יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

פרשת וירא- חיי שרה


בס"ד
פרשת וירא- חיי שרה/ הרב אליהו קאופמן                
   ה"הוריקן" האחרון טלטל את ארה"ב , ובעיקר את חופה המזרחי. העיר ניו יורק וחלקים ממדינת ניו ג'רסי היו האזורים העיקריים שחשו מה קורה כשיושב מרומים שוחק למו. מאחר והקב"ה הוא גם אב וגם מלך הרי שזהו שחוק עם בכי. כמלך השם הטוב צוחק מיצוריו המגלים שכל עושרם ו"מדעיהם" אינם אלא לריק בשעת סכנה אך כאב השם הטוב בוכה ומקווה שהאנשים - ובראשם ישראל עם הסגולה  יבינו את המסר ולא יגלגלו עיני עגל ויפלטו משפט סתמי כמו "אי אפשר לדעת מהם  חשבונות שמים". נכון שתיאורטית משפט זה הוא אמת לאמיתה אך מעשית חייב כל פעול לחפש "על מה ולמה באה הפורענות הזו עלינו" ולא רק לפטור את עצמו ממצוות התיקון והתוכחה ברבים ושל רבים בטענה על אי הידיעה "בשל מה הסער הזה".
   בסופה של פרשת "חיי שרה" מסופר כי אברהם אבינו חילק לבני הפילגשים "מתנות" ושלחם מעליו ל"ארץ בני קדם". בראש בני הפילגשים הללו היה ישמעאל בכורו. אונקלוס מפרש שיש קשר בין ה"מתנה" העיקרית שקיבל ישמעאל לבין מה שנאמר עליו בפרשות הקודמות:" ידו בכל ויד כל בו". עפ"י אונקלוס המשפט האחרון לא מתאר רק מצב פיסי- גשמי של קרבות בין ישמעאל לבין שאר אומות העולם אלא גם מתאר את ה"מתנה" שלימים יקבל הלה מאברהם אבינו. אונקלוס מפרש שה"מתנה" הזו יהיה דבר יקר ערך - ולעולמים, ושכל העולם יהיה תלוי בו והוא (ישמעאל) יתפרנס ממנו ומהזדקקות העולם ל"מתנה" הזו. בשורה התחתונה אפשר להצביע לכיוון הנפט הערבי כאותה "מתנה " יקרת ערך.
   לפני שנים - כשהסברתי את הנקודה הזו לפני תלמידי ברומניה (רובם היו סטודנטים ישראליים בעיר יאסי בצפון המדינה) קם, באותו השיעור, אחד מהם ופלט בתרעומת ליצנית ובחצי הומור:"חבל שלא לנו נתן הקה"ב את הנפט שלהם". אך מסתמא שלא בדיחה היתה זו אלא היותו של האיש בגלות רוחנית - כמו רבים מאיתנו, כולל שומרי המצוות ולובשי שמונת הבגדים שבתוכנו.
  לא לחינם נתן הקב"ה "מתנות" לבני הפילגשים ובראשם את הנפט לישמעאל. העולם בנוי מחומר ומרוח. החומר והרוח – עד בוא משיח צידקינו, מחולקים בין אומות העולם לישראל. "עם הדומה לחמור" הוא עם העשיר בחומריות ובשפע כלכלי עד כדי כך שאינו צריך לעבוד (למשל כוות, נסיכויות המפרץ הערבי וערב הסעודית) ואילו ישראל משולים ל"חמור גרם". מהו ההבדל? "חמור גרם" הוא חומר רוחני הגורם לעולם החומר הגשמי להמשיך להתקיים. אי לכך החומריות הכלכלית היא בידי אומות העולם ואילו החומריות הרוחנית תהיה תמיד בידי ישראל, עם בעיות פרנסה שהרי מי שמתוקן לו העולם הבא  אינו יכול לההנות ממשמני העולם הזה.
    יפה יקשו אלה שיאמרו כי חכמינו כבר הותירו לנו מימרות של פרנסה גשמית ממש - לצד ההגייה בתורה, כמו "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ" ("דרך ארץ"- בלשון חכמינו פירושו עבודה פיזית ממש*) ו"מיגיע כפייך תאכל לחם". אך הכוונה התורתית בעניין ה"פרנסה" היא לעבודת כפיים שבאה כטפלה ללימוד התורה . זו היא עבודת כפיים שאין עימה ידענות ושקידה על דברים הזרים לתורה אלא מקצועות טכניים בלבד כמסחר אישי, סנדלרות , חייטות וכו'.  אלה פרנסות המותירות את לימוד התורה בראש הרוחניות היהודית ואת הפרנסה רק כאמצעי להמשיך ורק להתקדם ברוחניות. רק מתוך היהדות ולימוד התורה יכולה לצמוח "השכלה מדעית" כשוחט, רב, דיין בחוקי התורה בלבד וכו'. אבל אלה המפנים כל יהודי - ועוד יהודייה  (המיועדת ע"י ה' הטוב להיות עקרת בית) לאותם מקצועות ו"חוכמות" (מהמושג "הבה וניתחכמה לו") שמטרתן להרחיק את היהודי מהאמת ושהן אינן אמצעי פרנסה בלבד אלא הפכו למטרה של "קריירה", הריהו רשע גמור ותו' לא.
   אותם "רבנים", "עסקנים" ושאר משת"פים הפועלים בשרות פוקרי ישראל להדיר אנשים ונשים למקצועות השמד אינם רוצים באמת במה שמתק שפתיהם לוחש -"פרנסת החרדים",  אלא משרתים את אלה שדרך מושג זה פותחים את שערי הגהינום לפני הכפירה הציונית והנוכרית שתאכל את זרע ישראל ותקטין את ה"סיכון הדמוגרפי" על כת הציונים, שהפכה למפלצת. מקצועות ההסכלה של "חינוך, פילוסופיות הנוכרים ומשומדי היהודים, מקצועות חטיפת הילדים כ"עבודה סוציאלית", "סוציולוגיה" ומקצוע הכישוף ששמו "פסיכולוגיה" באים להחליף ליהודי את נשמת הקודש של יצחק אבינו ולעקור את מקצוע "ישיבת האוהלים" של יעקב אבינו ב"מתנות" של בני הפילגשים. מקצועות ה"קריירה" אינם הפרנסות התמימות של חכמי הש"ס שעשו  את עיקר  חייהם מפרנסת יגיע כפיהם אלא אלה מקצועות חומריים של "עם הדומה לחמור".ה"מרצים החרדים" המעודדים "יציאה לעבודה" הם שליחי הסיטרא אחרא של השטן המעוניין להפוך כל "חמור גרם" ל"עם הדומה לחמור".
     בכל העולם יהודים חרדים לומדים תורה ועובדים לפרנסתם במקצועות שבד"כ אינם סותרים את היהדות . רק בא"י נשמעים הקולות ש"החרדים לא עובדים". בבורסת היהלומים בר"ג תמיד הרוב היו חרדים, חרדים תמיד עבדו במסחר גדול ו במסחר זעיר, חרדים תמיד עבדו במקצועות פקידות זוטרים ובהוראת יהדות, וכמובן שכל משמשי וכלי הקודש הם בעלי פרנסות מכובדות. אבל ארץ הקודש כבושה ע"י כופרים שאין מטרתם - כאומות העולם, לינוק מהרוחניות היהודית ולתת ליראי ה' להתפרנס מיגיע כפיהם אלא כאן מדובר בשליחי השטן המעוניינים לצמצם את האורות ולשבור את הכלים. עורכי הדין ה"חרדיים" וכל שאר מסיימי ה"תארים" הפוקרים הם הגשר שהחילוניים בונים אותו כדי שמחר - חס ושלום, יתפקרו יותר ויותר חרדים . יתכן שגם בחו"ל עובדים חרדים לא מעטים בעבודות שמתנגשות עם היהדות אך שם הבעיה היא פרטית והללו אינם משמשים חיל חלוץ בידי שונאי ישראל להעביר את עם ה' על דתו.
                      פרפראות
          "איכות החיים" של העיר חריש 
  לצד כל  המרעין בישין שירדו על העיר העתידית חריש הנה נחת השבוע גם שדה התעופה הצבאי – "שדה דב", היישר מצפון ת"א. הנהנתנים החילוניים של צפון ת"א החליטו להיפטר ממיפגע עתיק וותיק , ולאן העיפו הללו את הטרטורים, הרעשים והרעלים של "שדה דב"? לפח האשפה של המדינה: לואדי ערה - שם גרים הערבים ובקרוב יגורו שם החרדים. כתבתי כבר מאמר בנושא ולכן לא אוסיף עליו אלא רק אזכיר לדיירים החרדים העדיתיים בעיר חריש כי מלבד "שדה דב" מחכים להם גם הרעלים של "מחצבת ורד", החנק של 72 מפעלי הפחם והסכנות של תחנת הכוח בחדרה.
   אבל ה"אקולוגיה" הזו איננה הסכנה היחידה ש"עסקני החרדים" מסתירים מהקורבנות שיקנו שם דירה. לכולם כבר ידוע כי "איכות חיים" לא תהיה שם, עימות עם הערבים יהיה שם לעילא ולעילא ו"מחירי הרצפה" ינועו מעל ה-700 אלף ₪ . אבל עכשיו בואו ואספר להם על ה"עיר החרדית" הזו. השכנים של החרדים לא יהיו רק חרדים או במקרה הגרוע חובשי כיפות סרוגות. שם יגורו גם אנשי כת העבודה הזרה של ה"קרישנה" – שכבר קיבלו לעצמם "שיכון" בעיר הזו , והם כבר פעילים בשטח. שם יגורו כל סוגי החילוניים - עד כאלה שרק במצעד התועבה רואים כמוהם \ ושם יגורו אלה הרוצים לראות התפילין – חס ושלום, במוזיאון. שם גם  יגורו נוכרים סלאבים  עם "גרי החלומות" מהפיליפינים לצד בתי תיפלה רפורמיים , וכולם ידרכו על עצמות קדמונינו מהעיר נרבאתא. עכשיו שמר אטיאס יציג בשידורי התעמולה שלו את ה"עיר העתידית" חריש כ"הישג אישי גדול"...
     אבל אני שואל את אנשי ה"עדה החרדית" - ובמיוחד את חסידות "תולדות אהרון", מה לכם ולכל המרעין בישין הללו. הלחנך ילדים ללאומנות ולצד עובדי עבודה זרה מה"קרשינה" יצאתם מערי הקודש של ירושלים  ובית שמש?! האגודיסטים הם אלה המוליכים אתכם באף בנימוק של "כולנו ביחד" והם מולכים שולל מרצונם ע"י קלי הדעת של ש"ס והאחרונים מולכים שולל מרצונם ע"י פוקרי הליכוד ו"ישראל בתינו". ואם כבר נתתם לגיטימציה להליכת "ביחד" בחריש עם חוגי אגו"י , אזי, מדוע שלא תלכו איתם "ביחד" גם לכנסת המינים הציונית ותקבלו עימם כספים "ביחד" מהציונים?...
            המינוי האלקטוראלי של מאיר פרוש
עורך ה"פראבדה" הלאומנית של מאיר פרוש - "המבשר", יהיה בנימין שחק - ליפקין. האיש הוא יהודי פושר ומקצועי – משהו שעליו אפשר לומר את הבדיחה הבאה: "שר בלתי תיק ובלתי מזיק". האיש הגיע מהעיתון "בקהילה" , שם הוא שיווק עיתונות כופרת במעטפת צלופן "חרדית" עפ"י רוח מקים העיתון הזה -  ה"צדיק" דודי זילברשלג, הידוע לנו מפרשיות מוצנעות, בלשון המעטה. ליפקין - אדם טוב ונוח כשלעצמו, יסתדר טוב עם פרוש ה"כל יכול" וש"פיל בחנות חרסינה" היא מחמאה עבורו. בכל אופן גם פרוש וגם  ליפקין הם לאומנים שאוגפים את הציונות הרויזיוניסטית מימין .
    אבל השיקול האמיתי של פרוש - שהוא באמת ה"עורך הראשי" וה"עורך האחראי" של "המבשר" , מגיע מעצם היותו של ליפקין חסיד חב"ד. כבר שנים - מאז שפרוש וחסידות גור (בעיקר ליצמן...) משחקים "חתול ועכבר" ( העכבר זה פרוש...), פרוש מאגף מימין משום צרכים אלקטוראליים. הוא יודע שיבוא היום והוא יחזיר את המנדט לאגו"י כפי שעשה זאת ורדיגר מפא"י: חוסר  תומכים , וזאת משום שקבוצת ה"ירושלמים" של אביו באגו"י כבר לא קיימת עוד לפני שאביו הלך לעולמו. פרוש בונה על השוליים הסהרוריים של ה"איחוד הלאומי", על פורשים כהניסטים ועל חב"ד. הכנסתו של ליפקין החב"די במקום יום טוב רובין , מנאמניו של אריה דרעי, מרמזת על הכיוון שהזכרתי. מעניין אם סיום תפקידו של רובין קשור לחזרתו של דרעי וחששו של פרוש מדרעי...
                         מרעילי הבארות
     הבחירות הקרבות לכנסת המינים הציונית הוציאו מחוריהם את כל לבלרי ה"עיתונות החרדית", את שדרני הערוצים ה"חרדיים" ואת כל מקשקשי ה"נייעס" למיניהם, תרתי משמע. זו שעתם של הלבלרים העילגים להוכיח כי יודעים הם לחקות את החילוניים בכמות השטויות היוצאת מפיותיהם ונוטפת מקולמוסם. וזו העת ל"לקשור קשרים" עם כל מזוהמי החילוניים ולהביאם – כפרס, לשידור ולריאיון ב"תקשורת החרדית". המלחמה נגד מרעילי הבארות הללו שווה לא פחות כנסים מכנסי החרום נגד האינטרנט.
                     אריה, תפסיק להתנצל
   אינני מבין על מה ולה על אריה דרעי "ללכת לקנוסה" ולהתנצל לפני רבני חב"ד על עברו ב"הסכם אוסלו". אם השיקול המנחה אותו הוא אלקטוראלי, אזי, חבל לו על הזמן. ככל שיתנצל כך לא יאמינו לו בחב"ד ויראו בהתנצלותו רק "תרגיל". ככל שיתנצל בפניהם הם יאמינו כי כוחם האלקטוראלי הוא אדיר, ובמיוחד הכרעתם ה"רוחנית" של רבניהם. בחב"ד יבחרו להצביע לחילונים פוקרים ולאומנים מאשר לחרדים. מקסימום יצביעו  הללו לדתיים נוסח ה"סרוגים".
     מנגד – למרות תעמולת הימין הקיצוני שעד היום  השתמש ביו"ר ש"ס (אלי ישי) כמריונטה לאומנית, הרי שלדרעי הישגים לא מעטים מעברו בכל הנוגע לאיזונם של ש"ס ומצביעיה בכל הנוגע לשפיותם בענייני אנטי לאומנים. הרחוב הערבי מעיד על כך עד היום וההיסטוריה של ש"ס המדינית בשנות ה-90 מעידה שהיו אלה ימים שש"ס היתה כוח מדיני עולה שגם מדינות המערב והמזה"ת כאחד התחשבו בו, לעומת השנים האחרונות בהן הפכה ש"ס לסמרטוט ריצפה לאומני של הליכוד , "ישראל בתינו" ו"קדימה" עד כדי היותה נטולת כל השפעה מדינית ומנגד העמדת הציבור החרדי (במיוחד בחו"ל) בפני  סכנת פיקוח נפש ממש.
   דרעי צריך לדעת כי לא מעט עיניים מבקשות ממנו להחזיר לש"ס , לחרדים ולספרדים את השפיות  המדינית שאבדה להם. כל סטייה מקווי העבר המדיניים של דרעי יציגו אותו כ"בת יענה". את זה בדיוק רוצים בימין החילוני, אצל המתנחלים ובחב"ד.
    אחד מהמסיתים הלאומנים נגד אריה דרעי - בתוך חב"ד, הוא טיפוס בשם ליבובי'ץ ששנה בסאטמר ופירש ממנה למטעמי הציונות החילונית והפוקרת. זהו האיש שאותו ואת חברו וכטר לא רק שזרקו מסאטמר לרחובות אלא גם גילחו את זקנם כמנהג נחש העמוני.
                       אייך שהוא עבד עליהם...
 בחסידות סאטמר צריכים רבים וטובים באמת לאכול את כובעי הסאמט שלהם - מבושלים ומטוגנים גם יחד. ההכרזה של אמנון יצחק על רצונו ל"רוץ" לכנסת המינים הוציאה את המרצע שלו מהשק. האיש הזה איננו מתקרב לאמות המידה הרעיוניות של רבנו הקדוש, הוא אינו נמצא במדרגת ההשקפה של רוח חכמי ישראל מהדורות הקודמים וכל מה שעשה הוא והרהיבו מקורביו הוא להעתיק את מושג המשיח הקדוש לדרגת ראש הממשלה הרקוב של המינים והכופרים. לא לחינם הוא קרא לכל מי שגר בחו"ל להגיע לא"י והזה "סכנות גשמיות" בחו"ל, אלא כדי שהללו יצביעו למפלגה שאולי יקים ואולי לא יקים. וכל זאת כנגד דבריו של הארי הקדוש הטמון במונרו על עניין הסכנה בדורנו לעלייה ולמגורים בארץ הקודש.
    לאומניותו של אמנון יצחק - הקורא ל"למד לימודי קודש" את החילונים "אם מלמדים ערבית בבתי ספר", איננה חופפת את אי ההתגרות בנוכרים של הרבי מסאטמר. מעניין שהרוסית למשל לא מפריעה לפופוליסט אמנון יצחק. גם פנייתו של אמנון יצחק לממן "מכללות עממיות" של הסכלה נוכרית איננה המשך המסורה של גדולי ישראל אלא של מצביעיו המבולבלים עדיין , ושבקולותיהם הוא חפץ. חבל להרחיב עליו את הדיבור משום  שפיו העיד בו מיהו ומהו.
    יורשה לי להציע לרבני ועסקני החסידות  בסאטמר - לפני שהם מעניקים אולם לכל מען דבעי לנאום בפני תלמידי הרבי הקדוש,  עליהם לבדוק אם באמתחתו ה"תורתית" של אותו מען דבעי יש יותר מסתם קללות ונאצות רחוב נגד הציונות ומהי השקפתו של הלה בעיניים תורתיים שרק סאטמר אמונה עליהם.
            טוב שלנשיא הזה קוראים אובמה
  בלי הרבה הסברים וקשקושים אודה לאל הטוב שברק אובמה נבחר שוב לנשיא ארה"ב. ומדוע? זאת משום שברק אובמה – יהיה נוצרי אמיתי או מוסלמי בסתר, איננו מיסיונר אמריקאי החפץ לחבק "חיבוק דב" את היהודים כדי להשמיד מהם את היהדות. זאת משום שהוא לא ייתן לציונים הפוקרים לגיטימציית יתר בהמשך מרדם באומות העולם ובעיקר בהמשך טיפוח בניית ה"עם החדש" שכל כולו כופר. משום שככל שירבו ברק אובמאים ורודולף גו'ליאנואים כך יתמעטו שונאי השם כמו הבלומברגים למיניהם שמקבלים את כוחם והאשראתם מהמיט רומנים למיניהם.
   אז שיהיה לו בהצלחה ...
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה