יום חמישי, 17 במאי 2012

הצבא והצבועים ב


בס"ד
  הצבא והצבועים ב/ הרב אליהו קאופמן
      פרשת "גיוס החרדים" לא במקרה תפסה  בימים אלה תאוצה כזו  משום שדווקא  הקואליציה  היא היוזמת אותה. פתאום נראה לכל שאם החרדים לא יגויסו, אזי , כל  מערכת הביטחון הישראלית  תתפורר. למעשה אוהלי "פריירים" כבר היו בעבר אך הפעם הממשלה היא זו שיוזמת אותם כדי לקצור את "פרותיה".  האוירה  הפכה  שוב לאנטי חרדית וזאת  לא מעט בעידודו של  יח"צנו  של ליברמן , כדי ל"חמם" את הבחירות ולהוציא מהשמאל את עיקר נישקו הפוליטי נגד הימין: גיוס החרדים. "כדור" ההסתה עובר מיד ליד כמו במשחק ה"פוטבול" האמריקאי. מיאיר לפיד עבר הכדור לליברמן וממנו לנתניהו וזה נחטף ע"י מופז וכבר ליבני ויחימובי'ץ קופצות עליו. גם "עוללי קדימה" המאיימים לפרוש מאיימים בנושא "גיוס לכל". ה"גיוס לכל" הוא היום הכל. כל אחד אוחז בו כדי לתרץ את הרצון הפוליטי שלו, ל"היכנס" לשררה הפוליטית באופן זול . רעיון פופוליסטי זול אך מתקבל על דעת הרחוב. כולם רצו לגייס את החרדים כדי לרכב בעתיד על גל בחירות פופוליסטי ולהשמיט לחבריהם מהשמאל את אותו גל ממש כמו ששומטים שטיח מתחת לרגליים. לא במקרה  עמלים בקואליציה ל"גייס" את החרדים כשהם יודעים איזה כאב ראש  ה"גיוס" הזה  יביא להם בתחומי החיילות, הכשרות או מציאת "שרות לאומי" הולם. העיקר הוא לגייס את הקולות הפופוליסטים ולהותיר את השמאל ואת יאיר לפיד "עם המכנסיים למטה".
     אבל  גם לחרדים עצמם יש חלק לא קטן בה"עליהום" הזה, כנגדם. קל ויפה להאשים את החילונים בצרתנו , קל להלין על אי  הבנתו של החילוני , עד כמה לימוד התורה שומר על צבא הנשים, הכיבוש והטרפות - תרתי דסתרי שאיתו חיים ונושמים יהודים חרדים עשרות שנים ואין להם נקיפת מצפון אחת על צביעות תורתית זו. אבל קשה יותר לחבר אל הצרה הזו את המשפט "אין נוקפין אצבע אלא אם מכריזין על כך משמים". מישהו ביהדות החרדית - ציונית שכח שכל גזירה על עם ישראל מקורה בגזירת  ה'. כך זה היה מאז ומעולם: כשה- ה' ראה שעובדים עבודה זרה הוא החריב את מקדשו הראשון , כי לא לשם כך הקימו. כשהיתה שנאת חינם ומכרו כהונה במזומנים חרב המקדש השני. וכך היה ה"קל וחומר" מידי דור בדורו עד ימינו אנו.
     ועכשיו יפקחו עיוורי שלמוני הציונות - החרדים של "יהדות התורה" וש"ס, את עיניהם ולפי ההיגיון לעיל יפשפשו  במעשיהם ויבינו כי יד ה' הטוב בגזירה החדשה-ישנה. ילכו הללו ויבחנו האם בכוללים שלהם באמת לומדים האברכים את תורתם לשמה או שמא  הם שותים קפה ומחכים ל"גו'ב" ציוני ב"יהדות התורה" או בש"ס? האם  אפשר באמת  להאמין בשקר המופץ  על ידי המשתמטים כי אלה הלומדים בכולל ומתפללים יום, יום למען הצבא הכופר (שאותו הם שונאים...), הם גם אלה שמחזיקים את חוסנו ונותנים לו את כוחו? האם אפשר להמשיך ולשקר את עצמם  כי המדינה המתבוללת והמבוללת  ב"גיורי החלמות" היא "אתחלתא דגאולה"? האומנם אברכי הכוללים - אם לא ילמדו, ישלחו את  ילדיהם לצבא, או שמה סיבה אחרת מונעת מהם  להתגייס ו/או לשלוח את ילדיהם לצבא זה , וזו איננה סיבת "לימוד התורה"?  החרדים והאברכים הללו כבר אינם משקרים  לחילוניים - אלא לעצמם בלבד! באותם שקרים שהם מכרו לחילוניים - עם קום המדינה, הם עצמם החלו להאמין בהם. מנגד, האומנם הגון ותורתי להטיף לשפיכות דמים ולקיצוניות של צבא זה , בהנחה שילדי "אברכי המשי" של המטיפים ה"חרדים"  לא יהרגו אלא רק החילוני והנוכרי יהיו קרבנות ההסתה?
    אין זו דרך תורה להתחמק מצבא "לא כשר" אך לעודד אותו ללאומנות ולאכזריות. מנגד , בכוללים כבר לא לומדים "תורה לשמה" אלא קיימת שם  "מסחטת כסף ציוני" עם רצון ל"זכויות  שוות" מהחילונים אך ללא חובות. כל הנימוקים "לשמה" הפכו לשקר  ובשל כך באה עלינו הצרה הזו.
     ההתנגדות לציונות היתה צריכה להיות  ההתנגדות  לצבא על כל "הישגיו" וכיבושיו ולא לתמוך בו בכל מעלליו אך להתחמק מחובותיו. כך עשו הפרושים לצבאם המצליח של יוחנן הורקנוס ה-1 ובנו אלכסנדר ינאי - כאשר לחמו נגד הצבאות  הללו, למרות ה"כבוד" שהביאו צבאות אלה לעם ישראל בימי בית שני. אך "יהדות התורה" וש"ס מחנכים ללאומנות ולהנאה מכל פירות הצבא הציוני כשמנגד  הם מתחמקים מלשלם את חלקם בו, בשותפות דמים. קצת יותר ממצחיק ומאוד מעציב לקרוא שאייכלר הלאומני מ"בלזא" (שתקף גם את הנשיא האמריקאי אובמה), יחד עם כל ה"גוורדיה" הלאומנית של "יהדות התורה",  מעלה הצעת חוק ל"גיוס בהתנדבות" שמטרתה השתמטות כל לאומני חסידותו ושאר החרדים הציונים מהצבא שלו הם מייעצים כיצד לתקוף בעזה, ולשפוך דמים של  אזרחים אחרים! אם גיוסם של חסידי  "בלזא" הוא מספיק טוב למשטרה , לשב"כ ל"מוסד" מדוע שיהיה רע לצבא?  כנראה רק  משום שמשכורות הצבא נמוכות בהרבה מאלה של המשטרה, השב"כ וה"מוסד"...
    ועל כך באה  עלינו ועליכם הצרה הזו: מאחר וב"אוהלה של תורה" אין יותר תורה, מאחר והתורה בכוללים אינה לשמה ומאחר ואתם מקדשים את  "עגל הזהב" של הימין הציוני על פני תורת אבותינו הרי שהשם הטוב מסר אתכם לידי אלילי הערצתכם (כפי שזה קורה בכל דור ודור), הימין הציוני, והם, עפ"י מידת מחשבתם (שאתם מעריצים אותה), החליטו (ואולי בצדק...) שאם אתם כל כך מעריצים אותם ואת צבאם הרי בבקשה שתתגייסו לשם ותנו להם כתף.  עכשיו בניכם , במקום לקרוא בשבועונים החרדים - לאומנים ,  כמו "במשפחה" וב"שעה טובה", בחיוב ובשמחה  על  מעללי הצבא  הציוני בשטחים הכבושים, הם יהיו שם  בעצמם ואח"כ  תאמרו אתם אם זה  היה כדאי. עכשיו, במקום לעוץ עצות לברק מה לעשות בעזה ולטעון שאסור לשחרר את גלעד שליט , אתם בעצמכם תתחילו  לפחוד  מה יקרה לשמיל או ל"ינקי" בגבול הרצועה, וכמה מותר יהיה לשלם  בעבורם אם וכאשר , חס ושלום, יפלו בשבי החאמס. אולי מה שלא נכנס לכם מהראש של התורה הקדושה יכנס לכם  מהרגליים הציוניות של צבא הכיבוש שאליו אתם סוגדים ומקריבים קורבן תמיד של זרים ולא של ילדכם.
    בטח על "לא תעמוד על דם רעך",  כבר שמעתם?... 
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה