יום שבת, 21 בינואר 2012

"פרשת "וארא


בס"ד
                      פרשת "וארא" / הרב אליהו קאופמן
       עשרת המכות שהוכו המצרים קדמו לעשרת הדברות שקיבלו בני ישראל. כל מה שהשם יתברך עושה יש לו סימן לבאות. לא לחינם קדמו המכות לדיברות, שהרי אין מחייבים במצוות תחת שיעבוד. והיו ישראל- תחת מ"ט שערי טומאה , בגדר אנוסים שהיו חייבים משעבדיהם ללקות ולשחררם כדי שישמרו ישראל מצוות.
      מעשה ה' סימן לבניו -  בני ישראל. לא לחינם מוזהרים בני ישראל שוב ושוב לחמול על יתום ואלמנה, לא לרדות בעני ועל "לא ימוך אחיך", ואף על גר תושב לחמול. עולם ה' מתקיים מה"עבודה" ומה"שירה". והכוונה ל"עבודה"   היא לעבודת ה' וה"שירה" היא התורה. דהיינו, כדי לקיים את מצוות ה' ואת התורה צריכה להיות מידה מינימאלית של "הרחבת הדעת" ורגיעה נפשית. "ביגיע כפייך" ו"בזיעת אפך תאכל לחם" הם מצבים של "דרך הטבע" שהקב"ה הנהיג בעולמו שאינם אמורים להפריע ליהודי -  וגם לנוכרי, לעבוד את הקב"ה ב"הרחבת הדעת". אם כך מה באמת יכול למנוע מלעבוד את ה' ב"הרחת הדעת"? המנע היחיד הוא השעבוד.
     לא מעט גבירים ונגידים עובדים את ה' בכל יכולתם. שיעורי התורה שלהם סדורים ב"עיתים לתורה". חלקם אף בעלי "שני שולחנות" . ילדיהם לומדים בישיבות הקדושות ביותר ובנותיהם נשואות ל"אברכי משי". ולמרות הכל הם נפגעים קשות לא פעם והקושיות עולות ואינן מובנות. חלקם מוכים במשפחתם, אחרים יורדים מעושרם, יש כאלה ההופכים לעניים ויש אפילו שהוכו במחלה קשה או במיתה משונה. ואז מסתבר שחטאו חטא קדמון -  שמקורו במצרים . הם לחצו יתר על המידה את עובדיהם -  היהודים, אך גם  את הנוכרים. הלחץ הזה הרים את זעקת האומללים לשמים -  האומללים רוצים לעבוד את ה' אך לחץ מעבידם מונע זאת , יש מהם החוששים לעולם הבא שלהם. הקב"ה אינו מסתפק בכך שרודה עשיר יעבדהו בגאווה ואילו פועליו לא יוכלו לשמור את עשרת הדיברות. אין ל- ה' חפץ ב"עולות והזבחים" של אותו עשיר ולא לשם כך ייתן  לו את עושרו. ואז באות - רחמנא לצלן , עשרת המכות על המשעבד כדי שהמשועבדים יוכלו לשמור ולקיים את עשרת הדיברות.
    ומכאן גם נמשל שמי שרודה בעבדיו יתר על המידה ומונע מהם "הרחבת הדעת" הריהו כפרעה ומצרים גם אם מדובר ביהודי "כשר" המניח שני תפילין ורכון על שני שולחנות.
                                        פרפראות
                      למינים ולמלשינים  לא תהיה  תקווה
      זה מספר שבועות שאני כותב כאן על כך שהמלחמה ביהדות נעשית ע"י משת"פים "חרדים" המסייעים בכל כוחם לפוקרים הקיצוניים ביותר לחדור ולפרק - חס ושלום, את מסורת הדורות לטובת "מיזראחיזם - חרדי- ציוני. בסוף השבוע שעבר יצא המרצע הקלוקל מהשק הצבוע ומיד אח"כ ציטטו שונאי הדת את העכבר "הרעיוני" של עיתון האשפתות הפרו כפרני , כמי שמוליך "קו חדש נגד הסיקריקים". ואח"כ החלו כל מעצרי אנשי ה"עדה החרדית" לקול מצהלות "חרדי הלייט" הבזויים.
סיפור ה"סיקריקים" הוא כיסוי להכות בשומרי התורה וטעות עשו אנשים מקורבים ל"עדה החרדית"  שנגררו להסתה נגד ה"קיצוניים". אצל המהרסים בכרם ישראל כל יהודי מאמין הוא "סיקריק" ולראיה היום גם ה"עדה החרדית"  הם סיקריקים" ולדעת הסמרטוט הציוני אמסלם גם הח"כ משה גפני הוא "סיקריק". ה"חרדים לייט" - החפצים להמשיך בצביעותם ה"דתית", רואים כבל יהודי חרדי ונורמלי "סיקריק" ואפילו הרב מלמד מה"מזרחי" -  המתנגד ל"שירת נשים" בצבא הציוני, הפך  ל"סיקריק". אבל אם יש "סיקריקים" בודאי שקיימים גם צדוקים ובייתוסים.
    הצדוקים ניסו להפוך את התורה ל"מסורת" ואת היראה ל"הבנה אינטלקטואלית" ו"פרטית". הצדוקים נהגו חיי פקרות הלניסטים עם תלבושת "חרדית" ובתי ה"תפילה" שלהם היו למועדוני "תרבות" ו"מפגש". הכל תעתיק הלניסטי - עם שימת דגש על כיבושים ולאומנות במקום על קיום התורה ושמירת דברי חכמים וגדולים. אלה הם ה"חרדים החדשים" שבתי הכנסת הפכו אצלם ל" מקום מפגש חברתי" וכמו שהחילוני נפגש עם מרעיו ב"בית התרבות" או במתנ"ס הם "נפגשים" בבית הכנסת ב"תפילות" או ב"שיעור" ומחליפים "דעות פוליטיות" במקום דעת תורה. הם הפכו את הישיבות הקדושות ממקום לימוד יראה והשקפה ל"אוניברסיטאות חרדיות" והם מפוררים אט, אט את ההבדל בין גבר לאישה ביהדות החרדית. הם אלה שהמציאו את המונח "סיקריקים" כדי להפוך את הביקורת התורתית נגדם ל"עניין הזוי וקיצוני".
    לצדוקים הללו יש אמצעי תקשורת וזו כל התשקורת החרדית שגם שבועון ה"עדה" חוסה בצילה עם שני טיפשים ונוכל אחד בראשו. אבל בראש התשקורת המזיקה עומד עיתון אחד שבועי ששמו "בקהילה" והורתו החלה ע"י טמא שפתיים וגוף בשם "דודי זילברשלג" שהקים שבועון זה כדי לתת לחבריו הפוקרים אמצעי לחדור ולהרוס את היהדות. שם התקבלו לכתיבה כל השבבניקים וכל השבבניקיות, שם ניתנה במה חופשית לערלי ישראל הפוקרים לכתוב את דעותיהם נגד היהדות ופיתיון הדג  - לקוראים תמימים בעיתון זה , נותר "בין הדגים לזמירות". חבורה של לאומנים ציונים וארחי פרחים "תורתיים" הפכה למערכת העיתון עם "ועדה רוחנית" שנראית כמו הפרצוף שלהם.שם גם אירעו מכשלות (כמו גם ב"כלי תקשורת חרדים" אחרים) בכל נושא "אבן העזר". ושם - במסגרת "רכש" העיתונאי שלהם נחת לבלבר שאינו אלא עכברוש "רעיוני" , שבינו לבין יהדות אין ולא דבר חוץ מהיסטוריה של ביקורים בישיבות ועריכת קידוש בביתו כ"מסורת" ותו לא. העכברוש הזה מתמחה בהוצאת שם רע , בכתיבת לשון הרע ובביזוי תלמידי חכמים. מיום עבודתו ב"עיתונות החרדית" ועד היום הוא מקבל משכורתו על סכסוכים בין חרדים , על הסתת חילונים ביהדות החרדית  ,  על לשון ושם רע שהוא יוצר בקשקשת ובדברת שלו, תוך התגאות ב"כישוריו" ללכלך ולהסית במסגרת "בית ספר לפוליטיקה". רעיונות יהודים, כתבות תחקיר יהודיות או  כתיבת מאמרי השקפה יהודיים ממנו והלאה. הוא היה חפץ להיוולד חילוני, במערכות הבחירות הוא מודה שהצבעתו נתונה למפלגות פוקרות, הוא מנהל מערכונים ובדיחות על גדולי ישראל השונים עד כדי עליבתם כ"שמנים","סנילים", "זקנים ממרים" או "אשפי קללות בערבית". כבר שנים שהוא מנהל מלחמה ביהדות הנאמנה  וכמו כל לבלר בסמארטוטון  "בקהילה" הוא שונא בנפש של ה"עדה החרדית" ואנשיה  תוך  התרת דמם ומתרועע עם חילוניים מהשמאל כדי להסיתם ולמסור להם מידע נגד היהדות הנאמנה - שיפורסם אצל הפוקרים. בעבר כינה עצמו בלעג "דרעילוג" (מומחה לאריה דרעי) וכל כולו סמל הליצנות בתשקורת החרדית . היו ימים שהסתתר בכינוי "עט" בשם י.יריב עד שבקע מביצת המסתור המצחינה שלו  בשמו המלא יעקב ריבלין.
    והנה, איש סמרטוטים זה, יצא בהתקפת עמוק נגד היהדות הנאמנה וה"עדה החרדית" והתיר את הדם ואת הקרקע לפורעי ה"חוק" הציוני לעשות ביקירי י"ם ככל העולה על רוחם. ב"עדה החרדית" צריכים ללמוד את הלקח שלא יצאו בזמן להורדת עיתון סמרטוטים זה מן הדוכנים והמדפים ב"מאה שערים" ובשכונות בית שמש. גם פלג הקורא לעצמו סאטמר שייך לסיוע לפוקרים אלה באשר הוא מטפח עיתון חילוני , ציוני ותועבה זה כעיתונו בסתר ורבנים בכירים ביותר בפלג הזה מורים לרבנים ולאנשי מעשה להתראיין אחיו ולהכניס טומאה וזוהמה זו לביתם. הריבלין הנאלח הזה הוא "מוייסר" לכל דבר, שופך דם נקי ויש להתחקות על קשריו עם שלטונות הסיטרא אחרא ומה תרומתו להם ולמעצרים האחרונים. יש להתריע עליו ברבים, לבזותו במודעות ולחסום את המשך התקראותו והתקראות משפחתו כ"חרדים".
                                                 " סטאמר החדשה"
     דווקא בשבוע שקלגסי הציונים עצרו את משב"ק גאב"ד ה"עדה החרדית" (הרב עמרם שפירא) ואת שאר יקירי י"ם יצא לאור עניין ה"סולחה" בין "בלזא החדשה" לאלה שיסדו סופית ורשמית את "סאטמר החדשה.  אילו  ה"סולחה" היתה נערכת לאחר שבחסידות בלזא היו מכים על חטאות העבר שלהם מילא, אבל ה"סולחה" הזו נערכת כאשר "בלזא החדשה" עובדת בגלוי עם משטרת המינים ובחוריה - במקום ללמוד תורה, שותים בצמא את דברי ההבל הציונים והבריונים של שליחי התשקורת החילונית וה"מוסד" הכופר הציוני. ה"סולחה" הזו איננה של "אחדות קודש" אלא הובלתם של בני היהדות הנאמנה -  כצאן לבטח, אל זרועות שליחי השטן.
   זהו הביזיון הגדול ביותר ששונאי הרבי מסאטמר יכולים היו לפגוע בו. להביא אל קברו השקפה פסולה - שעלייה כתב והזהיר, ולערוך עימה סולחה של "קוגל" מצחין ו"גפילטא פיש" רקוב. אילו הרבי היה חי הוא היה מחרים את עורכי ה"סולחה" משני הצדדים, שהרי לא על כבודו הוא זקוק למחילה אלא על ההליכה הבלזאית בדרך הציונות ונגד תורת ה', ודרך זו רק נמצאת בשיא התעצמותה. לא כאן המקום לפרוש את דברי הרבי הקדוש מסאטמר על "תורה מהשטן", "רבנים מהשטן" ועל פחדם של רבנים אמיתיים מפני "הלמות" ואלמות" הרחוב כשיד השטן מתגברת ומסמאת עיניים."סאטמר החדשה" לא נולדה אתמול והקשר בינה לבין "בלזא החדשה" ועיתון הפוקרים "בקהילה" לא נוצר שלשום. הרבה "שייגיציאדה" עברה ב"סאטמר החדשה" עד שהגיעה לברית הבריונים הזו. פעם הכשירו שם את חב"ד הציונית ובנו לה מקוואות של כרת, בפעם אחרת נתנו גושפנקא לאתר תועבה באינטרנט ה"חרדי", בפעם אחרת לקחו קונסרבטיבי בזוי והפכוהו ל"רב הגאון" תוך הכשרה שבשתיקה ל"גיוריו","כשרותו" ושדידת קברי ישראל על ידו. והיתה גם יותר מפעם שהעיתון הכופר "בקהילה" הפך לשופרם של בני "סאטמר החדשה". האחרונים כבר הכינו את מהלך האיחוד עם אלה שאפילו חוגי "יהדות התורה" רואים בהם "שייגיצים", בהקמת יחידות "שומרים" בבריטניה ובארה"ב שכל מגמתן התגרות בגויים וסיוע לציונים לעליה בחומה. מנקודת ה"כשרות" אין תמה בין ה"מיזוג החדש" שהרי "בד"ץ בלזא" ידוע ב"הידוריו" ואילו אחד מאחראי ה"כשרות" של "סאטמר החדשה" כבר אפה מצות "עבודת        יד"  ללא השגחה ובכיסוי "ראביי" רפורמי ברומניה. ורק לפני  פחות משנה ישב "ראש כולל" מ"סאטמר החדשה" בכנס ציוני ברומניה ומחא כפיים לשגריר הציוני ב"נאום השואה" של האחרון כש"רבאיי" רפורמי מצטרף אליהם. גם הטיסות ב"אל על" הציונית רמזו יותר מרמז על הבאות.
    אנשי "בלזא החדשה" כנראה ידעו היטב - מכוח קשריהם עם המשטרה הציונית, מתי תונחת המכה על נאמני "העדה החרדית" ולכן לא במקרה זמן ה"סולחה" נקבע לזמן זה, כדי שבכירי ה"עדה החרדית" לא יוכלו להתקומם נגד. ה"איחוד" החדש נועד להכות סופית בנאמני ישראל סבא ולהכשיר את השתתפות ה"סאטמרים החדשים" בבחירות לכנסת המינים הקרובה. כמו כן המטרה היא  להכניס סופית יהודים נאמנים לפוליטיקת הציונים ב"רשויות המוניציפליות" ולחזק את כוחם של ה"בלזאים החדשים" למנדט ו"כיבודי שררה" ב"יהדות התורה" לקראת הבחירות המתקרבות. ומאחר ו"בלזא החדשה" הם ה"מחותנים", אזי, הם יביאו איתם לחופה את השושבין הרויזיוניסטי הציוני והרפורמיסטי שלהם בדמות ש"ס , "הידברות" ושאר ארגוני ה"צוהר" לעולם החילוני והציוני. אז שיהיה במזל רע למחותנים ולפריפריה הציונית שלהם.
    אסור יותר לראות ב"סאטמר החדשה" את המשך שושלת סיגט - סאטמר ןלא  במקרה הם מציגים את הרבי מסאטמר כה"דברי יואל" ולא ה"ויואל משה". ולבסוף  תודה ליהודי יקר שמנע מכל סאטמר להפוך  ל"סאטמר החדשה": לרב משה פרידמן מוילהמסבורג המעטירה שבניו יורק הרחוקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה