יום שני, 16 בינואר 2012

ח"כ אמסלם, בבקשה להתפטר!


בס"ד
   ח"כ אמסלם, בבקשה להתפטר! / הרב אליהו קאופמן
  מאז תקיפתו של ח"כ אמסלם את היהדות החרדית -  ואף את מפלגתו ש"ס, אני תמה על מה כל המהומה שלו. הסיפור הזה - שש"ס היא "יסמן" של ה"ליטאים" החרדים, היה פעם אמיתי ומשפיל אבל מאז עברו הרבה מים בירדן , בקישון ובירקון וש"ס משמיעה ועושה דברים שהם מנוגדים ל"דגל התורה". גם הסיפור שש"ס היא "מפלגה קיצונית שאיננה נשמעת לרב עובדיה" הוא שקר מצוץ מהאצבע. כל מה שבש"ס מחליטים עובר דרך הגר"ע יוסף. יכול להיות שפה ושם יש אי אילו מניפולציות של  העסקנים מש"ס אך באופן כללי הכל עובר דרך הגר"ע יוסף. ש"ס ה"רויזיניסטית" של היום היא אפילו לא צל של עצמה מימי שנות ה-80- עת היתה מפלגת רבנים. הסיפור על "יהדות המזרח המתונה" היא עוד קלישאה שאיננה אמיתית. ח"כ אמסלם יודע היטב כמוני כי הרפורמה וה"מזרחי" - שפגעו באורתודוכסיה הרבנית, לא באו ממרוקו או עירק. מנגד, הרי שמעולם לא היה יהודי מעז במרוקו, בעירק (שלפני מאה שנה) ובטח לא בתימן  לחלל שבת בפרהסיה ולא להתבולל. ח"כ אמסלם גם יודע מה היה דינו של אותו יהודי אם היה נתפס בעבירה במתכוון על מצוות הדת. אז מדוע ח"כ אמסלם מתחפש לנאמנו של הגר"ע יוסף ולמיצג התורתי של  יהדות המזרח?
     לאחרונה עבר ח"כ אמסלם למתקפה על החרדים האחרים - ובמיוחד בנושא "הדרת נשים". ח"כ אמסלם מכנה עצמו "חרדי" וככזה הוא בטח מכיר את מה שהתורה, הש"ס וההלכה חושבים ופוסקים על "מעמד האישה" וכי התנהגותם של רבנים , אברכים ואף נשים חרדיות איננה מנותקת ממציאות התורה. אפילו רבנים דתיים לאומיים הם הרבה יותר רדיקליים מח"כ אמסלם בכל נושא הדת ובמיוחד בנוגע לעניין האישה ביהדות., אבל הוא מספר לכל כי אין "הדרת נשים" ביהדות. עוד מעט והוא כבר ידבר על "פמיניזם יהודי"! כשהוא רוצה הוא מאגף מימין כמו למשל בעניין "גיור הצבאי" ומנקודת מבט לאומנית.  כשהוא חפץ להיפך הוא בא מצד שמאל ומדבר על "סובלנות" ו"ליברליזם" נוסח מר"צ. באחרונה הוא תקף את העיתונות החרדית בזמן שהוא יודע שעיתונות זו היא פשרנית וציונית אף יותר ממנו. לא מכבר הוא האשים את ח"כ גפני ב"סיקריקיזם" (המצאה חולנית על  תנועה שאיננה קיימת במציאות...) בזמן שהוא יודע היטב כי התורה אוסרת אפילו את מה שגפני ה"קיצוני" עושה - לשמש מחלק כספים לתרבות של עקירת מצוות כיו"ר וועדת הכספים . אז  מדוע ח"כ אמסלם מתחפש לחרדי?
     מסתבר שח"כ אמסלם איננו אלא שלוחם של מוסדות השלטון הציוני החפצים שש"ס - בקדנציה      הבאה , תצטמק יותר ותהווה בעיה פחותה יותר בקואליציה של ימין או שמאל חילוני. החרדים הציונים צריכים ללמוד כי ככל ש"יתפשרו" כך החילונים יחפצו יותר להעלימם. ח"כ אמסלם לא במקרה פרש מש"ס בקדנציה השנייה שלו -  אם יכנס שוב לפרלמנט  ואם לאוו הוא זכאי לכל ההטבות. ח"כ אמסלם איננו חרדי- לא עפ"י הגר"ע יוסף ולא עפ"י שיטה אחרת. הוא זקוק לתדמית  "חרדית"  זו כדי לעזור לימין ולשמאל החילוני לנגוס בכוחה של ש"ס ולצמקה ככל האפשר בבחירות הקרובות.
     אם אמנם האיש היה ישר- ו"דרך ארץ קדמה לתורה", הוא היה באמת הולך בדרכו של הגר"ע יוסף - שאמר עליו את האמת, והיה מתפטר מהיותו ח"כ. ח"כ אמסלם ידע שש"ס איננה מפלגה רגילה , שמי שפורש ממנה יכול אח"כ לטעון שהוא מיצג יותר מחבריו את הבוחרים. ש"ס היא מפלגה שכל הנבחרים שלה מתחייבים לפני היבחרם לא לסור ימין ושמאל מדעת הגר"ע יוסף, וכאמור הגר"ע יוסף אמר באופן גלוי מה ח"כ אמסלם צריך לעשות: להתפטר ולהחזיר את המנדט לש"ס. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה