יום שישי, 6 בינואר 2012

" פרשת "ויחי


בס"ד
                                פרשת "ויחי" / הרב אליהו קאופמן
       "אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל". נצנצה רוח הקודש ביעקב אבינו והוא ראה את  העתיד לבוא. אך לא רק שראה את העתיד לבוא אלא שהוא עצמו קבע את אותו עתיד , ואם צדיק גוזר הרי  הקב"ה מקיים, ועוד על אחת כמה וכמה כאשר הצדיק הגוזר הוא האב - וגוזר  על בניו.
       וכאן נשאלות כמה שאלות. ראשית, מדוע האב גוזר על בניו עונש כה כבד -  גלות עולמית בין שאר האחים וללא קרקע עצמאית? מדוע מוכפל השם יעקב ומופיע שוב גם השם ישראל? מהו ההבדל בין "אחלקם" ל"אפיצם"?
      בשם "יעקב" הכוונה לצד רוחני שאבי האומה מוריש לבניו , כשבטי האומה. השם יעקב היא התורה הקדושה שיעקב אבינו -  בכיר האבות, תיקן לאחר החסד של סבו אברהם והעבודה שתיקן אביו יצחק. התורה עומדת מעל לכל ולכן גם מסתבר שרק לאחר שתיקן זאת יעקב - רק אז יצאו שנים עשר שבטים לדרך בעוד שמהחסד של אברהם לקחו גם ישמעל ושאר בני קטורה ואילו מהעבודה לקח גם עשיו - והפכה אצלו לעבודה זרה.  לעומת זאת בתורה הקדושה  אין שותפות לס"מ ולאומות העולם ולכן ממי שרק התורה מאפיינת אותו אין סיכוי שיצא זרע מרעים. מכאן ש"אחלקם ביעקב" איננה גזירה. ושורש המילה "אחלקם" היא בחלוקה - חלק לכאן וחלק לשם. ואמנם בני שמעון  ובני  לוי התחלקו ביניהם בהפצת הרוחניות באומה -  בני שמעון לימדו תינוקות ברחבי הארץ הקדושה  ובני לוי העמידו לווים וכוהנים לעבודת ה'.
     לעומת זאת המובן "אפיצם בישראל" הוא גשמי. המילה "ישראל" היא התחום הטריטוריאלי של שנים עשר שבטי ישראל שבהם יפוצו שני השבטים הללו במשימתם הקדושה. ומדוע דווקא בני שמעון ובני לוי מופקדים על הרוחניות -  למרות שננזפו יותר מכולם?  משום שזהו תיקונם ותוצאת התיקון עבור עם ישראל. בדרך זו מורה להם יעקב אבינו לעשות תשובה ומנגד נאמר ע"י חז"ל כי  "במקום שעומדים בעלי תשובה אין אלף צדיקים יכולים לעמוד בו" , ולכן בני שמעון ולוי הם הראויים מכל - כבעלי תשובה לעתיד,  למלאכת הקודש של זיכוי הרבים  ע"י "מפי עוללים יסדתי עוז" (שמעון)  ובניהול  "עבודת השם" (לוי).

                                   פרפראות
                                            חילול  ה'
        בימים אלה -  כאשר מתקיים בנו הפסוק "כל המצר לישראל נעשה לראש" הרי שלא מעט טובים ויראים נופלים אף הם בפח ה"פרסום" הנוכרי שאין עימו ועם הרבצת התורה ולא כלום. אחד מהצרות הקשות ביותר של התשקורת ה"חרדית" הם אתרי האינטרנט ה"חרדים". כאשר הרבנים יצאו נגדם הם לא שמו ליבם לכך שלא רק שיאסרו על הפעלתם והיותם של חרדים מושלים בהם אלא אף היו צריכים לאסור מכל וכל את העבודה בשם אך זאת לא עשו. וכתוצאה ממלחמת חלם זו נוצר מצב כי האתרים אינם בבעלות חרדית את העובדים שם הם חרדים המשמשים את אדוניהם החילוניים- שחלק מהם אף אצל החילוניים הם מוקצים מחמת מיאוס בתועבותיהם.
       שני אתרים עיקריים נותרו על ה"מפה" הזו ואחד מהם הוא יותר מאיום ונורא. באתר זה גודלו, גדלו ומגדלים עדיין את כל עשבי הפרא של היהדות החרדית, מודעות וצילומי תועבה ממש עולים מידי יום ביומו , גם אחרוני ה"בינוניים" עזבו את האתר מחמת בושה וגועל נפש ומעל לכל כל יום ישנה שם ידיעה חדשה של הוצאת שם רע והתביעות נגד השקרים שלהם -  בבתי המשפט , אינם מפסיקים לזרום נגד טיפוסים נאלחים אלה, שגם נשים "חרדיות" סוררות  ואסורות לבעליהן עובדות שם. לא אוסיף ואזכיר כי גדולי ישראל יוצאים כל שני וחמישי נגד אותו אתר בפרט ושאר אתרי האינטרנט ה"חרדיים" בכלל. יהודי ירא  שמים אמיתי חייב להדיר עצמו משם משום שגם "זיכוי הרבים" אין שם כי הקוראים אינם חילוניים "מהוגנים" אלא חרדים המוכשלים בדברי הבל ולא פעם יש שם גם "דעת נשים" ועוד מיני עבירות שהמשתתף באתרים הללו נותן להם לגיטימציה.
      והנה פשט - זה מספר שנים, ה"מנהג  הפרסומי" החדש - מעין "לחם ושעשועים" מבית היוצר הנוכרי והפוקר: קיום ויכוחי סרק  על "דעת התורה הנכונה" ואף לישיבות הקדושות חדר ה"מנהג" הפסול הזה ואין איש יוצא חוצץ נגד הדבר. ובמקום שתלמידי הישיבות או סתם חרדים לה' יהגו בתורה הם באים לחדר נוסח התפאורה החילונית ובו "מתמודדים" העיתונאים ה"חרדים" מה"שביבה" עם פוליטיקאים "חרדים" דרג ג' (כאלי ישי העילג למשל) ועם כאלה ש"מייצגים" את "שלומי אמוני ישראל" ונמצאים בדרכם לעולם ההפוך. בדיונים הללו - של "ערבי ראיונות", אין מדברים שם על דעת תורה וכו' אלא על "דעות" של פוקרים וכדרך העולם החילוני אשר - רחמנא לצלן, אינו משתף את ההשגחה העליונה במעשי היום יום. ולאחרונה החלו גם להביא לשם חילוניים פוקרים ואתרי האינטרנט, ובמיוחד זה המתועב בשרצים ונשים סוררות על גלגלים, הפכו את העניין ל"הצגה הכי טובה בעיר" ומקרינים זאת על מסכיהם.
     והנה - בנשוב  רוח הסערה האחרונה נגד היהדות, פתאום רצים לשם גם כאלה ה"מיצגים" את ה"עדה החרדית" או את "סאטמר", מתראיינים שם לצד פוקרים ונותנים לאחרונים לגיטימציה לחדור לקהל ישראל ולבזות אותנו. ובמקום ל"הציל" אותם "מצילים" רק מחריבים יותר . יתכן שאמנם כוונות טובות מאחורי הדברים אך בל נישכח כי "הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות". האומנם האדמו"ר מסאטמר זצקו"ל והגר"ח זוננפלד זצקו"ל היו מתירים תועבה זו? לא מקרה הוא שהרדודים מבין ה"חרדים" מגיעים לשם - שהרי  אם אתרי אינטרנט תועבתיים עומדים מאחורי הזוהמה הזו הרי שיבחרו לעצמם את האידיאוטים והמשתפי"ם שבין ה"חרדים". כיצד יכול אדם - הקורא לעצמו "חסיד סאטמר" לנחות במושב לצים כזה כאשר התאחדות הרבנים בארה"ב ובקנדה יוצאת כל שני וחמישי נגד ה"אינטרנט החרדי"?! אילו רב אחד מ"התאחדות הרבנים" היה רואה לדקה את הגועל נפש הזה הוא היה מקיא במקום. ולאחרונה גם "עיתונאיות חרדיות" הפכו ל"מראיינות" שם . מישהו צריך לעשות כאן סדר ולהרחיק את האברכים התמימים ממעגל שטן זה כי ממנו הם נושרים אוטומטית אח"כ לתוך התישקורת החילונית והופכים למינים ואפיקורסים בתלבושת שחורה - לבנה. איש המיצג את "סאטמר" או ה"עדה החרדית" ב"פאנל" ליצני כזה מביא עימו עוד עשרות "אוהדים" מהחוגים הללו הצופים ושומעים שם דברי כפירה ותועבה ומתקלקלים שהרי "לפתח חטאת רובץ". מעניין מי בכלל התיר ל"חסידי סאטמר" ל"גלוש" באינטרנט ולהיות חלק מאותם אתרים קלוקלים ולפרסם שם "אשכולות" בוסר...
                             הגם בארזים נפלה שלהבת ???
      ככל שהסער האנטי דתי גדל בארץ הקודש כך גם מתרבים המבולבלים -  ממחנה "שלומי ישראל" שאינם יודעים כיצד לנהוג ומנסים לגייס גם את חילות הס"מ כדי לעצור את הס"מ. יש כאלה -  מן הקטנים במחנה היראים, היוצאים להביא "ערבי ראיונות" לתוכנו , על הפוקרים החילוניים שם , ול"שכנע" זבים ומצורעים ב"צידקתינו". אחרים פונים ל"אינטרנט החרדי" - שהס"מ מפעילו, כדי שיציגו אותם כ"מצילים" אך יש גם מצב כמו כלי תקשורת חרדי באמת שמשתמש ברבנים שהרבי מסאטמר זצקו"ל ראה בהם "מתירי עגל הזהב" ואף חמור מכך. האדמו"ר מסאטמר הנוכחי יצא לא רק נגד מערכת הבחירות לכנסת המינים אלא גם נגד מערכת הבחירות המוניציפאליות - שם (משנת 2003) חלה אותה שבועה לעבודה הזרה הציונית. והנה בעיתון של חסידות סאטמר- "דער איד", מובאת מודעה של "גדול דור" המאשר השכם והערב את הבחירות - עוד מימי בחרותו כשומע לקחו של אותו "רב קוק" שהאדמוו"ר מסאטמר זצקו"ל כינה אותו "איש צר ואויב לדת ישראל". מניחי המודעה חשבו לבטח שהנה הם מחזקים ידי רפים" , כאשר הם מציגים "דעת תורה" גם מ"גדול" בישראל ש"איננו בדיוק מרבותינו". אך היפכא מסתברא. בבלבול השורר היום ואשר "אין מלך בישראל  וכל איש הטוב והישר בעיניו יעשה"  הרי שמודעה עם "גדול דור" ממחנה החרדים הציונים יבלבל עוד את הציבור התמים ומחר ייקחו מ"פסיקותיו" גם דוגמאות "להקל".
      במקום זאת -  עיתון חרדי באמת, אם כבר הציג מודעה זו לא  היה צריך פחות להפליג בשבחו ולהציגו כ"הישיש הגאון ופוסק הדור"(!) אלא  ובמקום זאת לשאול משהו בבחינת השאלה ההיתולית - "בוקר טוב אליהו", ושם לגולל כי המודעה החדשה של אותו "ישיש מופלא" היא בעצם חזרתו מכל מה שהתיר (ואולי סתם השתמשו בשמו...) בשני העשורים האחרונים ל"חרדים" בתחום התבוללותם בכופרים הציונים , מהחינוך היקר ועד הלמידה של "חרדים" באוניברסיטאות ה"חרדיות" או הסכמתו להזזת קברי קדמונים לשם קידומו של רש"ע ירושלים ה"חרדי".  היה צריך להיות מאמר נוקב -  בעיתון כמו "דער איד" , נגד אותם שומעי לקחו של ה"ישיש" הזה או ישיש תואם אחר , שבגלל "פסיקותיהם" ודרכם ה"השקפתית" ועוזריהם הלא נאמנים הגענו לאן שהגענו ובמקום זאת הפכה המודעה ב"דער איד" למכשול בפני עיוור.
        אין זה המקום להרחיב על אותו "ישיש מופלא" שזכה ל"מי שברך" ב"דער איד"  האחרון אך אזכיר כמה מ"נפלאות הישיש" עוד מהימים שלא היה כל כך ישיש.  אותו "ישיש" ישב שנים רבות תחת "בית הדין הרבני הגדול" הציוני והיה מעושי דברם. אפילו הרב שך המנוח היה אומר מפעם לפעם על השקפותיו כי "את זה יש לו מהרבנות הציונית". בנעוריו ספג "ישיש" זה את השקפתו מ"הרב קוק" הציוני. ה"ישיש" הזה היה חתנו של "רב האסירים" הציוני שעודד את הטרוריסטים הכופרים מהאצ"ל והלח"י. בשנות ה-80 המוקדמות, והוא יושב על כס "בית הדין הרבני" הציוני, פנה אליו רב בשם אליהו אביחיל - צמיזרוחני'ק תימהוני, וראיון אתו לספרו התימהוני על יבוא גויים מאפגניסטן, פקיסטן ומהמזרח הרחוק לישראל במסווה של "חזרת עשרת השבטים". ה"ישיש" דהיום לא התבלבל והבטיח כי "אם אבחר לרב ראשי אני אעלה אותם". הדברים מתועדים בספר "נידחי ישראל" של הרב אליהו אביחיל ומה שנאמר שם היה אמת ולא שקר בימים שאף אחד לא חלם שרב ציוני זה  יהיה "גדול הדור" של צאצאי שומעי לקחם של הגאון מוילנא, ה"חפץ חיים" והר"א ווסרמן! 
       סיפור אחר כבר שייך לראשית שנות ה-90 כאשר הציונים מהשמאל  חתמו על הסכם אוסלו (בתמיכת ש"ס וחסידות בלזא) ומנגד גזרו גזירות דת על היהדות (בהתעלמות ש"ס ותואמיהם מבלזא) ואז יצאה לאויר העולם מודעה שכרכה את השניים יחד - התנגדות להחזרת שטחי הכיבוש עם ההתנגדות להצקה לדת, אך כמנהג הלאומנים הציונים - דתיים הרי שעניין הלאומנות עמד בראש עם כותרת ציונית קיצונית כ"על אשר מאסו בארץ חמדת אבות". על המודעה היו חתומים עשרות רבנים חרדים משום שבראש החותמים עמדו אותו "ישיש" ו"ישיש" חרדי- ציוני נוסף (עוד תלמיד ומעריץ של "הרב קוק" הנודע...). השניים לא נועצו ברב שך - לא מעט מתוך אמונה כי מצבו הבריאותי הבעייתי דאז ימנע ממנו לדעת על קיום המודעה ואם מישהו יודיע לו עלייה הוא עלול לבטלה. אך בכל זאת מישהו עדכן את הרב שך והאחרון צלצל אליהם -  באמצע הלילה , ממש לפני פרסומה, והורה להם להסיר חתימותיהם וחתימות שאר הרבנים "משום שאין זו דרכנו". במהלך הויכוח עם ה"ישיש"  המדובר איים הרב שך שאם המודעה תראה אור הוא יצא במודעה נגדית. האיום פעל וה"ישישים" נכנעו.
      בקונטרסו של האדמו"ר מסאטמר זצקו"ל -"על הגאולה ועל התמורה", מתמודד הרבי הקדוש עם הנאמר ב"זוהר" הקדוש, כי בהופעת משיח צדקנו ילחמו נגדו כל גדולי ישראל. הרבי מסאטמר מביא על כך את קושיית הרשב"א - הכיצד יתכן דבר כזה, ומיישבה ב"אין קשיא"! הרב י מסאטמר טוען כי "גאולה אחרונה כראשונה" וכך היו הדברים גם ביציאת מצרים. דתן ואבירם היו נאמני פרעה הרשע ולימים הפכו לגדולי ישראל שגם משה רבנו שאל בעצתם, מכורח הלית ברירה. עד כאן דברי קדוש ישראל.  ואנחנו נקיש לימינו ונימצא שאותו "ישיש מופלא" - המובא ב"דער איד", היה יחד עם "ישיש מופלא" אחר (החי גם הוא בדורנו , בימים אלה) מתומכי פרעה הציוני  כאשר ה"ישיש"  המובא שימש ב"בית הדין הרבני הגדול" של הציונים ואילו ה"ישיש" השני (המסית כיום , בשליחות הציונים,  נגד ה"עדה החרדית") היה ה"רב הציוני הראש" ולימים הפכו השניים ל"גדולי הדור" של האשכנזים והספרדים גם יחד!
      מילא, בפרשת ה"בבא" הנבער מאלעד - שפורסם כ"עושה נפלאות" ב"דער איד", עוד יכולנו ללמד סנגוריה כי ה"עיתון לא ידע מיהו" ו"הנזק לא היה כה חמור" אך מה נאמר כאן , שהרי ה"ישיש המופלא" מוכר שלנו  היטב בהשקפתו הפסולה ותמיכתו ב"חרדים לייט?...
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה