יום ראשון, 29 בינואר 2012

דניאל איש חמודות


בס"ד
                           דניאל איש חמודות / הרב אליהו קאופמן
     אינני מבין על מה ולמה יצא הקצף על ח"כ דניאל בן סימון , מדוע נדרש להתנצל ומדוע בכלל התנצל. מי שטוען כי "ישראל ביתינו" איננה מפלגה המשקפת גזענות וההתנשאות של יוצאי חבר העמים , אינו אלא בת יענה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע יותר הוא נוכל.  
     כשקמה בשעתו "ישראל בעליה" טענתי כלפי עמיתי -  שהרבו לבקרה, כי יבוא יום ועוד נתגעגע למפלגה הסימפטית הזו שמטרתה לקדם את עולי בריה"מ לשעבר עפ"י הדפוסים הישראלים עם אי אלו "שינויים קוסמטיים". כבר אז צפיתי  את נהירתם של המוני הלא יהודים ממדינות חבר העמים - עם מסורת אנטי דמוקרטית (מימי המלוכה והסטליניזם), עם מניעים לאומנים וגזענים - ששורשיים בימי הצארים   ימ"ש , ועם אינטרסים אפלים הנעים מזיוף תעודות מוצא ורפואה ועד לסחר בתועבות.  אז כבר הבנתי כי את הערב הרב שיגיע לא תספק מפלגה סימפטית של "אסירי ציון" וסתם ליברלים שלחמו על חופש. אינני עושה כאן הכללות ואני מודע כי בקרב יוצאי חבר העמים קיימים מהגרים סימפטיים אך מספרם של האחרים (הלא כל כך סימפטיים...) אינו בטל בשישים. וכמו שאני העלתי על דעתי את האפשרות הזו כך גם  קרא ליברמן את המפה ומהליכוד ה"ישראלי" קפץ  והקים את "ישראל ביתינו"  כמפלגה הכוחנית, הלאומנית והעדתית ביותר שקמה בישראל. המהגרים החדשים נתנו את דעתם בקלפי ומארבעה מנדטים עלו ליברמן ומרעיו ל-11 ואח"כ ל-15 ועוד ידם נטויה. החברים מרוסיה, אוקראינה, המדינות הבלטיות וכו' מוכיחים לנו כי הכוחניות, הלאומנות והאנטי ערביות של "ישראל ביתינו" מייצגים אותם טוב יותר מאשר "עניינים חברתיים" או "לאומיות פושרת" של "ישראל בעליה" נוסח שצ'רנסקי ואדלשטיין מהליכוד.  מאחר וכותב שורות אלו איננו חשוד בציונות יתרה, אזי, יורשה לי לדחות את השוואתם של רבים ב"תרומת" עלייה זו לחברה הישראלית לעליית יוצאי אותן מדינות לפני כמאה שנה. אז הגיעו לארץ יהודים עובדים ואינטלקטואלים ללא רקע פלילי  ואילו מאז 1990 "התפלחו" לא"י מהגרים לא מעט קרימינלים, קונבינאטורים ואוליגארכים. ה"עלייה" של 1990 ואילך איננה מסוג העלייה של שנות ה-70, של יהודים אמיתיים שעלו מבריה"מ לשעבר  והשתלבו בחברה הישראלית בלי דרישות יתר של כפיית שפתם, תרבותם ושינוי היהדות , ומנגד לא נודעו הללו (עולי שנות ה-70) בקיצוניותם הלאומנית והסלאבית ולא הכניסו אלינו מקצועות שהבושה עימם.  
    אבל בישראל רק מה שהוא שחור הוא "עדתי" כמו ש"ס למשל או ה"פנתרים השחורים" ותמ"י בעבר. אבל "ישראל בעליה", "ישראל ביתינו" ו"יהדות התורה" הן "מפלגות עולים" או "מפלגות חרדיות". והנה אותה "ישראל ביתינו" הצמיחה לנו חבורת זאבים קיצונים ואף אלימים מילולית ויותר מכך  כאנסטזיה מיכאלי, אלכס מילר, פאינה קירשנבאום, דוד רותם וכמובן איווט ליברמן עם "חיזוק" ישראלי כעוזי     לנדאו. רק בישראל ה"ציונית" יתכן מצב של "הפוך על הפוך" , שמהגרים יכו ויפלו פוליטית את הילידים ויקבעו לאזרחים האחרים את אורח חייהם, וכמובן ש"מעולה לעולה" כוחם עולה. זוהי מפלגה שה"דבק" שלה הוא אתני שאחרת קשה להסביר כיצד סופה לנדוור (המהגרת ש"קולטת" אתיופים) ממפלגת העבודה נחתה לכלוב הקיצוני הזה , מימין לליכוד. היא עצמה פלטה כי "כאן מדברים רוסית, אני מרגישה כמו בבית". ומעל לכל אלה דאג ראש המפלגה - מר ליברמן, למנות שר משטרה ממפלגתו דווקא בשל היותו לכוד בסבך של הסתבכויות פליליות. תארו לעצמכם את אריה דרעי - בימים שתיקיו נפתחו, מבקש שר משטרה מש"ס...
     אז בסך הכל מה אמר ח"כ בן סימון?! הוא רק תיאר את האמת העצובה. ואז קפצו עליו כל "יפי הנפש" מימין -  אך גם משמאל, היודעים ששנת בחירות כוללת את הקרב על ה"קול הרוסי" והיסו אותו, ובמיוחד  יו"ר מפלגתו הגוססת , שעוד  חולמת  על ה"קול הרוסי" מול עמיר פרץ.
    אוי גם לאותה בושה מצד אלה שצעקו לח"כ בן סימון שהוא "מבייש את המרוקאים". מי שצעק כך הוא  הוא הגזען שמעוניין לשמר את הדימוי של יוצאי מרוקו כלאומנים ופראים  ולא כליברלים -  כדוגמת ח"כ בן סימון. האחרון פעיל בתחום החברתי והמעמדי כבר עשרות שנים (ממייסדי תנועת "עודד") ומיצג את היהדות המרוקאית בישראל  בצורה הרבה יותר מכובדת  מאשר דני דנון, אורלי לוי או סתם לאומני רחוב שמצביע לימין.
   
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה