תמיד "ייעור" עדיף על בנייה ופיתוח הכפרים הערביים שמהם נלקחת האדמה.
   אז האמת נמצאת  ע"י חיבורן של  שתי ההערות הללו. לקק"ל לא רק שיש "שני כובעים" אלא שתי ידיים. ביד אחת היא לוקחת אדמות מהערבים ל"צורכי איכות הסביבה" (לפני שנים עשה זאת הצבא ל"צורכי ביטחון" - עד "יום האדמה" של 1976) וביד השנייה , לאחר שנים, היא  מעבירה את אותם יערות ל"ידיים יהודיות" שגודעות אותן לטובת הקמת ערים וישובים יהודיים במסגרת "ייהוד האזור". כך למשל עומדת לקום ה"עיר הדולה" חריש וכך הוקמה  ה"עיר הקטנה" חריש וכו'.
    קק"ל הוקמה טרום המדינה כדי "לגאול" אדמות ערביות ולהעבירן לידיים יהודיות וכמובן לשם "שינוי הדמוגרפיה בארץ ישראל". היער שהיא נוטעת איננו למטרת ל"איכות סביבה" אלא אמצעי לעקירת נטוע.
    הפתרון לכל המדיניות הזו היא לפרק את המדינה ממוסדותיה ה"ציוניים" הערכאיים  ובדיוק כמו ש"הסתדרות הכללית של העובדים היהודיים בא"י" שינתה תוכנה ופנייה וכיום חברים בה  גם ערבים כך גם תפורק ההסתדרות הציונית לטובת "מדינת כל אזרחיה" , כך גם תולאם קק"ל מרשות "ציונית - יהודית" בלבד לחלק בלתי נפרד ממשרד החקלאות לטובת כל האזרחים - ללא הבדל דת ,גזע ולאום ואילו מדינת  ישראל תוכרז  מ"מדינה ציונית" ל"מדינת כל אזרחיה" ובמקום "חוק השבות"(הפעיל ביבוא "חלקי חילוף לבנים" מאירופה ומאמריקה...)  יחוקקו חורי הגירה אמיתיים ושוים לכל מוצא , כמו בכל המדינות בעולם , כולל אלה הדיקטטוריות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה