יום שני, 2 בינואר 2012

סוף מעשה במחשבה תחילה


בס"ד
             סוף מעשה במחשבה תחילה / הרב אליהו קאופמן
    ח"כ  סעיד נפאע מסיעת מבל"ד לא היה היחיד שנפגש עם גורמים פוליטיים ערביים במדינות ערב ושכינויים "גורמים עוינים", אבל (בנתיים...) הוא היחיד שהועמד לדין על כך. לא במקרה הכנסתי את המושג במרכאות משום שאם נוציא אותו משם אז יסתבר לנו שיש כאלה שאמנם נענשו בעבר  על המפגשים הללו  אך יש גם כאלה שהכל עבר לסדר היום ותו' לא. אם באמת מדובר ב"גורמים עוינים" מדוע אין דין אחד לכולם?
   הח"כ מבל"ד  ביקר  כבר פעמיים בסוריה -  בקדנציה הקודמת(2007) ובקדנציה הנוכחית (2010). בתקופות הללו יצאו גם חכי"ם ערבים אחרים ל"מדינות עוינות" ונפגשו עם "גורמים עוינים" , אבל רק את נאפע העמידו לדין (בנתיים...). ממש באןתה שנה - 2010, נפגשה קבוצת חכי"ם ערבים עם ה"גורם העוין" מספר אחד בעולם הערב י - למעלה מארבעים שנה, מועמר קדפי , נשיאה של לוב (שכידוע הודח בנתיים...). האם הריגתו של קדפי ביטלה את כתבי האישום שהיו בדרך או שהיו כאן -  בפרשת נפאע, שיקולים אחרים להעמדתו לדין?
   אין זו הפעם הראשונה של יחס ה"איפה" וה"איפה" בהעמדה לדין של מי שנפגשו עם "גורמים עוינים". לאחר "חוק תמיר" - איסור המפגשים עם אש"ף, היו כאלה שהועמדו לדין (או שברחו בזמן מפני החוק...) והיו כאלה שהפרו אותו אך אפילו זכו למפגש "חם" עם ראשי המדינה דאז תוך  בדיקה  דרכם על "איזה מסר חיובי  מסרו לכם   הגורמים העוינים"? כלומר אל לנו לחפש את האמת ה"חוקתית" בהגשת כתבי אישום כאלה. סוף כל סוף היועץ המשפטי לממשלה איננו "מלאך אובייקטיבי" אלא עו"ד שניבחר ע"י ממשלה מסוימת עם השקפת עולם מוגדרת ועם ראש ממשלה שכולנו יודעים מיהו. אז בכל זאת הרבה לא נשאר לפקיד המשפטי של הממשלה לעשות אלא להגיש כתבי אישום "כשצריך".
  ועכשיו - בפרשת נפאע, צריך לפעול ומהר כי זו שנת בחירות וכידוע לנו עוד מעט ויועלה שוב עניין פסילת רשימת בל"ד (כמו לפני כל מערכת בחירות...) והשנה  יש לרשימה הזו חטוטרת גדולה יותר שבה ישתמשו כוחות הימין הקיצוני (שמונים היום עשרות רבות של חכי"ם) לנסות לשכנע גם את בית המשפט לא לבטל (כבשנים עברו) את פסילת הרשימה. לאחר פרשת עזמי בשארה באה פרשת ה"מרמרה" וח"כ זועבי שעלתה עלייה, והנה עכשיו נפל לרשת הימין הקיצוני גם ה"דג" ששמו נפאע וכשידונו בפסילת בל"ד יחלו כבר ההליכים נגדו ונגד עוד 16 השי'חים הדרוזים שביקרו עימו בסוריה.
   וחוץ מזה, במקרה של נפאע , יש כאן עוד "סיכון בטחוני" לימין , ואולי גם לשאר פלגי הציונות. ח"כ נפאע הוא דרוזי וככזה הוא היה צריך להיות "ציוני טוב" (כמו שאר החכי"ם הדרוזים עד כה) כי ככא "חינכו" את הדרוזים. והנה האיש הזה יוצא עם עוד 16 אנשי דת דרוזיים ומבקרים ב"מדינה עוינת" כדי להיפגש עם "גורמים עוינים"!  מילא עושים זאת ערבים מוסלמים - ואפילו נוצרים, אבל דרוזים?! להפר את "ברית הדמים" החד- צדדית?! למדינה הציונית נדלקו -  בסיפור הדרוזי, כל ה"אורות האדומים" ולי ניראה שהגשת כתבי האישום הם בעצם "למען יראו ויראו" , במיוחד הדרוזים - ששירותם בצבא בולט רק כשהם צריכים לפרוע חובתם.
    אבל מי שחושב שבל"ד ונפאע יהיו הקרבנות היחידים של חבורת המקרתיסטים מימין - שבקדנציה הזו שברה שיא בפשיזציה, הוא יותר מתמים. רע"מ - תע"ל (ובמיוחד ה"תנועה האיסלמית" שבתוכה),  ואפילו חד"ש של מוחמד ברקה הפעלתן  נמצאות  כבר על הכוונת הימנית.
    כבר ב"יום האדמה" האחרון כתבתי כאן שערב שנת הבחירות הנוכחית  על החכי"ם הערבים לחפש (אולי גם עם יהודים דמוקרטים באמת  אבל   בלי "חוק שבות" ובלי "ציונות אחרת" או "אמיתית"...) דרך לרשימה משותפת לבחירות הנוכחיות כדי לעצור כל מיני ניסיונות פסילה של רשימה ערבית זו  או אחרת. נפאע הוא רק ההתחלה. אם החכי"ם הערבים לא יהיו תלויים זה בזה הם - חס ושלום, יהיו תלויים פוליטית זה לצד זה.
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה