יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

פרשת ויצא - וישלח


בס"ד
    פרשת ויצא - וישלח / הרב אליהו קאופמן
                 יענקל'ה – בין "חניוק" ל"פרזיט"
   לא לחינם נאמר על יעקב אבינו ה"בכיר שבאבות" ולא לחינם זהו העמוד המייצג את התורה מתוך שלושת עמודי אבותינו הקדושים. פרשיות "ויצא" ו"וישלח" מציגות לנו את מי שהתווה את דרך ה' האמיתית למראה והתנהגות עם ישראל לדורות, דרך שאם סרים ממנה הרי שחס ושלום, נאבדים מעם ישראל. זו הדרך שיש עימה רק רוחניות ותו לא. זו הדרך ההפוכה מאומות העולם ללא סייג ותחרות וזו הדרך שרשעי ישראל מתוכנו נלחמים בה מאז מעצד הר סיני ועד היום.
  "ויגדלו הנערים" פירושו שיעקב ועשיו גדלו יחד ולמדו ב"מסגרת תורתית" משותפת אך משבגרו התוצאות השונות לא איחרו לבוא. עשיו פנה ל"חיים כללים" ואילו יעקב אבינו דבק בתורה בלבד. עשיו פנה לפרנסות השונות ואף בתורת הלחימה שלח ידו אך יעקב נותר תמים וישר. להבדיל מהסב אברהם שהיה עשיר גדול במקנה והאב יצחק שהתעשר גם הוא אח"כ  - מבורות המים, הרי שיעקב לא עבד אלא חי על חשבון אביו העשיר ועל ירושת סבו אברהם ולמד תורה ורק כשהיה צריך לשאת אישה עבד אצל חמו , אך גם שם לא התערבב בין הנוכרים ואפילו מ"בני משפחתו" שמר מרחק. בעוד שהסב אברהם דלק אחרי ארבעת מלכי ארם נהריים ואילו פחדו של יצחק האב הגיע מעבר לנהרות וימים הרי  שיעקב לא ידע תורת לחימה מהי והיה כל כולו אחוז בפחד מכל ברייה שזזה. בעוד שלאברהם וליצחק אירעו תקלות עם פרוצי העולם של מצרים ופלישתים  משום  נשותיהם הרי שיעקב אבינו הסתיר מראש את נשותיו וביתו מפני אחיו - שאר בשרו, והסכנה חלפה כלא היתה. בעוד שעשיו נע בין מבנים מרשימים הרי שיעקב חי באוהל רעוע ונייד ובישל לעצמו את מאכליו הדלים – הן כדי לא להטריח את אימו והן כדי לסיים מהר את הארוחה ולחזור  מיד ללימודים. 14 שנה איחר יעקב לצאת לשאת אישה – במצוות הוריו, רק משום שחפץ היה ללמוד עוד ועוד תורה שתגן עליו.
  יעקב היה דור שלישי לבניית עמוד השדרה הישראלי, של עם הסגולה. לסב אברהם היו סבא ואב רשע, לאב יצחק היה סבא רשע אך יעקב אבינו היה בבחינת "וראה בנים לבניך , שלום על ישראל". הוא הגיע למדרגה השלישית והגבוהה שאיתה אין לישראל שותפות עם הנוכרים - מדרגת התורה. בחסד וב"עבודה" יש עוד פתחון פה לנוכרי, אך לא בתורה. וכל זאת הקנו ליעקב אבינו את הזכות ללדת 12 בנים ישרים ללא צורך בישמעאל, ב"בני פילגשים" ובעשיו.
  הרוחניות הישראלית מבטלת כל גשמיות וכך אומנם עשה יעקב אבינו. הוא נתן לאומות העולם את כל הכוח הגשמי כשהתבטל לפני עשיו אחיו שבע פעמים. הוא התנגד למעשה שכם ולימים פיזר את שבטי שמעון ולוי בין שאר השבטים משום מעשה שכם. זהו הסמל שלנו בבחינת "מעשה אבות סימן לבנים".
   אך בדורנו זה הכל אמנם נלמד , דרשות אין ספור ממטירות שבחים על יעקב אבינו אך בבחינת מעשה ממש הרי שרק מעטים באמת שרדו את דרך יעקב אבינו ומשום כך נותרו בבחינת ישראל. אילו יעקב אבינו היה חי בדור שלנו היו החילונים – הפוקרים קוראים לו "פרזיט" ומנסים להוציאו מה"כולל" לאיזה קורס של "מכינה אקדמית" או "למידת מקצוע מפרנס". אילו יעקב אבינו היה חי היום היו מנסים לגייסו ל"נח"ל החרדי" וקוראים לו "חניוק" ו"תבוסתן" משום היותו משתחווה לנוכרים ומשאיר לגויים את כל הגשמיות.
   אבל בכל דור ודור מסתבר שמי שלא הלך בדרכו של יעקב אבינו ולא כפף ראשו לנוכרים ולא שיקע עצמו באוהלה של תורה אלא דגל ב"משיחיות מוקדמת" וינק מהרוח הנוכרית הרי שאבד הוא ואבדו צאצאיו מקהל ישראל. עשרות מיליוני גויים בעולם מתייחסים היסטורית לעם ישראל - מיפן וסין ועד הודו, אפגניסטן , פקיסטן, ערביי ישראל , אינדיאנים בכל אמריקה ובאיי הים, אירופאים ועד ארץ כוש, אך הללו , בשלב זה או אחר, בחרו בחיי מלכות עצמאית כהנוכרים שסביבם, אחרים למדו מדעי הנוכרים לצד היהדות והיו גם כאלה שניסו לבנות "יהודי חדש עפ"י רוח התקופה". מול מתקפת הציונים וה"חרדים החדשים" הרי שרק תמונתו  המעשית ואורח חייו של יעקב אבינו הם התשובה שלנו לכל אותם דורשי "חידושים והמצאות".
                      פרפראות
                         צא טמא!!!
 בעיר מונסי בארה"ב התקיימה חתונה יהודית  לתפארת – "ענבי הגפן בענבי הגפן , דבר נאה ומתקבל". אבל בתוך כל השמחה הזו לא הבנתי מה חיפש שם האטד מבית שמש – משה אבוטבול. הוא אינו קרוב משפחה של המחותנים הנאצלים, הוא אינו איש השקפה יהודית של דורות ובטח הריקוד שלו עם הדגל הציוני לא הוא זה שזיכהו להיות נוכח בחצר ויזני'ץ – מונסי המעטירה. זהו השרץ שהרב קופשי'ץ  מבית שמש הכשיר לפני מספר שנים ואילץ יהודים עם מסורת אבות לעבור על שבועת אבותיהם ולהצביע כגנבים בלילה בשכונה אחרת בעירם בית שמש לאותו מציוני נאלח , נחות ושקרן. לא אגולל שוב את פשעי האיש ומעלליו הידועים ואת עבודתו בשרות ש"ס הרפורמיסטית ובשרות הציונות אך יפה עשו אלה שהפגינו נגדו בזמן שהותו בעיר הקודש החרדית של ארה"ב. כן ירבו שמחות בישראל וכן תרבנה יריקות בפני הרשעים הללו.
                      

בנות "מחיל אל חיל"

פרשת "משגיחות הכשרות" שהובאה על ידי בפרשת "תולדות" חייבת להדיר שינה מכל יראי ה'. מאז שאותו קל שקלים – יונל'ה מצגר , נכנס לתפקידו כ"רב ראשי" הוא הורס – כעכבר ממש, בשקט ולאט , לאט את אדני הכשרות שאפילו רבני ה"מזרחי" לא היו מעזים להרוס. מיום היבחרו ידע האיש כי ב"זכות למדנותו המופלגת" הוא לא יזכה לכהן כראב"ד בתי הדין הרבניים - מה שאפילו תאומו ה"תרבותי"- ישראל מאיר לאו, זכה. גם ב"כשרות" הובהר לו כי הרב  שלמה עמר הוא המחליט ובמיוחד בנושא השחיטה וכך אומנם היה. ואז החל המצגרון להשתעמם ומצא לעצמו רעיונות ל"חידושים" ב"כשרות", כדי להראות שהוא בכל זאת פעיל שם , וכן כדי לפתוח פתח למרעיו החילוניים והרפורמים לטפוח לו על שכמו למרבה "עשייתו".
   כך למשל יזם "קורס למשגיחים" עם תעודות , שרק על פיהן יתקבלו לעבודה אלה שסיימו קורס זה. השיטה הזו נוהגת כבר עשרות שנים בצבא הציוני וב"זכותה" גדלו בערוגה הזו "משגיחים" ללא יראת שמים, חלקם לא דתיים בכלל וללא המלצות של רבנים ותלמידי חכמים. אך מה איכפת באמת מכך לאיש שאכל ברומניה משולחנם של אוכלי טרפות ונבלות?!
   והנה עכשיו עומד המצגרון הזה לסיים את תפקידו - לאחר עשור "צבעוני" של מעללים שלא היו מביישים גם את הנסיך הבריטי צ'ארלס, בימים שהאחרון כיכב בכל הצהובונים הבריטיים והעולמיים. לבריטניה כנראה שבע"ה המצגרון הזה לא יגיע ולכן הוא שם עיניו לעיר הכרמל – חיפה, שם איבד אליהו הנביא את כל עובדי הבעל הצידוני. כהכנה להתחנפויותיו העתידיות "נגד הדרת נשים" החליט המצגרון הזה לגלגל רעיון מודרני חדש ששמו "משגיחות כשרות". מצגר יודע שהרבנים יהודה דרעי (ב"ש) ויוסף דוד גרוסמן (מגדל העמק) לוטשים עיניהם לכס ה"רב הראשי" וכדי להגיע לכסא הזה צריך לעבור ולהתחנף לפני הבוחרים החילוניים של ה"גוף הבוחר" ולכן הטיל המצגרון את הפצצה עכשיו כדי שדרעי וגרוסמן (שכבר תמך בעבר בסוזן עמור המנוחה לראשות העיר מגדל העמק) יצטרפו לרעיון ללא התנגדות ואת דרעי הפך ליו"ר הוועדה ואילו גרוסמן (שאביו המנוח והחשוב מתהפך בקברו נוכח מעללי בנו) הפך לחבר וועדה. כדי שממליכיו של מצגר – כמו הירקן אפרתי, לא יצטרכו לעמוד בשאלות מביכות על ההחלטה הזו הרי שעל המכתב שלו לא חתם מצגר בנושא אלא פקידו. והכל – עפ"י המכתב, יהיה "תוך שמירת גדרי הצניעות".
   שולחן ערוך אוסר על האישה להיות "משגיחת כשרות" והט"ז מסביר זאת בכך ש"אין סומכין עלייה, משום  שהיא עצלה בבדיקת תולעים". אך לא כאן מסתיימת הבעיה. שום "גדר צניעות" לא יעצור מסע לחצים וזימה של אותם מפעלים או מסעדות שבעליהם פרוצים בעריות. רבות מאותן משגיחות תהיינה נשים נשואות ללא כיסוי ראש, אחרות אפילו תהיינה לבושות ב"כלי גבר" וכו'.
    אם כיום אפילו מפקחים ומשגיחים ערניים מרומים ע"י המושגח הרי שעל אחת כמה וכמה זה יקרה לנשים הללו ואם מישהי מביניהן תהיה בכל זאת תקיפה הרי שגדרי הצניעות יתעופפו משם כלא היו. ולבסוף , לא מעט בד"צים חרדים סומכים על משגיחי ה"רבנות", האם כך ינהגו לעתיד - "במקרה שה"רבנות" תשלח "משגיחה", בד"צים כ"בלזא", "בית יוסף", ה"חת"ם סופרים" מבני ברק ופ"ת, "שארית ישראל" וכל ה"או-יו" , ה-"אוקיי" ושאר ההכשרים האמריקאים ןהבריטיים שמתבססים בארץ על משגיחי ה"רבנות"? האם כל אותם "הכשרים מהודרים" יסתמכו על נשים שאסור להן ללמוד וללמד תורה ושעברו "קורס מזורז" או שסוף כל סוף אותם "הכשרים מהודרים" יביאו משגיחים חרדים אמיתיים ויפסיקו לגנוב דעת הציבור?
   מי שעדיין לא מבין , הרי שידע כי הפוקרים החילוניים מחכים לרגע בו תופעלנה ה"משגיחות" הללו. או אז יטענו כל שונאי דת ישראל במקהלה קצובה כי "הצלחה" זו היא ההוכחה שאישה יכולה לתפקד בכל תפקיד "דתי" אפילו ב"אורתודוכסיה" וכי "רק הרבנים החרדים החשוכים מנעו זאת". ואז המצגרון הזה – שכבר ביקש בברלין לשים "פיקוח רפואי" לברית המילה, מיד יחלץ לצד רשעי ישראל וכך יתקיימו קורסים ל"רבניות", ל"שוחטות"( מצגר יציג להם את "הכל שוחטין"...), ל"דייניות" עד שבין האורתודוכסיה לרפורמה יישאר רק הבדל הלבוש כ"מסורת אבות".
   יש לצאת נגד הרעיון הזה – של "משגיחות כשרות", בחנית ובכידון ובמיוחד נגד הרבנים הנותנים לכך לגיטימציה רק לשם "כבודם" המעופש. עצוב היה לראות השבוע רבנים ואדמ"ורים - המוחזקים כ"חשובים", מכרכרים ומפזזים בבר מצווה של בנו הקטן של מצגר - חובש כיפה סרוגה, ונותנים לגיטימציה לאיש שכל ישראל צוחקת כשמזכירים את שמו. זה היה מעמד חילול ה' ותו לא.
                          הסכלת נשים
כבר זמן לא מועט עולה מלונדון ריח רע של פרשת התפקרותה של אישה חרדית שממררת את חיי בעלה בניסיון להעביר אליה את הילדים כאשר היא עצמה מתגוררת עם עכו"ם, רחמנא לצלן! אינני מתכונן - חס ושלום , להיכנס לכל הפרשה אלא לסיבתה, שהיא סיבת כל התמוטטות הבתים היהודיים בשנים האחרונות: הסכלת נשים.
   קדמוננו זיהו בעיה זו – שאין תורה בשנים, כבר מעידנא דקדמא. גם לאחר הגמרות שדנו בנושא - כמו בפרשת ברוריה או ב"ירושלמי" שפסק כי "ישרפו דברי תורה ולא יינתנו לנשים", הרי שהרמב"ן מביא בפרושו ל"אל אישך תשוקתך" את הפירוש כי הנהלת הבית , הציבור והעולם תהיה תמיד בידי הגבר וזהו העונש על האישה מ"חטא הנחש הקדמוני". אך בדור עיקש ופתלתול כשלנו מגיע היצר הרע דרך "חלון" ה"פרנסה" והורס את הבית היהודי עד היסוד, רחמנא לצלן. מאז ומתמיד הרימו רועי ישראל את מקלם נגד ההסכלה הנוכרית ואומנם התוצאות של אלה שלא הלכו בתלם  נראו בשטח - התבוללות , ציונות כופרת והרס משפחות יהודיות. אך בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ה"מחדשים" וה"ליברלים" המבטיחים שהיענות "מתונה" לתחלואי הדור "תציל" אותנו מקריסה ולאחר קבלת הדברים הללו שוב קורס הבית היהודי ברחבי העולם. זו היתה גם הסיבה לקריסת הבית היהודי בלונדון ולאחר שהאישה למדה ב"מסגרת אקדמאית" את מקצוע חטיפת הילדים ששמו "עבודה סוציאלית" היא החריבה את ביתה עד היסוד ועסוקה כעת  בניסיון לחטוף את ילדיה בבריטניה ובארץ הקודש לחיק הנוכרים הערלים.
    לפני כשבוע שמע בעל מהעיר בני ברק בישראל מאשתו כי אם תעבור הגב' "קורס אקדמאי" יועלה שכרה במקום עבודתה. האישה ציינה כי "הלימודים יתקיימו במכללה האקדמית – החרדית בקרית אונו". הבעל צלצל לדיין יהודה סילמן , מבית דינו לשעבר של הגר"ן קרלי'ץ, ושאל לחוות דעתו. הדיין לא פסק לו דין של ממש אך רק ציין כי " רוב רובם של תיקי הגירושין שלי – עשרות במספר, בשבועיים האחרונים, עוסקים בבנות זוג שלמדו באותה מכללה "חרדית" בקריית אונו". הבעל הבין את העניין וסגר  בשלילה את האפשרות בפני אשתו.
   אך בשנים האחרונות רוב רובם של הבעלים הללו אינם סוגרים את האפשרות הזו משום ש"רבנים" "יפי נפש" מורים ל"הקל" ולהיכנע למה ש"בעל התניא", ה"חת"ם סופר" , ה"חפץ חיים" וה"סבא קדישא" אלפנדרי מסרו ממש את נפשם נגדו: ההסכלה הנוכרית על גלגוליה ה"יהודיים". העיתונות ה"חרדית" תומכת מסיבית - במאמרי תמיכה ובפרסומים , בתועבה הזו וכל מי שיוצא נגד זאת מושמץ בלעג כ"קנאי", "קיצוני" ו"מסוכן לחינוך העכשווי". בודאי שגם לגברים אסור להתקרב לשקץ זה אבל השנים עוד פחות מחוסנות כנגד התועבות הללו , משום היותן משוללות יסוד תורתי שיגן עליהן מפני קרינת האפיקורסות.
   גם המוסדות האקדמאיים ה"חרדיים" משופעים בלימודי הבל וכפירה כמו "חנוך", "פסיכולוגיה"," סוציולוגיה" , "עבודה סוציאלית", משפטי העכו"ם למיניהם וכו' אך מלבד זאת המורים, המרצים, האוירה הלא תורתית וכו' הם סכנה רוחנית בפני עצמה עוד לפני שכיתת הלימוד מתחילה את שיעוריה.על כך כדאי שיקום פורום של מלחמה ממשית , שהרי מינות חמורה יותר גם מן העריות של האינטרנט והפלפונים שהם רק פועל יוצא ממנה.
           טוביאס החולב וסכנת האינטרנט
בשבוע שעבר כתבתי על התמנותו של יואל טוביאס ל"יו"ר וועדת הרבנים בישראל נגד האינטרנט". לא אתחיל שוב למנות את נקודות עבריינותו של האיש הזה - שהובאו על ידי לא פעם, אך העצוב הוא שרבים מודים כי אמת  דיברתי אך אינם מוכנים להסתכן בעורם בלחמה כזו. ישנם גם כאלה הטוענים כי כל דברי אמת אך אם יפורסמו שוב ושוב יגרם "חילול ה'". ופה בדיוק הבעיה. למי יגרם "חילול ה'"?
   בימים אלה סוערת לונדון סביב פרשה ש"רב נכבד" מעורב בה. על הפרשה הזו שמעתי לפני מספר חודשים, הרבה , הרבה לפני פיצוצה. לפני שנים לא מעטות שמעתי מדיין בכיר בלונדון על ה"הקלות" בדיני הטהרה שראותו רב התיר ל"שומעי לקחו". אבל לא רק אני שמעתי, שמעו על כך דיינים ורבנים, ראשי ישיבות וכוללים אבל כולם שתקו. למה? משום "חילול ה'"  שהיה נגרם אם היו תופסים את הרב הזה באוזניו ומגלגלים אותו "מחוץ למחנה". ולמי היה נגרם "חילול ה'" הזה? "חילול ה'" הזה היה נגרם למשפחתו ה"מכובדת" של אותו "רב חב'רמני" שאהב לצחוק ולקלס עם נשים, "חילול ה'" הזה היה מנת חלקו של ה"רב" עצמו - הידוע ב"אמרי השפר" שלו ואולי היה נגרם גם "חילול ה'" ל"חברה החרדית" שבה פעל. אבל הרי נאמר ש"מי שמחלל שמים בסתר נפרעים ממנו בפרהסיה", והקב"ה פיצץ את הפרשה ולכולם מסתבר עכשיו ש"חילולה'" בפיצוצה הוא גדול יותר, הן משום שפגעה בשם שמים אך גם משום שלכולם התגלה שהרבנים והדיינים בלונדון חיפו על מעלליו של הלה.
   הדברים אינם רק חלק מלונדון בלבד אלא כל הם מתרחשים בארה"ק, באמריקה, בשאר אירופה, באוסטרליה ובעולם כולו. כל ה"שמנא והסלתא" של היהדות החרדית חסה על "חילול ה'" שלה - כ"פילגש בגבעה", ומקריבה על מזבח זה את כבודו של הקב"ה ושל היהדות כולה. אילו כבוד ה' היה באמת חשוב יותר מכבוד ה"חברה החרדית" - על אוכלי ה"קוגל" וזוללי ה"צו'לנט" שלה, שהרי פרשיות מכוערות לא היו מתפוצצות אם  הן היו מרוסנות בעודן באיבן והסוררים היו מושלכים מתפקידיהם.  יש לדעת כי גם  לעשיו הרשע היתה משפחה מכובדת וקדושה יותר משל אותו "רב" מלונדון.
   ולכן רבותי הנכבדים אמשיך לפרסם  את מבושי ה"צדיקים עם הזקן הלבן" מסוגם של יואל טוביאס למשל או חברו מיכל פנט...
                   ועוד משהו על "חילול ה'"...
     בעקבות הפגנותיהם של "נטורי קרתא" - ברחבי העולם, נגד הלחמה הציונית ברצועת עזה שמעתי זעקות רמות נגד אותן הפגנות אף מיהודים הרואים עצמם נאמנים למחנה "שלומי אמוני ישראל" ואף דבקים במורשת האדמו"ר מסאטמר זצ"ל. מילא הויכוח והמחאה אך לפתע צצו בפי המתנגדים הללו צמד המילים "חילול ה'". זכותם של המתנגדים להתנגד להפגנות הללו ולהביע את דבריהם בדרך תורתית אך לכל הרוחות מה היה שם בגדר "חילול ה'"?!האם ההפגנות התקיימו הפעם בשבת ו/או בחג? ברובן ודאי שלא. האם המפגינים מ"נטורי קרתא" הפגינו נגד אנשים המייצגים את תורת ישראל? בודאי שלא. האם המפגינים החרדים ביצעו עבירות תורתיות בהפגנתם? בודאי שלא.
  מנגד מדוע  אותם אלה שזועקים חמס נגד "נטורי קרתא" – מקרב ה"עדה החרדית" וסאטמר, אינם נזעקים נגד חילול ה' של חסידי ברסלב הרוקדים עם חיילים ציוניים  גויים - ערלים ועם חיילות, ובידם דגלי ה"לאום" הציוני? האם אין חילול ה' גדול יותר לקרא לצבא נשים ערלות "צבא ישראל"?  מדוע  אותם חרדים ל"חילול ה'" של "נטורי קרתא" אינם חרדים  למראה ולמקרא  החוברת "שיחת השבוע" של חב"ד שכל כולה תמיכה בצבא הציוני ואף תרעומת שלא המשיך לפלוש לרצועת עזה?
    לכל אותם "יפי נפש" רק אזכיר שבתוך מלחמת 1967 יצא האדמו"ר מסאטמר נגד הבריונות הציונית והוציא לאור את הקונטרס הקדוש שלו "על הגאולה ועל התמורה" , ובו תקף את התוקפנות הציונית נגד הערבים. "יפי הנפש" של היום היו בטח רואים ברבי הקדוש "מחלל שם שמים"...

 
   
  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה