יום רביעי, 2 במאי 2012

הטפיל


בס"ד
                          הטפיל / הרב אליהו קאופמן
         יתכן שלאהוד ברק יש זכויות צבאיות ( גם זה בעירבון מוגבל ששמו "צאלים א'" ו"צאלים ב'"...) אך מהרגע  שהלה נכנס לפוליטיקה הוא התבלט רק  בתכונותיו האופורטוניסטיות - לקבל שררה וכבוד ולא לתת אמינות ודרך השקפתית. כרמטכ"ל לשעבר הוא צנח למפלגת השילטון דאז (למי שלא זוכר,זו היתה מפלגת העבודה...) וקיבל "על מגש של כסף" את תיק הפנים. לימים נהנה מתוצאות רצח רבין ומתקופת הפיגועים שאח"כ - שמוטטה את שמעון פרס, וכך זכה מן ההפקר בראשות מפלגת העבודה לאחר שפרס נוצח ע"י נתניה. בשנת  זכה 1999 זכה  בראשות הממשלה, לאחר שגיאותיו של נתניהו.
        אבל כעבור שנתיים התגלה הבלוף  של  הברק המעומעם שדרך של אמת, פוליטיקה והשקפה ממנו והלאה. לימים הוא שוב חזר למפלגת העבודה על גב התככים שם ומשום נפילתו של עמרם מיצנע. עמיר פרץ- בטעויותיו, סלל לכלומני'ק הפוליטי- ברק, את חזרת האחרון לכס ההנהגה במפלגת העבודה.
        אהוד ברק - לוליאן פוליטי חסר עמוד שידרה פוליטי, הבין כי מפלגתו איננה רוצה להמשיך ול"החליק" פוליטית בעתיד ומנגד גם חסדי נתניהו ייתמו – בכל הנוגע ל"תיק הביטחון", ואז ביצע צעד נועז ו"עצמאי" וערק מהמפלגה שאותה הנהיג. מעין בן גוריון ושרון לעניים מרודים. היום הוא וה"טרמפיסטים" שלו, מחכים  ל"שיריון" ברשימת הליכוד. אינני איש ימין או ליכוד אבל אם הייתי נדרש בסוגיתו של ברק הייתי מציע לנתניהו ולליכוד לטאטא את העלוקה הפוליטית הזו מחוץ למחנה. בסה"כ הוא לא יזכה אפילו למנדט אחד בבחירות הבאות. לאיש הזה אין השקפה ולא דרך אלא רצון לשרוד בשררה הישראלית ולהמשיך לעשות צחוק מכולם , כולל אזרחי המדינה. אפילו בתחום שלו – הביטחון, אין לו פרספקטיבה של ימין או שמאל וכל כולו השרדוח טפילית- פוליטית. לנתניהו ולליכוד אין מה לפחד מ"נקמה פוליטית" כי האיש הזה הוא בבחינת "סוס מת" . מנגד , שיריון מקום לברק ברשימת הליכוד הבאה  יביא רק לקרע בליכוד ותו לא.
       פעם אחת הגיע הזמן שהציבור יצחק על מי שצוחק עליו ועל בוחריו , נאמניו והפוליטיקה הישראלית קרוב לעשרים שנה. מי שילמד לקח את ברק וישלח אותו הביתה ילמד לקח לעתיד את כל החברה הישראלית להקיא מתוכה את הכלאנתריזם בעתיד, ויפה שעה אחת קודם לכן.
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה