יום רביעי, 18 ביוני 2014

מדינת משטרה

 בס"ד   ה-16 ליוני 2014


     מדינת משטרה / הרב אליהו קאופמן
       בהשתתפותי האחרונה בהפגנת הבדויים נתקלתי בתופעה מדאיגה שהזכירה לי את ימי הרודן ניקולאי צ'אושסקו, בארץ מולדתי רומניה. את התופעה הזו מכניסה המשטרה כדי לנסות ולאיים על יותר מפגינים ומפגינים להדיר את רגליהם מלחמות חוקית. מאחר והצעד הזה בהחלט יכול להוביל למדינת משטרה בעור דמוחארטי, הרי שלדעתי כל קצוות הציבור צריכים להתאחד נגד השיטה הזו, ששוטר שאמור לשמור על החוק הופך לשוטר חרש שמטרתו להשליט דיקטטורה של פחד והדרת מחאות ציבוריות חוקיות ודמוקראטיות. אני מציע לכל מי שעבר מראה זהה לשלי לכתוב מכתב דומה לשר במשטרה שחבר במפלגת "ישראל בתינו".
  לכבוד השר לביטחון פנים –  מר אהרונובי'ץ
 הנדון: צילומי הפגנות
            אתמול (ה-15 ביוני 2014) השתתפתי בהפגנה חוקית שהיתה ברישיון המשטרה ונערכת כל יום ראשון בצומת להבים שבצפון הנגב נגד הפקעת ישובי הבדווים. מר אהרונובי'ץ, מה הופתעתי לראות כי למרות ההפגנה הנינוחה והשלווה של הבדווים והיהודים שעמדו לצידם הרי שמיד עם הופעת אנשי היס"מ התעורר פחד המפגינים ואנחנו היהודים היינו צריכים לעמוד בחזית שמא אנשי היס"מ לא יעוררו מתח. הריני לציין לפנייך כי הסיסמאות שקרו המפגינים היו לגיטימיות ולא פרובוקאטיבות ובחיי כבר ראיתי הפגנות הרבה יותר קשות שבהן לא התרחש מה שאני עומד להתלונן עליו כרגע.
          כאזרח שמקפיד לא להגיע להפגנות או מחאות שלא קיבלו את אישור המשטרה הרי שהופתעתי שתפקידם של שוטרי היס"מ לא היה דווקא בעניין שמירת הסדר והחוק, שלא היו צריכים שם מאמץ מיותר. אנשי היס"מ הצטיידו במצלמות קטנות וכמו אחוזי עמוק צלמו כל מפגין –  גם השלו ביותר, מכל צדדיו (כולל כותב שורות אלה...) כאילו היה הפושע המבוקש ביותר. נאמר שישנם אנשי חרש המצלמים את המפגינים אבל בעבר היה נהוג שהיו אלה אזרחים וכו' אבל רק בשנים האחרונות החלו אנשי משטרה ממש ( ובמדים...) לצלם כל מפגין. 
         מר אהרונובי'ץ, תמהני שכך הדבר שהרי במדינה דמוקראטית היינו חיים וההפגנה הזו קיבלה רישיון כחוק, ואילו השוטר נופקד על שמירת החוק ולא על מערבים פוליטיים. לתומי האמנתי שעם נפילת "מסך הברזל" הרי ששיטותיהם של סטאלין וצ'אושסקו –  להפחיד מחאה דמוקראטית, נעלמו מהטחם. אני מתפלא על כבודו משום שבמפלגתו חיים לא מעט כאלה שצולמו ע"י היס"מ של הק.ג.ב. כאשר בקשו להביע את דעתם בחופשיות. אין לי בעיה עם התמונה שלי ואם אבדה לשוטרים שלכם אותה תמונה שצילמוני הרי שאשמח לשלוח לכם אותם. ואני לתומי חשבתי שבואי להפגין היה חלק מזכויותיי במדינה הזו. תקן אותי בבקשה אם אני תועה...
        בכל אופן, אם השיטה הזו תמשיך היא לא תיעצר אצל הדווים אלא תמשיך נגד החרדים, המתנחלים וכל ציבור דמוקראטי שירצה להשתמש בחופש ההפגנה. לטענתי יש היסטוריה ארוכה ומוכחת.
       אבקש להזכיר לכבודו כי זו לא הפעם הראשונה שמשטרת ב"ש מעורבת במיני פרובוקציה. לפני כשנה וחצי – בהפגנת אברכים נגד חילול קברים בב"ש, נשלחה ע"י המשטרה שם שוטרת אגרסיבית לעצור את הרה"ג דוד שמידל –  יו"ר "אתרא קדישא", ביודעם כי הדבר יגרור סערה ומתח.
      הייתי שמח אם כבודו יבהיר האם מי שמפגין – גם ברישיון- הינו עבריין וכי הוא נתון למעקב כל חייו כמו באותן מדינות חשוכות לשעבר.
       
      בברכה:
     הרב אליהו קאופמן
 0524391094, 0527128509
caufman1@gmail.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה