יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

ה"קשר הטורקי" הכפול של גבי אשכנזי א


בס"ד
 ה"קשר הטורקי" הכפול של גבי אשכנזי א/ הרב אליהו קאופמן
  העמדתו של גבי אשכנזי – הרמטכ"ל הישראלי לשעבר, בטורקיה חושפת פאן נוסף בהידרדרות היחסים בים היהודים והיהדות לעולם המוסלמי בגלל ה"צאצא" שהולידה התנועה הציונית ושמו: "מדינת ישראל".
   גבי אשכנזי הוא בנו של יהודי יוצא בולגריה שאבות אבותיו ניצלו ממוות במדבר ו/או בים לפני כחמש מאות ועשרים ואחת שנה כאשר האימפריה העותמני'ת (הורתה של טורקיה של היום) פתחה את שעריה הגדולים דאז בפני היהודים שגורשו מספרד ומיד אח"כ מפורטוגל. היו  אלה הימים שאירופה הנוצרית התעמרה ביהודים ורצתה למחוק את היהדות. היו אלה הימים שלאחר "תור הזהב" המוסלמי בספרד ואחריו הגיעה הגיליוטינה הקתולית.אף מדינה אירופאית לא היתה מוכנה לקלוט את הפליטים האומללים הללו. ורק ממזרחה של היבשת הבזיק האור – האור המוסלמי של האימפריה העותמנ'ת , ששלטה אז גם על הבלקן ודרום מזרח אירופה. כך מצאו  יהודי ספרד ופורטוגל מקלט ביוון, במה שהפך אח"כ ליוגוסלביה, בדרום ומזרח רומניה, באלבניה , באיי הים הרבים וכמובן בטורקיה עצמה.
   במשך מאות בשנים - עד היום ממש, טורקיה (מה שנותר מאותה אימפריה עותמני'ת) היא המדינה מספר אחת בעולם הראויה לקבל מהיהודים את פרס "מלכות החסד של כל הזמנים" , ויש להוסיף גם לזכותה את הסובלנות שנהגה ביהודים בשולטה מאות שנים בארץ ישראל. הכרת הטוב ביהדות הוא עניין נעלה וכאשר החלה להתעורר פרשת ה"מרמרה" וההתלהמות נגד טורקיה- ברחוב הישראלי, אזי,  ציפיתי שיוצאי הבלקן בישראל , ובראשם יוצאי טורקיה, יזכירו לכל המתלהמים מי היתה ומיהי כיום  אותה טורקיה (שבה עוד חיים עשרות אלפי יהודים ברווחה גדולה ובחופש דת מלא) שמול שגרירותה הפגינו כל המתלהמים והמתבהמים. לצערי הרב זה לא קרה הן משום ה"זיכרון הקצר" של אותם צאצאי ניצולי ספרד ופורטוגל, הן משום שטיפת המוח האנטי מוסלמית בעולם  שישראל מנגנת בה כינור ראשון, והן משום פחדם של רבים מבני הניצולים לא להיות "חריגים" בהגנתם עם ה"מולדת השנייה" שלהם ולא להיתפס עקב כך כ"בוגדים".
ליבי נצבט - כהיסטוריון וכיהודי, כאשר צאצא של הניצולים היהודים  מועמד  לדין ע"י צאצא של מצילי אבותיו, על הרג ודם. ואילו מנגד כאלה שרק לפני עשרות שנים אבותיהם שפכו דמים נקיים של  יהודים - בפולין , אוקראינה, מולדביה וגרמניה מתקבלים בישראל על "שטיח אדום"! לכל זאת הביאה הגישה  האידיאולוגית הציונית –  שפרחה בפחות ממאה שנה האחרונות  ושהרצל הגה אותה: "להיות מחסום מערבי בפני הברברייה במזרח"...

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה