יום שני, 9 בינואר 2012

השתיקה של השכונה


בס"ד
               השתיקה של השכונה / הרב אליהו קאופמן
        כאשר ציבור או חוג פוליטיים מותקפים הרי שאוטומטית מותקפים הארגונים שלהם. כך זה אירע לאצ"ל וללח"י לפני קום המדינה ומכך סבלה "הסתדרות העובדים הלאומית" והקופ"ח שלה לאחר הקמת המדינה , בשלטון מפא"י והמער"ך. וכך זה קורה כיום - כשהגלגל מסתובב, והימין בשלטון באופן מונופוליסטי. ארגוני השמאל נחסמים, תקציבי החוץ שלהם מקוצצים ומקורות המימון - שעוד נותרו , נמצאים בפיקוח. כך קורים הדברים במדינה שגם קופות הבריאות ומועדוני הספורט הם בבואה מצחינה של פוליטיקה מפלגתית ללא קשר לתוכן העניין.
       אבל ישנו מוסד ארכאי שאינו ניזוק. להיפך, ככל שהציבור שאליו הוא, כביכול, קשור מקבל מכות מוסתות הרי שאותו מוסד רק "פורח" מהן. זוהי "הרבנות הראשית לישראל". מילא בימים שהיתה אחידות בין מוסד זה למפלגת המפד"ל האימתנית דאז (חורבות ה"בית היהודי" דהיום) עד שנת 1993, אבל מאז הפכה , כביכול, אותה "רבנות ראשית" ל"חרדית" ואילו מהמפד"ל נשארו שלושה "אודים מוצלים" בשם הבית היהודי" , ועוד ארבעה עב"מים בשם "האיחוד הלאומי" (אחד מהארבעה בכלל כהניסט...). דהיינו אין יותר קשר בין המוסד (הרה"ר) לגוף שתמך בו פעם. והנה גם הדתיים הלאומים -  ובמיוחד החרדים, עברו הסתות, גרושים , זעזועים ולא פעם נפגעו ארגוניהם כמו למשל  ההתנחלויות בימי שלטון השמאל  ומוסדות חנוך חרדים בימי כל השלטונות (במיוחד הימין...). אך ל"רבנות הראשית" איש לא הרע, עולם כמנהגו נוהג ואפילו מעמדה התחזק. יתרה מכך, מוסדות חזקים יותר -  בישראל סבלו זעזועים פוליטיים קשים, ובמיוחד אם קלונם נחשף. "הסתדרות העובדים הכללית" וחברתה ה"לאומית" שילמו במשפטי בכירים (עד היום) שנתפסו בגנבות ובתועבות. אפילו מערכת המשפט מזועזעת ע"י ביקורת או השעיית שופטים ורק ה"רבנות הראשית" המייצגת - כביכול, את השנואים ביותר במדינה, את החרדים, ישנה על משכבה בשקט כאשר לא מעט "תיבות פנדורה" נפתחות שם מידי מספר חודשים ו"יד נעלמה" סוגרת אותן כלא היו. לא מימין ולא משמאל שואלים שאלות על ההתנהלות התמוהה הזו.
      כל הסירחון החל לפני כעשרים שנה. שני "רבנים ראשיים" חדשים נבחרו וכביכול זוהו עם "החרדים". עד אז כיהנו שם תלמידי חכמים - שגם אם מישהו חלק על עמדותיהם ההשקפתיות  הרי שהוא ידע כי באמת "תורתם אומנותם" וכי מקיימי מצוות אמיתיים הם אלה. בחירתם של הרבנים לאו ובקשי - דורון הביאה נופך חדש לרה"ר. אחד מהם היה כזה  שלא טמן ידו בצלחת הפריצות והשני כזה ששובל פלילי הזדקר מאחוריו. החרדים  הציונים אמנם תמכו בהם אבל עם חיוך בקצה פיהם: "עדיף שאלה יבחרו והציבור ידע שהרבנות היא צחוק  מאשר יבחרו רבנים דתיים באמת והציבור יאמין שבאמת ה"רבנות הראשית" היא אוטוריטה". השקפה עקומה זו באה מההשקפה הטהורה של הרב חיים זוננפלד זצ"ל כי ה"רבנות הראשית" אינה אלא פקידות מטעם השלטון החילוני לבצע בדת כעולה על רוחם. אך החרדים הציונים - כדרכם כגנבי לילה ,  חפצו  במשרות ובזכויות שיש במוסד ארכאי זה אך לא בתוכנו הסמכותי, ומכאן כל חילול ה' שנגרם בעשרים השנה האחרונות (שתי קדנציות) ע"י המוסד הזה, וירידת קרנו עד לאפס בציבוריות הישראלית. היחיד - שכבר בשנת 1993 , זעק לבל את המוסד היה דווקא רב ראשי לשעבר - הרב שלמה גורן (שלכותב  שורות אלה  אין שום קשר רעיוני או אישי...) שגם חשף בעיתון "חדשות" שלרב אחד מהם (הרב ישראל מאיר לאו) אין "כושר" אמיתי לרבנות (אלא קיבלו ב"עסקה" פוליטית), והרב גורן גם העיד באותה הזדמנות על פרשיות "יחוד" עם ריח של ניאוף של  אותו "רב".
    למי שאינו יודע (ובידי הכותב כל תמלול העברות והמשפטים בנושא) כבר בעשור הראשון - של הרבנים בקשי-דורון ולאו, הספיקו להתרחש בתוך מוסד זה עברות שלא היו מביישות שום  חבר מושחתים נבחר כמו  למשל  זיופי בחירות ל"ועדת הכשרות" שלו (ש"רב ראשי" עמד מאחוריהם!), זנות וניאוף של שוחטים ומשגיחים בחו"ל, יציאת שוחטים לחו"ל לאוו דווקא עפ"י אמות מידה דתיות או משפטיות אלא עפ"י קרבתם החברית והמשפחתית לבכירי המוסד, קבלת שוחד של פקידים בכירים במוסד ה"רבנות" הזה מיבואני בשר ושוחטים, עבודת פקידים במוסד זה ללא חוקי תקשי"ר, סיפורי זנות ותועבה שהתקשרו ל"רבנים הראשיים" עצמם (!), שוחד תועבה לפקיד "כשרות" בכיר ע"י יבואן בשר, ניהול שיחות תועבה של פקיד בכיר אחר  על חשבון ה"רבנות הראשית" , קבלת שוחד כפוי לאישור כשרויות מחו"ל וכמובן עוד ועוד עבירות שדלה היריעה מלהרחיב בנושא.
    בואם של הרבנים שלמה משה עמר -  ובמיוחד יונה מצגר, לא הטיבה - בלשון המעטה, עם המצב אלא רק דרדרה אותו.  מצגר נקשר שוב ושוב נקשר (גם לפני וגם בעת כהונתו) לפרשיות תועבה על גבול האונס ממש (הפרשיות פורסמו בעיתון "מעריב" ע"י תחקירן דתי ואמין, אך מעולם מצגר לא תבע את העיתון למרות איומיו בנושא) וכמו כן גם לשחיתויות אחרות אך באורח פלא הכל נסגר והוא המשיך  להיות דיין- למרות שגם השכלתו התורתית לוקה בחסר, ואף ה"כושר" לרב עיר נלקח ממנו קודם היבחרו ל"רב הראשי". פרשיות של שוחד  בנושא גרות עלו שוב ושוב ו"עשרת בני המן" (פקידים בכירים ועוזרי ה"רבנים הראשיים" ביניהם) עומדים כיום  למשפט על הענקת מסיבית של "תעודות רב" עבור שוחד לאנשי צבא קבע, שבינם לדת אין ולא כלום. בראש הרשימה עומד הנאשם יצחק אוחנה - אחראי לשעבר (בימי הרב בקשי- דורון) על אישורי יהדות וגרות ברה"ר וכיום רל"שו של הרב לאו ברבנות ת"א. הלה לא הודח ולא הושעה  מתפקידיו הרמים (כמו גם האחרים) כפי שדורש החוק ו/או האתיקה אך כשזה נוגע לעוזרו של  הרב לאו למי זה איכפת. כמו כן -  במשפט שנפתח, כבר שיקר רב ראשי לשעבר בנושא  והצג ע"י השופטים "בבעיות של אמירת אמת". הרב מצגר למשל נתן לא מכבר , לרב בכיר לשעבר ברה"ר (הרב אהרון מרדכי רבינובי'ץ) שנתפס והורשע בבית המשפט(לבקשת הרה"ר!) , מכתב המלצה לרב ראשי לרומניה. לא מכבר יצא דו"ח חריף של מבקר המדינה על מחלקת הכשרות של הרה"ר עם הוכחות כי הרה"ר כלל אינה עושה מלאכתה באמת אלא ברמייה וכי למעלה מעשור אין בראש מחלקה זו רב. טרפות ונבלות הוחתמו כ"כשר" . לפני יותר מחודש מצא את עצמו מחוץ לרה"ר אדם בשם עזרא רפו'ל שפרשיות של "חוסר מנהל תקין" בהוצאת שוחטים הגיעו גם לערכאות ואף פרשות פליליות אחרות - גם עם ריח של "אבן העזר", דבקו בו. ולא נשכח כמובן  את פרשת הנער שהוכה ע"י "אנשים נעלמים" ומקורבים לרב עמר  משום שחיזר אחרי ביתו של הרב עמר.
     והנה אף אחד לא דרש תחקיר לעומק בנושא, גם חילוניים מובהקים כיוסף פריצקי, יעל דיין , ניצן הורובי'ץ ואילן גילאון אימצו את שיטת "שלושת הקופים" כשמישהו הסביר  שעדיפה לחילוניים  "רבנות" מושחתת כזו -  שאפשר לשלוט עלייה, מאשר רבנים אמיתיים, שאינם ניתנים לשליטה. מנגד סייע לשתיקה זו ח"כ אורי מקלב  מ"יהדות התורה" (שעדיין לא החלטתי אם הוא תמים, שוטה , נוכל או שלושתם יחד) כשביקש (והצליח) לדחות רעיון של התערבות מבקר המדינה באופן חזק יותר במוסד המושחת הזה.
     לאחרונה ה"רבנים הראשיים" משמיעים שוב ושוב את דעתם - הזהה להפליא לגורמים האנטי דתיים ולגב' ציפי לבני , בקול רם ונשגב כאילו באמת מדובר בשתי דמויות הוד תורתיות  שמעולם לא היו להן קופות שרצים. הם אפילו ניסו להנציח עצמם לעד אך -  ברוך ה', נכשלו. כנראה שמה שאסור לקצב, הירשנזון, בניזרי, אולמרט ולופוליאנסקי מותר לעמר, לאו ומצגר -  ועוד בימים שהדת היהודית והחרדים נרדפים  בכל אתר.  מסתמא  שהשניים הם על תקן "משרתי אדונים" ומוסדם הוא בעצם הלבנת הכוח של מהרסי  הדת בדת, שהרי אחרת אי אפשר להבין מדוע הללו שורדים ומוסדם המושחת לא נחקר או נסגר מחוסר עניין לציבור במוסד ארכאי זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה