יום חמישי, 31 במאי 2012

עוד חמש שנים ליובל


בס"ד
    עוד חמש שנים ליובל / הרב אליהו קאופמן
    ארבעים וחמש שנה עברו מאז היותי זאטוט שבביתו - קומת הקרקע בבלוק 195 בשכונת רמת אליהו בראשל"צ, התארחו כל משפחות הדיירים של הכניסה. היינו עולים חדשים - בקושי שלוש שנים בארץ. בביה"ס ע"ש איתמר בן אב"י הבטיחו לנו כי "אחרי המלחמה הזו יבוא השלום". אח"כ הסתבר לי שזה מה שהבטיחו בבתי הספר היסודיים כבר לאחר מלחמת 1948 וההבטחה חזרה גם לאחר מלחמת 1956. בשנת 1973 הבטיח הזמר יהורם גאון לכל "ילדה קטנה" ש"זו תהיה המלחמה האחרונה". אבל לימים למדו ה"ישראלים החדשים" לא להבטיח עוד, ובאמת למה לשקר?! ברקורד הציוני נרשמו עוד מספר מלחמות מאז הבטחתו הפיוטית של יהורם גאון , בשנת 1973. כך למשל היה "מבצע ליטני" בשנת 1978, מלחמת לבנון הראשונה, שתי אינתיפאדות, מלחמת המפרץ (הראשונה?..), מלחמת לבנון השנייה (זהו?...) ומלחמת עזה (הראשונה?...).
     בבתיה"ס סיפרו לנו על כך ש"ישראל רוצה שלום". סיפרו לנו ש"רק הערבים אשמים". סיפרו לנו ש"השלום הוא ערך עליון". אבל לי יש שאלות על מה שלא סיפרו לי והייתי צריך לגלות בעצמי. למה לא סיפרו לנו שמנהיג עירק - עזיז קאסם, החל כבר מיום עלייתו לשלטון (1958) לשלוח איתותי שלום לישראל אך לא נענה? למה לא סיפרו לנו שכפרים רבים כרתו ברית עם ה"הגנה" ב-1948 אך גורשו למרות שעמדו בהסכם? למה לא סיפרו לנו שסיפור "ת"א על חולות נבנתה" היתה סתם אגדה? למה לא סיפרו לנו  שעם עליית ג'מל עבדל נאצר לשלטון במצרים של ראשית שנות ה-50 הוא שלח איתותי שלום שבן גוריון וכנופייתו דחו אותם? למה לא סיפרו לנו שב-1956 ישראל ה"שלומניקי'ת" היתה התוקפנית מול מצרים, בשליחות בריטניה וצרפת? למה לא סיפרו לנו שגולדה מאיר ומשה דיין דחו - בראשית שנות ה-70, מסרי שיתוף פעולה עם ירדן? כנראה שהיה להם - בבתיה"ס שלנו, מה להסתיר.
     וכמובן שלא חסר היה מה להסתיר. הסתירו מאיתנו כי כל ההתנחלויות לא קמו רק מכיוון ה"כיפות הסרוגות" אלא קיבלו מלכתחילה "הכשר" של "יונה פוליטית" כיגאל אלון ושל האיש שהגה אח"כ את ה"מזרח התיכון החדש", מר שמעון פרס הניצחי. הסתירו מאיתנו שמשה דיין - סוחר עתיקות ידוע, מנע  את הקמת המנהיגות הפלשתינאית שהיתה אמורה להקים אח"כ את המדינה הפלשתינאית. הסתירו מאיתנו תמיד שבעצם המושג "התנחלויות" הוא "פטה מורגנה" ולמעשה מדובר ב"התיישבות ממלכתית" לכל דבר. הסתירו מאיתנו כי השטחים הכבושים מעולם לא היו "קלף למיקוח" אלא "קלף לסיפוח". הסתירו מאיתנו כי גם "ממשלת השמאל" של 1992- עם שובך היונים המפורסם (אלוני, שריד, צבן, רובינשטיין ורן כהן), קידמה במר"צ את המשך הסיפוח וה"אזרוח" של המתנחלים בשטחים הכבושים. והיום ממשיכים להסתיר מאיתנו כי אין לאף אחד בימין - אך גם במרכז- שמאל, איזושהי מחשבה להקים מדינה פלשתינאית ממערב לירדן.
    לאחר 45 שנות שקר ושקר הגיע הזמן שאולי מישהו כבר יתפשר ויאמר את האמת, שמחכים בישראל לחגוג את היובל לכיבוש השטחים הללו ובראשם ירושלים. הודאה כזו תהיה הרבה יותר הגונה ורצינית ואז אולי כולנו נבין למה הימין - אך גם השמאל, עיכבו עד היום את הקמת המדינה הפלשתינאית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה