יום שלישי, 10 ביוני 2014

יעקב התמים

בס"ד
    יעקב התמים / הרב אליהו קאופמן
     לא הייתי מגיב על ההודעה הלאקונית של ש"ס –  מפי אדון יעקב מרגי (בעקבות מאמרי "סיום הש"ס) , אלמלא האחרון מילא דבריו בשקרים ועל כן אני חייב להעמיד דברים על דיוקם. אני באמת דואב וכואב כי שוב נשלח "חפ"ש" לחזית כשהאריה השואג דרעי מתחבא אחר סינורו כזאטוט חסר ישע. מרגי כנראה נבחר לתגובה נגדי הן משום שהבוס רצה שהוא יתלכלך אח"כ בבוץ שאזרוק והן משום שמרגי מזוהה עם מחנה ישי – זאב, שעוד צריך להוכיח נאמנות לדרעי . אבל באמת רחמי על האיש הזה מרגי, שאולי הוא באמת הכי ירא שמים בין ח"כי ש"ס אך גם ירא את מעמדו שם, שהרי את תפקיד שר הדתות הוא כמעט איבד לאחר שלא הצליח לסדר עבודה למר ציקוטאי הסרוג. זהו גם אותו מרגי שלפני שנים ספורות התבזה כאשר באומץ לב הוא דחה את אנשי "צהר" ורישומיהם אבל למחרת הוא התקפל במצוות אלי ישי. רחמי לאנשים כמותו, משרתי אדונים.
     ואתחיל דווקא בהצגת ילקוט הכזבים של מר מרגי בתגובתו כלפי. מרגי טוען שהוא איננו מכירי וזה כמובן שקר ביסודו כי הוא שוחח עימי מספר פעמים בטלפון. מנגד, עושה רושם עז שהאיש בכלל אינו יודע מי אני מבחינת פעילות ועשייה , ובמיוחד כשהוא מיתמם בשקרנותו בכך שמעולם הוא לא שמע ולא קרא על ביקורתי באפליית הבנות הספרדיות. אז אני מפנה את מרגי היקר לעיתונו שלו –  "יום ליום", וגם שם פורסם לפני שנים מעטות מאמרי "בין לבן ושחור", כנגד האפליה. מאמרים נוספים נגד האפליה הזו מפורסמים הערב וההשכם על ידי אבל כמובן אני מדגיש בכל מאמר כי מה שגורם להמשך האפליה היא המדיניות של ש"ס שלא לבנות בתיה"ס לחינוך ספרדי יאה  –  למרות הפונטנציאל הספרדי לכך, ובמקום זאת להעלים את הכספים. כמו כן אני חוזר שוב ושוב על כך  שהספרדים החרדים עצמם משפילים את עצמם –  בחברה החרדית, לפני האשכנזים, ואילו ש"ס לא רק שאיננה פועלת נגד המגמה אלא ראשייה מגבים את המגמה ושולחים את ילדיהם אך ורק למוסדות אשכנזים. כשמרגי שואל אותי היכן הייתי בפרשת עמנואל אינני יודע אם לצחוק או לבכות. בעוד שאני התרסתי מעל גלי האתר על כך הרי שאנשי ש"ס הותירו את בנות עמנואל לבדן , ובמיוחד את הרב הגאון המנוח, הרב יעקב יוסף , ולא מעט משום שהיה מדובר ביוזמה נגד גזענות של הרב יעקב יוסף, שמעולם לא פחד להציג את ש"ס במערומיה.
    כדאי שמרגי עוד ישתה חלב רב עד שהוא יגיע למה שאני עשיתי ועושה למען הציבור החרדי   הספרדי –  ובעבר למען הציבור החילוני הספרדי. אם ירצה הוא יוכל לשאול את ח"כ לשעבר דוד טל שברח מ"ש מה היתה תרומתי כשהייתי בשורות ש"ס בראשל"צ. וכמו כן את הימים שבניתי קהילה ספרדית ברומניה עם מאות בעלי תשובה וגם חלק מראשי ש"ס התארחו שם ובידי עיתוני "יום ליום" שפיארו את עבודתי. אבל בכל השקרים הללו אני לא מאשים את מרגי משום שאני יודע מי עומד מאחוריו ומה יהיה המחיר הפוליטי אם יסרב לשרת את אדונו שחזר מהכפור.
     מר מרגי היקר, מאחר וש"ס נושאת את התואר "חרדים" (ולא רק ספרדים...) הרי שבתואר הזה היא מחללת שם שמים לא רק בנוגע לבחירת דליה איציק ל"נשיאות" אלא גם ב"גיור הצבאי", בגיוס לצבא (שכבודו בעצמו אינו מבין מדוע לא לשרת, ואף מביא את בנו החייל כ"דוגמא נאותה"...) , בנוגע לבריתות עם השמאל של מר"צ ל"הסדרים" של "דו קיום" עם אלה החפצים לעקור את היהדות. וכמו שבכל דיון ודיון יש ערעורים ותגובות בפולמוסי תורה אז בודאי שיש להתעמת גם עם ש"ס –  שמעולם לא הוקמה ע"י הספרדים אלא ע"י החרדים האשכנזים, ולימים נגנבה ע"י החילוניים האשכנזים וע"י הסלאבים מחבר העמים ואותם אתם משרתים היום, ודי לחכימא ברמיזא. כותב שורות אלה ביקר ומבקר  גם את "דגל התורה", את אגו"י ואפילו את ה"עדה החרדית" אך מעולם לא שמעתי על "פטרנליזם". אין ספק שמר מרגי ולהקת המגיבים נפלו שוב קורבן לשקר, שהרי אינני שייך ל"דגל התורה" אבל בעולם הצר והטיפשי של ראשי ש"ס הכל שייך למלחמה עולמית בין ש"ס ל"דגל התורה" וכמובן עם אינטרסים של הפוסל במומו הוא פוסל. אצל מרגי ושולחו לא תיתען מחלוקת לשמה כי כל עומם בנוי על גשמיות מהשלטון העטופה ב"דברי תורה" מהשטן.
    כדי להיות באמת ספרדי זקוף וגאה אז בבקשה נראה את ש"ס נלחמת נגד שינוי שמות ספרדים לאשכנזים, בואו נראה בבקשה את ראשי ש"ס נוזפים ברב יהודה דרעי (אחיו של אריה דרעי...) על כך שביקש היתר למועמדותו ל"רב הראשי" מהגר"ח קנייאאבסקי ולא מהגר"ע יוסף, ועל כל שבשבוע שעבר ביקש הלה רשות מהגראי"ל שטניימן (ולא מחכם שלום כהן...) לבקר את האפיפיור. ייגש מר מרגי לאריה דרעי ויבדוק את חבריו האשכנזים החרדים של דרעי שהביאו בעבר את הפטרנליזם לש"ס , כשהיו הם אלה שניווטו את דרעי. סתימת הפיות נגמרה מזמן ואני מניח שש"ס בלחץ עקב התפרקותה העתידית, ובמיוחד לאחר שבני עדת תימן מאלעד רוצים לחזור להיות תימנים ולא לסור מתורת אימם וממוסר אביהם. הפטרנליזם האמיתי הוא של אלה שעדיין מנסים להכריח את הספרדים להיקשר רק אליהם למרות שלרבנים ספרדים מכובדים כראובן אלבז, מאיר מזוז, בן ציון מוצפי, יעקב חיים סופר, משה צדקא , גדעון בן משה ורבים אחרים אין ולא יהיה מקום ב"מועצת חכמי התורה".
     היה עדיף שבמקום לשקר ולתעתע היה אותו מרגי מנסה להתמודד עם המציאות המרה שבה יותר ויותר נושרים באים במקומותינו והתמונה איננה כה ורודה כפי שהציגה. כמו כן מומלץ למר מרגי להתמודד עם טענותיי במאמר "סיום הש"ס" ולא לברוח להסתגרות. עדיף שבנתיים לא אפתח את פי על הטרור הסטליניסטי שעוללו ומעוללים ראשי ש"ס לכל ספרדי החפץ בעצמאותו ודי אם אזכיר אישי עבר כמו הרבנים יוסף עזרן, יצחק פרץ , חיים אמסלם ועוד רבים אחרים שלא נוהל עימם ויכוח תורני אלא בריונות אותה למדו משותפיהם ל"הסתדרות האדומה" כמו ה"צדיקים" חיים רמון ועמיר פרץ.
       אסיים מר מרגי בסיפור שיוכיח את בורותך ומה עשיתי אני לשיויון הספרדים כנגד אפלייתם ע"י חבריו של אריה דרעי שולחך. בשנות ה-90  סבלו הספרדים בקריית ספר הליטאית מאפליה קשה ובוטה של הליטאים הפטרנליסטיים ושל נשותיהם ה"חסודות". ילדי הספרדים לא התקבלו למוסדות הליטאים (לא מעט משום שש"ס לא הקימה מוסדות לספרדים...) , נשים ספרדיות בוזו ע"י הליטאיות ביריקות רחוב, לווינו של הגר"ע יוסף הותקף שוב ושוב בבית הכנסת של ש"ס ו"וועדת האיכלוס" מנעה מספרדים לגור בעיר החדשה. בראש הטרור הזה עמד ראש הישוב הממונה ע"י משרד הפנים של...אריה דרעי! לאיש קראו יוסי שווינגר (יועצו הבכיר של דרעי!...) וכשהתבקשתי להכין כתבה בנושא הוא צלצל אלי והתחנן שלא אשרבב את שמו כדי הגר"ע יוסף לא יעיף אותו לכל הרוחות. נפגשתי עם הספרדים במקלט חסוי –  מפחד האינקויזיציה הליטאית, ושם גוללו כולם את סיבלותם, ובראשם הרב גדעון הכהן (לימים סגן ראש עיריית מודיעין עילית). כששאלתים על עזרתו של דרעי הם טענו כי פנו אליו שוב ושוב אך הוא התחמק מהם. הסיבה היתה קרבתו –  כשר פנים, ליזמי העיר שרייבר, טיקוצינסקי וארנפרויד וה"עסקים" שביניהם. הסיפור פורסם בעיתון "המחנה החרדי" וב"יום השישי" ותפס תאוצה. מספר ימים אח"כ הופעתי עם גדעון הכהן בלשכת הגר"ע יוסף והוא ברכני בכל לב ופה. אח"כ הבטיח לרב הכהן כי יאלץ את דרעי לסייע להם ולבסוף התיר לגדעון הכהן לפנות לערכאות ול"אגודה לזכויות האזרח" נגד הליטאים.
  עד כאן בנתיים מר מרגי,  והכל עדיין בלי הזיכרונות שלי מהרבנים עזרן ופרץ, מדוד טל, מיאיר לוי ומעוד הרבה , הרבה פרשיות שיוכיחו כי הציבור הספרדי שבוי בידי פוליטרוקים ודיקטטורה, וכי גדילת התורה איננה בזכות העסקנים האפורים והפטרנליסטים אלא למרות הם. בכל אופן, הגיע הזמן להגדיר מהו ומיהו חרדי ומנגד מיהם המשת"פים של ההסכלה החילונית, וכן מיהם משת"פי מר"צ והרויזיוניסטים כאחד.
       וכמו כן בגלל אותה ש"ס הלאומנית נכשלה הקמת העיר חריש ואילו בעוד  יומיים לערך  מרגי שלנו מכנס "כנס סובלנות", עם הערבים בזמן שניסים זאב חובר לניאו נאצים באירופה. במקום לבלבל את המוח תענה מר מרגי לטענותיי. אתה בעצמך מדבר סרה בדרעי וברודנות שלו –  כשאתה נמצא בחדרי חדרים.

      מר מרגי, כמו שנעלמה פא"י אך חבריה החרדים לא התבוללו –  חס ושלום, הרי שכך הוא מצב חרדייה האשכנזים, אלא שהם מצאו כתובות חרדיות טובות יותר הרי שכך גם לא יישארו הספרדים החרדים יתומים , חלילה, כשתתפרק ש"ס. הגיע הזמן להחיות את מורשת ה"בן איש חי" בחזרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה